Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Nyomógombos indítás gépkocsihoz
 
Témaindító: PiTy85, idő: Jún 13, 2008
Témakörök:
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Lapozás: OK   4 / 8
(#) boczhunor válasza Tomszy hozzászólására (») Júl 24, 2010
Helló!

Hát szerintem a leges-legegyszerűbb ha vásárolsz egy engine start button-t. Ezt nagyon olcsón, a neten megvásárolhatod. Ha föltétlenül elakarod készíteni,akkor ezen az oldalon találsz mind IC-es, mind PIC-es változatot,persze programmelléklettel, kapcsolással,leírással... Esetleg ha nem akarsz áramkört készíteni,tehát az engine start button-t használod, akkor bekötés és leírás itt.

Én Aduino programozó vagyok. Ha esetleg tudsz programozni, akkor elmondok neked most egy kis szekvenciát,hogy megtudd írni a programot. Először is itt ez a videó. A videóban látszik,hogy a két barna vezeték összeérintésével az autó bekapcsol. Az elgondolás a következő. A mikrokontrollerhez, csatlakoztatol egy nyomógombot, persze logikai szinttel használva. Tehát ha nem nyomod a gombot,akkor kapjon Vcc-t a bemeneti pin, ha nyomod akkor pedig GND-t. Boolean értékben tehát az alapértelmezett 1, tehát ha a gomb nincs megnyomva, ha megvan akkor 0. Példakapcsolás:itt
Na és Arduino-ban pulseIn parancsal mérheted azt az időinterválumot,amely között a megadott logikai szintet kapja a figyelt pin. És ezt az értéket egy változónak kell átadni. Tehát: int ido=pulseIn(13, LOW); tehát az ido egesz tipusú változó felveszi azt az időinterválmot, ameddig a 13-as digital pinen, LOW van,tehát leméri azt az időt amíg te nyomod a digital pin 13-ason elhelyezett gombot. Na és utánna pl. egy if feltétellel levizsgálod,hogy ha ido változó érteke kissebb vagy egyenlő mint 1000,ami 1 szekundumnak felel meg,akkor pl. a 11-es digital pinre 2 secundumon át adjon logikai 1-s szintet,amely kapcsol egy triacot. A triac gate-jára fog menni a 11-es pin. És,a triac többi két kivezetésére(Anód1, Anód2) a videóbán látott barna vezetékpáros legyen kötve. Így néz ki a kód: if(ido<=1000){
digitalWrite(11,HIGH);
delay(2000);
digitalWrite(11,LOW);
}

Amit kifelejtettem,hogy a triac gateja elé tegyél egy diódát,aminek az anódja a mikrokontroller pinje felé nézzen. Azért kell,ert, ha a mikrokontroller VCC-t ad a 11-es pinre, akkor mivel ott az anód, a dióda vezet, és így a VCC a gate-hoz ér,amitől bekapcsol a triac, és vezet, így a motor begyúl. Mikor GND-t ad a pinre,akkor a dióda anódja már nem vezeti át a VCC-t így a triac nem vezet és a gyújtás befejeződik.
A következő dolog,hogyha,pl. e többet nyomod mint 1 s a gombot,akkor adja hozzá azt az értéket az időhöz,amennyivel te meghaladod az 1s-t. Tehát az előző példában, ha 1 s-t nyomtad a gombot, 2 s-ig gyújtás volt. A következő feltételben, ha pl.3 s-ig nyomod,akkor az alapértelmezett 2 secundumig gyújta a motort és a megmaradt 2 secundumban pedig még gyújtja 4 s-ig. Tehát ha te 3 s-t nyomod a gombot,akkor a motor gyújtási ideje összesen 6 s lesz. A kód:
if(ido>1000){
digitalWrite(11,HIGH);
delay(ido*2);
digitalWrite(11,LOW);
}
És kb. ennyi.

Remélem segíthettem.

Sok sikert!
Üdv. Hunor!
(#) kobold válasza Tomszy hozzászólására (») Júl 24, 2010
Épp most építettem hasonlót (igaz, nem járműbe, hanem egy fix helyen üzemelő motorhoz), így pár tanáccsal talán tudok szolgálni.
Először is, nézd át ezt a témát. Szerintem ezt a mostanit le is zárhatnánk, és lehetne folytatni a másikban.

Járműveknél mindennél előbbre való a közlekedés biztonsága, emiatt egy indítási engedélyhez minimum a következőknek egyidőben meg kell lenniük:
- gyújtás be van kapcsolva
- sebességváltó üresben van
- fék benyomva, vagy kézifék behúzva, esetleg mindkettő igaz
- motorfordulatszám nulla

Indítózás közben célszerű mérni annak időtartamát, és egy ésszerű határban limitálni a leghosszabb indítózást (mondjuk motorhiba esetére), valamint az egyes próbálkozások közti szünetet, az akku és az indítórendszer kímélése érdekében. Ha erősen merült akkuval van dolgunk, akár meg is lehet tiltani az indítózást.
Ami gázosabb, az a leállítás. Mikor állíthatjuk le a gépet?
- ha a jármű sebessége nulla, azaz teljesen megállt
- esetleg kitettük üresbe, és behúztuk a kéziféket
- mi legyen a vészfékezéskor a gombnak csapódó tárgyak, vagy ember esetén?

Ezekhez jöhetnek még olyan extrák, mint pl. az izzítási vagy turbó-pihentetési idő kivárása. De a leginkább kiemelt szempont (és igazából az egyetlen, ami számít), az a biztonság, a stabil és kiszámítható üzemeltetés. Ha túl sok előfeltétel szükséges valamelyik funkció elvégzéséhez, egy vészhelyzet (vagy akár az említett lefulladás) miatt kapkodó járművezető elveszítheti a fonalat, és még nagyobb bajt okozhat azzal, hogy azon töpreng, mi maradt ki. Arról nem is beszélve, hogy ha az ember nem ehhez van szokva, az teljes csőd is lehet. Ha alulbiztosított a rendszer, gondot okozhat a gomb véletlen benyomása, de akár egy apró elektronikai hiba is, a balesetet szenvedett jármű kezelése pedig külön eszmefuttatást igényelhet.

Gyári megoldásként pl. a Megane-okba épített indítórendszert ismerem (gyújtás, izzítás, indítás egyetlen rövid gombnyomásra), és elmondhatatlanul utálom, amiért helyettem próbál meg gondolkodni. Igaz, ott a gyújtást nem kulccsal kell ráadni, de ha marad a kulcs, én inkább továbbfordítanám, minthogy gombbal vacakoljak.
(#) Peti.Janka hozzászólása Júl 24, 2010
Sziasztok! Audi-ék csinálják úgy, hogy kulccsal indítod a vasat, de elég csak egy pillanatra elfordítani, a többit ő megcsinálja. Az sem egy rossz ötlet, és ha már úgyis van kulcs egyszerűbb is megoldani mint a gombos indítást.
(#) Tomszy válasza boczhunor hozzászólására (») Júl 24, 2010
Szia, sajnos a programozás nem az erősségem, gépész vagyok . Igazából ha sok hátránya van akkor a legegyszerűbb megoldás is jó, csak örülnék neki ha nem kellene nyomva tartani a gombot. Amit te ajánlottál az csak egy sima gomb, amivel ugyanugy lehet indítózni mint a kulccsal. Az a töltésjelzős megoldás nem lenne egyszerű amit egy korábbi hozzászólásban emlitettek? Amíg nem megy a motor, nincs töltés addig a gomb aktív, megnyomjuk mondjuk reteszeljük a gombot, illetve ahogy beindul a kocsi, a töltésjelző elalszik, illetve nem tudom pontosan mit csinál, de arra a jelre a relé leold, a kapcsoló funkcióját veszti. Igazából így akkor csak az indítást látja el. Elektronikában amatőr vagyok, ezért csak egyszerűbb kapcsolásokat szoktam csinálni.

Peti.Janka!
A te ötleted is jó, tulajdonképp ugyanaz amit fentebb leírtam sztem, csak nem kell kivezetni. Amúgy talán nem kell olyan védelem hogy ne indítózzon 5 percig hisz én ott vagyok.
(#) Tomszy hozzászólása Júl 24, 2010
Itt egy moriczkaábra, szerintetek működne?

kapcs.png
    
(#) gerg0 hozzászólása Júl 24, 2010
Régen a 120-as Škodánkba úgy csinálta meg fater, hogy egy kapcsolót úgy kötött be hogy az adta a gyújtást (Škoda fényszórókapcsolót) és mellé egy nyomógombot ami az indítómotor reléjét vezérelte és kész is volt. Az indítás annyi volt hogy kapcsoló be, majd addig nyomta a gombot, amíg a motor el nem indult. (Beletörte a kulcsot és csak simán átkötötte az indítóról a kábeleket ) A leállítás meg annyi volt hogy kikapcsolta a kapcsolót (levette a gyújtást).
(#) Tomszy válasza gerg0 hozzászólására (») Júl 24, 2010
igen, ez rendben is van, csak én úgy szeretném, hogy ne kelljen tartani a kapcsolót, magától indítsa a motort, ezért is mutattam a rajzot.

Töltésjelzőt hol érdemes kutatni?
(#) Tomszy válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 24, 2010
második megoldásként megmaradna a rendes kulcsos indító is. sztem úgy elmenne nem? Ha bármi gond van akkor ezt hanyagolom, azzal indítózok.
(#) Moderátor hozzászólása Júl 24, 2010
A "Keyless go , avagy motorindítás gombnyomásra" c. témát ide áthelyeztem.
Illetve, szeretnék megkérni minden segítő szándékú egyént, hogy kétszer is gondolja meg, mit javasol. A közlekedés veszélyes üzem, ahol a kicsi véletlenekből nagy bajok is lehetnek - tehát csak ésszel.
(#) Tomszy hozzászólása Júl 24, 2010
Lenne még valakinek ötlete? Vagy véleménye, tapasztalata a fentebb leírtakkal?
(#) Tomszy válasza Tomszy hozzászólására (») Júl 25, 2010
úgy látom a téma ezzel meghalt..
(#) Tomszy válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 26, 2010
Igazából csak azért gondoltam erre a megoldásra, mert tulajdonképp csak akkor kezd el indítózni, ha ott vagyok és megnyomom a gombot, és ha esetleg nem aludna el a lámpa, ergo még mindig indítózna az önindító amikor már nem kellene, akkor csak egyszerűen leállítom a gyújtáskapcsolóval. Tehát amit szerettem volna, pont az lett volna a lényeg hogy ne nekem kelljen nyomni beindulásig. (No nem azért mintha nem tudnám szépen beindítani, hanem magától indítsa a verdát.) Lehet hogy csicsás, meg felesleges, sőt... De például 1-es bömösben is így lett megoldva és nekem nagyon bejött, bár ott a start és a stop is egy gombnyomásra történik. Igazából az egész ötletet emiatt vetettem fel, hogy ezt a start/stop dolgot hogy lehetne megoldani.
(#) Shivashakti válasza Tomszy hozzászólására (») Júl 26, 2010
Hali!

Én azt gondolom, hogy ha szivatta már meg az embert immobilizer vagy riasztó, vagy hasonló utólag beépített kütyü, akkor van igazán értelme elgondolkozni a start/stop rendszeren.
Mert ugye látványos, de az igazi haszna abban rejlik szerintem, ha sikerül az indítási fázisokat szétszedni és azok lépésről lépésre visszajelzésre is kerülnek.
Pl. gombnyomásra gyújtást tudsz adni, jelez egy lámpa, ha nálad van a transzponder_(jeladó egy egyszerű kis biztonsági megoldáshoz), akkor kigyullad egy újabb engedélyező lámpa és csak ebben az esetben tudsz csak valóban indítani. Van még egy huncutság: Látod, hogy ha nem indul az autód, akkor annak mi az oka. Pld. látod, hogy nem engedélyezi a transzponder a gyújtást, stb. Vagy még azt a fázist is külön lehet szedni, amikor úgymond gyújtást adsz a redszerre, mert kiváncsi vagy az üzemanyagszintre, de az első gombnyomásra tulajdonképpen a gyújtótrafóra nem, nehogy leégjen trafó, ha véletlen úgymarad.. stb.
Szóval akkor izgalmas, ha az indítási fázisokról visszajelzést szeretnél. Vagy ha amúgyis kivennéd a kormányzárat, mert úgy vagy vele, hogy inkább könnyebben vigyék el az autódat, mintsem h egy szerencsétlen pillanatban egy kanyarban véletlen bekattanjon a kormányzár. Így inkább kiveszed az egész gyújtáskapcsolót, szépen eltakarod a helyét és kiépítesz egy szép start/stop rendszert! de megbízhatót! Nem olyat, ami bármi okból egy váratlan pillanatban elveszi a gyújtásodat, aztán meg váratlanul visszaadja, majd megint elveszi. Az tuti baleset! Szóval csak ésszel! Mindenkinek sok sikert hozzá, mert ha működik, akkor az nagyon süti!
(#) sirály12 hozzászólása Júl 26, 2010
Ez a téma jó, nekem is jó lenne ilyen a verdába.
Milyen lenne már, hogy gombnyomásra indulna és állna le a motor. De akkor már tényleg csak egy nyomásra, magától automatán.
Gondolom a fordulatszámot figyelve ezt nem olyan nehéz megoldani, szerintem maradok ennél. És biztonsági intézkedésként, nehogy akkor állítsa le amikor nem kellene (előzés közben nem esne túl jól) egy dolog, hogy csak üresben lévő váltóállásban lehessen leállítani a motort. Tehát indítás és leállítás egy gombbal.
És nekem mivel úgyis lesz a kocsiban carpc, az indítást arról is lehessen majd.
A kulcsnak a helyet én is benn hagyom, de ha ez menne, akkor inkább ezt használnám.
(#) Tomszy válasza sirály12 hozzászólására (») Júl 26, 2010
közben már több fórumon próbálom magamba szívni az energiákat, ha van valami fejlemény ide is fogom irni. De addig is várom az ötleteket, már azt ami egyszerűbb és biztonságos
(#) Tomszy válasza sirály12 hozzászólására (») Júl 26, 2010
Sziasztok, össze lehet kötni vajon a két kapcsolást? az egyik indítja a motort, a másik pedig amikor jár a motor gombnyomásra letiltja a gyújtást, mindaddig amig a töltésjelző ki nem villan, le nem áll a kocsi... Lehet egy kis késleltetés kellene bele.

kapcs.png
    
(#) Tomszy válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 26, 2010
kedves köbzoli!

Átfutottam még egyszer a hozzászolásaitokat. Igazából nem is akarom én átszerelni a régi gyújtáskapcsolót. Ez csak egy extra lenne mondjuk a kocsiban. Beülök, kulcsot beteszem, ráadom vele a gyújtást. Ezután a kis gombommal magától beindulna a kocsi, elindulok, megyek vele, de megállok egy lámpánál, megnyomom a gombot, a motort leálltja de a gyújtás megmarad, majd szépen ahogy látom hogy zöld lesz újra megnyomom a gombot, s szépen utazok tovább. Ti komoly hangsúlyt fektettetek a lopásvédelemre. Mivel az én teljes rendszeremet csak akkor lehetne használni ha már a kulcsot behelyeztem és elfordítottam, így arra nem kell figyelnem. Láttam sokatokat érdekelt a téma, de sajnos a végére senki nem számolt be komolyabb eredményről. Tehát a sima gyujtáskapcsolóhoz nem szeretnék hozzányúlni, maximum egy relét építenék közre ami egy adott gombnyomásnál egy kis időre leállítja a motort..

Esetleg egy időzítőt hozzá lehet fűzni az indításhoz, ami mindenképp letilt pár sec után, nehogy sokat önindítózzon. De végülis ez sem feltétlen szükséges, mindig ott leszek motorindításnál és ha nem marad abba az indítózás azt azonnal meghallom, és a kulcsot elfordítom. Úgy gondolom ebben a formában ahogy most talán érthetőbben leírtam ez a része a dolognak működhet.

Ezek után már csak annyit kellene megoldani, hogy járó motortnál a gomb ismételt megnyomására a motor leálljon. Ide is lehetne csempészni egy késleltető elektronikát. De semmiképp sem szeretném túlbonyolítani. Minél egyszerűbben megoldható, annál stabilabb.

A gyengepont persze a töltésjelző, hiszen minden azon múlik, de az esetleges tönkremenetelénél marad a sima kulcsos indítózás, tehát annyiban be van biztosítva a kocsi, hogy nem maradok ott vele sehol. Talán ennyi rizikó belefér, a generátor pedig nem adja meg magát minden nap....


Ha viszont túl macerás a leállítást is megoldani azzal a gombbal akkor maradok a sima automatikus indításnál. Ehhez várnék valami ötletet tippet.
(#) Tomszy válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 26, 2010
No hát ennek már örülök

Bocs, ha össze vissza fogalmaztam és nem voltam elég érthető

Én sem akarom a kocsit tönkretenni, de ez ilyen kényelmi extra lenne, és nagyon spórolós vagyok, városban sokat járok és már ismerem a lámpákat ahol egy percnél többet is kell várni, akkor azonnal leállitom a motort. Egy ilyen kis gombocska sokat segítene olyankor.

hát nagyjából ennyi jutott most eszembe

Most nézem, igen ezeket végigfutottam, a 3lépésest nem lehetne megmahinálni úgy, hogy csak az utolsó kettő lépés legyen? Bár most hogy belegondolok ez már így hülyeség. Mert ugye a gyujtást én szeretném ráadni a verdára kulccsal. Akkor utána egy nyomással indít, még egyre leáll, de valahogy a leállítást úgy képzeltem el, hogy csupán annyi, hogy egy relét teszek a gyujtáskapcsoló és a gyújtás közé, ami alapállapotban zárt, és akkor az én kis elektronikám pár másodperce meghuzná a relét, minek következtében leáll a kocsi. Ezzel is egyfajta biztosíték, hogyha besz***na a plussz rendszer, akkor nem kell attól félni hogy nem lesz gyújtásom a relé miatt.
(#) Tomszy válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 26, 2010
Hohó, az tutkó lenne

Thx
(#) poros válasza Tomszy hozzászólására (») Júl 27, 2010
Csak az érdekesség kedvéért írom , gondolom más is ismeri. . Például /WW Lupó/ ,városi használatnál ha megnyomnak egy gombot /nem emlékszem a feliratára/ álló gépkocsinál kb. 10 másodperc múlva leállítja a motort. Ez egészen addig így működik míg ez az üzemmód van kiválasztva. Enyhe gázadásra újra indít. Abban komoly elektronika van . Házilag ezt úgy tudnám elképzelni, hogy egy hall jeladóval figyeltetném a kerék forgását plusz a sebesség váltó üresben létét . Nem lenne szerencsés sebességben levő autóval indítózni .Az önindító le állítását sem biztos, hogy érdemes a töltés ellenőrző lámpára bízni hisz a motor olyankor már megy amikor a lámpa elalszik . Ha ez így van nagy fogaskerék kerregés lehet a vége az indítózásnak. Opciós lehetőségként használnám külön kapcsolóval. Igaza van köbzoli nak ha ilyenen gondolkozol nagyon át kell gondolni . Ha valami nem jól sikerül akár ön és közveszélyes is lehet.
(#) poros válasza Peti.Janka hozzászólására (») Júl 27, 2010
A helyes sorrend Audi-éknél, kulcs, ujjlenyomat, gomb. Sok minden más extrát is készítenek . Például az újlenyomat olvasó, ami megjegyzi a személyre szabott beállításokat minden a gépkocsit használó esetében , ha fél év múlva ülsz bele akkor is mindent oda állit ahova legutóbb TE optimalizáltad. De ott nagy létszámú szakember gárda van erre. Hónapokig tesztelnek még egy minimális átalakítást is, és a pénz nem számit fő a biztonság és a megbízhatóság. Erre mindig tekintettel kell lenni még nekünk barkácsolóknak is. :hide:
(#) Tomszy válasza poros hozzászólására (») Júl 27, 2010
Hát az audisok valóban egy "kicsit" többet tervezgetik
De nyilván tömeggyártásban kicsit más az egész. A töltésellenőrző lámpa valóban nem az igazi, de kétség kívűl a legegyszerűbb megoldás. Azért is írtam a leállítás esetére egy késleltetőt, ami a gyujtást elveszi és addig mondjuk a másik (indító) kört egy relé meg is szakíthatja a biztonság kedvéért. Ezzel elkerülhető, hogy egyszerre kettő menjen, vagy hogy leálló motornál ráindítson.
(#) Tomszy válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 27, 2010
Olyat nem lehetne esetleg készíteni, hogy a fordulatszámmérő jelét csapoljuk meg? Egy potméterrel pedig finomhangolhatnánk hogy hány voltnál hagyja abba az elektronika az önindítózást. Biztos van ilyen kapcsolás, és ez biztosabb. Esetleg ha be akarjuk biztosítani magunkat még a töltésjelzőt is figyeltethetjük az elektronikával, ha mondjuk önindítózik és a töltésjelző már elaludt de még mindig nincs fordulat, akkor leállitja. Bár szerintem a legegyszerűbb egy időzítő, ami mindenképp lekapcsol. Hisz ezt az egész rendszert főleg megállásoknál, meleg motornál fogom használni. Beállítunk egy időzítőt 3 másodpercre, plussz a fordulatot figyeljük, és ezzel sztem elég sok veszélyt kiszűrtünk. De megvárom a kapcsolásodat, hogy te hogy oldottad meg
(#) sirály12 válasza Tomszy hozzászólására (») Júl 27, 2010
Én is fordulatszám figyelést részesítem előnyben, szerintem ettől nincs megbízhatóbb módszer. Ha egy bizonyos fordulatszámot elér a motor, akkor már magától megy, és nem kell az indítómotornak járnia.
(#) Tomszy válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 27, 2010
Úgy gondolom amit mutattál az pont azokra megoldás amit szerettem volna, ennek nagyon örülök. Majd lehet, hogy lesz még pár amatőr kérdésem a rajzzal kapcsolatban, de ennél jobb nem is lehetne, kész az a kapcsolás amire szükségem volt, ezer thx
(#) Tomszy válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 27, 2010
Szia, elméletileg a kapcsolást értem, viszont a 3 relével gondban vagyok, hogy mihez mekkorát lehetne/kellene használnom, nem tudom neked esetleg van-e ötleted ehhez. Továbbá a nyomógombos megoldásomhoz akkor egy ki/be kapcsoló elektronika is kellene, most azt tudom hogy ti ezzel is fogalkoztatok, többfélét is megnéztetek, azt kellene még eldöntenem, hogy melyik legyen hozzá. Illetve, ha jól értettem a kapcsolást akkor ez menet közben a tuti. De ha mondjuk úgy adom rá a gyújtást, hogy a K kapcsoló alapban zárt, és utána nyitom akkor elvileg egyből indít is és mehet a menet. Ha alapban nyitott állapotban van a kapcsoló és nem jár a motor, akkor egyszer zárnom kell, majd nyitnom is ahhoz hogy elinduljon a motor. Ez két gombnyomás. Remélem jól értelmezem, hogy az F vezetéket pedig a gyujtáselosztóra kell tenni.

Visszatérve a kapcsolós dologhoz, egy olyan ötlet is megfordult bennem, hogy beleteszek plusz egy kapcsolót a rendszerbe, aminek annyi a lényege, hogy nyitja az áramkört, azaz olyan állapotba teszi amikor semmi köze nem lesz az autóhoz, emellé viszont a ki/be kapcsolót úgy kötöm be, hogy alapértelmezetten a gyújtás ráadása után bekapcsolt legyen, majd gombnyomásra induljon a kocsi és így tovább. A plussz kapcsolóval pedig ha bármikor bármi gond adódna simán leválasztom a plussz elektronikát. Remélem érthető így. Ha érted, akkor írd meg, hogy jó-e az elképzelés.
(#) Frankye válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 28, 2010
Idézet:
„...nyomógombok kapcsolók, ugyanúgy autós boltban kaphatók.”

Meg itt is.
(#) Tomszy válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 28, 2010
Akkor még egyszer, ugye én úgy akartam megcsinálni, hogy egy nyomógombot nyomogatok, és nem kapcsolóval, és erre írtam, hogy kellene egy ki/be kapcsoló áramkör, ami egy nyomásra azt csinálja mintha bekapcsolnám a kapcsolót, mégegy nyomásra pedig kikapcsolja. Sima autósrelére én is gondoltam, de azért kérdeztem, mert ha elég a kisebb relé is akkor nem veszek bele 800ft-ért.

A harmadik dolog pedig arra vonatkozott, hogy ha kimegyek a garázsba, ráadom a gyújtást, akkor elvileg le is kell kapcsolni a kapcsolót meg fel is... és hogy mi lenne ha alapban zárt lenne, és a nyitásra már indítana is.

A tesztelésnél csak egyet nem tudok, hogy állítsam elő a nemtutom hány herzes frekit, amivel szimulálom, hogy szépen kapcsol-e az önindító?
(#) Tomszy válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 28, 2010
Akkor az önindítóhoz enő relé legyen legalább 15A-es, a gyújtáshoz mennyi kellhet, nincs tipped? Mert ha utána még egy relé van akkor a kis áramkörömbe nem kell túl nagy, illetve a középső relé, ami ide oda kapcsol sztem megint nem kell, hogy nagy terhelhetőségű legyen. Ha erre van ötleted, akkor az jó lenne, köszi!
(#) Tomszy válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 28, 2010
Szia, úgy látom, hogyha véletlenül kétszer nyomom meg a gombot járó motornál, akkor nincs benn olyan védelem, hogy ne indítson rá. A C3 kondit kisüti a jobb oldali áramkör, de nincs egy nagyon rövid idő, amíg még annyi feszültséget ad a tranzisztornak, hogy az behúzza a relét, megforgassa az önindítót? Tudom, hogy tesztelni kell majd, de ha pár hibát építés előtt találok, vagy találunk akkor inkább előbb kijavítanám, minthogy újra keljen építeni az áramkört.
Következő: »»   4 / 8
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem