Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
menj a topik első oldalára ott kezdik taglalni.
olyan hogy a hatból 3 üres szerintem nincs,csak nem látod hogy mint a hatra ki van vezetve a tekercs. műszerrel meg tudud keresni a párokat.
7-oldalon van 1 jó kép
talán ez
köszönöm szépen a segitséget !valami dereng már!
sziasztok.
kerestem a hat szálat de nem találtam.tényleg csak három van.ilyenkor mi van?
Hello
Azét van csak 3vége, mert elvan kötve csillagba a motor bent a tekercsfejbe. Ha így bekötöd akkor elég gyönge motort kapsz 230V-ról. Üdv: Zoltán
szia !nem baj mert egy kicsi elszivót szeretnék belőle.
pisti
Hello
Ez alapján betudod kötni:Bővebben: Link Én kezdésnek egy 16µF-os kondival próbálkoznék. Üdv: Zoltán
Sziasztok szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek ha lehet. Lenne egy IMI OZ 90C-4N tipusú 220 v motorom amin ilyen kapocs kiosztás található . Jobb képet nem tudttam készíteni azért javítottam bele szeretném ha valaki segítene. Kettő piros és kettő barna kábel csatlakozik a kapocsra jelöltem őket szin szerint mellékeltem képet a segítséget meg köszönöm
Üdv!
Van egy 3 fázisú motorom, de semmi adat nincs róla."Ránézésre" 1-2KW között lehet. (a mérete alapján) Csak kilóg 6 szál fekete vezeték a kötő dobozból. Az lenne a kérdésem, hogy honnan lehet megtudni, hogy használhatom e csillag/delta kapcsolóval. (mert ugyan is már bekötöttem, csak nem mertem kipróbálni) Valamint, hogy van e jelentősége a tekercs kezdet/végeknek. (mert, arról sincs információ) Egyébként körfűrészt fog hajtani. Üdv! Atesz
Hello
Szerintem sima csillag kapcsolásu motor. Ilyen "kis" motorokat nem szoktak delta 400v-ra tekercselni. Kösd csillagba és mérj rajt áramfelvételt. Van jelentősége a tekercsek kezdetének-végének!! Ha valamelyik tekercset elkötöd sokszorosára ugrik a motor áramfelvétele. Majd leég.
És hogyan tudnám azonosítani a tekercs végeket szétszedés nélkül?
A dobozban szabályosan vannak elrendezve azok a csavarok, amikre megy a vezeték, ez alapján könnyű azonosítani.
Nincsenek a dobozban csavarok. Semmi nincs. Csak 6 szál fekete vezeték. Ha bent lett volna , nem kérdeznék.
Sziasztok.
380/220 3 fázisú villamos motor bekötési rajza kellene nyomógombos indítással. Én nem nagyon értek hozzá, de megkértek, hogy nézzek utána. A motor típusát nem tudom (talán nem is lényeg) egy általános esetet, hogyha lerajzolna valaki annak nagyon örülnék. Köszönöm előre is.
Kell hozzá, egy háromfázisú mágneskapcsoló, meg két gomb (zöld/piros) A zöld záró, a piros bontó kontaktus. A mágneskapcsolót úgy kötöd be, hogy a zöld gomb megnyomásakor meghúzzon, a segédérintkezővel tartásba kerüljön. Ezt a piros bontóérintkezővel bontod, akkor kikapcsol. Ennyi.
Köszönöm. Bekötési rajzot esetleg tudnál hozzá mellékelni? Akár saját készítésű is jó.. ha megtennéd..
Na. Valahogy így nézhet ki a rajz (természetesen ha jó). Már csak azt nem tudom/tudjuk, hogy a Ki/Be kapcsológombokat hová kell bekötni.
Rajzoltunk. A mágneskapcsoló vezérlése a nyomógombokkal. és a segédérintkezővel. Ha a záró gombot megnyomod, a motor elindul, a segédérintkező tartásba teszi, amit a bontó nyomógombbal tudsz megszakítani. A munkaérintkezőket a másik zárókontaktus jelképezi, a hálózattal és az égővel. Ez helyett a három darab munkaérintkezöt kell bekötni, hogy a záró kontaktusok a motorra adják a három fázist.
A rajzodat egészítsd ki a pdf en látható módon az egyik fázis, és a nulla közé
Szia!
Kösd be így. Z=záró érintkezős nyomógomb NY= nyitó érintkezős nyomógomb. A behúzótekercs legyen 230V-os és a mágneskapcsoló egyik záró segédérintkezőjét is felhasználjuk.
pucuka, kadarist: köszönöm a segítséget.
Remélem menni fog. Ha mégsem majd jelentkezem. Minden jót.
A motor három tekercsét csipogóval vagy ellenállás méréssel azonosítani tudod. A három tekercs kezdetet vagy véget önkényesen összekötöd csillagpontnak. Árammérésel meg tudod nézni melyik tekercs van fordítva bekötve. Rossz bekötéssel a motor eszi az áramot és erős zúgással forog. Csak pár másodpercig mérhetsz mer leég a motor.
Igen, erre gondoltam én is. Köszi.
Ha azonosítottam, és jól bekötöttem, és utána megküldöm deltában, hamar leég, ha mégsem arra van megtekerve?
Pár másodperc alatt megtudod mérni az áramfelvételt annyit kibír a motor. (3-5 másodperc)
Arra gondolok, hogy bekötöttem csillagba, és megy rendesen. Át nyomom deltába (merthogy olyan kapcsolóm van) Mekkora különbség lehet normális az áramfelvételek között? A csillag és a delta között? Gondolom ha csak csillagra van tekerve és megküldöm deltába akkor jelentősen megugrik az áramfelvétel. Ha viszont bírja a deltát is akkor mi fér bele a "normális" ba?
Üresjáratban kb 1-1.2 Amper jó érték. Ha nembírja a delta kapcsolást 6-8 Ampert vesz fel ami több a motorod össz. teljesítményénél, ezért gyorsan leég.
Kicsi motort ne akarjál deltába kötni. Az minimum 3 KW-nál kezdődik, de inkább 4-nél. Ha első próbálkozásra csillagba kötve erősen búg és nyeli az áramot, kísérletezz addig a tekercsvégek cseréjével, míg elfogadhatóan megy. Annak ellenére, hogy 6 madzag jön ki, általában megkülönböztethető 2 db hármas köteg. Ha másképp nem, hát a motor szétszedésekor.
De könyörgöm, ne akard deltába kötni!
Nagyon hamar leég.
Egy csillagba kötött motortekercselésen rendesen 230V effektív feszültség jut egy fázistekercsre. Deltába kötve ez 400V, dupla feszültség dupla áram, négyszeres hővé alakuló teljesítmény. Ugyanakkora tehetetlenséggel ráadásul dupla nyomaték... Lehet, hogy nem éli túl az első kipörgést! Ha kelet felé mész, és 127V -os fázisfeszültségű váltakozóáramú hálózattal találkozol, ott lehet deltába kötni a 400Vos csillag motort, mert a vonali feszültség ott 220V.
Köszönöm mindenkinek a meggyőző válaszokat.
Most már mindent értek. Nem vagyok GYP-s csak nem akartam, hogy kihasználatlan teljesítményem legyen. De mint mondtam, most már minden világos, mindent értek! Szép napot! (most már estét) |
Bejelentkezés
Hirdetés |