Fórum témák
» Több friss téma |
Kérdés hogy egyenirányított feszültség volt vagy a váltót tetted rá?
Mert ha nyers 30v volt azaz váltó akkor egyenirányítva az 42v ha viszont egyen 30 akkor jó. Át lett nézve a panel , nincs rajta rövidzár , elemről kipróbáltad a végfokot? Ja és mégegy dolog bárhogy is mondják a 42v sok az ic-nek nekem már repült el 40 voltról is de ez márkafüggő.
Váááááááá most olvasom a kettes lábat említetted ?
Az a visszacsaatolás az megy a kimenet féltápja felé és az ott található r-r-c tag állítja be az erősítést . Ezt akkor becsülettel letestelted ergo a kimeneti feszkót elhúztad az annyi mint a + ág felé lévő végtranyó kapta meg az egész tápfeszt , még szép hogy eldurrant.
Szia!
Jó kérdés a többiektől is, én is kiváncsi vagyok! ![]() Egyenírányítottad a feszt a trafó után? ![]() Mert ha nem, akkor ne is csodálkoz ha nem megy. ![]() Nekem az lenne még a kérdésem ha ezt az IC-t 35 voltal hajtom meg akkor leadhat olyan 22Watto, ekkor sztereóban mekkora áramot vesz fel? Mert vettem egy Graetz hidat az egyenírányító kapcsoláshoz ami 3A tud. gondolom ez kevés lesz. 7A-eset vegyek hozzá? Köszi: Isa ![]()
Jaja kell nekik vagy3-3,5-4A én a helyedbe raknék egy 10A-est az birja az erősítő táprángatását is melegedés nélkül.
Vettem gratze hidat meg 4700u puffer kondit
de nem tudom a gratz híd lábkiosztását Hogyan oldhato meg? Ja és ha 12v os tápon szeretném kiprobálni akkor kell hozzá a hid vagy csak fogom és rákötöm? ![]()
Milyen gratze hidat vettél?
Álltalában rá van rajzolva vagy meg van jelönve melyik kivezetése micsoda.
szia!
Egy graetz, négy diódából áll, pontosabban 4 PN-átmenetből. Egy ilyent kimérni nem igen nehéz. Ha találsz 2 ~ jelzést, nyert ügyed van, oda kell rákötni a trafó kimenetét, a váltóáramot. Általában egy maradék lába vagy le van sarkítva, vagy egy + jel jelzi a + pólust, a maradék a föld, GND, vagy - pólus ha úgy tetszik. Minden ilyen graetz egyértelműen jelölve van, de ha valóban hiányozna a jelölés, fogd a multimétert, tedd dióda állásba, és mérjél. Ha találsz egy olyan csatlakozást, ahonnan másik kettőre egyenként átmenetet mutat az az egyik váltóáram bemenet. A másik ilyen a másik. És ahova a kettő csatlakozástól átmenetet mutat (piros vezeték a bemeneten) az a + a másik a -. Egyébként a jelölése egy ált. GRAETZ hídnak: BxxCxx, ahol a B után a megengedett max. feszültség, és a C után a megengedett max. áram, ált. mA-ban, de nem mindig! Üdv.
Köszi!
Csak egy másik rajz rövidre zárta ![]() ![]() Amúgy a 2-es lábra a földet kötöttem, az ha jól tom az a nem invertáló bemenet. Az 1esre a hang be és a 4es a hang ki. Az viszont normális h 12 voltra kötve, minden kondi&ellenállás nélkül ugyanez a fajta IC úgy recsegett mint egy vészmadár?
Persze hogy normális mert nincs semmi kompenzáció.
Másik meg az hogy a tda2030-at +/- tápellátásra tervezték ha szóló tápról üzemelteted a bemenetet föl kell emelni féltápra.Ha viszont fölemeled az invertálót megy vele a neminvertáló is amit te sikeresen letesteltél. Amugy meg ha tda ic-t valaki 12v-ról akar működtetni arra inkább a dta2003 a megfelelő , az szólótápos ic. Mellékelem is a rajzot. Nekem 12v-ról sokkal jobban szól mint a 2030
a tda 2003 télleg
![]() 4 ohmon 6W 2 ohmon 10W
Bizony-bizony annyi és ugyanannyi vagy talán olcsóbb is mint a 2030.
2030 100 ft a 2003 peddig 170ft
szerinted akkor melyik a jobb? mind 2ő mehet single 12v-ra :eek2: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Inkább a 2003.
A 2030-nak az annyit tesz mint +/-6volt az kevés a +/-18v-hoz képest nagyon gyenge lessz. Inkább a tda2003 hidd el jobban jársz.
most építettem 1 tápot és csináltam meg próbapanelen a 2030 as erősítőt...és ez elvileg 4 Ohmon 18 W
ebben elég sok levan írva..
No igen de a tda2030 be van korlátozva 1A kimeneti áramra persze egy komplementer párral ez feloldható de azért ez nem a legjobb megoldás.
Ellenben a tda2003-nak nincs korlátozva a kimeneti árama.De ne is csak így nézzük a dolgot.A tda2030-nak a tápja vagy így vagy úgy 36v aminek a fele 18v , a kimeneti áram max 1A ergo ez 18VA a legjobb esetben ami kijöhetne belőle , mivel komplementeres a végfokja de közrejátszik még a disszipáció és a veszteség így lessz 14W. A tda2003-nál ez másképp működik mert kvázi vége van és nincs áramkorlát , nála 16V táp esetén kijöhet a táp fele akár 1,5-2A-el is.
Tessék neki kihal a tda topic!
![]() Ennyire mellbevágó dolgot írtam volna ![]()
Szia!
Akkor ezek szerint ha én meghajtom 35 voltal (nem szimetrikus a tápom) az TDA 2030-as IC-met akkor nem fog többet kiadni csak 14 Watto? Én meg azt hittem hogy az adatlapja szerint akkor fog tudni vagy 22 Wattot. ![]() Most akkor ez nem igaz?? Pedig olyan jól szól... ![]() Hogyan tudom megmérni mennyit ad ki? Csatolok egy filet. ezzel a kaocsolással elméletileg tud 40 Watott. erre írtad azt hogy nincs értelme? Isa
Nos igen én megépítettem minden verziót.
A tranyóval kiegészített nem hangosabb egy cseppet sem a sima ic-nél csak a basszusokat erősebben viszi át, illetve ahol már az iclekezd torzítani hallhatóan ott a kiegészítettmég egy picit bírja de koránt sincs 40w, legalábbis a többi 40w-os erősítőhöz mérten úgy a 25-30w között jár valahol. Igazából aránylag jó teljesítményt a kiegészített+hídbakötött verzió tud de az drága+instabil+zabál mint a vasaló.
isamisa!
Ne kenődj el! Szerintem nyugodtan építsd meg! Nem olyan kevés az... Az első végfokom 4W-os volt! Sokat tanultam belőle!
Na ja a maga nemében nagyon jó kis hangja van az ic-nek.Az ára is megfelelő és szerintem szobai használatra első osztályú, tanuló erősítőnek pedig kiválló.
Csak egy két dologra föl kell hívnom a figyelmet amivel én is megszenvedtem. Ha az ember sztereót csinál (már mért ne azt csinálna) az ic-k hátlapja a negatív ponton van azaz ha a két ic-t egy hűtőfelületre tesszük el kell őket egymástól szigetelni mert különben földhurok alakul ki (hogy én ezzel mennyit vesződtem) magyarul búúúúúúúúúúúúg folyamatosan.
Sziasztok!
Nem kenődtem el. ![]() Ez az első erőssítőm ugyhogy kétszeresen meg vagyok elégedve.......Magammal ![]() Edig csak egy két vezetéket forrasztottam össze és ahhoz képest könnyen ment. Én egy elég egyszerü kapcsolását valósítottam meg, Be is linkeltem az oldalt: a Zolee elektronikai fórumában találtam. Ott volt beültetési is és nyákrajz is. Igen eggyetértek egy szobába tökéletes (feltéve ha nem egy kastélyban laksz ![]() Ja ja sejtetem hogy a hütöbordát akarná negatív pólusnak használni. Szerncsére egy régi procihütőt kettévágtam és azt raktam rá. Csatolok egy képet Hogy milyen lett: csak az asztalon raktam össze mert fogalmam sincs honnan szerzek nekei egy megfelelő dobozt. Jöhetnek a kritikák ![]() ![]() ![]() Isa
Azokután amiket mostanába láttam...
le a kalappal szépen megcsináltad!
Aranyos lett
![]() Nos ha jobb hangot akarsz kicsikarni belőle a kimenő kondit cseréld ki 2200mikróra , hidd el jobb lessz. Puffert viszont csakis 4700mikrósat használj hozzá , valamiért nekem csak azt szerette, nagyobbal puha volt a hangja. Amugy első építésre tökéletes lett gratula ![]()
Köszi Szépen!
Bár még erőssen hiányos amint látszik.ez a próbaüzem volt. Szeretnék még egy pár kivezérlésjelzőt hozzá ,de nem találtam szép Deprez müszert sehol. ![]()
Oksa. néztem én is hogy a gyári kapcsolásban 2200µF-os van. Ki is cserélem ha már mondod.
A Graetz uttán 4700µF/50Voltos van. Azt valmi képlettel számoltam ki de ajánlgatták hogy 10000µF-osat tegyek hozzá de nem búg vagy ilyesmi igy sem
Mondjuk én általában úgy szoktam a puffert tenni hogy amperenként 1000mikró.
Műszert utóljára a condad-nál láttam egységcsomagban nem is olyan veszélyes áron , hozzáteszem nekem is jobban tetszenek mint a ledek. Hidd el elég neki a 4700mikró de ha szétvet a pénz tehetsz bele 10000mikrót is de fölösleges. Ámbátor a puffer szolgáltatja az áramot a végfoknak basszuslökésekkor ha elfogy akkor a végfok a trafót rángatja de szerintem itt nem lessz ilyen gond. Én mondjuk csak ha feltétlen kell akkor teszek nagy puffert mert ha zárlat van valahol és a bizti leold akkoris még a pufferben van rendesen anyag de a kis kondi nem tárol annyit és hamarabb kisül mint a nagy (égett már el panelem csak puffertáp túlzásbaviteltől). |
Bejelentkezés
Hirdetés |