Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   67 / 345
(#) putyus6226 válasza kezdő-dik hozzászólására (») Okt 26, 2010 /
 
menj a topik első oldalára ott kezdik taglalni.
olyan hogy a hatból 3 üres szerintem nincs,csak nem látod hogy mint a hatra ki van vezetve a tekercs.
műszerrel meg tudud keresni a párokat.
(#) putyus6226 válasza kezdő-dik hozzászólására (») Okt 26, 2010 /
 
7-oldalon van 1 jó kép
(#) putyus6226 válasza kezdő-dik hozzászólására (») Okt 26, 2010 /
 
talán ez
(#) kezdő-dik válasza putyus6226 hozzászólására (») Okt 27, 2010 /
 
köszönöm szépen a segitséget !valami dereng már!
(#) kezdő-dik válasza kezdő-dik hozzászólására (») Okt 27, 2010 /
 
sziasztok.
kerestem a hat szálat de nem találtam.tényleg csak három van.ilyenkor mi van?
(#) zoz11 válasza kezdő-dik hozzászólására (») Okt 27, 2010 /
 
Hello
Azét van csak 3vége, mert elvan kötve csillagba a motor bent a tekercsfejbe.
Ha így bekötöd akkor elég gyönge motort kapsz 230V-ról.
Üdv: Zoltán
(#) kezdő-dik válasza zoz11 hozzászólására (») Okt 27, 2010 /
 
szia !nem baj mert egy kicsi elszivót szeretnék belőle.
pisti
(#) zoz11 válasza kezdő-dik hozzászólására (») Okt 27, 2010 /
 
Hello
Ez alapján betudod kötni:Bővebben: Link
Én kezdésnek egy 16µF-os kondival próbálkoznék.
Üdv: Zoltán
(#) rendad hozzászólása Okt 31, 2010 /
 
Sziasztok szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek ha lehet. Lenne egy IMI OZ 90C-4N tipusú 220 v motorom amin ilyen kapocs kiosztás található . Jobb képet nem tudttam készíteni azért javítottam bele szeretném ha valaki segítene. Kettő piros és kettő barna kábel csatlakozik a kapocsra jelöltem őket szin szerint mellékeltem képet a segítséget meg köszönöm
(#) GAtesz hozzászólása Okt 31, 2010 /
 
Üdv!
Van egy 3 fázisú motorom, de semmi adat nincs róla."Ránézésre" 1-2KW között lehet. (a mérete alapján) Csak kilóg 6 szál fekete vezeték a kötő dobozból.
Az lenne a kérdésem, hogy honnan lehet megtudni, hogy használhatom e csillag/delta kapcsolóval. (mert ugyan is már bekötöttem, csak nem mertem kipróbálni)
Valamint, hogy van e jelentősége a tekercs kezdet/végeknek. (mert, arról sincs információ)
Egyébként körfűrészt fog hajtani.
Üdv! Atesz
(#) frank tibor válasza GAtesz hozzászólására (») Okt 31, 2010 /
 
Hello
Szerintem sima csillag kapcsolásu motor. Ilyen "kis" motorokat nem szoktak delta 400v-ra tekercselni. Kösd csillagba és mérj rajt áramfelvételt. Van jelentősége a tekercsek kezdetének-végének!! Ha valamelyik tekercset elkötöd sokszorosára ugrik a motor áramfelvétele. Majd leég.
(#) GAtesz válasza frank tibor hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
És hogyan tudnám azonosítani a tekercs végeket szétszedés nélkül?
(#) KTobi válasza GAtesz hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
A dobozban szabályosan vannak elrendezve azok a csavarok, amikre megy a vezeték, ez alapján könnyű azonosítani.
(#) GAtesz válasza KTobi hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Nincsenek a dobozban csavarok. Semmi nincs. Csak 6 szál fekete vezeték. Ha bent lett volna , nem kérdeznék.
(#) roti86 hozzászólása Nov 3, 2010 /
 
Sziasztok.

380/220 3 fázisú villamos motor bekötési rajza kellene nyomógombos indítással. Én nem nagyon értek hozzá, de megkértek, hogy nézzek utána. A motor típusát nem tudom (talán nem is lényeg) egy általános esetet, hogyha lerajzolna valaki annak nagyon örülnék.

Köszönöm előre is.
(#) pucuka válasza roti86 hozzászólására (») Nov 3, 2010 / 1
 
Kell hozzá, egy háromfázisú mágneskapcsoló, meg két gomb (zöld/piros) A zöld záró, a piros bontó kontaktus. A mágneskapcsolót úgy kötöd be, hogy a zöld gomb megnyomásakor meghúzzon, a segédérintkezővel tartásba kerüljön. Ezt a piros bontóérintkezővel bontod, akkor kikapcsol. Ennyi.
(#) roti86 válasza pucuka hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Köszönöm. Bekötési rajzot esetleg tudnál hozzá mellékelni? Akár saját készítésű is jó.. ha megtennéd..
(#) roti86 válasza pucuka hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Na. Valahogy így nézhet ki a rajz (természetesen ha jó). Már csak azt nem tudom/tudjuk, hogy a Ki/Be kapcsológombokat hová kell bekötni.

100_2242.JPG
    
(#) pucuka válasza roti86 hozzászólására (») Nov 3, 2010 / 1
 
Rajzoltunk. A mágneskapcsoló vezérlése a nyomógombokkal. és a segédérintkezővel. Ha a záró gombot megnyomod, a motor elindul, a segédérintkező tartásba teszi, amit a bontó nyomógombbal tudsz megszakítani. A munkaérintkezőket a másik zárókontaktus jelképezi, a hálózattal és az égővel. Ez helyett a három darab munkaérintkezöt kell bekötni, hogy a záró kontaktusok a motorra adják a három fázist.
A rajzodat egészítsd ki a pdf en látható módon az egyik fázis, és a nulla közé

ontartás.pdf
    
(#) kadarist válasza roti86 hozzászólására (») Nov 3, 2010 / 1
 
Szia!
Kösd be így. Z=záró érintkezős nyomógomb NY= nyitó érintkezős nyomógomb. A behúzótekercs legyen 230V-os és a mágneskapcsoló egyik záró segédérintkezőjét is felhasználjuk.

Öntartó.JPG
    
(#) roti86 hozzászólása Nov 3, 2010 /
 
pucuka, kadarist: köszönöm a segítséget.

Remélem menni fog. Ha mégsem majd jelentkezem. Minden jót.
(#) frank tibor válasza GAtesz hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
A motor három tekercsét csipogóval vagy ellenállás méréssel azonosítani tudod. A három tekercs kezdetet vagy véget önkényesen összekötöd csillagpontnak. Árammérésel meg tudod nézni melyik tekercs van fordítva bekötve. Rossz bekötéssel a motor eszi az áramot és erős zúgással forog. Csak pár másodpercig mérhetsz mer leég a motor.
(#) GAtesz válasza frank tibor hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Igen, erre gondoltam én is. Köszi.
Ha azonosítottam, és jól bekötöttem, és utána megküldöm deltában, hamar leég, ha mégsem arra van megtekerve?
(#) frank tibor válasza GAtesz hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Pár másodperc alatt megtudod mérni az áramfelvételt annyit kibír a motor. (3-5 másodperc)
(#) GAtesz válasza frank tibor hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Arra gondolok, hogy bekötöttem csillagba, és megy rendesen. Át nyomom deltába (merthogy olyan kapcsolóm van) Mekkora különbség lehet normális az áramfelvételek között? A csillag és a delta között? Gondolom ha csak csillagra van tekerve és megküldöm deltába akkor jelentősen megugrik az áramfelvétel. Ha viszont bírja a deltát is akkor mi fér bele a "normális" ba?
(#) frank tibor válasza GAtesz hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Üresjáratban kb 1-1.2 Amper jó érték. Ha nembírja a delta kapcsolást 6-8 Ampert vesz fel ami több a motorod össz. teljesítményénél, ezért gyorsan leég.
(#) erbe válasza GAtesz hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Kicsi motort ne akarjál deltába kötni. Az minimum 3 KW-nál kezdődik, de inkább 4-nél. Ha első próbálkozásra csillagba kötve erősen búg és nyeli az áramot, kísérletezz addig a tekercsvégek cseréjével, míg elfogadhatóan megy. Annak ellenére, hogy 6 madzag jön ki, általában megkülönböztethető 2 db hármas köteg. Ha másképp nem, hát a motor szétszedésekor.
De könyörgöm, ne akard deltába kötni!
(#) Stewe válasza GAtesz hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Nagyon hamar leég.
Egy csillagba kötött motortekercselésen rendesen 230V effektív feszültség jut egy fázistekercsre. Deltába kötve ez 400V, dupla feszültség dupla áram, négyszeres hővé alakuló teljesítmény. Ugyanakkora tehetetlenséggel ráadásul dupla nyomaték... Lehet, hogy nem éli túl az első kipörgést!

Ha kelet felé mész, és 127V -os fázisfeszültségű váltakozóáramú hálózattal találkozol, ott lehet deltába kötni a 400Vos csillag motort, mert a vonali feszültség ott 220V.
(#) GAtesz hozzászólása Nov 4, 2010 /
 
Köszönöm mindenkinek a meggyőző válaszokat.
Most már mindent értek. Nem vagyok GYP-s csak nem akartam, hogy kihasználatlan teljesítményem legyen. De mint mondtam, most már minden világos, mindent értek! Szép napot! (most már estét)
(#) Bordogh hozzászólása Nov 5, 2010 /
 
Sziasztok!
Van egy delta/csillag csillag 380V megjelölésű 3,1/4,8 kW teljesítményű 3 fázisú motorom. Kérdésem az lenne hogy váltható e ez a típus deltába. vagy csak csillagba köthető. itt az adattáblája:

Link
Következő: »»   67 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem