Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Befecskendezési idő módosítása
 
Témaindító: Diffi, idő: Dec 12, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   5 / 10
(#) damatic válasza Fagifor hozzászólására (») Márc 12, 2010 /
 
Kiváló.
Amíg belsőégésű Otto motor hajtja autóinkat.
(#) vegfokic hozzászólása Márc 13, 2010 /
 
Benzinnél maradva központisról hengernkéntire átalakításban mennyire érdemes gondolkodni?
Én jelenleg egy c14nz vasat taposok, ennek az se cimborája +22ló ez számszerűleg is egész jó különbség. végülis élőbe még nem probáltam gyári se t hogy milyen a különbség. Átalakításnál nem szeretnék kompjutert meg minden szir szart cserélni. Egyedül szívósort és az eredeti ecu val megvalósítani. A gyújtásnak nem látom értelmét lecserélni az ugy is jön sorba álítani meg lehet rajta. A befecsikkel kell kicsit muhinálni hisz 1 helyett 4 van, ha csak natúr lepárhuzamositom őket közel 4xer annyit kellene hogy egyen. azt nem tudom hogy az ac mennyit tud nyomni mert a központinál 0,8 bár felett megy vissza a cucc. szeintem a 2 féle acba nincs különbség csak más nyomásnál van lehetárolva. Ezt feltételezve maradna az ac is. A 4 befecsihez meg csak egy pic vagy avr esetleg valmi logokai megoldás hogy ne egyszerre mennyenek.
(#) Amarton válasza vegfokic hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Az ECU-k számolnak az injektorok hiszterézisével.
Előbb adnak impulzust, mivel az injektornak idő kell mire bekapcsol, illetve előbb lezárják, mert még idő kell mire kikapcsol.
Nyilván minél nagyobb az injektor ellenállása / induktivitása ez a jelenség annál jobban közrejátszik.
Szóval ECU csere nélkül elég sokat kell kísérletezni, hogy a hatásfok jó maradjon.
(#) vegfokic hozzászólása Márc 13, 2010 /
 
igen de a gyári megoldásnál 2-2 befecsi párhuzamosan van 1-2 és 3-4 az az olyan mintha csak 2 lenne. ha minden henger időbe kapja a benyát lehetne alkotni valamit csak irni kell egy ügyes kis progit
(#) damatic válasza vegfokic hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Na akkor ezt most itt felejtsd el ebben a formában!
Az SI motoroknál, vagyis a C14SE-ben látom, sejted, hogy az egész más. Az előző hsz-ben a lényegi választ már megkaptad, de hozzátenném, hogy igen okos elektronikát kellene hozzá barkácsolnod, hogy a peak&hold impulzust pontosan kiokoskodja...
(#) escort lx válasza Fagifor hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Ez egy jó alternatívának tűnik Én is ebben gondolkozom ! A fogyasztás marad vagy minimálisan csökken benzin helyett etanol a hiányzó mennyiség HHO
(#) Syn7h37ic hozzászólása Márc 24, 2010 /
 
No. Megjött a jó idő, és kíváncsiságból kipróbáltam a 80-20 arányú Etanol benzin keveréket. Melegen semmi változás a benzinhez képest, hidegen kicsit akadozva indul, de kb fél perc járatás, és tökéletes. Szerintem a potis megoldás nyárra megfelelő lesz, úgy is akkor megyek a legtöbbet. Nem kínlódom a központi injektor átszerelésekkel, vagy a hengerenkénti injektorra átalakítással. Annyit nem ér az autó....
(#) snakesix válasza vegfokic hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
opelhez nem értek,de a régebbi fiatoknál (punto) az SPI-nél 1 bár volt az üzemanyagnyomás,amit az AC tudott,az MPI-nél 2....3 bar.szerintem neked is AC-t kéne cserélned,vagy megbuherálni a nyomásszabályzót.

A központi bef.szelep vezérlését meg ugy elosztani 4 fele,h az 1es hengerhez tartozó injektor azelött kapjon vezérlést,mielött szikra lenne ott(asszem ez még a régi disztributoros gyujtás).
Tehát kellene hozzá egy kapcsoló(olyasmi,mint a gyujtáselosztó) áramkör,ami a gyujtókábelekről venne jelet a hengerek megkülönböztetéséhez. miután ezt felismerte,utána kellene vezérelnie az egyes injektorokat, de ugy,h a központi injektor jelét idöben mindig az aktuális hengerhez tartozó injektorra kapcsolja.
huh de bonyolultan fogalmazok
(#) snakesix hozzászólása Márc 24, 2010 /
 
az ECU jó eséllyel a lambdaszonda jelével szépen tudna korrigálni szerintem(a más-más bef. mennyiség miatt),de nem biztos,h müködne. a fogyasztás megnöne,az tuti.
(#) balika24 hozzászólása Ápr 10, 2010 /
 
Üdv
Tudja valaki hogy a kopogásérzékelőre "ráhúzza-e" az előgyújtást az ECU vagy csak csökkenti az előgyújtást kopogás esetén??
(#) roka válasza balika24 hozzászólására (») Ápr 10, 2010 /
 
Természetesen elvesz az előgyujtásbol, ill. csükketnti az előgyujtás mértékét.
(#) damatic válasza snakesix hozzászólására (») Ápr 10, 2010 /
 
Hiába cserélsz AC-t, amíg a nyomásszabályzó ugyanúgy szabályoz.
(#) damatic válasza snakesix hozzászólására (») Ápr 10, 2010 /
 
Programtáblából dolgozik, annak meg vannak korlátai, amiből igencsak kilóg az etanol adott anyagmennyiséghez tartozó lambdajele. Egy darabig korrigál, aztán amikor extrém értékkel találkozik, vagy villog a Check Engine, vagy csak csendben hibás értéknek veszi a bejövő jelet, és programtábláról "próbál valamit csinálni". Röviden a gyári ECU-k nincsenek felkészítve az etanol lekezelésére.
(#) damatic válasza roka hozzászólására (») Ápr 10, 2010 /
 
Ellentétben az eddigiekhez ebben a tekintetben viszont a kopogásszenzoros motorvezérlések viszonylag széles skálán el tudják tolni az előgyújtást.
(#) vasnavigator hozzászólása Ápr 11, 2010 /
 
Nekem X16SZ motorkódú Astrám van, ebben benne van a kopogás szenzor. 50% E85-tel semmi gond nincs eddig(majdnem 13.000.Km van benne így) Gyertyákat néztem, kicsit fehérebbek, de ez így természetes... Majd most a nyáron kicsit több etanolt teszek bele, megnézem mi lesz.
(#) damatic válasza vasnavigator hozzászólására (») Ápr 12, 2010 /
 
"Gyertyákat néztem, kicsit fehérebbek, de ez így természetes..."

Pont ez a baj. Meg az, hogy természetesnek veszed. Ez a szegény keverék égésének jele.
(#) zoz11 hozzászólása Ápr 12, 2010 /
 
Üdv mindenkinek!
Nekem egy 1,3as Swiftem (1999) van.
Benzinél a gyertya az fehér volt benne, mind a 100ezer kilométer alatt amit addig ment.
Hajtottam kb. 4ezret úgy hogy 3/4etanol a többi benzin, megnövelt előgyújtással, szabályosan citromsárga színű lett a gyertya. Az autón nem lehetett semmit észrevenni, mert szerintem elég jól letudta kezelni, fogyasztása kb. fél literrel nőtt.
Most van egy ilyen átalakító kütyüm benne és tisztán azzal járok, itt már több mint 1liter többletfogyasztás van, a gyertyáknak, megint sárgás színe van.
Viszont azt vettem észre, hogy sokkal dinamikusabb lett a motor, jobban reagál a gázadásra, és erő is nagyobb van benne, hidegen kell neki kb. fél perc mire észhez tér, de határozottan indul, most reggel is 2fok volt, indult pöcre.
Üdv: Zoltán
(#) vicsys válasza zoz11 hozzászólására (») Ápr 12, 2010 /
 
Megkérdezhetném, hogy milyen típusú az átalakítód, hol vetted és mennyiért, valamint azt, hogy kell-e szakműhely a beszereléshez? Köszi előre is!
(#) kzteam válasza vicsys hozzászólására (») Ápr 12, 2010 /
 
Hello,

Mivel Swifthez készített elektronika elkészült és etanollal járunk már 3 hete tisztán, várom a régebbi felajánlásom szerint jelentkezéseket a tesztre. Az elektronika nem tud még Peak&Hold injektort kezelni!

Feltételek:
- magának kell a kapcsolást megépíteni (ez lustaságból)
- 1000Ft-ot kérek a felprogramozott PIC-ért + postaköltség (borítékban 110-150Ft)
- Várom a tapasztalati beszámolókat vissza a fórumon
-max 3 teszter kellene, lehetőleg különböző típusúakon, a többrétűség jegyében :yes:

Mellékelem a rajzot kedvcsinálónak.

Üdv
(#) kzteam válasza damatic hozzászólására (») Ápr 12, 2010 /
 
Kedves Damatic,

Te már jelentkeztél 1x tesztelni, de ahogy olvastam a fórumot opelhez nem ez a fázis lesz a megfelelő. Ha ennek ellenére szeretnéd tesztelni, akkor tőlem mehet.

Üdv
(#) kzteam válasza vasnavigator hozzászólására (») Ápr 12, 2010 /
 
Kedves Vasnavigator,

Még téma elején, érdekelt a fejlesztés, szintén felajánlom próbára a készüléket, ha még aktuális neked.

Üdv
(#) vicsys válasza kzteam hozzászólására (») Ápr 12, 2010 /
 
Azt megkérdezhetem, hogy miért nem elegendő egy PIC12F675?
(#) kzteam válasza vicsys hozzászólására (») Ápr 12, 2010 /
 
Természetesen kérdezz is,

Azért, mert ebből vettem egy marékkal és csak ez van itthon.
(#) vicsys válasza kzteam hozzászólására (») Ápr 12, 2010 /
 
Hol lehet olcsón marékra venni? Kellene egy 5-10db...
De elég lenne, ugye? Gondolom, történik egy impulzus nyújtás az A/D függvényében?
(#) damatic válasza kzteam hozzászólására (») Ápr 12, 2010 /
 
Köszönöm a felajánlást, nem élnék vele, mert tartok a peak n hold hiányából eredő gondoktól. Egyébként elég faéknek tűnik, szal valszeg gond nélkül össze tudnám szögelni...
(#) roka válasza kzteam hozzászólására (») Ápr 12, 2010 /
 
Szia.
Azért talán van egy két kivétel , mivel ha az előtét ellenáléást az elektronika után teszed akkor nem teszi tönkre az injektort.
(#) vasnavigator válasza damatic hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Ez a kép kb 1 hónapja készült az egyik gyertyámról...

Gyertya

Most 13.000. van benne 50% etanollal. Valamelyik nap kiszedem, lefényképezem megint.

Most nézem, hogy az akkori hozzászólásomban fehérebbeket írtam világosabb helyett...Különben a típus fórumon írták, hogy világosabb az etanol miatt, de konkrétan senki nem jelezte egyértelműen, hogy ezen a fényképen már szegény a keverék jelei vannak...(direkt ezért tettem fel)
(#) Fagifor válasza kzteam hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Sziasztok.

Ha hengerenkénti injektor van, akkor ebből az elektronikából négy db kellene? (Daihatsu Charade 1,3i HC-E)

Üdv. A
(#) vasnavigator válasza kzteam hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Szia Kzteam,

Még érdekelne a dolog, csak egyenlőre azt kell kiderítenem, hogy milyen az injektorom(Peak & Hold?). Autodata nem mond semmi egyértelműt, hazavágni meg nem akarom, mivel munkába járok vele...

Viszont ezek után elgondolkodtató:

[quote]

(#655391) Babie Válasz • Márc 7, 2010

Üdv.
Figyelmeztetés központi opelosoknak!
c14/16/18 típusoknál !!!
Multec befecsi 2 Ω és peak and hold, ami azt jelenti hogy el lehet felejteni a ma nálunk kapható olcsó/drága átalakítókat, valamint házilag megnövelt befecsi időzítést Ecu jel megtolásával mert leégeti az injectort!
Sajnos nem csak az én tapasztalatom. Peak jel nyit majd megtart egy hold jel eredeti ecu szerint, namármost a ma kapható kütyük mind a peak jelet tolják tovább és egy pár száz kilométer után túlhevíti az injector tekercseit és az feladja. Érdeklődtem egy magyar gyártónál és azok szerint nincs gond a központis opeloknál, majd egy ismerősömnél ez a cucc tönkretett már 2db injectort. Én másik elektronikát vásároltam ami szintén tönkretette C18NZ befecsijét. Maradtam a nyomás emelésnél (alátét a gyári nyomásszabályzóban) + hőgomba 2.5k poti (csak hideg indítás ideig) és működik.

Bocs, de nem tudom, hogy hogyan lehet rendesen idézni...
(#) roka válasza vasnavigator hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Szia .

Olvasd el mert érdemes.

http://www.freeweb.hu/hondainfo/menu2b-01.html
Következő: »»   5 / 10
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem