Fórum témák
» Több friss téma |
Helo
Az lenne a problémám hogy 50-ccm robogomba nagyobb villágitást szeretnék ugymond a fenyerrőt megnövelni mert elég keveset látok vele sötétbe. :no: Gyárilag 35W H4-es izo volt benne. Gondoltam kicserélem 55W -osra.Ugy is tettem viszont a baj az hogy nem világit ugy ahogy kellene mert a generátor nem termel elegendő áramot ahoz hogy teljes fényébe ragyorjon az izzó. Tompitott ill távoltági világitásnál sem jó. Valami xenonos H4-est tetem bele de szerintem csak utánzat.(Viszont sokal fehérebb szine van rendes áramelátásal táplálva mint a sima Halogénnek. ) A lényeg az hogy valahogy meg szeretném oldani hogy az az 55w-os lámpa teljes fényébe ragyogjon. Első ötletem a kondenzátor lenne párhuzamosan nagy kapacitásértékel.De nem tudom használna e. Valami ötlet vagy tanács jó lenne. MIndenesetre nem akarom megbontani a generátor részét és a tekercset cserélni ugy hogy anélkül kéne megoldani.
Ha nem akarsz generátort szerelni, akkor inkább csak ledes világítás jöhet szóba. Bár azért egy 35W-os H4-nek elég fényt kellene adnia egy robogó közlekedéséhez. Tükrözőfelület, lámpaüveg milyen állapotban van?
Hali!
Egyik lehetőség, hogy veszel xenon HID szettet és még egy átalakítót tölem. Fehérvár környékén már sokan használják és bevált a cucc. A másik pedig, hogy 5wattos power LED vagy nagyobb és hozzá vezérlés meg hűtés.
Helló
Én is egy ledes megoldáson gondolkozom,már csak a 24 db ledet szeretném megvenni(erre a fajtára gondoltam) ,és 3-as sorokat (3db sorbakötött led,ellenállással) párhuzamosan kötve,menne az izzó helyére.(durván 50x50mm-es panelon) Nem tudom,hogy elég lenne-e a fény,de szerintem igen(nem reflektort akarok építeni,mert még a végén a velem szembejövök is reflektorral jönnének,mert az enyémet nem kapcsolom ki ). Bár gondolkodtam én is a POWER LED-eken,de macerás lenne elhelyezni a hűtőbordát,pedig azt a rengeteg menetszelet ki lehetne használni a borda hűtésére.
Szia!
Ne haragudj, de egy 50 köbcentis segédmotorra, miért akarsz 35W-nál nagyobb halogén izzót? Untig elég. Az én Simson-omban is 35W-os halogén van, a keskeny 1.5 sávszélességnyi utcánkat tőlem 20m-re teljes szélességben bevilágítja a fényszóró, de még a tompított is nagyon jól világít. Én hagynám úgy ahogy van. LED-eket pedig nagyon macerás beletenni, mert akkora teljesítményű LED-ek már nagyon fűtenének és soha az életben nem fogod megtalálni a fókuszpontot, hogy teljesen előre világítson. LED-el sosem fog úgy világítani, mint izzóval, ezt tapasztalatból mondom. Én kicseréltem a fényszórón és tompítotton kívül az összes lámpámat, (féklámpa, helyzetjelző, parkír, index) LED-esre, hogy majd milyen jól fog világítani. A hagyományos izzó kétszeresének megfelelő fényerejű raktam az index-ekbe és a helyzetjelzőbe, az eredmény az, hogy nappal alig lehet látni, éjszaka látszik csak rendesen, a féklámpába pedig a 5-4-szörösét raktam, ez viszont nappal is elég jól látszik. Szívem szerint visszaraknám az izzókat, de a lámpatesteket eléggé átalakítottam, így már nem lehet visszatenni, újat pedig nem szeretnék venni. Szedd szét a foncsort és az üveg szerű csillogós részt, illetve a lámpabúra belsejét takarítsd meg ablaktisztítóval, és tedd vissza a 35W-os izzót, mást nem tudsz csinálni.
Az lenne a legjobb megoldás ha ezeket az 55W-os izzókat tudnám használni mert ezek már megvannak.....
A tükrözö felület szép nagy hibátlatlan azzal nincsenek gondok csak a fényerővel. Napali közlekedéshez kiváló volt az előző is de lakot területen kivül sötétbe 65-nél kicsit ijesztő hogy nem látod azt a pontot ahova be fogsz csapódni.... Am 2 különáló lámpatestel rendelkizik és 2 külön izzó megy bele... Gondolkodtam a ledekre is de inkább maradnék ennél a megoldásnál mert ez már megvan. Valahogy el szeretném érni hogy teljesen világitsanak azok az izzók.... esetleg transzformálás? frekvenciaváltó vagy akármi jöhetne ami müködne....
Bővebben: Peda
Erről a gépezetről lenne szó. És tényleg csak az izzó által leadott teljesitményel van gond. Középen látható egy másik kissebb lámpatest.Nah az helyzetjelzőként üzemel.Nekem arra nem lenne szükségem.Vagy kicserélném azokat 2 LED-re. Ha azt kikötném akkor elképzelhető lenne hogy erősebben világit a másik két H4-es. De sztem még mindig nem lenne elég. ....ezért lenne jó valami megoldás még .
Te a fizika törvényeivel akarsz szembeszegülni.
Csak ennyit kell megértened: Egy 35W-os tekercsre nem rakhatsz rá 55W-os izzót, mert csökken a feszültség. Egy 35W-os tekercsből maximum 35W-ot lehet kivenni, többet nem. A 35W-os izzó is megvan, nem? Szerintem csak a dőlésszögén kellene állítanod, nem lehet? Nekem eléggé fentre néz, éppen ezért is világít el olyan messze. Na de sötétben nem is kell 65-el menni olyan kis keskeny gumikkal, mert más ha pl egy őz kiugrik elég és motorral vagy, mint autóval. 65-ről lehet hogy hamar megáll az autó, de a motor biztos nem, max első fékkel, de az se veszélytelen. Próbálj meg állítani a magasságán. Este nincs kedved lefényképezni az úton és felrakni a képet, hogy meddig/hogyan világít? Az 55W-os izzók soha sem fognak a 35W-os tekercsről tisztességesen világítani. (Onnan veszem, hogy az izzód is 35W-os, akkor biztos, hogy a tekercs vagy generátor is annyi.)
Ha kikötsz két 5W-os izzót, attól még nem fog fényesebben világítani az 55W-os.
A LED-ek max helyzetjelzőbe jók, de ott is nagyon haloványak, több kell.
A tekercs teljesitményének még utána nézek de am 2 35W izzó ment eddig róla ezér gondoom hogy nagyobb 35W.
A tompitot világitás elötem 5m az utat teljes fényébe megjeleniti de távolságin meg már gyenge a fényerő mert pl egy táblát látok vele mert viszatükröz ugyebár de az ugyanojan távolságra már nem látom az utat.(csak példa nemigy kel lenie tábla tükrézőse...feltevés) Lehet a tompitott kicsit közelre néz de a távolságinak a szöge jónak kel hogy legyen.De gyenge a fényerő.... Am 80-at megyek vele és nem gyári gumik vannak rajta de már 1 éve megvan és eddig balesetmentes közlekedésem volt.Elöte Simsonom volt pár évig.Amit látok akadályt elöte megtok állni.(világosba) Szeretnék többet látni sötétbe... Tudom mijen motorozni ezért szeretnék többet látni sötétbe mert tudom ez igy veszélyes.Megközeliteni azt a világitást amit egy kocsi produkál.Tudom nem lehet elérni de megközeliteni ha egy kicsit is lehet.Legalább csak a távolságin javitani.
A helyesírásodra odafigyelhetnél, elég nehéz kihámozni a lényeget.
Jó, de az akkor is csak 70W, Te pedig 110W-ot akarsz rákötni.
Ha jól értem, 2db 35 wattos izzó van a mocidba és az egyik a H7 tompított, a másik a H7 reflektor. A reflektor izzó helyére tegyél 55wattost és a refit az akkuról üzemeltesd, így már nagyobb fényed lesz ha nem jön szembe senki.
(feltételezem nem vagy akkora pancser hogy 2db H4-es 35 vagy 55 wattos izzót üzemeltetsz egyszerre ugyanis ezek a tekercsek 50-60watt összteljesítményüek) A helyzetjelzőket cseréld LED-ekre (a hátsót is!) mert azok is ugyanarról a tekercsről mennek mint a halogén és így nyerhetsz 10-15W-ot. A LED-ek az akkura kösd mindenképpen. Ha az sem elég akkor a müszerfal világítást is cseréld LED-esre. Talán így összejön a szükséges 55watt a folyamatos üzemhez. Idézet: „A reflektor izzó helyére tegyél 55wattost és a refit az akkuról üzemeltesd” Egy kb. 7 Ah-s akkuról tudod meddig fog menni az 55W-os izzó...? Még töltés mellett is kevés az áram. Ha ráköti a 7Ah-s akkura, akkor az akku tönkremegy a mélykisülés miatt. Szinte majdnem biztos, hogy külön tekercs van a világításhoz és a töltéshez. Nem kell ész nélkül minden izzót kicserélni, először ki kell deríteni, hogy akkuról megy, vagy a világítótekercsről.
Ez hülyeség. Ha nem értesz vmihez akkor ne okoskodj, nekem az életem a motor és mindent tudok elektromos rendszerükről, mellesleg havonta jön hozzám ilyen srác ugyanilyen kéréssel...
Az 50-es mociknak a világítása tekercsről megy és natur váltóárammal üzemelnek az izzók. A 125-ösök már akkus rendszerűek hasonlóan az autókhoz.
Csaba,
leírtam neked 3 variációt, hidd el nincs más megoldás. Én már végig jártam ezt az utat. Azt kell hogy mondjam, hogy csalódni fogsz az 55wattosnak nem lesz sokkal nagyobb fénye. Az itteni tunerek 90-100-zal is hajtják este és mindannyian tudják hogy ahhoz xenon HID kell, mellesleg nagyon dögös megjelenést ad a mocinak.
Jó. Innentől nem szólok bele a témába, úgy is tök hülye vagyok.
Hát greatz hidat tartalmaz egyértelmű, pufferkondit nem, a többi meg titok
Az meg csak a hab a tortára: -Te egy segédmotort akarsz világításügyileg tuningolni. OK. DE ne feletsd el: Ezek a motorok CSAK, és leírom mégegyszer: csak segédmotorok.
A világítása is ehhez a 40km/h sebességhez van kitalálva, valamint a futómű és a fék is. Ha a szabályokat át kívánod hágni, nem csak a Te dolgod, mivel az Én családom is az utakat használja, valamint még több tízezer ember. Kérlek tartsd be a szabályokat! A két 35W-os izzó pedig a megengedett sebességhez elég. Én látok a 25W-os izzóval is, igaz csak a megengedett sebességgel járok és meg is tudok állni.
Jaj, már megint ez a magyar virtus. Tudom, de nem árulom el. Akkor minek írsz be egyáltalán a fórumba. Döntsd el , segítesz vagy nem. Bocsánat a többiektől az of f-ért. A témához visszatérve 35Watos Xenonra kell váltani. A lendkerék alatti tekercset test függetlené kell tenni, hogy a teljesítmény, megduplázódjon. Orosz robogós fórumokon már rég csinálják. Üdv nyemi.
Tisztelt Flasher!
Vegyél vissza kérlek, mert ez itt a fórumon nem divat. Tudsz Te finomabban is fogalmazni. Nem kell kioktató stílusban leugatni a többieket. Megértésedet köszönöm!
Elnézést, nem annak szántam.
A hangnemet nem igazán lehet érzékeltetni írásban, mindössze annyit szerettem volna elérni, hogy hiányos tapasztalatú személyek ne vezessék félre a segítségre vágyót. Bocsánat!
Nem az volt a kérdés hogy segédmotor mijen adotságokal rendelkezik a közlekedésben.Tegyem fel akkor hogy minden okés legyen ez egy átalakitot segédmotor amelyet hobbi célra használok közuton kívül ha igy jobban tetszik mindenkinek....
Ez a Xenonos dolog nagyon jó ötlet jol hangzik csak sajnos keretem nincs rá....
Viszont erről még nem hallotam hogyha függetlené teszem a tekercset akor megduplázódik a teljesítmény. Gonodlom villamos szempont ből érteted a függetlenitést hogy a testől elszigetelem a vasmagot....Pl: egy méretre vágott müanyag lappal és a csavaroknál pedig müanyag alatétek. Remélem jol értetem.
Nem, csak a tekercs test lekötését kel megszüntetni majd tekercs véget kivezetni a blokkból a feszültség szabályzóra majd egy graetz híddal egyen irányítani és csak ezután test telni a negatívot. Ez által mindkét fél hullám fel van használva. Az oroszok külön gyártanak hozzá egy triakos szabályzót, hogy min a két fél hullámot szabályozza. Bővebben: LinkMég egyLink.
És ez mekkora teljesítménynövekedést okoz???(Villamos szempontból)
Szia!
Próbáld ki, hogy a testet direktbe adod a lámpának a generátortól. Nekem Simsonnál, a kormánycsapágyon keresztül kapta meg csak a testet és halovány volt, de mikor ráraktam direktbe kb reflektorral 100 méterig rendesen lehetett látni mindent, de 200 méterig még az út szélét jelző oszlopokat is. Pedig maradt benne ugyanaz az égő ami gyárilag volt benne. Ez a hiba úgy jött ki, hogy egyszer egy nagyobb kátyúba belementem kanyarban. Na onnantól abban a kormányállásban jól világított!
Ha lekötöd a testről akkor a tekercs 2 végét egy greatzre kell kötni és aztán a fesz.szabályzóra amit készítesz hozzá, de ez ugyanaz mint amit én ajánlottam...
Egy tipp: Ha készítesz fesz.szabályzót a világításnak akkor 14,4 V-ra szabályozd, így pár százalékkal nagyobb fényerőt kapsz majd. Egyébként milyen robogóról van szó?
Megpróbálom kivitelezni.
Viszont arra gondoltam hogyha külön van tekercs csak a világításnak akkor direktbe rá a lámpára mint az N-es Simsonokban.Legalábbis abba nekem úgy van És akkor amit bír a tekercs azt mind leadja.Világításnál meg ugyan mindegy hogy egyen vagy váltakozót kap az izzólámpa... Képet csatoltam az előzőekben. Ez egy PEDA Állítólag olasz robogó de ful kínai.Ezt nem lehet megmondani.Viszont Japán karburátor van rajta Nagytestű, Fekvőhengeres, CDI, 50Ccm Léghűtés... Épp ma csináltam hozzá egy ledes Fordulatszámmérőt is |
Bejelentkezés
Hirdetés |