Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Egye fene elvágom és mérek szakadást a vezetéken, illetve ellenállást a "kütyün"!!!
Hát elvágtam. Nem a kábel rossz. Most akkor jöhet a kiszerelés? Egy kérdés: Ha sorba kötök egy kb 60-100 ohm-os ellenállást ahhoz vajon mit szólna az ECU? Szerintetek?
Közben már azt is meg tudtam, hogy ez az érzékelő a befecskendezett üzem anyagot figyeli, tehát elméletileg változik az ellenállás értéke menet közben. Jól gondolom?
Az ilyen jeladóknak általában tőben szokott eltörni a vezetéke (ahogy fúrógépnek, vasalónak, meg minden másnak is ) Mérés közben mozgasd meg ott a jeladónál mozgatni a vezetéket, ha kiugrik a multiméter, ott van szakadás. Ezután óvatosan körbefaragod a műanyagot, forrasztod, beöntöd 2K-s ragasztóval, és ha ügyes voltál, spóroltál magadnak párezer forintot.
Rendben ezt még megpróbálom hátha sikerrel járok. Most néztem a vaterán egy ugyanilyen motort adnak el 130000Ft-ért és a lényeg, hogy azon ez az érzékelő hátrafele néz az enyém meg a motor orra felé. Ennek vajon van valami jelentősége? Az autó már 2 éve nálam van és ez a probléma nem rég jelentkezhetett, tehát nem hiszem hogy babráltak volna vele. Ha esetleg mégsem jó a kábel, akkor lehet, illetve szabad ugynevezett átverést csinálni vele? Mert azt vettem észre, hogy erőtlen lett a moci és néha rángatózik is beindítás után egy két percig. EGR szelep most lett kitakarítva nem hiszem hogy az lenne a gond.
Az, hogy merrefelé áll szerintem csak annyi, hogy másképpen kapatták rá a menetre amikor betekerték.
Az átverés nem hiszem, hogy hosszú távon működne, főleg ha ez egy menet közben változó érték. Ha lehúzod teljesen az érzékelőt, elvileg az ECU beáll egy átlag értékre, bár néha ez sem segít. Ha tényleg ez a hiba szerintem érdemes szétszedni jobban, hátha javítható.
Elképzelhető, hogy több helyzetben is beszerelhető, akkor esetleg arra kell ügyelni, hogy minél kevésbé törjön meg a kábel.
Átverésen én nem gondolkodnék, nem véletlenül rakta azt bele a germán.
Nah már félig szétszedtem csak a fúvóka tartó nem akar kijönni. Valaki tudja hogy ez menetes vagy csak simán ki kell húzni???
A kép szerint a tiedet csak ki kell húzni. Valószínűleg a koromtól jön nehezen.
Idézet: Ebben a korban én már nemis csodálkoznék ilyesmin „Valószínűleg a koromtól jön nehezen.”
:violent: :hehe:
Mazsi, esetleg meg lehet próbálni úgy, hogy visszarakod a leszorítót, de lazán hagyod az anyáját, és megzúgatod egy kicsit a motort. A beragadt izzítógyertyákat így szoktam kiköpetni vele. Mert ebben a korban erőlködés helyett inkább gondolkodik az ember.
Hát srácok, most már tudom mit éreznek a fogorvosok, mikor nem akar kijönni! Ez volt a kisebbik feladat, mert hát kicsit össze van ragadva a sűrű menet miatt a fúvóka tartó és az érzékelő tartó. De a WD 40 csak megoldja.
Nem kell azt tovább szétszedni, így már hozzáférsz. Ha erőlteted, esélyes, hogy széttörik a műanyag.
Ha jól rémlik a szelén soros ellenállását is beleszámolták a régi töltőknél ,egy az egyben szilíciumra cserélés nekem kissé aggályos.
Üdv mindenkinek! Olyan kérdésem lenne, hogy hogyan tudnám megoldani, hogy egy relé késleltetve kapcsoljon ki? Szeretnék az autóba egy kilépővilágítást építeni. Olyan távirányítós központizárat szereltem a kocsiba, ami tudja külön a csomagteret nyitni de ezt nem kötöttem be. Ehelyett ezt a szálat arra használnám fel, hogy amikor megnyomom a csomagtérnyitó gombot, egy impulzust adna egy relének ami kb:10-20mp-ig zárva maradna és addig behúzva tartaná a ködlámpa reléjét. Remélem tudtok segíteni. Köszönöm!
Sziasztok
97 es évjáratu Vectra okozza a gondjaimat. Tulaja megkért, hogy a világítast cseréljem ki kékre. Ez addig ok, hogy sikerült. A ventillátór fokozatkapcsolójáról egy külön kis csatlakozón kapja a középkonzól világítasa az árramot, de fokozatkapcsoló atomjaira esett amikór szedtem szét a müszerfalat ( valaki buherált vele pillanatragasztó tartotta össze). Amiután összeraktam, a fokozatkapcsoló müködik rendesen, csak az a baj, hogy a háttérvilágítasa életre kel miután gyujtást adok az autóra, függetlenül a müszerfal világításátol. Lehet, hogy a fokozatszabályozót raktam rosszul össze, s azért müködik a háttérvilágítás állandóan? Adjatok valami ötletet . Előre is kösz.
Szia
Ennek elméletileg kell müködnie, a kondenzátor kisülési időtartama határozza meg a rele behuzási idejét. Minél kesöbb sül ki, a rele annál tovább marad behúzva. Az értékével kell játszani , olyan 500 mikrofarad -ot mondok én neki, kb de ez lehet nagyobb, meg keveseb is. A bekötésénél figyelj oda, hogy amikor a relét kötöd be a test a testhez kerüljön, nehogy ezt az áramkört fordítva tedd az autó ködlámpa reléjére, mert FELGYULSZ!!! Kérdezz még meg mást is, de ez szerintem müködik. Sok sikert hozzá
Nem rossz ötlet, viszont azt meg kellene nézni, mekkora a vezérlő egység ezen kijáratának a terhelhetősége, mert egy nagyobb kondi teljesen kisülve, igaz csak egy pillanatig ugyan, de rövidzár...
Sziasztok!
Szeretnék egy hengerenkénti injektoros autót átalakítani start/stop rendszerre. Úgy, hogy mikor nem nyomom a gázpedált de min 40 megyek akkor egy nagy relé vegye el a gázbefecskendezőktől az áramot, hogy ne nyithasson ki. Érdemes ezt megvalósítani? Van valakinek jobb ötlete ez ügyben? A másik pedig az, hogy szeretném átalakítani az autót úgy, hogy ne kelljen a kulcsot elfordítva tartani míg önindítózik a motor. Csak egy impulzust kelljen adjak neki. Arra gondoltam figyelhetném az áramerősséget, hogyha beindul a motor akkor csökken az áramerősség --> nem kell tovább tekerni a motort. Esetleg ford. szám. mérő alapján is nézhetném. Szerintetek?
Az injektoros autóknál szokott lenni tolóüzemű lekapcsolás.
Miért kellene bele mégegy? A másiknál az önindító 50-es szálára kell egy relét bekötni. A kapcsolást vagy később, vagy mások gyorsabbak lesznek.
Akkor egyebet nem is de a kondi elébe ahól az impulzus megy be tegyünk sorba egy 1,2 k ohmos ellenállást, ez leveszi a rövidzárt, de akkor kicsivel nagyobb kondit kell tenni.
Idézet: Előtte nem így volt? „csak az a baj, hogy a háttérvilágítasa életre kel miután gyujtást adok az autóra, függetlenül a müszerfal világításátol”
Szia! Azért működik gyujtással a háttérvilágítás, mert úgy kell neki működni, tehát megcsináltad.
Köszönöm a válaszod és a tervet! Hétvégén lesz időm játszadozni vele, az eredményről majd beszámolok.
Az igazság az hogy elötte nem müködött, mert az izzó ki vólt égve, s nekem meg nem volt igy különösebb dolgom Opelel, s sohasem figyeltem meg mikór világít s mikor nem. Menetközbe rájöttem, leszedtem egy Opel villamos kapcsolási rajzot, s átnéztem s kiderült mi merre hány méter.
Kösz az Infót!
Utánna gondolkodtam, hogy ahol a Pozitiv impulzus megszünik, ott álltalaba test jön, ami a kondenzátor gyors kisüléséhez vezet, de az ellenállás azt megfogja, és a pillanatnyi rövidzártól is megvéd, amire Enree figyelmeztetett.
Mérd meg az akku plusszal szemben, hogy mikor nincs impulzus a szálon akkor ő simmán a levegőben van, vagy letestel? Mert ha letestel, akkór a dióda plussz ellenállás variáció kell majd. Nincs kizárva, hogy nem építem meg én is
Szevasztok!
Olyan problémára kérnék segítséget, hogy van egy Kenwood autórádióm és végfokos lett! Nem lett bántva, egyszer csak elhallgatott bekapcsoláskor.Kicseréltettem de nem merem visszarakni mert nem tudom mi okozta a hibát! A hangszórókábeleket kimértem nincs zárlat, és nem testelt le egyik sem! Mit kellene még megnéznem? Köszi előre is a válaszokat.
Amit mérni tudsz: tápfeszültség (max 14,4V) és a hangszórók ellenállása illetve zárlat mentessége.
(Ha csináltattad lehet, hogy csak ráfogták, hogy végfokos.) |
Bejelentkezés
Hirdetés |