Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   275 / 507
(#) trakis válasza Stewe hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Ez a megoldás mármint a menetszám növelés keresztmetszet csökkentéssel, a használhatóságot javítja de a max teljesítményt csökkenti, mert a felhasznált fesz marad 12 Volt, és a terhelhetőség (A) csökken. De egy próbát megérne.
(#) Stewe válasza trakis hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Ne ítélj elhamarkodottan! A terhelhetőség csökken felére, vagyis a kivehető áram, de ha a menetszám dupla, akkor a feszültség is dupla, tehát a teljesítmény nem változik.
(#) trakis válasza Stewe hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Ez igaz lenne abban az esetben, ha nem akkut töltenénk vele,vagyis a megtermelt feszt hasznosítanánk. De ha akkut töltünk akkor az akku feszültsége nem mehet 14,4 fölé. A töltőáram pedig kisebb lesz a megnövekedett belsőellenállás miatt. Tehát a max teljesítmény csökken.

Fele teljesítményt nem említettem.
(#) Stewe válasza trakis hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Mágneses generátorok esetén nem gerjesztésszabályzót használunk a feszültség beállítására, hanem feszültséggenerátoros töltésszabályzót. 400V bemenő feszültségből is lehet 14,4V kimenőfeszültség 123A töltőáram mellett.
(#) gulyi88 válasza Stewe hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Azt azért elfelejtetted, hogy ezt már egy elég komoly elektronika tudja kiszolgálni, és hát itt a legtöbben nem vágják ezt a témát.
Egyébként meg teljesen logikus, százszor átbeszéltük már, hogy a fordulatszám, teljesítmény arányos a gép méretével. Ha a gép mérete marad, a fordulatszáma kevesebb mint a névelges, akkor a kivehető teljesítmény ennek megfelelően csökken...
(#) trakis válasza Stewe hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Én úgy gondolom , hogy ez a töltésszabályozó már nem az egyszerű autógenerátor tartozéka,sőt lehet hogy nehezebben valósítható meg házilag mint maga a generátor.Ez a megoldás a kapcsitáp topic-ba való,de ők meg nem szeleskednek.
(#) gulyi88 válasza trakis hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Én szeleskedek , meg kapcstápozok is valamelyest.
(#) trakis válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Én sem véletlenül írtam.
Előzőleg írtam, hogy 220 V-ot szeretnék előállítani, egyenirányít,kapcsitáp, akku töltés.
A kapcsitáp képes kiszabályozni a szél változásait.
(#) Barret válasza Stewe hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Így is hozzá lehet állni!
Én csak MAGAMNAK hiszek,kipróbálom mielőtt lehúzom a dolgot...
Az összes autómata mosógép kivétel nélkül síma nagykerékkel üzemel 10-15 éven keresztül.
Persze nem is hibásodik meg
Ne keverjük a nyomatékot a fordulatszámmal.
Igaz,mindkettő adhat egyforma teljesítményt.
Egy 3 milliméteres tengely lead 2 kilóvatt teljesítményt.
És nem tekeredik el tőle.Fordulatszám kérsése a dolog.
(#) Stewe válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Ahogy mondod: ezért vagyunk itt

Re trakis:Igen, nem a generátor építés miatt van ez a topic, hanem az elektronika megépítését szolgálja. Természetesen a villamos gépekről is kell szólni.
A megújulóenergiás kapcsolóüzemű tápok pedig elég önálló téma, nem baj ha itt is van szó róla.
(#) erbe válasza trakis hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Az autógenerátor hajtószíjával együtt elég mostoha körülmények között üzemel. Víz, sár, hó éri, hiszen sokszor majdnem a motor alatt van. A tekercs impregnálása megvédi. A mai generátorok sokbordás ékszíja (nem bordásszíj!) elég nagy áttételt tesz lehetővé. 8-10-es áttételnél a nagyátmérőjű hajtó tárcsa már hornyolás nélkül is elegendő tapadást ad.
Generátoron 3 cm, dobon 30 cm átmérő, ~2/3 kör felfekvés. Csupán a közvetlen eső elől kell védeni, hiszen autóval is, ha belemegyünk nagyobb pocsolyába, egyből sír a vizes szíj.
Egyébként nem feltétlen a hosszabb állórész ad jó eredményt. A képen szereplő állórészből pl. 3 db 2 KW-os lassúgenerátort lehetne építeni. 200 fordulat, 2000W!!!
Néhány tájékoztató adat: 48 horony. 20 cm belső, 28 cm külső átmérő, 21 cm csomagvastagság (vasmaghossz). Ár: 3000.-
Egyelőre csak pihen a pincében, várja sorsa jobbra fordulását.
(#) Barret válasza erbe hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
ugye-ugye? Nagy felület,nagy tapadás!

Ezt már 1800-as években is tudták,és használták is!
(#) Stewe válasza Barret hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Nem hozzáállás kérdése, ez fizika.
A szögsebesség és a nyomaték csak együtt jelent teljesítményt

Aranyos példa a mosógép 15 éve, (amiből naponta 1 órát jár a motor 120W-on és 10 percet centrifugáz 600W-on), a 2kW-nak a közelében sem jársz. Az ékszíjnak slipje van stb... és sokan fáznak a gyorsító áttétel veszteségeitől, Ezért írtam hogy egy megbízható átételezés árából össze lehet hozni egy jó, lassú generátort.
(#) erbe válasza Stewe hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
"sokan fáznak a gyorsító áttétel veszteségeitől,"
A légmagos generátornak sokkal nagyobb veszteségei vannak, csak nem veszik észre. Se mérni, se számolni nem tudják.
(#) Stewe válasza erbe hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Ahogy mondod... de "ha nem tudom nem fáj alapon" 20%-kal nagyobb generátor épül, és már nem is foglalkoznak vele. :-|
Én azért csodálkozom egy kicsit, hogy féloldalas tanácsokat is lehet itt látni , és egyik vagy másik megoldást favorizálják (még a pigott könyv is a legtermészetesebb dologként közli, hogy ekkora kell és kész), pedig csak máshol vannak a nehézségek, és nagyon rombolja a kezdő lelkesedését amikor olyan probléma jön szembe, amit nem említettek neki, sőt leoltották azt is aki szólni mert róla.
(#) westhorses válasza Stewe hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Milyen problémákra gondolsz?
(#) gulyi88 válasza westhorses hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
PL amivel most küzdök, aszinkrom motor, egyértelműen használható generátornak, én biztos vagyok benne hogy ez működni fog (mégha itt többen el is vetik), csak meg kell teremteni a feltételeket hozzá (széleskörű elektronikai és villamosgép ismeret kell).

Egyébként meg állandó probléma mágneses generátoroknál, vasmag alkalmazásakor a "ragadás".
Inkább kerüljön 2_3 szor annyiba, csak ne ragadjon, ne kelljen foglalkozni vele, (azért mert aki tervezte az sem tudta megoldani, akkor mi sem tudjuk?)?
(#) westhorses válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Lehet hogy hülye kérdés lesz de mi az a ragadás pontosan , mert sok helyen olvastam de nem tudtam meg igazábol
(#) gulyi88 válasza westhorses hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Forgass meg kézzel egy kis DC motort. Indításkor kell neki nyomaték, Ez a rotorral összehozva pont rossz konstrukció, mert a gyorsjárású rotor kis indítónyomatékot fejt ki, ezért az egész rendszer indulása csak nagyobb szélben következik be, mint "ragadás" nélkül (termeléskiesés), nálunk meg aztán elég kicsi az átlagszél.
(#) westhorses válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Ahham kösz
(#) trakis válasza Stewe hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
[/quote] Én azért csodálkozom egy kicsit, hogy féloldalas tanácsokat is lehet itt látni , és egyik vagy másik megoldást favorizálják

Szerintem mindenki azt favorizálja amiben lát esélyt az általa elérhető (pénz) működésre. Az is elképzelhető, hogy az illető ÉRT egy kicsit a témához van róla tapasztalata. Légből kapott ötletek, elméleti csatározások mind-mind működhetnek, de ezeket bizonyítani is tudni kellene, most nem a fizika, elektronika alaptételeire gondolok. Egy szerkezetet komplex módon kell vizsgálni a mi szempontunkból.
Pl. drága pénzen veszek neodin mágneseket, lesz X teljesítményű gépem, de ha homlokfogaskerekek-ből áttételt készítek hozzá (ennek a legjobb a hatásfoka 93-97 %Bővebben: Link
ebben az esetben töredéke anyag ( mágnes, réz stb.) kell hozzá. Adott esetben ez az áttétel lehet egy robogó blokk is (simson-babetta) fillérekből, igaz nem lesz olyan szép, de működik (szerintem).
(#) trakis válasza trakis hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Bocs a képek lemaradtak.
Házi gyártású fogaskerék áttétel.
(#) sziriusz válasza trakis hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Üdv Trakis!
Most volt szó arról, hogy a gyorsjárású keréknek kicsi az induló nyomatéka. Aztán Te is írod, hogy komplex módon kell vizsgálni a szerkezetet. Akkor itt az ideje, hogy megmérd a hajtómű indító nyomatékát. Nagyon kíváncsi lennék rá. Szerintem a lapát, a hajtás és a generátor összeillesztése elég nyűgös dolog. Ennek gyakorlati részéről itt a fórumon nem sok szó esik.
Ez a hajtómű meg igen remek darab, csak gratulálni lehet a kivitelezéshez.
(#) Dzsos válasza sziriusz hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Látom ismét téma hajtómű egy -kettő hajtőművemtől olcsón megszabadulnék.Lenze robosztus darab erdetileg 1:60 áttétel de fogaskerékcserével tág határok közt változtatható,illetve van 1:10 és 1:18 as is.bocs hogy itt irom de lehet hogy valakinek segitség
(#) erbe válasza trakis hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Látod! Akinek annyi az elméleti tudása elektromosságból, mint gyakorlati a hajtóművekhez, az épít "bigott" generátort.
(#) trakis válasza sziriusz hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Üdv Sziriusz !
A hajtómű indulási nyomatékigénye nagyban függ a felhasznált csapágyak-tól ugyanis fellelhető a 6000 sorozatú (egysoros mélyhornyú golyós) C3-as típus ami megnövelt hézaggal készül, ezeket a kétütemű robbanómotorok főtengelycsapágyának is használják.
A normál csapágy sokkal érzékenyebb a hőmérséklet változásokra, ha "elmegy" a hézag nem alakul ki olajfilm a gördülő felületek között ez a szárazonfutás, hiába van nyakig olajjal megnő a veszteség. A másik fő dolog az olaj típusa , ezekbe a hajtóművek-be SOHA nem szabad közlekedési hajtóműolajat tölteni pl.hykomol 80/90 .Ezek az olajok a nagy terhelésű "hipoid" fogazású dolgok-hoz valók ez nem is lenne baj, de borzasztóan sűrű az állaguk ami nekünk főleg hidegben akkora terhelés amit egy gyorsjárású kerékkel nem lehet leküzdeni. Ide a legjobb választás egy szintetikus hiraulikaolaj amit az autók kormányszervó rendszerében használnak. Visszatérve a kérdésedre az én hajtóművem indítási nyomatékát nem számszerűsítettem, de két ujjal könnyedén lehet forgatni, hajtóműolajjal marokra kellett fogni úgy sem volt egyszerű mozgásban tartani.
(#) trakis válasza erbe hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Üdv Erbe !
Nekem az elveim tiltják "pigott" generátor építését, nem szólom le mert működik milyen hatásfokkal mennyiből az más kérdés.Dolgoztam egy-két generátor "közelében", nekem a vasmagos gerjesztett forgórészű az ideám. Szabályozható,kis légréssel üzemeltethető,indulási nyomatéka minimális. Igaz hogy a gerjesztés állandóan fogyaszt.(10%-al nagyobb lapát ). A tekercselés- sem idegen nekem tehát csak az anyagok kerülnek pénzbe de úgy gondolom hamarabb megtérül a befektetett lóvé. viszont egy aszinkron motorból szinkrongenerátor baromi sok munka az előállítása, ha kész a generátor majd ahhoz szeretném méretezni a lapátokat, legalábbis most így gondolom.Már látom az alagút végét
.
Az autógenerátor-t igaz hogy mindenféle mocsok éri,de a víz hamar leszárad róla, a motor 90c fokon üzemel.Igazából én arra gondoltam, hogy beleolvadhat a hó is majd megfagy a kicsi légrésbe, csak a tavaszi olvadáskor kezd dolgozni.
(#) mex válasza trakis hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Idézet:
„nem szólom le”

Ne is! Önzetlenül feltett, körültekintően dokumentált gépről van szó, ami annyit igazán megérdemel, hogy a szerző neve helyesen kerüljön leírásra...
Aki tud készítsen jobbat, és dokumentálja hasonló módon, az olvasóközönség biztosított.
(#) trakis válasza mex hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Teljes mértékben igazad van!
Kicsit figyelmetlen voltam
Helyesen: HUGH PIGGOTT
(#) erbe válasza trakis hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Ha 5-6 éve olvasgatnád, a Szélerőmű, avagy áram házilag? fórumot, láthatnád, hogy az elején kizárólag a gerjesztett vasmagos mellett tettem le a voksot. Később utánaszámolgattam a "neo.." mágneseknek, és beláttam, hogy minimális befektetéssel biztosítani lehet velük ugyanazt a gerjesztést, mint elektromágnessel. A fordulatszámmal változó feszültséget meg nem sokkal nehezebb illeszteni a kívánt feladatokhoz, mint a gerjesztőtekercset szabályozgatni. Ezzel ki lehet játszani a növekvő teljesítménnyel hatványozottan növekvő szállítási veszteségeket.
Ragadás: aki hisz benne, annak ragad a generátora.
Aki nem hisz benne, olyant választ, vagy épít, ami nem ragad.

mex!
Nem Hugh Piggottot szólom le, hanem azokat, akik kritika (esetenként ismeretek) nélkül "terjesztik az ígét" és szentül hisznek az egyedüli és megváltoztathatatlan légmagos tárcsagenerátorban.
Következő: »»   275 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem