Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » DCF77 óra Nixie-csövekkel
Valakinek nincs véletlenül 6db eladó nixie csöve?
Aha, értem. És honnan fogja tudni a gép, hogy hogy az adott lyukat galvanizálni kell?
Szia!
Erre csak egy választ kaptam, mindegyik lukgalvános lesz. (Baj lenne?)
Nem, sőt így egyszerűbb is lesz részemről, mert nem kell mindent átvariálni. Nemsoká megvannak a kiegészítések. Kicsit megvastagítom a felső rézvezetékeket, meg kicsit módosítok rajta, mert egy helyen nagyon közel volt néhány alkatrészlábhoz. Meg hiányzott két forrszem is. A relé tekercskimenete is tüskéket kapott még.
Sziasztok!
Prototípusnak kellene csinálni egyet "deszkamodel" minőségben. Az áramkör még nem volt próbálva sehol... Ha már egy példány bemérésénél kiderültek a hibák, a kapcsolás javítása, az esetleges további igények szerinti módosítása megtörténik, akkor érdemes a kétoldalas kiveitelből több példányt készíteni...
Igen, ez világos, az enyém mindenképp egyoldalasnak készül, nem lesz agyon bonyolítva. Közben itt az újabb módosítások udáni terv.
Nyugodtan belevau, ezért van fent! És milyen igazad van, javítom! Köszi!
Szia!
Először is megköszönöm ezt a ”kétoldalas” verziós átalakítást, de egyelőre mégsem lesz belőle gyártva. Hp41C ajánlásai, (intelmei), valóban okot adnak erre. Először meg kellene építeni egy példányt, azon letesztelni minden lehetséges módon az áramkört, programot, csakis ezután jöhetne majd a végleges megvalósítása.
Ne nekem köszönd, Te csináltad meg, csak alakítottam rajta még egy kicsit. Azt hiszem az lesz, hogy alaposan végignézem a kapcsolási rajz alapján mégegyszer az egészet, és ha mindent rendben találok, egy példány elkészül belőle. Aztán alkatrészbeszerzés, belültetés, stb... Nincs túl sok időm, így ha valaki kedvet érez hozzá, szintén nekiállhat egy tesztverziónak, hátha előbb végez valamelyikünk.
Pedig a Mule v2-nél , amit így "vakon" csináltál meg egyből kétoldalasra, csak 1 vezeték maradt le és kicsit szűkek a furatok a galván és a lakk miatt. Tehát igazán jól sikerült... :yes: Kétoldalasnál is ki kell kerülni a lábakat, ahogy látom a terven néhány helyen igen közel megy a vezeték a shiftregiszter lábaihoz. Ahol meg körbe van kerítve az sem indokolt szerintem, a foglalat alatt áthúzható a szigetelt vékony vezeték egyenesen. Tudom ez részletkérdés, de az átkötéseket vizszintesen vagy függőlegesen egyvonalba fogom húzni, ahol csak lehet.
A hőskorban úgy csinálták, hogy a furatgalván helyett egy vékony egyszálas rézvezetéket áthúztak a furaton forrasztás előtt odapöttyintették és utána tették be az alkatrészt, amit nem lehetett kétoldalról forrasztani ha feltétlen szükség volt az átkötésre a két oldal között.
Szia!
Egy aprócska észrevételt én is szeretnék tenni, a DS32kHz-nél az összes nem használt lábat földre kellene kötni. Nézd meg légyszi a Datasheet-jét, amit betettem, az 5. oldalon írja, hogy mely lábakat kell leföldelni, és a 8. oldalon írja a layout készítését. Én is ennek alapján építettem meg a prototípusát ennek az áramkörnek, és így bizton állíthatom, hogy nagyon jól működik a DS32. Nagyon pontos vele az órám amióta javítottam a hibáit a Srácok javaslata alapján. Több hónapja üzemel, és nem tapasztaltam eltérést a pontos időtől. Amúgy nagyon szép lett a nyákterv! Előre is köszi!
Hasonlót én is csináltam már, de nem alkatrészláb mellett vezettem át egy derótot, hanem egy teljesen független forrszem-párt csináltam, amin átdugtam egy derótot, és mindkét oldalon megforrasztottam. Így ha cserélni kellett az alkatrészt, akkor nem kellett babrálni a dróttal az alkatrészláb mellett.
Gery78 és az én módosításaimmal kiegészített változat (ds leföldelve, átkötések egyoldalashoz és furatgalvánhoz is rendezve, ahol 3 vezeték megy egy helyre a furatok megtöbbszörözve, buzzer csatlakozónak hely csinálva ha valaki beteszi az infravevőt a panelre)
Hoppá, akkor a 22pF-nél én is javítottam.
Szia!
Nagyon beindultak a kisebb javítások a tökéletesítés folyamatában. Tulajdonképpen, csak a valós átkötések csökkentése miatt merült fel a ”kétoldalas” verzió kivitelezése részemről. (Ennek egyszerű oka van, nem szeretem, ha sok a ”drót” az alkatrész oldalon.) Ezt a mostani verziót minden bizonnyal azonnal gyártatni merném akkor is, ha eltérések esetleg előfordulhatnak a kapcsolástechnikától.
Most javítgatom a készülő cikkhez a Mule v2 "sprintes" változatát a tapasztalatok alapján. Apró korrekciók kellenek pl.a kijelzős panelnél az alávilágító ledekhez és az átkötéseknél a forrszemeket pótolom. A főpanelen az elemtartónál, mert az ic foglalat mellett nem fér el (bár azt az 1 mm-ert gond nélkül le lehet belőle reszelni ) és a 4028 8-11 láb átkötését kell javítani. Feliratokat pótolom egy két helyen. Ahol kell növelem a furatméreteket (pl. trimmer kondi), a táp csatlakozónál sorkapocsnak és tüskének is teszek be furatot. Az elvi rajzon javítom az ellenállás értékeket a gomboknál...stb.
Szia!
Már nem is tudom hányféle megoldásban építettem meg a Mule2 verziót. A legutóbbi, kisebb átalakításokkal most került beüzemelésre, de ez LED - meghajtásra lett alkalmazva 5V-os táppal.
Szép. Ezen látható a "fejjel lefelé" behelyezett kisméretű infra vevő, amire kisgeri kérdezett rá
En is tervezem az "ál nixist" az egyik panelból led kijelzővel. Ez a panel szerintem egy az egyben jó lenne hozzá. (A te elemtartód sk?)
Szia!
Ha jól megnézzük, ez annyira jól lett megtervezve általad, hogy többféle kijelző meghajtására is alkalmassá tehető. (Igaz, ehhez néhány dolgot azért át kell alakítani.) A furatokkal semmi gondom nincs, ha kisebbre nem is, nagyobbra utólag is átfúrható, és ahol nem kell, eltűnnek a szűk fúratgalvánok is. Az elemtartót egy alkalmas átmérőjű csőből levágott, majd odaragasztott korong alkotja. (Nagy filctoll zárókupakja volt.) Alul vékonyabb, felül rugalmas csatlakozó érintkezőből alakítottam ki az elem rögzítését. Nagyon gyorsan elkészíthető a 1220-as elemhez egy ilyen panel-foglalat.
Bakker, én meg adtam a gyáriért 350 Ft-t és még reszelni is kellett belőle
Szia!
Errefelé ilyet nem lehet kapni, ill. soká érne ide ha rendelek. Sokszor nincs is türelmem kivárni, ezért készülnek mostmár így az elemtartók. (Szebben kell odaragasztani, csak a korong szélére rakni keveset, kicsit várni, mert ezek a pillanat ragasztók abban a ”pillanatban” szétfolynak.)
Két kép a Mule v2-ről működés közben: (Mert már olyan rég volt) @janocsi: a gyárit én is rendeltem... Miskolcon sincs néha még ellenállás se.
A két panel összekötésénél, az valami merev szalagkábel? Nem lenne jobb egy hosszú sortüske helyette?
De lehet, de előre nem tudtam kiszámolni, milyen magas lesz az óra, ez tetszőlegesen méretre vágható bármikor és nagyon olcsó (ha valaki ic foglaltot használ akkor abba is belemegy, plusz szigeteltet szerettem volna mert ott bizony járkál a mennykő). Ha sortüske lenne, akkor igen hosszú kéne belőle és a furatokat is módosítani kellene hozzá. Láttam itt már összetoldott tüske verziókat, azok se szépek Persze semmi akadálya, hogy valaki olyannal építse meg. (Szerintem az egyszálas, kemény vezeték is megtenné...)
Sziasztok! Vettem a módosításokat, Gery78-nak is igaza van a DS lábaival kapcsolatban. A furatok megtöbbszörözésén én is gondolkodtam egy ideig, aztán csak azért vetettem el akkor, mert drótból végülis többet is be lehet rakni egy forrszembe. De most már marad így, így is jó! Egyedül a TX-RX-nél levő átkötéseket nem értem, a drótot lehet kanyarban is vezetni szerintem. De ha az a cél, hogy átkötés csak vízszintesen, vagy függőlegesen mehet, akkor tőlem ok. Engedelmeddel az utólag berajzolt vezetősávok sarkait lekerekítettem, nekem valahogy nagyon szúrja a szememet ha 90°-ban kanyarodik valami.
Persze, lehet kanyarban is... azok csak szépészeti beavatkozások és azért követtem el őket, hogy a beültetésnél egyszerűbb legyen, hiszen az átkötéseket rakja be az ember először és nincs mihez viszonyítani, így tudni lehet, hogy egyvonalban kell keresni a másik végét az átkötésnek. Vékony huzalból még csak-csak belemegy kettő egy lyukba, de ha valaki többeres szigetelt vezetéket használ, akkor jobb ha több furat van, úgy szép egyenesre lehet húzni azokat is. A kétoldalas nyáknál meg szinte mindegy. ( Fénymotort ne vezessél... 90 fokos kanyar)
Igazad van! PCF8583 SCL kivezetésnél az átkötés forrszeme nagyon közel volt a +5V-hoz, ott is módosítottam kicsit. Amúgy tetszik, hogy nem orrba-szájba módosítunk párhuzamosan, mert így még senki munkája nem veszett kárba! (hú de rég láttam már ezt a videót... ) A kijelzőpanel hogy tetszett? Megfelel?
Igen láttam azt a vékony vezetéket az rtc-nél, gondolod zavart kelt? Azt is néztem, ha kétoldalasban gondolkodik valaki, akkor célszerű a shiftregiszter alatti vezetékeket betenni valós átkötésként ai ic-k külső oldalán és a függőleges átkötéseket pedig a nyákon vinni, csak így nehéz lenne a mostani rajzon jelölni, mert a három vonalvezetés teljesen egybeesne.
A kijelzős panel tetszik, az már az én problémám, hogy ekkora panelt nem tudok kimaratni egyben, ezért kettesével szét fogom bontani. Emiatt, az 5V két tápvezetéke is felkerül majd a nyákra átkötésekkel a panelen és a panelek között és lehet, hogy a nagyfesz betáp helyét is ehhez módosítom. Plusz az elválasztó glimeknek teszek be még helyet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |