Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm válasz, és igazad van , megoldható így. Azonban egy kérdés motoszkál! Hogyan tudom meg, hogy a régiek jók vagy sem?!
Egy 130V feletti feszültséget leadó trafó kell, meg egy 15W-os lámpa. A szupresszort sorbakötöd a lámpával, meg a trafóval. Ha világít a lámpa, akkor jó a szupresszor. Persze multival mindig szakadást kell mérned ilyen diódánál. Ha diódavizsgálatnál zárlatos, akkor egyértelműen rossz. Ez így egy házi curve tracer
Köszi! Holnap megpróbálkozom a módszerrel.
nem tudom, hogy ide tartozik-e, mert tulk. tudom miez, csak kérdeznék róla.
Van egy 4 digites LED-es panelvoltmérő egységem. Kínai cucc, 0-300 V-ig mér sajnos mindig egészre kerekít. szeretném tudni, hogy hogyan lehet veállítani, hogy tizedeseket is kijelezzen. fölteszek egy fotót róla, hátha valaki felismeri. Bár nem sok látszik az áramkörből.
Üdv!
Szerintem a kísérlet tévútra vezethet. Bevallom; most nem néztem meg az adatlapot. De ami névleges feszültség meg van adva, azt 1mA áramerősségre vonatkoztatják. Tehát semmilyen féle lámpa nem fog világítani 1-10mA áram hatására, pláne nem egy 15W-os. Egyébként ha a feszültséget addig növeled, hogy már eléggé letörjön a dióda zárása, és becsületes áramerősség másszon át rajta, akkor meg túl fog melegedni! Ezek nem "hiszterézises" cuccok, mint pl a diac (Bocsánat, ha butaságot írok, de én ezt így gondolom, és szebben, szakmaibban nem tudom kifejezni magam). Inkább egy jó nagy értékű ellenállást kéne sorba kötni vele, mondjuk 22-56k ,és az ellenálláson mérni a feszültséget. Ha érdemi feszültséget tudsz mérni az ellenálláson, akkor kinyitott a dióda.
bocsi, kis tévedés.
csak 3 1/2 digites. valószinű, hogy a matrica alatt egy ICL7107 lapul. teszek fel még két képet, ami jobban sikerült, és két oldalról. szerintem a kék bizbaszt kéne tekergetni, de nem merek hozzányúlni. valami tipp?
Ha 30V-ra korlátozod (amit tulajdonképpen 199,9V-ra lehet bővíteni), kifér egy tizedes is
Tipp: A kék "bizbaszt" ne tekergesd, azzal van "hitelesítve".
Inkább a kijelzőt meghajtó IC -nél lenne érdemes kapizsgálni, vagy már az AD konverternél is. De mire ezt átalakítod, addigra építhetsz is egyet saját szájad íze szerint.
Gondolj a Zener-diódára. Ő is a záróirányban törik le, és semmi baja nem lesz. Ha ilyenkor korlátozzuk az átfolyó áramerősséget (lámpa), akkor minden rendben lesz.
Szia!
A katalógus szerint a tesztárama 1mA. Ennél nagyobbal nem érdemes tesztelni, ha utána még használni is szeretné az ember..
Ez az 1mA-es dolog annyit jelenti, hogy ha 130V-os a szupresszor, akkor ha 130V-ot kapcsolunk rá, akkor 1mA folyik át rajta. Egy ilyen diódánál a maximális letörési (clamped) áram 8A lehet, persze impulzusban, 180V-os feszültségnél. Egy 230V-os 15W-os izzóval biztonságosan lehet tesztelni az ilyen szupresszorokat.
Hát igen a biztosíték is kiment, de kicsit meg lett patkolva (hozzáteszem nem én ) ,h lelehessen ellenőrizni,h csak azért nem müködik-e!
Akkor leellenőrizgetem még a nagyobb alkatrészeket is , hátha valahol valami gond van! Ha kicinezés után is 0,04 ohm-ot mérek akkor rossz igaz?Kicserélem a diódát is! Miket érdemes leellenőrizgetni? MIndent? üdv!
Igen, az a dióda rossz. Cseréld ki, és mérj rá a nagy hálózati pufferre ellenállásméréssel, beforrasztott állapotban.
ezek szerint akkor meg kell elégednem egy jelképes feszültségméréssel?
Mert 1 V tűrés csak arra jó. Nincs az IC-nek valami automata méréshatár-váltója?
Tehetsz rá…
Látom, ezt még senki nem mondta: a 7106/7107 család DC 200 mV-ig mér. Vagyis pontosan 199,9 mV-ig, ez van kalibrálva azzal a kék potival, amit semmiképp ne tekergess. Ha a cuccod 300 V-ig mér, akkor ott van egy kis csúsztatás, mert ezekkel az IC-kkel 200 mV, 2V, 20V, 200V, illetve 2000V a logikus lépés, hacsak más áramköri részlet nem kíván biztonsági korlátozást 300V körül.
De a lényeg, hogy a te esetedben az IC bemenete előtt, de leginkább közvetlenül a modul bemeneti pontja után (és itt már mindegy is, hogy milyen IC-ről van szó) tutira van egy tízezres osztó (vagy esetleg ezres, ha mégsem 7106-ról beszélünk), amit két ellenállás alkot. Na, abban az osztóban kell a nagyobb ellenállást kicserélni egy kisebbre, olyanra, hogy az osztás tízes, százas, vagy ezres legyen az elvárásaidnak megfelelően. (Ha ezt nem tudod kiszámolni, akkor inkább ne piszkáld a műszer belsejét. Bocs.) Megjegyzem, hogy ha ilyen módon pl. 20V-os méréshatárt alakítasz ki, akkor a paneled 10mV felbontású lesz, vagyis pl. "12,34V" szerűen tud kijelezni. Ehhez persze kell még egy apróság: a tizedespont. A kijelzőn mindegyiknek van egy lába, amelyekből nálad most valószínűleg egyik sincs bekötve. Azokat az IC nem kezeli. Neked kell kigyújtani a méréshatárnak megfelelőt, vagyis a 12,34V-os példánál maradva a másodikat. LED-es cuccnál ez a gyakorlatban egy kb.500 ohmos ellenállást jelent a kiválasztott tizedespont lába és a táp közé. Ja, és még valami: amiről eddig szó volt, az a felbontás. A pontosság más téma. Azt 200 mV-ig az említett kék potival beállították gyárilag, fölötte pedig az osztótól függ, vagyis ha ellenállást cserélsz, akkor azt minél jobb tűrésűvel tedd. Ha pl. 1%-ost használsz, akkor a pontosság is lehet 1%, ami ugyebár 20V-nál 0,2V hiba, tehát a százados felbontás értelmét veszthetné. Ezért vannak a műszerekben tizedszázalékos tűrésű ellenállások. (Vagy a drágábbakban még jobbak.) Üdv.: Zoli
Hello!
Csak néhány megjegyzés, mert le kellett volna tépni azt a kis papírt.. - Vannak 3,3/4 digites DVM IC-k is, csak nem annyira elterjedve mint a 7107 (bár én csak LCD-et láttam). És már is igaz lehet a 300V. - Ha az utolsó digit Volt-ot mér, és a kijelzés 0..300V, akkor lehet az alsó három digitet használja csak a 3,1/2-ből. És ismét igaz lehet a 300V. - A pontos osztó ellenállás, csak akkor fontos, ha több méréshatár van. Mert különben a "ne tekergesd" referencia potméterrel be lehet (és átalakítás után kell is) állítani. (Természetesen általában a pontosabb ellenállások időben stabilabbak is ami nem elhanyagolható tényező.) üdv! proli007
köszi mindenkinek.
leszedtem a kis papirocskát... elég furmányos módon sikerült kiböngészni, hogy egy DH7107GP csipről van szó. egyébként azt írták róla, hogy 0-299,9 V a méréshatár, 0,5% tűréssel. Ez mondjuk már jelent valamit, mert ugye 300 volton ez 1,5 ha jól tévedek. Ez csak nekem tűnik soknak? Már csak egy kérdésem maradt, hogy a csip mellett található tüskesorral tudok valamit kezdeni?
Proli007,
a megjegyzések teljesen jogosak. Egyébként a 300V-tal kapcsolatos csúsztatás alatt ilyesmit értettem. Most viszont, hogy fény derült a 7107 létre, ezt a 299,9V-ot fölöttébb érdekesnek találom. De legyen, mindez az osztó buherálásának szükségességén végülis nem változtat. Poostmaster, 300V-on 0,5%, azaz 1,5V abszolúte normális. Ez nem egy laborműszer, és abban a nagyságrendben tökmindegy, hogy a hétköznapi gyakorlatban valami 298,5V-ot vagy 300-at kap. (Meg általában az is, hogy 30-at vagy legrosszabb esetben 29,85 és 30,15 között valamit.) A tüskesorhoz így a fotó alapján nem tudok hozzászólni, de el tudom képzelni, hogy pl. a tizedespont ott elérhető. Látni kéne a rajzát a cuccnak.
Szia!
Kevered a két dolgot! Az IT nem az üzemi feszültséghez tartozó áram, az az IR. Ha nem korlátozod az áramot a megadott értékre, akkor pillanatok alatt beindul a lavinajelenség. Ne felejtsük el, hogy ez nem zener dióda, nem feszültségstabilizálásra van kitalálva, hanem túlfeszültség védelemre. Nagy mennyiségű energiát képes elnyelni, de csak ezredmásodpercre. Egy 15W-os izzó hidegellenállásán keresztül 230V-ról 100mA lazán folyik rajta, és az 130V-al 13W. Az még egy TO3-as tokozású tranzisztornak is sok hűtés nélkül, nemhogy egy ilyen kis dióda tokozásnak.
Szia!
Nekem még nem volt gondom a 1.5-ös szupresszorok ilyenféle izzólámpás tesztelésével kapcsolatban. Persze 1-2 másodpercnél tovább nem érdemes terhelni őket, mert képesek eléggé szépen felforrósodni. A 200V alattiakat lehet hálózati feszültségről lehet próbálni.
Hello!
Jó-jó! Csak éppen nem tudjuk miről beszélünk. Hogy írhatják, hogy 299,9 a méréshatár, ha az utolsó digit voltot mér. Egyáltalán láttál már rajta, 200V feletti feszültséget? És egyáltalán, hány digites a kijelző? Mert ennek a DH típusnak adatlapját nem láttam sehol. (ingyen) Az is lehet, hogy a ferde-szeműek megbuherálták az IC-t, de az is hogy csak füllentenek. Met mind kettőre volt már példa.. (Egyébként csak a gyártók töketlensége ez a 1999 méréshatár. Jól ki van találva, az életben nem sok mindenre jó. Szinte semmihez nem illeszkedik a kijelzése. De Ők gyártják töretlenül nem törődve senkivel, csak az egoizmusukkal..) üdv! proli007
Igen, elméletben valóban így lehet. Csak az a bibi, hogy mivel nem jelez ki tizedest, nyilván kerekít. Akkor pedig a tévedés akár 0,9 tized voltnál is több lehet. Labor-nem labor, ez 5 V-nál 18 százalék. Itt pedig már számíthat.
Mindegy, mivel nem tudtunk egyszerűen segíteni rajta, így saccográfnak fogom használni. Talán holnap lesz rá időm, hogy rátegyem a 230-at egyenirányítva. majd beszámolok nektek. Egyébként a 7107-es klónoknak ugyanaz a lábkiosztásuk?
Elvileg egyforma a kiosztásuk,de én a helyedben,mielőtt megküldeném 230DC-vel,megkeresném az ICL7107 alapkapcsolását,ebből megpróbálnám visszafejteni a műszert,nem bonyolult annyira,és csak ezután nyúlnék hozzá,alakítanám át.
Ne mondj le róla ilyen könnyen, jobb az, mint egy saccográf!
Ha 20V-ra állítod be a méréshatárt, akkor századra kerekít, 19,99 a max. kijelzés, az 5V-ra pedig 4,97 és 5,03 között mutat valamit. Az azért nem olyan silány. (Ilyenek a bolti digitális multik is.) Ha 200 V-ot lősz be, akkor értelemszerűen 199,9 a max kijelzés, azaz tizedes a kerekítés, tehát 5V-ra 4,9 vagy 5,0 vagy 5,1 lesz a kijelzés, ha az osztód megőrzi a fél százalékos pontosságot. Mondjuk 5V-ot nem is illik 200V-os méréshatárban mérni. Pont az ilyen ügyek miatt találták ki a méréshatárváltót. (Ja, és ha úgy hagyod, ahogy van, akkor van igazad a 18%-kal 5V-on, de az a 7107 szempontjából már a 2000V-os méréshatár, még ha 300-at is írtak rá.) Lábkiosztás szempontjából én toktól függetlenül is csak egyfélével találkoztam. Még kínai, tokozás nélküli (chip-on-PCB) verzióban is stimmelt a sorrend, ha egyszer megtaláltam egy azonosítható lábat.
Sziasztok.
Van egy alkatrészem amit nem tudunk beazonosítani, nektek biztos menni fog. Ránézésre kondenzátor, de a belseje hiányzik. kis aluminium henger 30mm hosszu, az átmérője 15mm. Ami felirat van rajta: TESLA TC251 50k 250V~ IR előre is köszi . állítólag akkumulátortöltőben volt
Lehetséges hogy zavarszűrő kondi. http://www.google.hu/#hl=hu&q=tesla+TC251&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfa...e76131
Nagyon úgy néz ki hogy az. Köszi a gyors segítséget. Most már csak az nem tiszta hogy mekkora az értéke, mert 50k van rá írva, de az ezt helyettesítő alkatrészek mint nF-os tartományban mozognak. hogy lehet értelmezni az 50k-t hogy abból valami reális Farad érték legyen?
Kis segítséget kérnék, szétkaptam egy 3,5os floppyt és a benne lévő lemezforgató motort szeretném működésre bírni. Egy ic van rajta a kövi felirattal: JCM5041, alatta 7j4, 36 lába van a drágaságnak. Googlizás millió helyen kidobta ezt az IC-t, de adatlapot sehol se tudtam letölteni hozzá. Ha esetleg tudna vki segíteni azt nagy megköszönném.
Szevasztok!
Régen jártam erre, de ismét találtam valamit. Orosz! TB 400-4 635-160: TB 400-8-635-208. A jelek latinra fordítva, cirill betűt nem tudom hogyan kell írni. Szerintem tirisztorok /jó nagyok, h-bordástól kb. 2kg./ Aki tud adatot, segítsen legyenszíves. Hegesztőtrafó- hoz jó lenne-e? Köszi. A börzére nem viszem, hogy be- mutassam, de viszek néhány orosz csövet /könnyebb/, még sohase sikerült eljutnom, de most ott leszek. Üdvözlet: Granpa |
Bejelentkezés
Hirdetés |