Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motor fáziskiesés védelem
 
Témaindító: barba, idő: Máj 7, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) barba hozzászólása Máj 7, 2009 /
 
Érdekelne, hogy tudnám megvédeni 3 fázisú motoromat a fáziskieséstől.Lényegében egy olyan elektronika kellene ami figyelné ha kiesik egy fázis és kioldaná a motor kontaktorát.A több jelfogós megoldás nem érdekel.Tud valaki segiteni?
(#) damkodav hozzászólása Máj 7, 2009 /
 
Én lehet nagyon buta vagyok de olyan szokott egyáltalán lenni hogy csak egy fázis van és a másik kettő nincs.
Hát az egy trafóról jön és annak az esélye hogy vezetékszakadás lenne, hát

(#) Remci válasza barba hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Szia !

Én úgy tudom pont erre találták ki a motor védő relét.
Mint pl. ezt Villanyszerelő boltban láttam már 4-5000 Huf között is. Be lehet állítani rajta az áramot, amit ha a motor túl lép, akkor lekapcsol, de pl. akkor is ha kimegy egy fázis. Szerintem egyszerűbb mint építgetni, mert annak a költsége is lehet ekkora, de ki tudja, utánna kell nézni
(#) interferi válasza barba hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Szia
Ez szerintem jobb Bővebben: Link
(#) Sebi válasza interferi hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Ez tényleg full-extrás.
(#) Marko Ramiusz válasza Remci hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Szia remci! A motorvédő kapcsolót (és nem relét) nem teljesen erre találták ki, bár erre is jó. A nevezett eszköz arra jó, ha magában a motorban keletkezik valamiféle túl áram. Pl. a hajtott lánc megakad, a hajtómű megszorul...stb. Nyilván egy fázis kimaradása esetén túl áram keletkezik és lekapcsol. No, de ez csak egy példa. Üdv. :Yoe
(#) Marko Ramiusz válasza barba hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
Szia! Többen emlegettek itt fázisfigyelő eszközöket, amik valóban ezt a célt szolgálják. Mellesleg az általad említett kontaktor az más célt szolgál. Egyébként konkrétan mi lenne a célod a fázisfigyeléssel? Üdv. :Yoe
(#) arti válasza barba hozzászólására (») Máj 8, 2009 /
 
Hi!
Szerintem ilyet keresel.

Gugli -> RCP

Üdv
(#) Ferkógyerek válasza barba hozzászólására (») Máj 8, 2009 / 4
 
Szia!
Itt egy rajz.
Bevált kapcsolás több éve működik hibátlanul.
Nem csak fáziskiesésre hanem nagymértékű asszimetriára is old. Pl ha a közép/kis feszültségű trafó delta-zegzug kapcsolású, akkor előfordul hogy 1db primer oldali biztosító oldásakor a szekunder oldalon 2db fázisban 110V lép fel. Ez ekkor is azonnal lekapcsol. Az érzékelési feszültségkülönbség nagyságát a P1 potméterrel állíthatod, a relé után pedig mágneskapcsolót kötve bármekkora teljesítményű 3fázisú motor kapcsolható.
(#) hegman válasza Ferkógyerek hozzászólására (») Máj 8, 2009 /
 
Ja, ez pont ha jól emlékszem a Ganz EMV (elektronikus motor védő) relé kapcsolási rajza. Valamelyik HE újságban volt a gyári kapcsolások között leközölve.
(#) barba hozzászólása Máj 8, 2009 /
 
Köszönöm a válaszokat,egyébként van egy háromfázisú buvárpumpám ami kb 1000 euroba kerult,ezt szeretném megvédeni.Az ismerösömnél leégett a motor mert kiesett egy fázis és a tulárom védelem nem védte meg,pedig volt rejta,az a klasszikus ikerfémes.Egyébként a pumpát öntözésre használlom( főleg).Van egy szaki ismerősőm aki megépiti nekem a védelmet, csak nem találtunk rajzot.Majd megirom hogy sikerült,de az is lehet hogy megveszem a gyárit.
(#) VIM hozzászólása Máj 8, 2009 /
 
Egy DIL kapcsoló és 380V-os tekercsel működtetve?! Üdv.:VIM
(#) proba válasza VIM hozzászólására (») Máj 8, 2009 /
 
Akkor már kettő.Mi van ha a maradék megy el.
(#) VIM válasza proba hozzászólására (») Máj 8, 2009 /
 
Hőkioldó akkor is kell! VIM.
(#) VIM hozzászólása Máj 8, 2009 /
 
Termikus védelemre mindenképpen szükség van, mert nem csak a fázis marad ki, hanem szorulhat is a motor tengelye vagy membránrudazata és a többlet amper kimelegíti a tekercseket! A védelmi áramot az üzemi értékre kell állítani!
(#) Marko Ramiusz válasza barba hozzászólására (») Máj 9, 2009 /
 
Szia barba! Szerintem az ilyen árú szivattyúba beépítenek elektronikus védelmet is. Első kézből tudom ezt, mert egy szivattyúgyárban dolgozom. Persze az ördög nem alszik, Én is tennék védelmet bele. Egyébként a gyártó szokott teljes rendszert is készíteni: szivattyú+vezérlés+védelem és egyéb szolgáltatások, de ezeket külön meg kell venni, mert opcionális és keményen megfizettetik Veled. Yoe
(#) barba válasza Marko Ramiusz hozzászólására (») Máj 9, 2009 /
 
Sziasztok! Tudom hogy tuláram védelem is kell. Magában a szivattyuban nincs beépitett védelem,hanem a vezérlőtáblára kell berakni a védelmeket. Persze a gyártó gyárt védelmet,de elég borsos áron, gondoltam igy olcsóbb lesz, mivel nálam is érezteti hatását a gazdasági válság.
(#) fefelektonikus válasza Ferkógyerek hozzászólására (») Máj 14, 2009 /
 
Hello!

Megéptettem a kapcsolást, sajnos jelenleg nincs 3 fázisú áram a közelben, de érdekes dolog, hogy mikor rádugom a 12V-ra, egyböl behúz a relé. Ennek igy kell hogy legyen?
(#) barba hozzászólása Máj 16, 2009 /
 
Szerintetek hány voltos kell hogy legyen a relé? A rajzon nincs feltüntetve. Csak akkor kell hogy behuzva legyen ha megvan mind a három fázis. Probáld a potival beállitani.
(#) Ferkógyerek válasza fefelektonikus hozzászólására (») Máj 16, 2009 /
 
Szia!
Ha csak 12V-ot adtál neki akkor a relé meg kell húzzon.
Ha megvan a 3 fázis akkor nem képződik hibafeszültség, tehát a potméter két végén nincs jelentős feszültségkülönbség. Értelemszerűen ugyan ez a helyzet ha egyáltalán semmi nincs egyik fázisbemenetre sem kötve. Mivel 1 fázisod van azt ha rákötöd bármelyik bemenetre (L1, L2, L3) akkor a relé elejt (p1 állásától függően), minél közelebb van a poti csuszkája a diódához annál kisebb feszültségekre érzékenyebb.
A relé ha jól emlékszem nálam 5V-os behúzótekercsű volt. De használhatsz 12V-ost is. Ez esetben R15-öt át kell hidalni.
(#) Ferkógyerek hozzászólása Máj 16, 2009 /
 
Viszont arra figyelmeztetlek hogy az áramkör minden egyes alkatrésze hálózati potenciálon lévőnek tekintendő, mivel galvanikusan nincs leválasztva.
Ezért a tesztek során fokozott óvatosságot igényel!
Valamint a végleges kialakításnál (dobozolás) is ennek megfelelően kell eljárni.
(#) barba válasza Ferkógyerek hozzászólására (») Máj 16, 2009 /
 
Hello! A kapcsolás 6V-os relével tökéletessen müködik.Kipróbáltam két motorral.Köszi
(#) Bordogh hozzászólása Nov 10, 2010 /
 
Üdv!
Van egy ilyen eszközöm (kép)
Elvileg motorvédő kapcsoló de nem tudom pontosan. szóval kérdés az lenne hogy mi ez pontosan mekkora motor köthető rá. És hogy kell bekötni.
Kép: Hivatkozás
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép: Hivatkozás
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
(#) ciw válasza Bordogh hozzászólására (») Nov 10, 2010 / 1
 
Hi !

Ez nekem egy motorvédőnek tűnik, de aképet nem tudom megnyitni, az adatok nélkül nem tudok többet mndani.

Egyébként a fáziskiesés figyelésre fázisfigyelő relé kell.
(#) kadarist válasza Bordogh hozzászólására (») Nov 10, 2010 / 1
 
Szia!
Ez egy motorvédő kapcsoló és 2,4A-től 4A-ig lehet beállítani a lekapcsolási áramot. Olyan, mint egy hőkioldó kismegszakítóval kombinálva.
(#) Bordogh válasza kadarist hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Köszi a gyors választ!
A kapcsolási áram az az áramfelvétel ami a villanymotor adattábláján a névleges áramfelvételként van feltűntetve?
(#) kadarist válasza Bordogh hozzászólására (») Nov 10, 2010 / 1
 
Igen. Állítsd a tekerőt a megfelelő áramra. Ha esetleg idővel lekapcsolna, és biztosan nincs túlterhelve a motor, akkor állítsd kissé feljebb ezt a lekapcsolási értéket.
(#) Bordogh válasza kadarist hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
ejj sajna nem fogom tudni alkalmazni akkor ezt a cuccost mert az én motorom 8.5 /9.8 A névleges áramfelvételű dahlander motor. kár pedig ez egy jó dolognak tűnik. Egyébként az nc megjelölésű pontba a nullvezetőt kötjük ezen a cuccon ? továbbá az érdekelne még hogy mi ellen véd pontosan. Fáziskimaradás ellen vagy túláram ellen mint a hőrelé ?
(#) VIM válasza Bordogh hozzászólására (») Nov 10, 2010 / 1
 
Szia!
Idézet:
„Elvileg motorvédő kapcsoló”

Ez így igaz. A hőkioldó áramok 2.4-4A között lehet állítani, ami annyit jelent, hogy a védelem ebben a tartományban beállított értékeket tudja bevédeni. A motor üzemi áramának ebbe a tartományba kell esnie. Az oldalsó érintkezők a vezérléshez kellenek (mágneskapcsoló öntartó szállal sorba kötve a 21-22, a 13-14 pedig lehet a riasztás, vagy másik tartalék motor indításhoz felhasználni)
(#) kadarist válasza Bordogh hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Nem, az NC és a NO segédérintkezők. A bekötési rajzuk ott van az előlapon.
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem