Fórum témák
» Több friss téma |
Letölt, lefordít, beéget, átköt, bekapcsol, örül
Mint hóviharban mikor működik a műhold, akkora öröm! mitiszol én narancslét! A gombok visszatérését hagyjam nullán?
Pergésmentesítésre gondoltam.
AVR-rel kapcsolatban lehet itt kérdezősködni?
Úgy látom PIC-ekről van szó elsősorban. Igazi kezdő vagyok e témában, viszont avr-hez van programozóm, meg 3db ic-m.
Szerintem az AVR topik való neked!
A két program gyakorlatilag ua., csak ugye egyikkel AVR, másikkal PIC programozható, mások a chip adatbázisok.
Kinézetre, kezelőfelületre teljesen megegyeznek. Még a logikája is ua. lehet a kettőnek, mivel a folyamatábra szvsz ua. kellene legyen függetlenül, hogy PIC, vagy AVR a cél ic.
Ha ezekre gondolsz:
http://www.scienceprog.com/wp-content/uploads/AtmegaCLKF/image001.jpg akkor én ezeket eddig avr studio-ban állítottam be.
Nagyon foglalkoztat egy kérdés:
- hogyan lehet szimulálni egy TTL A-B csatornás encodert? (5V-os négyszögjelek, két csatorna jele egymáshoz képest 90fokkal eltolva)
X=X xor 1
If X=0 A=A xor 1 else B=B xor 1
Köszönöm!
Még vannak bajaim, pl. makrókat sem tudom hogyan kell írni. Stepper vezérlő ábrát néztem, ott vannak makrók, de nem jövök rá hogyan kellene megírni őket. Kapcsolók, led kezelés, ilyesmi már megy.
Frankó kis leírás volt, ez alapján sikerült!
Viszont egy dolgot nem értek még. Van az a stepper mintaprogram. Két nyomógomb, egy motor. Gombokat ha nyomod, két irányba, gombnyomás idejéig forog a motor. Ennél ún. komponens makrókat használ. Ezeket a gyártó megírta és védett állományok? Van egy sima makró, ami pont úgy néz ki ahogy leírtad. Egy feltételes elágazás, ahol az igen ágban benne van a komponens makró és az a lényege az egésznek.
Köszönöm!
Játszok vele. Lenne egy ötletem, de elég komplex. Memóriát is kellene kezelni benne. Viszont szétbontható kisebb egységekre. Ezt leírom majd, szerintem hamar le lehetne "programozni". Meg van is ötletem a megvalósításra.
Ez lesz, csak elég tanácstalan voltam.