Fórum témák
» Több friss téma |
Hát, a nyomásmérő az abszolút nyomást mutat!
Ha a "légpárna" nem lenne rendben, pl. elszökött volna, akkor a rendszer "kemény" lenne, felfűtve még a biztonsági szelep is kinyithat! A nyomásesés lehetne pl. az automata légtelenítő(k) miatt, de a nyomásnövekedés??? Egyébként minden tiszteletem VIM kollégáé, nagyon sok hasznos hozzászólása volt/van! Szerencsére/sajnos nagyon sok kazánnal foglalkoztam az elmúlt években
Szerintem két részből áll a problémád, a kettőnek vszínűleg különböző okai vannak
Az első a rendszer feltöltődése. Ezt nagyjából jól behatároltad, amikor zárt vízcsapnál nézted a rendszernyomás emelkedését, Ugye, akkor nem emelkedett, sőt, azt írtad, hogy leesett nullára. Tehát.először is, milyen feltöltőcsapod van? Ha a régi, háromállású, akkor szinte százas, hogy az ereszt át. Tipushiba, a csap nem javítható, a gömbfelülete le van pattogva, ott ereszt át. Ha beszerezhető, akkor csere, ha nincs, akkor partizánkodsz. A feltöltőcsap bal oldaláról indul egy vékony rézcső a fűtés felé. No, azt leveszed, kettévágod, a két csővéget leforrasztod, a csonkokat visszaszereled. Ezzel szétválasztottad a fűtést és a csapvizet. A feltöltést a kazánon kívűl valahol megoldod. Nagyon ritkán átereszthet a bitermikus hőcserélő is, ezt macerásabb kiszűrni. És igen, váltószelepet meg membránt ne keress a kazánodban, mert nincs benne! A nyomás leesése már kellemetlenebb, anyagilag. Ha a kazán hidegvizét elzárod és éjszaka NEM fűtesz, és mégis leesik a víznyomásod, akkor lukas a kazánod hőcserélője! Szintén tipushiba KÉMÉNYES készülékeknél. Tényleg, kéményes? Ha lukas, akkor a szivárgás nyoma szépen látszik az égőtér külsején is. Ezzel vigyázz, mert ez csodásan beáztatja a vezpanelt, aztán azt vagy sikerül javítani, vagy nem! Jahh, még annyit, hogy a tágulási tartály nyomását időnként tényleg illik ellenőrizni, de erről már annyian, annyiszor írtak, hogy nem részletezném.
Azt nem tudtam, hogy ebben a típusban van-e váltószelep! De akkor köszi a pontos választ!
Sziasztok Köszi A kimerítő válaszokat A Kazánom
Beretta 24 CIO MTN, Seria. 5CAY3905549 Még van alant egy sorszám. ( 218024333905549) A feltöltő csap egy szimpla csap csak nyit és zár. Ha a Hő cserélő lyukas akkor mi kel tennem hogy meg oldjam a problémám Már volt úgymond 2 szakember is de nem csinált semmit Bele sem nézet a Kazánba azt mondta Sok mindent ki kel cserélni olyan ö szeget mondott amit az én anyagi helyzetemben nem tudok elő teremteni,azért szeretnék valami olcsóbb megoldást találni .Köszönöm a tippeket mindent meg próbálok. Üdv Miki U.i A Kazán Turbó
Üdv!
Nekem is egy ilyen "csodálatos" Buderus U12-24 kazánom van, ugyanezzel a típushibával. Meg tudnád adni, melyik ez a kondi, amit cserélni kell? (Lehet, h. én voltam felületes, de a későbbi hozzászólások között nem találtam a választ.) Köszönöm!
Sziasztok!
Bocsánat ha már felmerült a probléma előbb, akkor írjátok meg nyugodtan megkeresem, de most már eléggé sos a probléma mert már csak 15c van a lakásban. Tehát Renova C24E melegvíz használatakor az egyik elzárás után a következő csapnyitáskor nem gyulladt be a láng de inkább az van, hogy nem történik semmi. Hibakódot nem ír ki és fűtés sincs. A központi elektronikában egy relé kapcsol de azonkívül semmi. Találkozott már esetleg vki ezzel a hibával?
Ha ujra kinyitod a csapot akkor sem csinál semmit?
Víznyomás rendben ha van mérőd?
Szia!
Hát már vagy 50szer biztos kinyitottam a csapot azóta. Már áramtalanítottam is párszor, reset gomb is volt többször de semmi. Ha a kazánban lévő nyomásra gondolsz az 1,2. egnap hívtam a márkaszervízt de 2x lehülyézett, hogy olyan nincs, hogy hibakód nélkül hibás a kazán, aztán meg, hogy ilyen kazán nincs csak renova star. Ráadásul tegnap 14.00 óta nem hívott, hogy mikor tudnak jönni.
Szia!
Nincs hozzá használati útmutató ? Idézet: „csapnyitáskor nem gyulladt be a láng de inkább az van, hogy nem történik semmi.” Ez csak néha van, vagy már egyáltalán nem kapcsolható be? Kevés az információ a probléma megoldásához, az idő pedig telik és egyre csak romlik. Ha nem tudod mi hol található a kazánon és mit is kell vele csinálni, inkább ne nyúlj semmihez sem.
Szia!
Tehát azóta amióta jelentkezett a próbléma mármint, hogy sem HMV sem fűtés ágon nem indul a kazán nem történik semmi, egy relé kattan a központi vezérlés dobozban de semmi nem történik ami előtte volt semmi ciripelés semmi gyújtás teljes csönd. A kijelző mutatja a hőmérsékletet hibakódot nem (erre mondta a márkaszervízes, hogy ilyen nincs) de nem történik semmi. Annyi, hogy az áramlás érzékelőn kigyullad a led ez nem tudom jelenti e azt, hogy az működik. A használati útmutatót már letöltöttem nekem hibásan jelenik meg mivel pár ábra nem látható, az ír egy olyat, hogyha nincs hibakód akkor ellenőrizzük a mágnes szabad mozgását.
Az ominózus kondi értéke 330nF - 400V, de ne azt a típust építsd be, hanem nagyobb méretűt.
Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy a kazánházra (pincére) beraktam egy friss levegő utánpótlására szánt 160mm-es csövet, amelyet úgy szeretnék megoldani, hogy amikor ég a kazán, akkor egy elektromágnes kinyitja a rászerelt csapóajtót. A kazánon, egy Honeywell S4565bf elektronika van, aminek a leírásából arra következtettem, hogy képes vezérelni egy ilyet. Sajnos azt hiszem vagy rosszul következtetem, vagy nem jól mértem, mert ahol a bekötési rajz szerint szellőztető ventilátort vezérelne, ott ugyan mértem 235v-ot mikor égett a láng, azonban a láng kialvása után is maradt kb 80v. Igy le is tettem róla hogy azzal oldjam meg a feladatot. Többek között nem szeretném hazavágni. Ezért kérnék olyan ötletet, amivel ez megvalósítható. Tulajdonképpen egy lángfigyelő kellene ami vezérelné a csapóajtót. Lehetőleg minél egyszerűbb. Köszi.
Hello!
Az,hogy a láng kialvása után is 80V-ot ad ki,annak több oka lehet. Amennyiben relés a kimenet,akkor pl. ívoltó van párhuzamosan a kontaktusokkal. Amennyiben TRIAK hajtja meg az adott kimenetet,akkor annak a védelme miatt tudsz 80V-ot mérni. Ha meg van elektronikus formában a leírás,akkor tedd fel és megfejtjük! A kiegészítő lángérzékelés már a barkácsolás kategóriájába tartozik,ezért nem is javasolom egy gázkészülék esetén. Üdv. Ottó
Szia!
Kösz az infókat. Sajnos teljes kapcsolási rajzom nincs csak a bekötési ami magán az elektronikán van. Nem jöttem rá, hogy mi vezérli, annak ellenére sem hogy szétszedtem. Ugyan van benne relé is, de nem tudom hogy az vezérelné-e. Tulajdonképpen én jobban örülnék egy teljesen független lángérzékelésnek, vagy akár más módú vezérlésnek, amivel abszolut nek kell a készülékhez nyúlnom. Üdv. Ennek a PDF-nek a 34. oldalán van a bekötési rajz.
Rákötsz a szivattyú tápjára oszt jónapot?
(Persze csak ha van )
Köszönöm az infót mindkettőtöknek!!!
Sziasztok! Westen energy 240 fi kazánnál az alábbi problémám adódott: fűtésnél csak a szivattyú indúl el a kazán nem. Ha viszont ilyenkor kinyitom a meleg vizet, -és igy ezzel begyújtom a kazánt- majd elzárom, a kazán már tovább működik és fűt. Meleg víz vételre mindíg gyújt és üzemel rendesen.
Várom,és köszönöm a segítő hozzászólásokat.
Vízkő vagy kosza venturi csövekben.
Mikrokapcsoló a fűtésoldalon rossz , nem kapcsol.Ez az első amit érdemes megnézni . Termofejek vagy keverőszelek korlátozza a fűtésoldalon az áramlást. Most hirtelen ennyi. Majd írj visszajelzést hogy mire jutottál.
Hello!
Amennyiben független érzékelést szeretnél,akkor javasolom a lángérzékelő UV cső beépítését és a hozzátartozó lángérzékelő áramköri rész megépítését. Azt nem tudom,hogy hogyan tudod ezt mechanikailag megoldani,mert "első olvasatra" nem találtam meg a kazánod típusát. Az ionizációst azért nem javasolom,mert egy esetleges kazánrobbanás esetén rögtön azt fogják mondani,hogy a második áramkör befolyásolta az alap ionizációs érzékelést. Abba,hogy Te optikailag nézed a lángot,nem lehet belekötni. Régen (kb. 35 év) volt egy magyar kazán típus,amelyik BPY61-es fotó tranzisztorral figyelte a lángot. Ez is lehet egy megoldás. Bár valószínűleg az ott alkalmazott áramköri megoldásról készült rajzom már nincs meg. Így hirtelen ennyi! Üdv. Ottó
Miért nem nézed a füstcső hőmérsékletét?
1 percen belül érezhető a melegedés, és egyszerübb, mint valami optika. De tényleg a legmegbízhatóbb a saját elektronikája. Ne mérd, hanem tegyél rá egy terhelést, pl. izzó. Máris látod, müködik-e? Idézet: „Rákötsz a szivattyú tápjára oszt jónapot? (Persze csak ha van )” Nem jó megoldás, mert a szivattyú akkor is megy, ha a kazánban éppen nem ég a láng. Nem akarom feleslegesen túlhűteni a pincét.
Eddig tőled kaptam a leghasznosíthatóbb infókat, köszönöm. A kazán tipusa egyébként Thermo öv Color 25/E.
Egy lángfigyelő ablakocska van a kazántesten, esetleg oda lehetne valamilyen érzékelőt tenni. Az ionizációs nekem sem tűnik jó ötlenek, mert simán rá lehet fogni hogy belekever az eredetibe. A fototranzisztoros jó lenne, megpróbálok hozzá rajzot keríteni. Köszi szépen az eddigieket, és ha még esetleg van ötlet, szivesen veszem. Laca13
Fototranzisztoros...
Annyi a lényeg, hogy a láng lobog, és ennek van egy jól detektálható frekvenciája. Kb. 12Hz körül. Ez által az esetleges környezeti fény nem zavar be. Idézet: „Miért nem nézed a füstcső hőmérsékletét?” Nem jó. Nekem a begyújtás pillanatában kellene a friss levegő. Megmondom miért. Az egész rendszer úgy ahogy van szar. Pedig szakemberek csinálták és szakszervíz vizsgálja minden évben. Megállapítják hogy a rendszer jó és viszik a pénzt. Hiába jeleztem már többször is, hogy bizonyos körülmények között (mikor a kinti levegő -10c alá süllyed) a kémény huzatja nem indul be, és vagy befelé termeli az égésterméket, vagy szerencsésebb esetben az ionizációs lángőr leállítja az egészet. Persze ez sem szerencsés, mert elég szar hajnalban arra ébredni hogy rohadt hideg van, de még mindig jobb mint a szénmonoxid mérgezés. Már vettem a kéményre huzatfokozót jó drágáért, de az is csak javított valamit a helyzeten, de teljesen nem oldotta meg. (megjegyzem, a kéményes rögtön kérte a tanusítványát, hogy ő fedve legyen. Természetesen van hozzá) Szóval rájöttem, ha a begyújtás pillanatában nyitva van az ajtó, akkor nincs probléma. Na de nyitott nyílászáróval nem lehet télen a helység, mert bármi szétfagyhat. Épp ezért nem jó az sem, ha a szivattyúval van vezérelve a szellőztetés, mert a felfűtés lényegesen kevesebb ideig megy, mint a keringetés, igy azalatt jó hidegben akár el is fagyhat mondjuk a vízvezeték. Egyébként sem igazán lenne jó fűtés közben alulról hűteni a lakást, ezért csak addig kellene nyitva lennie a szellőztetőnek, amíg ég a láng. Idézet: „Ne mérd, hanem tegyél rá egy terhelést, pl. izzó. Máris látod, müködik-e?” Tetem rá mágnesszelep tekercset, de sajnos érezhetően mágneses marad akkor is, amikor nem ég a láng. Akkor kapcsol ki teljesen, amikor a termosztát is kikapcsol, tehát amikor a kazán teljesen leáll. De nem is nagyon szeretném az eredeti elektronikát csesztetni, miután megnéztem hogy 27000ft egy új.
Én megfordítanám a dolgot!
1.)Termosztát nyitja a légbevezető ajtaját. 2.) Az ajtó végálláskapcsolója indítja a kazánt. Nem kell bonyolult elektronika Biztonságos, ha nincs nyitva a légbevezető nem indulhat a kazán.
Jó is, meg nem is. A biztonság szempontjából jó, de abból a szempontból nem igazán, hogy a működés a következő.
Kazán bekapcsol, elindul a keringetés. Azonban a kazán nem ég folyamatosan, mert lassabban cserélődik benne a víz, mint amilyen gyorsan felfűti azt. (padlófűtés, keverőszelep) Tehát felfűt úgy kb 3-4 perc alatt, majd 6-8 percig csak keringet. Ennyi idő alatt mínuszra hűl a pince, a nyitott 160-as csövön beömlő hidegtől. Nem szeretném. Azt szeretném, hogy szellőztetés csak addig legyen, amíg ég a kazán.
Hidd el a termosztátról történő vezérlés lenne neked a legjobb megoldás! Nem kell belenyúlni a kazánba sem. Amikor a termosztát indító jelet ad akkor a szellőztetőt is nyitja, kell ennél egyszerűbb? Ha külön akarod választani beépítesz egy relét és megoldódott a leválasztás is! Na de ha modulációs kazánod van és ahhoz való vezérlőtermosztátod van akkor ez sem járható út számodra.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |