Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Köszönöm mind a kettőtöknek! Így már van némi fogalmam a kondenzátorral kapcsolatban.
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy ha egy 3 fázisú motort bekötök csillagba, tehát rá a 3 fázis meg a föld, akkor a nullát hova kell tennem? Azt nem muszáj bekötni? Vagy közösíteni kell a földponttal? Idézet: „egy 3 fázisú motort bekötök csillagba, tehát rá a 3 fázis meg a föld,” Szia!....és ez így jó! A nullát most ne kösd sehová sem, de a földelés az kötelező.
A nullát a csillagpontba kösd, de elhagyható...
A földet a motor házára, (és a hajtott gép házára) kösd!
A nulla bekötése a motor számára fölösleges, de komplett gép esetén kellhet, pl. a segédberendezéseknek. A 0 és a föld összekötése épületenként egy helyen, a leásott földelésnél szabályos, (az életvédelmi relé után). Fogyasztóknál kerülendő. Csillagba a 220..230/380...400 V-os motort kötheted, a 380...400/660...690V-osat deltába kösd, ha a terhelés a névleges felénél nagyobb.
A motort nemrég vettem betonkeverővel eggyüt az előző gazdája szerint ő egy padlásteres házat huzot fel vele gond nélkül. én eddig 3 x 1.5 órát dolgoztam vele.
A motorvédőt az indítókondit és a nyomógombot már én tetem rá. A nyomógombot csak induláskor nyomom mig felpörög. Az üresjárati 8 A áramot ékszij nélkül mértem. A motorból négy vezeték jön fel a kapocstáblára a két sárga vastagab és a két kék vékonyab a két tekercs között az ellenálás végtelen a sárga vezetékü tekercs ellenálása 2.8 ohm a kék vezetékü tekercsé 9 ohm
Akkor ezek szerint így kötötted be. Azt azért meg kell hagyni, hogy a táblázat szerint ez a motor a legrosszabb hatásfokú (44%). Ez nem jelenti azt, hogy rossznak kell lennie és terheletlenül is 8A-t kell felvennie. Azt furcsállom, hogy a "mérések" között 1-2A különbség van (terheletlen/terhelt) és a teljesítményromlásra nem panaszkodsz. Vagy az is van?
Edig még nem ált meg.Nem rég vettem nem is sokat használtam még eddig.
550W-750W motorokat is látam hasonló gépeken.
Szia!
Biztos vagy benne,hogy az ÉV relé után kell összekötni a nullát és a földelést?
Hali !
még múltkor kérdeztem a fórumon hogy hogy kell bekötni a motort (52 oldal közepe) azt szeretném megkérdezni hogy mekkora inditó kondi kéne rá? mert szereztem egyet 80-100 F megcsináltam nyomógombra és csak szép lassan kezdte el forgatni ,mekkora kéne rá?
Üdv Mindenkienek!
Segíséget szeretnék kérni a következő motor bekötésében, valamint kérdezném, hogyan lehet fordulaszámot csökkenteni, forgásirányt változtatni (ha képes rá a motor) és azt megoldani, hogy szépen lassan induljon a motor. Eőre is köszönöm a segítséget!
Ez a kétpólusú, háromfázisú aszinkron motor frekvenciaváltóhoz van tervezve. A hálózati 50Hz-es frekvencián max 55V-ot adhatsz rá, és terheletlenül kevéssel 3000/perc alatti fordulatszáma lesz. Ezt esetleg a veszteséges szlipszabályzással csökkentheted egyszerűen. Forgásirány váltás ekkor relével kivitelezhető. Ha tényleg kell 2900/perc fölötti fordulatszám, akkor három út járható:
Veszel egy másik motort, ami hálózati üzemre tervezett, és egy invertert, ami lehet régebbi is. Megtartod a motort, és veszel korszerű, programozható invertert, ami nem csak szabványos motorokhoz alkalmas, majd felprogramozod ehhez a motorhoz. Veszel egy kommutátoros motort, és teljes hidas PWM szabályzót hozzá, esetleg triak + forgásirány kapcsoló. Mekkora fordulatszám, és nyomaték kellene az adott hajtás esetén? (vannak motorjaim, invertereim, ha vásárolni szeretnél, privátban írj!)
Kaput szeretnék vele nyitni, szóval a fordulat nem nagyon számít, de azért jó lenne ha nem 1 óra alatt nyitna ki Amit írtál annak a fele nekem kína, a másik fele bonyolult, úgyhogy marad egy fúrógép motor Azért köszi a segítséget!
Olvass vissza!
753905, és amit rá válaszoltunk. Ne indító, hanem állandóüzemű segédfázis-kondenzátort használj. A nyomógombos indítás csak igen nagy indítónyomaték-igény mellett indokolt, de a segédfázis kondenzátor akkor is folyamatosan kell, csak indítás közben nagyobb kapacitásra van szükség.
Olvass vissza, leírtuk.
Nem kell nyomógomb, állandóüzemű kondit válassz, kösd be. Csak egy kondi kell, bármely kettő kivezetés közé. A harmadik, és a kondi egyik lába közé megy a 230V, 50Hz. 80-100F-os kondit még nem láttam, a tied nem akkora. Ha 80-100 µF akkor az 1kW-os motorhoz kb jó. Ellenőrizd a feszültségszimmetriát terhelés alatt, ahogy azt másnak leírtam !
Helló! Sikerült szereznem egy fúrót, igaz darabokban de működik! Ennek a bekötésében is tudnál segíteni? Ha lehet kéne bele a gyári ford. szabályzó, és ha még azt is leírnád, hogyan tudok forgásirányt váltani relé segítségével akkor nagyon megköszönném!
Üdv Cs. Attila
oké köszi vissza olvastam de ott watt-hoz van kötve hogy mekkora kell és én azt nem tudom
Sziasztok,
Olvasgattam a fórumot, de nem kaptam megnyugtató választ a kérdésemre. Kaptam egy régi 3fázisú EWIG motort. Az adattáblán az áll, hogy 380/220 V, az áramfelvételnél pedig D/Y 15,5/8,8 A. (A D helyett persze egy háromszög van) Szabványos 6 kivezetése van. Ez a motor köthető deltába, vagy nem? Köszönöm a segítséget, Honey
Adattábláján világosan ott van, hogy csillag/delta, még a felvett áramok is mindkét esetre.
Köthető deltába, (ha bírja a villanyóra)
Semmiképen se kösd deltába, hacsak nem 127/220V-os a hálózatod!
A 230/400V, 50 Hz-es hálózaton csillagba kell kötni. Deltában a 380/660V-os motorokat kell üzemeltetni.
Kösz. Azért nem egyértelmű nekem, mert többen állították, hogy deltába csak olyan motor köthető, amin 380...400/660...690V felirat van. Így is?
A teljesítmény úgyis csak tájékoztató értéket ad.
A megvalósítandó cél a terhelt állapotbeli tökéletesen szimmetrikus 3~-ú áram/feszültség. Előbb rosszul írtam, a 80-100µF 1-2 kW-hoz a körülbelüli érték. A motorok kb: 2pólus:6-10 kg/kW 4pólus:8-12 kg/kW 6pólus:14-18kg/kW 8pólus:20 kg/kW A kicsik, és a régiek fajlagosan nehezebbek.
Azt nem tudom, hogy mostanság hogy van, én, igaz régebben csak olyan motorokkal találkoztam, aminek az adattábláján az volt írva, mint a tieden, és gond nélkül lehetett deltába kapcsolni. A nagy indulóáramok miatt csillagban indult, majd át kellett kapcsolni deltába.
Én még nem láttam olyan adattáblájú motort amit Gergő81 írt, (mostanság nem is foglalkoztam ilyennel) de ő biztosan jobban tudja. Onnan gondoltam, mivel evig gyártmányú, és valószínűleg nem mai darab. Jó lenne tudni az adattábláról a teljesítmény adatot is
igen, pont ezért írtam, hogy ewig, mert gondoltam számít, hogy ilyen régi
Nézd meg ennek a motoromnak az adattábláját!
380V delta/(660V csillag) Eladó motorom képei, adattábla
Én elhiszem, de pl egy hegesztő aggregát motorján is ilyen adattábla volt, meg egy csillag delta kapcsoló.
Egyébként ha a fázistekercsek 380 V -osak, és a csillagkaocsolás csak az indítást könnyíti meg. Különben miért írták volna rá
Üdv!
Gergő81 jól írja: Itt nálunk magyarországon 3 fázisú hálózatra 400/230(380/220)V-os motor csak csillagban köthető! Csillag-deltában is üzemeltethető a 400/690(380/660)V-os motor. darazsa 4kW-os 380/220-as motorja deltában csak egy fázisról (230V) használható, de ekkora motort már nem nagyon szoktak egy fázisról használni. (Nagy az áramfelvétel és rengeteg kondi kell rá!) Üdv! Tomi |
Bejelentkezés
Hirdetés |