Fórum témák
» Több friss téma |
Ha eszközkezelőben megvan és működik, akkor irány a gari.
A jack dugó forrasztásai kontakthibásak, vagy egyáltalán nem érintkeznek? Nekem volt ilyen problémám, ugyanezek voltak a tünetek.
Eszközkezelőben nem látok problémát, meg ugye a laptop belső hangszórója megy, szóval úgy gondolom (remélem jól), hogy nem a hangkártyával van gond.
Először azt hittem, hogy egy házi készítési erősítővel nyírtam ki (volt vele(az erősítővel) probléma, máig sem tudom mi, de nem ez a lényeg), de aztán rájöttem, hogy legutoljára nem azt használtam vele, hanem egy normál számítógéphangszórót, és akkor tökéletesen ment. Kovidivi: Ha arra gondolsz, nem recseg, hanem nem szól. És nem is látja a gép, hogy csatlakoztattam. Akkor garancia lesz, csak előtte kíváncsi voltam, hogy nagyjából mi lehet a gond. Köszönöm a válaszokat!
Ismered azt a fajta jack aljzatot, ami leválasztja a hangfalakat az erősítőről, ha jack dugót dugsz bele? Na ott olyankor egy kontaktus szakad meg, vagy éppen az ellentéte, és ez van kihasználva leválasztásra. Lehet, ilyen van az alaplapon, és ezzel érzékeli, hogy kell-e szólnia a laptop beépített hangszórójának. És ha pont ez a lába kontaktos, vagy egyáltalán nem érintkezik az alaplappal, akkor nem fogja érzékelni az alaplap, hogy hova kell küldenie a jelet. Garanciát ajánlok én is.
Szia!
A mai nap netezés közben, egyszer csak letiltotta a BIOS a gépet, elsötétült a képernyő. Ezután levettem 1.8 GHz-re a CPU frekvenciáját és most elindult a gép. Nekem úgy tűnik, hogy megvan egy bizonyos frekvenciahatár, ami felett lekapcsol a gép. Köszi előre is, Norby!
Nem ismerem, de kb. értem, miről lehet szó. A napokban elviszem javíttatni. Bár kicsit nem értem, hogy mitől mehetett tönkre, mert még csak 3 hónapja van meg a gép. Na mindegy, majd kiderül, köszönöm a választ!
Legalább 63 oka lehet, vagy piros. Nem kell ezen csodálkozni, van ilyen. Lehet kábel igénytelenül rádugva, forraszhiba, kosz, akármi.
Itt van pár kérdés, amit elsőként feltett didyman, szerintem azokra válaszolj először, mert másodjára is ezeket tudná megkérdezni.
Srácok, akik küszködnek az automatikus frissítés magas erőforrás-használatával, azoknak egy lehetésges megoldás itt: ink Akik angolul nem tudnak, a lényeg: Letöltitek a három link alatti fájlt, csökkentett módban lefuttatjátok a közölt sorrendben (fix_svchost.bat, WUagent frissítője, KB927891). Annyira felhasználóbarát, hogy én sem tudnám szebben megoldani .
Üdv Mindenkinek!
Egy olyan problémámmal kérném a segítségeteket, hogy a számítógépem bekapcsoláskor az alaplap kijelzésénél nem megy tovább. Csippan egyet, villan a klaviatúra, majd bejön az alaplapi kép, és onnan sehova tovább. Egy darabig még a proci használatát jelző lámpa is világít. Sem a del-re sem a tab-ra nem reagál. Az alaplap: ASUS P5PL2-E Kábeleket megmozgattam, hátha csak kontakt hiba, de semmi. Lenne esetleg ötletetek hogy mi lehet? Előre is köszönöm Ui.:Nem vagyok egy nagy guru ebben a kérdéskörben.
Szia!
Vegyél ki belőle minden kártyát, húzd ki az egeret, billentyűzetet, vincsesztert. Csak a monitor legyen a gépre kötve. Így próbáld ki. Lehet, hogy valamelyik bedugós hardverelem blokkolja az indítást.
A lefogató pecek rendben van, hővezető paszta viszont mehetne még rá. Bár nem értem, hogy hogyan melegszik egy 2.4 GHz-es Celeron jobban mint az én 2 magosom. De én a tápegységre gyanakszom. most levettem 1.8 GHz-re a CPU-t és most nem jelentkezik a hiba.
Köszönöm a tippet, bejött. Az egyik USB portba dugva a billentyűzet csinálta a galibát. De csak abban a portban a többiben rendben megy.
A melegedés biztos nem a táp miatt lesz. Milyen hűtő a tettes? A bordát kézzel fogva, az is tükrözi a 80 fokos magot? Mert jó hőkontakt esetén a borda és a mag között pár fok differencia szokott lenni nem fluktuáló terhelésnél, 10 foknál magasabb eltéréskor gyanús a dolog.
64-80 fok tényleg nagyon sok. Nekem is 2.4Ghz es Celeronom van, de még nyáron se megy 55 Cfok fölé.
Nem szaladt meg véletlenül a Cpu magfeszültsége? Ha jól emlékszem 1.5 volt körül kell legyen.
Nna szédszedtem, látszólag minden tiszta volt, DE a hűtőventillátor és a hűtőborda közötti részen egy atom bekeményedett szöszmösz kígyó volt....
Kitakarít, összerak, próbál, működik, állat lett. köszi a tippet Üdv,Petike
A CPU nincs túlhajtva?
Nem teljesen értem a "hővezető paszta viszont mehetne még rá" mondatodat. Hővezető pasztából csak a minimális kell egy hűtéshez, mégpedig pont annyi, amennyi a felületi egyenetlenségeket, karcokat kisimítja. A lényeg az, hogy a processzor hőleadó felülete és a hűtőborda között a kontakt meglegyen. Ideális esetben ez két tökéletesen sík fémfelülettel megoldható lenne, de mivel nincs ideális eset, ezért kell a hővezető paszta, ami a kis hibákat kisimítja, beférkőzik az egyenetlenségekbe. Egy jól összerakott hűtésnél gyakorlatilag nem is biztos, hogy látod, hogy van ott paszta, mert nem az a lényege, hogy orrán-száján kibuggyanjon. Sokkal fontosabb, hogy a hűtés tényleg ott feküdjön fel, ahol kell neki, ne "szögbe álljon" a CPU tetejével, a látható hézagban meg paszta a kitöltés. Talán socket 370-esnél emlékszem olyanra, hogy a hűtőborda egyik szélén egy bemarás van, ami a socket karos oldalának kiemelkedése miatt kell. Ha egy ilyet 180 fokkal elfordítva tesz fel az ember, akkor a nem bemart szél szépen felkoppan a socketre, és nem a CPU-n támaszkodik, sőt, akár rá is rögzíthető így a hűtés a foglalatra. A CPU tetejére viszont nem fekszik fel a hűtés, ha oldalról nézi az ember, a megemelt oldalon szépen át lehet látni a borda és a CPU között. Na ilyenkor _talán_ segít valamennyit a rengeteg felkent paszta, de akkor sem lesz olyan, mint a normálisan a helyére rakott hűtőborda. Ezeken az "apróságokon" rengeteg múlik. (Láttam már olyat, amikor a user jól bekente az egész CPU-t meg a foglalatot a tubusban kapott pasztával, mert azt gondolta, mindet fel kell kennie. A legtutibb, amikor az alumínium- vagy egyéb fémtartalmú, elektromosan is vezető pasztával csinál valaki ilyet...)
Hali! Nem tudom miért de sokan túlságosan is nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a paszta kérdésnek mint ami van. Ezüstözött, teflon, stb.Még az a jó hogy nem "alulam" kenőccsel kenegetik.(Bár ha valaki azt mondaná rá hogy jó akkor egy páran biztosan bekennék) Én erre a célra egyszerű hőálló zsírt használok.Mindenkinek van egy ismerőse vagy valaki aki olyan helyen dolgozik hogy egy borsószemnyit eltud hozni.Motor ,kerékpárszervizben is lehet annyit kunyizni.Nem tudom mennyibe kerül a paszta de én pénzt nem adnék érte főleg az ezüstözöttért. Nagyon jó a gyártónak a felhasználó meg fogja a fejét hogy mitől ment tönkre a PC-je mondván "pedig rendesen bekentem vele." mint azt Te is említetted.Egyszerű :minden olyan tiszta zsír jó, ami nem folyik le egy működő 100W-os izzóról.
Amit nem lehet felülmúlni: nagyi szilvalekvárja, mint hőátadó anyag.
Szia!
Mivel mérted azt az 5,33 v-ot?Mert ha szoftveresen akkor nem biztos hogy az annyi. Egy javaslat. Állítsd alapra a géped és nézd hogy milyen teljesítményen jár a proci. Ha így is magas,keress rá a folyamatra ami fel vitte(Processexploler) . Egy mély vírus irtás nem árthat ,lehet hogy egy jó ki vírus család költözött a gépedbe Üdv!
És gyorsabb mint a gondolat:Tegnap megettem egy üveggel és hamarabb be f...tam mint gondoltam.
Csak, mert tudtam, hogy valahol ezt már próbálták...
Test
"bacsis"-nak vannak eszement ötletei
Csendben megjegyzem, hogy a cikk, és a teszt két részes...
Szilvának adok igazat. Nem ezzel kell kísérletezni , hanem a hőátadó felületeket kiegyenlíteni. Szinte biztos voltam benne ,hogy kiszáradnak ezek letyik amiket rákent. Az ezüstpaszta két év alatt csonttá változik. A szilikon is néhány év alatt megdermed , de ha kellően vékony akkor nincs is sok jelentősége. A hőálló zsír , az az amit az autószerelők használnak? Mert abból eléggé gyakori a grafit tartalmú ,és az jól vezeti az áramot... Csak óvatosan.
Viszont a hűtőborda alját van értelme polírozni. 1. A ventilátort le kell szerelni róla 2. üveglapon vizesen becsiszolni 220-as pappírral.Mindig bő vízzel enyhén rányomva körkörös nozdulatokkal ,és egyenesen tartva nehogy a sarkait gömbölyítsük le. 3. 360-as -vagy 400 -as 4. 800-as 5. 1600 vagy 2000 6. lépésként egy rossz pólót fektetünk az üveglapra és fogkrémmel dörzsöljük be addig míg tökéletessen tisztán nem látjuk magunkat. Nem kell megijedni amikor a 220-as pappírral nekiállunk , mert az visz rendesen. Sajnos már nem egy esetben láttam, olyan bordát aminek az alja esztergával le lett szúrva és kész. Tized mm-es barázdákról van szó. Visszaszerelésről annyit ,hogy aki nem biztos a dolgában , nem férni hozzá , vagy nem akar a helyére menni , az inkább szerelje ki az alaplapot és akkor normálisan rá tudja tenni.
Az utolsó mondatoddal maximálisan egyetértek, valamint az alaplap gyártóját is minősíti a szerelhetőség.
Én anno vettem egy-két olyan CPU hűtést külön, amihez adták kis tubusban vagy celofánzacsiban a pasztát. Mondanom sem kell, hogy legalább 20, de lehet, hogy akár 50 normálisan összerakott hűtésre való paszta volt mindegyik ilyen csomagban az egy szerm hűtőtönk mellé csomagolva. A mai napig ezeket használom elektronikai készülékekbe, és pl. PC tápok javításakor is a cserélt félvezetőkre is. Talán egy tubusnyi el is fogyott jópár év alatt ezekből...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |