Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » RFID ajtónyitás - autóban
Lapozás: OK   1 / 2
(#) damatic hozzászólása Feb 4, 2007 /
 
Sziasztok!

Egy újabb agyament ötletem támadt.

Nemrég szereltek fel a lépcsőházunk bejáratához számkódzárat, ami egyben RFID olvasó. Kérhettünk hozzá kulcstartós csipet, amit frissében rá is programoztak. Egyből arra gondoltam, hogy kellene egy olvasó a kocsimba is, és azzal nyílna.

Részletesebben:
Az amúgy is eléggé ramaty állapotú zárbetéteket és a kilincseket likvidálnám, le lenne símára falazva az ajtó és egy mágneszár nyitná. Ez eddig bevett tuning szokás. De! Én nem egy riasztó plusz funkciójával nyittatnám, hanem egy ilyen RFID olvasóval, amire ráprogramoznám a már meglévő csip azonosítóját.

No ezt hogy kellene?
(#) Kicsa hozzászólása Feb 5, 2007 / 4
 
Üdv!
Mi lenne ha a zárszerkezetet beszerelt cégnél érdeklődnél hogy nincs-e fölöslegesen egy elektornika...vagy aprópénzért megvenni...és akkor ami nem kell neked,'lefaragnád' róla,maradna az olvasó rész meg a mágnesszár...ezt meg könnyen be lehet applikálni az ajtóba...ráprogramozás meg szerintem hogyha ugyan olyan mint az ajtóban lévő,úgyanúgy menne...szerintem...
de ha nagy hülyesgéet mondok,szóljatok...
(#) dpeti válasza damatic hozzászólására (») Feb 5, 2007 /
 
Csak egy apró kérdés...
Hogyan nyitnád, hogyha vmi elromlana, vagy az áramellástással gondok adódnának?
(#) huba válasza dpeti hozzászólására (») Feb 5, 2007 /
 
És még nem beszéltünk a rosszindulatú lakótársakról, akiknek gondolom ugyanaz a kod van a kulcstartojukba égetve. Talán meg akarja karcolni az ajtódat a kulcsával, erre kinyilik az ajtó
(#) scatman válasza huba hozzászólására (») Feb 5, 2007 / 4
 
Szerintem egyedi kulcstartónként a kód.

Az elromlott távirányító problémára szoktak rejtett, kosz- és vízálló nyitógombot beépíteni pl. valamelyik sárvédő/doblemez nem látható, de kitapogatható felületére. Ha lemerül az akksi az ciki
(#) qssty válasza scatman hozzászólására (») Feb 5, 2007 /
 
mint pl. a buszokon?ebbe csak annyi gáz van ha neked rohanni kell és nem müxik akkor avval a "rejtett kapcsival" nyitod ki az ajtót a legforgalmasabb utcán és ezt észre veszik az arra járó csúnya rossz fiúk...te bemész egy fontos tárgyalásra és akkor már nekik szabad ut vezet egy kocsi ellopásához...
(#) qssty válasza qssty hozzászólására (») Feb 5, 2007 / 4
 
de erre van még egy módszer(csak egy tipp)
berakod az RFID ajtónyitót+egy olyan elektronikát ami távirányítással lehet irányítani az ablakot fel-le...
tehát:ha az ajtónyitó bedöglik akkor ott a másik távirányító amivel lehúzod az ablakot és akkor ki van nyitva az ajtó...de szerintem egyszerübb lenne ha nem ilyen ajtónyitáson gondolkodnál hanem bemész valamelyik autósboltba(lehetőleg autóvillamossági) és kérsz egy olyan távirányitót ami univerzálisan használtható minden 12v-os rendszerhez...(univerzális távirányító asszem ez a neve)és ezt bekötöd az ajtónyitó elektronikára(ezt még ki kell találni milyen,de szerintem ha tanulmányozol egy olyat ami egy riasztó kiegészítője akkor lessz némi ötleted rá).Beépíteni a vevőt fogod az ajtónyitóba(esetleg az ablakokba is)és máris megvan oldva...

Üdv Qssty
(#) damatic hozzászólása Feb 5, 2007 /
 
Nah, Kösz a sok választ!

Kicsa: őket is meg akarom kérdezni, csak nem akarom kihagyni a számításból, hogy ők a járművekben nem jártasak.

dpeti és többek: Elektromos meghibásodásra van konkrét mechanikus 5letem, de azt nem kötöm az orrotokra

huba: scatmannál a pont, mivel ezt eredetileg katonai, majd árukövetési, azonosítási célokra találták ki, annak esélye, hogy két azonos kódú csip létezzen megközelítőleg egy a sokmilliárdhoz. A titok nyitja, hogy nem a csipeket programozzák a zárra, hanem a záraknak "mondják meg", hogy melyik csipek tartoznak hozzájuk.

Végül: egy baromi olcsó riasztót bele akarok rakatni, de csak azért, hogy az ablakokat felhúzza, de az sincs kizárva, hogy két olvasót teszek a bal oldali ajtóba, egyet a zárhoz ami a zárat kattintja ki, a másikat meg a tükör közelébe, az meg az ablakemelőket vezérelné zárásra.

Mellesleg egy 2 ajtós 25 éves Opel Asconáról van szó, aminek a piaci értéke elvitatható, csakhát ugye az enyém, és mellesleg több mint félmillát ráköltöttem a restaurálásra, nem számolva a ráfordított munkával.

Szal továbbra is kíváncsi vok, találkozott-e vki ilyen olvasóval valamilyen alkatrészbolt kínálatában...
(#) Feri hozzászólása Feb 6, 2007 /
 
Ér ennyi az autód összesen.
Nem hinném,hogy a ráfordítás arányos az eredménnyel.
A biztonságot biztosan nem javítja, csak a hibalehtőségek számát fokozod.
(#) qssty válasza Feri hozzászólására (») Feb 6, 2007 /
 
ez biztos..de az építés öröme....
(#) Sebi válasza damatic hozzászólására (») Feb 6, 2007 /
 
Hogyan teszed a fémajtóba az RF olvasót?
(#) mokus válasza Sebi hozzászólására (») Feb 6, 2007 /
 
Az még hagyján, de hogy fogja azt megoldani, hogy az ajtónyitó zár csak az autó külső oldaláról menjen a belsőröl meg ne... Mert ugye nem muszáj a vevőt az ajtóba rakni, lehet a külső tükörbe a tükörlap alá és ott érzékeli a rádió jeleket.
Megvilágítom a problémát: OK, hogy lesétál a lépcsőházból, közelít az ajtóhoz és az kilökődik neki az ajtó, de ha ugyanezt belűről 130-nál pályán történik, vagy csúcsban 70-el a városban lökődik ki az ajtó és a légáramlatok miatt rögtön ki is vágódik...
(#) qssty válasza mokus hozzászólására (») Feb 6, 2007 / 4
 
olyan elektronika kell mint a kabrió autókban van a tető nyitásánál...20km/h felett nem lehet nyitni a tetőt... [off]de télleg megér ez ennyit???[off]
(#) mokus válasza qssty hozzászólására (») Feb 6, 2007 /
 
A segéd elektronika segéd elektronikája? (cabriókon a tetőnyitás álló autónál, de járó motornál általában alapjárat feletti fordulatszámmal, hogy biztos nyomni kelljen a gázt és behúzott kézifékkel történhet)
És mi van ha 12-vel gurul pirosnál vagy épp áll, kilökődik az ajtó és a kanyarodó sávban 60-al elhúzó autó lakapja...
Szerintem jó az ötlet, csak használja ajtózárra (centrál, központi), de ne ajtónyitásra. Ajtónyitásra csöppet veszélyes!
(#) Sebi válasza mokus hozzászólására (») Feb 6, 2007 /
 
Egy a véleményünk, bár minél gyorsabban megy, annál kevésbé vágódik ki az ajtó. (csak igen régi típusoknál volt aminél a középső oszlopon volt a két ajtózsanér).
De álljon itt két rémes eset: gk 120-szal halad, mobil megcsörren, légzsák orcába... bord-computer-okosság.
Ua. előfordult, hogy az ABS kezdte a talpát masszírozni a sofőrnek.
Automata-váltós kocsi is bement már kirakatba villámcsapáskor, pedig nem őt sújtotta.

Szeretem az elektronikát, mikrokontrollert, de 100%-ig nem bízom bennük.

Na, még egy, amit Spektrumon láttam: Airbus 300m-es magasságban - leszállás közben - 45fokban felemelte az orrát és mint egy F-16 restartolt - mobilteló miatt. A tervezők alig akarták elhinni, hogy ezt kibírta a törzs.
Semmilyen hibát nem találtak a vezérlőrendszerben.
(#) damatic hozzászólása Feb 6, 2007 /
 
Nah kösz ismét a sok hsz-t!

Feri: nem arányos (további magyarázat lentebb)

qssty: mégcsak nem is az építés öröme.

Sebi: mokus megadta a választ, bár gondoltam arra, hogy a belső zárógomb helyére csinálok egy kitüremkedést, és az üvegen keresztül megy a móka.

qssty, mokus: én inkább a gyujtással vagy a töltőárammal tiltanám le, mondjuk akkor van gebasz, ha a kapubejárón járó motorral becsukom kívülről, na akkor aztán várhatom, mire kifogy a benya.

mokus utolsó: ez volt az első gondolatom, csak alapvetően az a megoldandó műszaki probléma, hogy ezek a nyomorult spiáterkilincsek elkopnak eltörnek, zörögnek és bontóban sincs külömb, ergo a kilincset kell száműzni. 2: a zárak sincsenek példásabb műszaki állapotban, és ha már lefalazzuk, akkor legyen mind.

mindenki: köszönöm, hogy ennyire aggódtok mások és saját testi épségemért, és őszintén szólva, ez a nem kívánt kinyílás nekem is eszembe jutott, úgyhogy kitörpöltem, hogy mégegy biztonsági elemet beépítek: a csip olvasója nem az ajtót nyitja, hanem egy a tükör aljába szerelt nyomógombot engedélyez, vagy azt mondom, hogy ha rajta van a gyújtás, akkor a csip engedélyezi 3 másodpercre a nyomógombot, ha nincs rajta, akkor közvetlen a nyitást - ez csak relézés kérdése.
(#) damatic válasza Sebi hozzászólására (») Feb 6, 2007 /
 
Na ezek cikis dolgok...

Megerősödött az a meggyőződésem, hogy szükség lesz az elektronika és a mágneszár között egy hagyományos nyomógombra.
(#) damatic hozzászólása Feb 7, 2007 /
 
Na hoppá, mit találtam:

http://qhobby.uw.hu/

bal oldalt a legalsó link (Kártyás Beléptető) alatt

Mi a véleményetek?
(#) Feri válasza damatic hozzászólására (») Feb 7, 2007 /
 
Ha mégis meg akarod építeni adok egypár hasznosnaktűnő tanácsot.
Itt írták hogy, menet közben nehogy kinyissa az ajtót ez könyen kiküszöbölhető azzal, hoy beépítesz egy relét amit a gyujtás működtet és ha meghúz tilja az olvasót.
De ez sem feltétlen kell mert az autóknál a kulcs nem az ajtót nyitja szó szerint, hanem ez reteszt ami egedi a kilincs működését.
A központi zár vezérlések is így működnek.
Mekem két gondon van
1; Néhéz megoldani ha a rendszer meghigásodik és te azt irtad a kulcs helyét eltünteted hogyan nyitod az ajtót?
2; Ezek az olvasók 30-60cm ig dolgoznak fémmentes környezetben, mivel az autóban szinte mindenhol fém van ez a távolság pár cm a helyét nagyon ki kell találni ,hoyga biztonság is megmaradjon.

Ezek ellenére engem is éedekel a téma, kiváncsi vagyok a végső megoldásra.

(#) damatic válasza Feri hozzászólására (») Feb 7, 2007 /
 
Nem voltál elég figyelmes, mert én nem központi zárat akarok vele működtetni, hanem egy olyan ajtónyitó relét, ami a kilincs munkáját végzi el, tehát se kulcslyuk, se kilincs nem maradna az ajtón - innen az aggodalom.

Erre írtam fentebb, hogy szándékom szerint is beépítenék egy nyitóérintkezős relét a rendszerbe, amit a gyújtás hoz működésbe. De hogy egy járó motornál kívülről becsukott ajtón bejussak, a tükör aljába építenék egy nyomógombot, ami párhuzamosan lenne kötve a relé nyitóérintkezőivel.

Idézet:
„1; Néhéz megoldani ha a rendszer meghigásodik és te azt irtad a kulcs helyét eltünteted hogyan nyitod az ajtót?”


Ez biztonsági titok, megvan rá a megoldás, de ugye nem hozom nyilvánosságra.

Idézet:
„2; Ezek az olvasók 30-60cm ig dolgoznak fémmentes környezetben, mivel az autóban szinte mindenhol fém van ez a távolság pár cm a helyét nagyon ki kell találni ,hoyga biztonság is megmaradjon.”


A tükrök burkolata műanyag, oda kell az antennát rakni, a tükör közvetlen közelébe az ajtóba az elektronikát, így kizárt az olyan szabotázs, mely során az ajtó kilincsművét nyitó mágneszár áramköre zárható lenne.

Ha esetleg nem ismert számodra: egy ilyen mágneszár leginkább egy önindító behúzótekercséhez mérhető mind méretben, mind teljesítményben. Mellesleg most a csomagtartómat is egy lada önindító behúzótekercse nyitja a műszerfal alatt elhelyezett gombbal, mert a zár olyan szinten szét van kopva, hogy ha egy rendőr látna miközben kulccsal próbálom kinyitni, azt hinné, hogy fel akarom törni egy zártörő kulccsal.

De van itt mégegy adalék, de ettől még a kilincseim szét lennének kopva:

http://www.autoriasztok.hu/riasztok/piranha/piranha802sa.htm
(#) Feri hozzászólása Feb 7, 2007 /
 
Bocs, de az autot a gyártók nem véletlenül szerelték fel töbszörös biztonsági rendszerekkel ezeknek a zár is része . Ilyen mértékű átalakítások a biztonság rovására megy.

Ez az én véleményem.
Én ebből a témából kiszállok:
(#) damatic válasza Feri hozzászólására (») Feb 7, 2007 /
 
Szíved joga, nem haragszom érte.

A következő bármelyik autóriasztó leírásában szerepelhet:
Idézet:
„A riasztó tudja az összes központizár vezérlési időt, pneumatikus, reteszzár, komfortzár vezérlést és mindezt beépített relékkel!”


Tudod mit jelent a komfortzár kifejezés? Pontosan azt, hogy bármit nyittathatsz vele egy mágneszárral. Mégegyszer mondom, nem haragszom rád, nincs miért, de a kételkedőknek egy kis házi feladat:

Keressék meg a következőkön a kilincseket!

http://www.tuning-stereo.hu/images/pc_hatterek/bmw-1024.jpg
http://www.tuning-stereo.hu/images/pc_hatterek/mt_14.jpg
http://www.tuning-stereo.hu/images/pc_hatterek/maximum_tuner_04.jpg
http://www.tuning-stereo.hu/images/pc_hatterek/maximum_tuner_07.jpg
http://www.tuning-stereo.hu/images/pc_hatterek/mt_10.jpg

Ezek mind távkapcsolóval nyithatók.
(#) Gatery hozzászólása Máj 25, 2007 /
 
Sziasztok!


Kicsit ide illik a kérdés kicsit nem...

Nekem van egy mifare 4 típusú kártyám. De csak mifare 1 típusú olvasót tudnék venni. Az a kérdés hogy a mifare 4-es kártyát tudom e vele használni. Mert elvileg a különbség csak hogy a mifare 4 az 4k-s. Előre is köszönöm!
(#) Tomee válasza damatic hozzászólására (») Máj 25, 2007 /
 
Én tudom, hogy hova tüntek a kilincsek!
Photoshop-pal minden eltüntethető és átalakítható...
(#) napalm válasza Gatery hozzászólására (») Máj 25, 2007 /
 
Meg kéne nézni, hogy mi van az olvasó doksijában, hogy mit támogat
(#) szabot hozzászólása Máj 31, 2007 / 4
 
Az egy dolog, hogy a biztonság rovárása megy, de részben javít is. Itt nincs zár, amit a tolvaj ki tud tépni...
Ügyesen kivezetett póttápcsatlakozó, rejtett kapcsoló, stb használatával megoldható a hibák megoldása.
Pl, ha a kilincs részét műanyaggal vakolod el, akkor nincs zavar. Vannak RFID-k, amik csak 1-2 cm-ről működnek, és még sorolhatnám. Szóval mindenre van megoldás.
(#) Gatery hozzászólása Jún 22, 2007 /
 
Sziasztok!

Nem akartam emiatt úgy témát nyitni....


A lényeg összeinterfészeltem egy ilyet
http://www.wfe-rfid.com.tw/download/mtp-k4.pdf
piccel.

Minden nagyon jó és szépen működik....

de nekem a hatótáv az nem 30cm...hanem csak max 2...
Szerintetek ez hogy lehet.

Az elkészített kapcsolás ...lényegében csak abban tér el, hogy a MTP-nek a tápjaihoz nem raktam be 10k-t.


Valami ötlet?
(#) árpix hozzászólása Júl 4, 2007 /
 
Sziasztok ! ehhez a CWL-1-es olvasóhoz tudtok valami használható PIC-es kapcsolást progival, bejárati ajtónyitáshoz ? előre is thx :yes:
(#) árpix hozzászólása Júl 4, 2007 /
 
ilyet még senki nem használt ?
(#) mumin hozzászólása Aug 21, 2007 /
 
Sziasztok!
Szeretnék én is építeni egy egyszrű rfid zárat.
Csak a vevőre és egy kártyára van szükségem?Szükséges hozzá számítógép vagy még valami?Csak egy sima relét kellene meghúznia ha közel van a kártya és azt behúzva tartani ameddig a kártya ki nem megy a "hatósugarából".
??
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem