Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
es az hol van? a kapcsoloban? lehet ezt javitani vagy az egesz kapcsolot cserelni. am koszi a gyors valaszt!
Inkább valahol a fűtésmotor környékén keresném, mert a szívott vagy fújt levegő hűti.
Az ellenállás mellet még szokott lenni egy hőbiztosíték, az ha megadja magát szintén ilyen tünetet produkál. Ha wv akkor általában a kesztyűtartó mögött található.
ford fiesta 1996os.hat latom sajnos nem tudod kikerulni a teljes szetszerelest...
2107-es Ladánál reális érték, hogy az indító motor induláskor 113A-t utána pedig 94A-t vesz fel? (gyújtótrafó kikötve, hogy a motor ne röffenjen be) Tegnap mértem jó időben és 2-3 órával kocsihasználat után. Az önindító kb 1 éve lett beszerelve, nincs napi szinten használva. Nem közvetlenül mértem, hanem az akku negatív pólusa és a test közötti vezetéken eső feszültségből számoltam vissza. Előtte kisebb (3-10A) áramon megmértem a feszültségesést és ebből az jött ki, hogy kb 1.5mOhm a vezeték ellenállása. Nagyobb áramra számítottam, mert hallomásból több száz amperekről tudtam. Esetleg mért valaki Ladánál indítási áramot télen hideg motornál? Mekkora áramok voltak?
Másik, hogy ha a gyújtást ráadom, de a gyújtótrafó tekercsét lekötöm, akkor is kb 3A-t vesz fel az auto (csukott ajtók mellett, kiengedett kézifék mellett (ez utóbbi visszajelzője relés villogó alacsony tekercs ellenállással), rádió sem szól, és a műszerfali óra sincs már benne). Normális ez? Az az egy-két műszerfali lámpa és műszer felvehet ekkora áramot? Harmadik kérdésem, hogy a kesztyűtartó világításánál nem jöttem rá hogyan lehet kibányászni az izzót. A műszerfal lebontása nélkül megoldható?
100A környéke normális 2-3 óra használat után. Az indítás pillanatában nagyobb, utána valamivel kisebb. Én is ilyesmiket mértem, bár én 2-3 nap állás után, szintén hasonló időjárásnál, de nekem 1,3-as motor, 2107 gondolom nagyobb köbcenti, így 2-3 nap állás után egy kicsivel többet húzna.
Kicsivel nagyobb, 1,5-ös motor van benne. Így legalább már tudom, hogy nem számoltam el magam . Később azt az összekötő kábelt akarom árammérő söntnek is használni, és próbálom meghatározni, hogy mi az a maximum amire számítanom kell.
De ráérsz.. Soha nem mértem ilyesmit, de a Ladánál a többszáz A szerintem sok lenne.
3A sok, ha (látszólag) csak a visszajelzők mennek. Csak gyújtásnál annyi? A kesztyűtartóvilágítás foglalatát ki lehet húzni az izzöval együtt.
Az előző indítómotorom télen alig bírta megmozgatni a motort, csak a frissen töltött szoba meleg akku bírt úgy-ahogy folyamatos forgást előcsalni belőle. Nyáron nem volt gond, ezért azt gondoltam ez a normális. Aztán szerencsére végleg kinyiffant és az új télen nyáron jól pörög, de az igényem, hogy tudjam mi történik a kocsiban azért megmaradt.
Ha a gyújtás nincs rajta, akkor jó, még mA-es szinten sincs szivárgás. Megpróbálom kihúzni. A nyomógomb és a foglalat egy egység, együtt mozognak.
Nem egy egység, csak együtt mozog. A foglalatot ki lehet húzni hátra. (lehet, hogy szoros)
Kocka Ladákban viszonylag gyakori hiba, hogy a fényszórótörlő motor áram alatt marad, és szippantja az aksit. Viszont az gyújtás nélkül is szokta. Azért ellenőrizd le. Hátsóablakfűtés nem megy?
"Nem egy egység, csak együtt mozog."
21 év alatt úgy tűnik összenőtt. Talán csak a pozitív hozzávezetés csatlakozósaruja jönne le, de azt meg nem akarom, mert a kezem sem fér oda igazából olyan kicsi a rés. Rakok fel képet, hogy nehogy más típusról beszéljünk. Próbálkozok még, hátha megadja magát. Megnézem a törlőmotorokat és az ablak fűtést, aztán ha kell végigmegyek árammérővel az összes biztosítékon hátha közelebb jutok a hibához.
Ez a szerelés úgy néz ki mint a régi műszerfalvilágítások foglalata: a foglalat volt rugalmas túlfedéssel illesztve a fém házba. a csatlakozósaru egy a foglalat fenekében lévő textolit lemezből áll ki, ami a foglalatba van peremezve. A peremnél fogva az egésznek ki kell jönnie, és az izzó előre vehető ki, rendes bajonettzárral.
Akos70, Stewe!
Ott is feszegettem csavarhúzóval, de nem még engedett. Most már tudom legalább, hogy ott kell próbálkozni.
Ott tartok, hogy a kesztyűtartó lámpáját WD-40-el megkenegetve végül szét tudtam szedni. A körte jó volt, sőt nem is volt semmi baja, csak arra nem gondoltam eddig, hogy bekapcsolt világítás mellett próbálgassam... Persze a foglalat kiszedés után ügyesen eltűnt valahol a műszerfal bugyraiban, ezért a kesztyűtartót ki kellett bontanom teljesen, hogy megtaláljam...
2 nap állás után az indítómotor 132A indulási és kb.120 A folyamatos üzemi áramot vett fel. A gyújtás melletti Ampervadászatban pedig oda jutottam, hogy ráadtam a gyújtást, egy árammérőt közvetlenül az akkura kötöttem, egy másikkal pedig a biztosítéktáblán mértem úgy, hogy kiszedtem egyenként a biztiket és helyettük a műszert kötöttem be. A 9-es helyen lévő (SK autósoknak könyv szerint) a generátor gerjesztőtekercsét védő biztosító kivételekor az akku árama 3 A leesett 0.5A-ra, viszont a biztosítón csak 3.9mA folyt. A könyv szerint a generátor gerjesztőtekercse 4.3 Ohm ezért nagyságrendileg folyhat rajta 2.5A, de akkor miért nem a biztosítékon keresztül teszi? A könyv pontatlan és csak egy relét véd, vagy a generátor gerjesztőtekercse csak forgás közben kap áramot és így még mindig van egy szép nagy kóbor áramom? A 2107-es műszerfal burkolatát hogy lehet leszedni? Fent találtam pár csavart a szélvédő tövében, de úgy tűnt, hogy azok az ablakfűtést tartják csak.
Ó, persze, a régi Ladák kintről gerjednek.... A gerjesztőáram azon a biztin megy át, ha kiveszed, nincs töltés.
És megy egy narancssárga a karbi alapjárati szelepére is, ha már ennyire gyűjtöd a milliampereket. Ezek mindig harapják az áramot, ha rajta a gyújtás, akár forog a motor, akár nem. A komplett müszerfalat akarod kivenni? Felül van vagy 4 hatos anya, a müszer meg a kesztyűtartó mögött, alul meg agy marék lemezcsavar, azok látható helyen.
Helló. Még új vagyok itt és kérdeznék egy olyat, hogy 80-as Audi tetőablak elektronikában jártas-e valaki? Elég sok gondom van az autómmal mostanság, eddig a központizár (pneumatikus) szivatott most már a tető ablak is néha működik néha nem , van hogy gyújtásról megy van hogy anélkül. Egyszóval valami nem kerek! Ha tud bárki bármi hasznos infót, vagy kapcsolásokat, gyári elektronikákat leírásokat szóval bármit azt megköszönném. Elsa megvan de sajna elektromos oldalról semmi nincs benne.
Akkor megvan amit kerestem! Eddig nem tudtam elképzelni mire megy el 30-40W amikor nem is csinál "semmit". Most, hogy a lámpa miatt a műszerfal mögé néztem, hát elég sok kosz összegyűlt amit kiszednék és van pár elszabadult vezeték is amit visszaraknék amíg még nem szakadnak el.
Köszönöm a segítséget!
Van a kocsiban egy LCD kijelző egy PC-re kötve. Az a problémám vele, hogy ha be van kapcsolva a kijelző indítózás közben kikapcsol. Nem tudjátok mit lehetne tenni ez ellen?
Ez szeritnem normális. Az indítás nagy áramfelvétele okozza. Nálunk is lekapcsol az autórádió.
Hirtelen az jutott eszembe, hogy a tápjára kötött elko talán áthidalná a gondot (vagy azt is leszívná az indító?).
Ohh nem is gondoltam, hogy ilyen gyors választ kapok. Nos elko kondenzátor? És hány Farrad-ost tegyek bele, ja és sorba vagy párhuzamba?
Az LCD leírása 9W-ot ír teljesítménynek, (12Voltos). Meg gondolom az is beleszámít hogy hány másodperces indítózást kell áthidalnia igaz? Párhuzamosan kell kötni ?
Ok. Akkor egyenlőre köszönöm a segítséget. Megyek veszek kondit és írok hogy összejött-e..
Jó ha egy nagyáramú gyorsdiódával még le is választod az akkumulátorról a kondenzátortelepet, így az indítózás nem fogja megterhelni azt is. A vékony vezeték rövid idő alatt is gyorsan túlmelegedhet, ugyanis a kondiknak hasonlóan kicsi a forrásellenállása mint az akkunak. A 0,3-0,4V-os feszültségesés még nem okoz zavart. Azért kell nagy áramú, hogy bekötéskor a kondenzátorok töltőáramát is elviselje.
A nagy áram elkerülésére megoldás egy előtét ellenállás (1 ohm 10W), amit egy relé záró érintkezőpárjával kötsz össze. A meghúzó feszültséget a kondenzátortelepről kell kapnia, így 5-8V feszültség elérése után az ellenállást rövidre zárja.
Szia!
Itt van az Audi 80 gyárilag beépített tetőablakának kapcsolási rajza. A "sunroof" rész az alján a tetőablak vezérlése. A vezérlés 3 részből áll: kapcsolóból, motorból a 3 végálláskapcsolóval és a reléből. Nálam a 12V hozzávezetésnél volt érintkezési hiba. Ez a kék-sárga vezeték, a "sunroof sw" 5 jelzésű pontjára megy. A kapcsolóban lévő piros LED világít, ha a tápfeszültség rendben van. Üdv.: Feri
A dióda nekem is eszembe jutott. Lehet, hogy az a pár tized volt esés nem fog gondot okozni. 12V-os relé nem is rossz ötlet. Amúgy meg ha alapból is működik a monitor, az azt jelenti, hogy állandóan rajta van az aksin. Emiatt a kondi mindig töltve van nem? Csak az indítózásnál szól bele a dologba?
Meg az akku-ki be szerelésnél, és a biztosíték berakásnál.
Én nem tartom ide lényegesnek sem a nagyáramú, sem a gyors diódát. Inkább kis feszültségesésű legyen, pl. 1N5822-es schottky.
Viszont ha 9W-ot fogyaszt a cucc, akkor néhányezer mikrofarad kapacitás hangyafing. Ez 0,75A, vagyis ha ekkora árammal terhelünk egy 0,75F-os kondenzátort, akkor másodpercenként 1V-al csökken a feszültsége. Mennyivel is csökkenne egy 10000µF-on a feszültség egy három másodperces indítózás alatt?
Hát azért ehhez lehet, hogy sok a relé. Olcsóbb egy pár amperes dióda és egyszerűbb is.
Na visszajöttem a garázsból... Vettem 10000mikroF Kondit bekötöttem, és ugyanúgy kikapcsol indítózás közben. Közvetlen a monitor elé kötöttem. Rámértem műszerrel, a feszültség 9,5V környékén van indítózáskor. Közben látom írtatok ide diódát. Azt hogyan kéne bekötnöm. Ugye a kondit párhuzamosan próbáltam + a +ra, - a - ra. És a diódát hova és milyen irányba kössem?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |