Fórum témák
» Több friss téma |
Felesleges, nagyon nincs mit.A kpcsüzemű tápokhoz és még sok máshoz is hülye vagyok,a tekercselés miből legfeljebb SEJTEK valamit.Mondjuk 18 pénzből trfót dióverővel kihozni biztosan nehéz.Már a diódának is veszélyes ára lehet sztem
Végülis nekem még mindig nem esett le miért van egy autós hifi cucc a szobában??
Nem lenne olcsóbb eladni és olyat venni ami arra való, hogy szobában hallgassák? Mert hiába van meg most a cuccod ha iszonyat sok pénzt erőt időt áldozol rá hogy bent a szobában szoljon. Arra meg csak nem is gondoltam ,h hogy miután megcsináltad a tápot fogod az erőssítőt és beleteszed egy kocsiba.. Szal egy ilyen nagyságrendü hangcuccnál figyelembe kéne vennei mi éri meg. Kapcsiüzemü táp?! Bár az sem egy nagy ötlet. Lecsökkenteni a feszt 12-14V-ra és utánna meg majd az erősítő tápja feltranszformálja....Jó kis veszteségek... Bár... Meg kéne keresni egy céget ezzel a problémával akik csinálnak kapcsiüzemü tápot. én már látam egy két jót a neten. Ha azzal számolunk hogy 1600Wattos trafó 18eFt-körüli akkor meg kéne kérdezni ök mennyiért csinálnak ilyet. ( azt nem tudom hogy lehet e párhuzamosan kapcsolni kettöt, ez valszeg függ a tervezéstől is) Hát ennyit tudtam írnni.. Isa
100A inkább egy kisebb benzines autó bikázására elég. Traktorhoz olyan 300-nál kezdődne a bikázó eszköz.
300A én 100-150A ről tudokde mind egy 300A az egy kicsit sok ha belegondolsz mekkora is az önindítók 5Le szerintem nem lehet. Ez 5Le esetén 3.75kW ha jól számolom akkor 300A jön ki de ekkora áramot nem tud leadni az aksi. Majd veszek egy lakatfogót és megmérem. A trafó 1600VA szerintem bár jobb lenne 1600W. A lényeg hogy 18e a dióda aznem gond mert bontottat lehet vanni akár a piacon most vettem 100A diódát 300Ftért. durva nagyon
Az a baj, hogy az önindítónál nem lehet teljesítménnyel számolni. Ott a pillanatnyi nyomatékigény határozza meg az áramot, és az nagyon durva tud lenni, főleg az indítás elején. Az akksi meg nagyon durva áramokat tud adni, amit múltkor szereltem be, Exide Xtreme 75Ah-s, annak 800A indítóáram van megadva, és még az nemis a jellemző traktorakkumulátor, bár traktorba került beépítésre.
De a legjobb lesz, ha megméred, engem is érdekel.
Amit mi csináltunk egy 3fázisu trafóból, az 24 volton tudott 800Ampert. Volán telepre kellett busz bikázónak. Mikor tekert az önindító akkor elég rendesem meghúzta a hálózatot.
Amúgy egy személy autónak az indító motorja 800W-tól 2KW-ig mozog. Pl egy 1000ccm-es Suzukin 850W-os az önindító. De például egy 2000ccm-es diesel motoron már kb 2KW-os motor van. Csak azért vesznek fel akkora áramot mert szinte rövidre zárja az akkumlátort az indulás pillanatába, mert csak 1 menet a forgórész tekercse, az állórész meg vagy mágnes vagy az is egy két menet. az a nagy erő meg azért van benne mert soros gerjesztéső villany motor.
800A ez meglepett bár belegondolva télleg reális. Ha belegondolok hogy 1menet forgórész és indításkor télleg szinte az első pillanatban csak rövidre zárja az aksit. Amúgy mennyibe volt ez a trafó? nekem elég lenne 12Vra is
Azért az egy menetet azt úgy vedd, hogy a szomszédos kommutátorszeletek között van egy menet, az áram viszont nem csak egy meneten halad át hanem annyin, amennyi szelet van a két szomszédos kefe között.
Hy!
Nem értem a problémátokat, minek kéne egy ekkora tápot stbilizálni? A trafo beszerezhető akár a méhtelepről is, bár ott sem lesz olcsó a tömege miatt. A diodák viszont potom pénzen bezserezhetők. A problémát egyedül a hatalmas puffer kondik jelentik, ami a bekapcsolásnál a hálozatot is keményen megrántja, bár egy szoftinditással az is megoldható. Nekem pl szinte minden alketrészem meglenne egy ilyen " kis " táphoz, csak szükségem nincs rá.
Az igaz hogy a kefe két szeleten vagy 3 szeleten van, de akkor gyakorlatilag párhuzamosan van a két tekercs. És akkor még nagyobb az áram felvétel.
Ekkora tápot meg teljesen felesleges stabilizálni, amúgy már javítottam ekkor stabil tápot. 42V-on 55Ampert tudott. Ha meg bikázónak kell ez a táp akkor puffernek ott van az akkumlátor.
És a pufferekkel mit akarsz egy bikázónál?
Szerintem nem jól értetted, két szomszédos kefe között van a több menet. Azért nem írtam, hogy szemben levő kefék, mert nemcsak kétpólusú indítómotorok vannak.
Üdv mindenkinek ! sajnos nem mindenki van tisztában az akku kapacitásával,egy Pl.Volt egy ford OTOSAN kisbuszom annó.és volt benne 2 db 45 Ah aksim és bármilyen hideg volt indult.egyszer télen meghalt az egyik,nem indult,az autószerelő megfűzött tegyek be az ülés mögé egy 100 Ah-st nem lesz gondom.,megvettem egy ujjat a Buszosoktól.nem indult,kicseréltük a kábeleket hüvejk ujjnyi vastagra,akkor sem indult.reggelente be kellett húzni.végűl ekmentem egy öreg nyugdijas autovillamosség szerelőhőz.az belenézett és azt mondta :hozzál öcsém kettrő db 40 vagy 45 Ah kis aksit és nem lesz gondod.100-as van benne.__nem érdekel hozz két kis aksit és akkor jó lesz, megvettem a két kis aksit.és jó volt. De miért ? ré van irva az aksira 12 volt 45 Ah .és a kisülési áram 950 volt, a száz amperóráson 1100 a kisülésű áram amit nem vesz senki figyelembe. de a két 45 Ah-s aksi ha párhuzamba van kötve akkor 2x950 A,az 1900 A,és az öninditó egy túl feszitett szénkefés motor ami indulásnál a legerősebb de a legtöbb felvétele van,és egy diesel inditáshoz meg kell a delej,
A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |