Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   77 / 345
(#) fúró válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
szia 3fázisról akarod üzemeltetni akkor szerintem próbáld meg a csillag-delta indítással.
(#) fuzi.jani hozzászólása Márc 1, 2011 /
 
Sziasztok ezt a villanymotort belehetne kötni 220v-ra?
egy jó nagy üzemi kondival menne?
(#) kadarist válasza fuzi.jani hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
Szia!
Ezt nem lehet.
(#) fuzi.jani válasza kadarist hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
mért nem lehet sima deltát nem lehet bekötni vagy nem elég a 220v neki?
csak búgna a motor? magyarázza már el nekem valaki érdekelne!
(#) kadarist válasza fuzi.jani hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
Az van ráírva, hogy 380V. Nincs értelme kínlódni vele, mert még ha el is indulna, akkor is harmatgyenge lenne.
(#) zoz11 válasza fuzi.jani hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
Arról meg ne is beszéljünk hogy 7,5kWos a motor…
(#) CsemanAttila hozzászólása Márc 4, 2011 /
 
Üdv Mindenkinek!

Egy életem egy halálom megpróbáltam elindítani a gépet 3*10A-ről, és láss csudát elindult! (azt nem írom le, hogy kapott a gép nullát, mert páran biztos frászt kapnának ) Lehet, hogy én néztem el valamit a plaketten? Holnap rakok fel egy képet róla. Hátha.
Egy kérdésem lenne: Konkrétan egy bálázógépről beszélünk, szóval ha elkezd dolgozni a gép, és 200bar-al présel, akkor változik a motor áramfelvétele? Fogaskerekes szivattyú szállítja az olajat, ha ez fontos.
Előre is köszönöm!
(#) csikosgabi hozzászólása Márc 9, 2011 /
 
Üdv. Az lenne a kérdésem, hogy a csatolt rajz alkalmas-e egy DIL 0-52-es mágneskapcsoló bekötésére. Az a gondom, hogy csak nagyjából emlékszem rá de ez vagy ugyanaz vagy nagyon hasonló. A Be/Ki kapcsolóval szeretnék egy 3 fázisú villanymotort vezérelni.
A válaszokat előre is köszönöm.
(#) kadarist válasza csikosgabi hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
Szia4
Ugyan úgy kell bekötni a DIL-t is, mint a VMK-t, csak a számozás más.
(#) csikosgabi válasza kadarist hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
A számozást pontosan nem tudnád nekem leírni?
(#) kadarist válasza csikosgabi hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
Egyszerűen ki lehet következtetni, mert a záró segédérintkező a 17-18-as a VMK-nál. Ezt az érintkezőt kell megkeresni a DIL-en. Szerintem nem bonyolult. A három főáramköri kontaktus pedig adja magát
(#) erbe válasza csikosgabi hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
Kis DIL-nél (00) alsó sorban négy érintkező van. 1-3-5 és 2-4-6 az erősáram, mellettük van még egy, az az öntartáshoz való segédérintkező. A nagyobbnál 5 érintkező, középen vannak az 1-3-5 és 2-4-6 erősáramúak és két oldalon 1-1 záró segédérintkező.
(#) csikosgabi hozzászólása Márc 10, 2011 /
 
Köszönöm szépen mindkettőtök válaszát. Mostmár értem.
(#) agoocsa válasza lacek29 hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
Lóerőnként 30-35 mikrofarád Üzemi kondi ami legalább 400v-os legyen. Az inditókondi 200 mikrofarád is lehet, (de annál a kapacitás tól-ig tartományban va feltüntetve.)
Én 1,5 kw-os motorra 70 mikros üzemit raktam, deltában jól üzemel
(#) zeze78 hozzászólása Márc 11, 2011 /
 
Sziasztok!
Volna egy pár kérdésem, mert elég láma vagyok ez ügyben. Olvastam egy jó pár kommentet, és teljesen össze kavarodott minden gondolatom a motor bekötésével kapcsolatban. A képen látszik milyen mocirol van szó. A lényeg hogy egy nagy ventillátor lapát van alatta, amiből Álló porszívót csinálnék ipari célra (380). A második kép a bekötés. Ha jól gondolom akkor Y-ba van A 3 alsó csavar a 3 fázis+ jobb alsó sarok a föld. A nulla lenne a kérdésem. Azt írtátok hogy nem kell bekötni. Ergo leszigetelem és a kis dobozba gyömöszölöm a többi kábel mellé? A másik kérdés hogy vajon kell így kondi? Csak mert erről is itt olvastam. Vagy az csak akkor kell ha 220-ra kötném? Légyszi segítsetek, mert nem akarnék villámokat szórni, ha nem muszáj
Előre is köszönöm!
(#) proli007 válasza zeze78 hozzászólására (») Márc 12, 2011 /
 
Hello!
Ha már mindenképpen ott a nulla, rákötheted az összekötött csillagpontra. Semmi gondot nem okoz. Nulla azért nem szükséges, mert ha a három fázis között azonos a terhelés (már pedig egy motornál így van), akkor csak a fázisvezetők között fog áram folyni a nullán nem. (Mert ilyenkor a csillagpont, magától is nulla potenciálján van. És ha összekötöd, ha nem, áram nem folyik. Ha elmegy egy fázis, akkor igen, de az már más tészta, mert a motor úgy nem járhat...)
Háromfázisú üzemhez kondi nem kell. Mert akkor kell, amikor egy-fázisról járatjuk a háromfázisú motort. Mert ezzel próbálunk előállítani egy "másik fázisú" feszültséget (segédfázist) a forgáshoz.
üdv! proli007
(#) zeze78 válasza proli007 hozzászólására (») Márc 12, 2011 /
 
Köszi!
Bekötöttem, de levert mindent. Most mi legyen?
(#) kadarist válasza zeze78 hozzászólására (») Márc 12, 2011 /
 
Szia!
A nullát inkább ne kösd be sehová sem és úgy próbáld. De az is lehet, hogy le van égve és azért nyomja le a biztiket.
(#) Myrrdin hozzászólása Márc 12, 2011 /
 
Helo!

Azt szeretném megkérdezni ,hogy melyik jobb a csillag vagy a delta kapcsolás? És van olyan ,hogy csillag-delta egyszerre? melyikkel érdemes bekötni ha 220-ról csak 2/3 lesz teljesítmény?
(#) fuzi.jani hozzászólása Márc 15, 2011 /
 
sziasztok!
tudnék szerezni egy 380V 4kw villanymotort amit lehet egy kacsolóval csillag és deltába kapcsolni!
220V szeretném használni mert nincs itthon 380V!
sok 380V villanymotor van nekem itthon ami megyen 220V
lehet nem a leg erősebb de gond nélkül megyen

meglehetne oldani jónagy kondival 2kw kinyelhető belőle?
(#) Remci hozzászólása Márc 20, 2011 /
 
Sziasztok!

Kaptam egy 230/380 v-os 2.2KW-os villanymotort és ezt szeretném átkötni 230v-ra, mivel itthon nincs 380.Azt szeretném megtudni,hogy mekkora kondit kell rákötnöm hogy elinduljon és hová.Valamint hogy az átkötés után mennyit veszít a teljesítményéből.Csatolok róla képet.Ha valaki tudna segíteni,azt megköszönném
(#) zoz11 válasza Myrrdin hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Hali
Általában 220/380-as motorokat kötünk át, 1fázisú 230Vos üzemre. Ezt a motort deltába kell kötni, úgy értendő rá a 3x230V, és a 2/3 teljesítmény, elméletbe.
Üdv: Zoltán
(#) zoz11 válasza fuzi.jani hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Hello
Az a motor valószínűleg 380/690es, és ha azt deltába kötöd még akkor se tudsz belőle kinyerni akkora teljesítmény 1fázisról, az indítási gondokról meg ne is beszéljünk.
Ha nem így lenne akkor nem lenne rajta csillag delta kapcsoló.
Üdv: Zoltán
(#) zoz11 válasza Remci hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Hello
80µF üzemi kondival lehet kezdeni, és ha elindul akkor már a hangján is lehet hallani hogy elég e á az a kondi, vagy még kell neki. Ha meg nem indul el akkor pedig indító kondi is kell. Elméletben 2/3-a lesz a teljesítménye.
A bekötéséről meg nézelődj a képek között, rengetegszer le lett már rajzolva.
Üdv!
(#) Remci válasza zoz11 hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Szia!

Köszi,akkor kerítek kondit és kipróbálom.A bekötésről igazad van,nézelődhettem volna .De most megtettem és meg is találtam.

Üdv
(#) fuzi.jani hozzászólása Márc 20, 2011 /
 
sziasztok!
olyan kérdésem lenne hogy több üzemi kondenzátorom van és rá akarom rakni egy villany motorra akkor akkor párhuzamosan kell őket kötni vagy sorosan hogy összeadódjon a teljesítményük?
(#) zoz11 válasza fuzi.jani hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Párhuzamosan!
Üdv!
(#) proli007 válasza fuzi.jani hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Hello!
Így van, ahogy Zoli írja, de nem a teljesítményük (mert ezeknek olyan nincs) hanem a kapacitásuk adódik össze. A ráadható feszültség, pedig a legkisebb kondi feszültségével lesz azonos..
üdv! proli007
(#) Tonybacsi válasza kadarist hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Szia!
Kis segítséget szeretnék kérni. A mellékelt ( múmia...1957-es) motorról lenne szó, ami tökéletesen teszi a dolgát 3 fázisról, és egy kis egyhengeres kompresszort hajt. Mivel nálunk nincs 3 fázis ezért szerettem volna 230V-ról használni.
Mint az az adattábláról kiderül ez a motor 0.6kW-os azaz 0.816LE-s, a 3x220V-os oldalon papírforma szerint 2.8A-t vesz fel, és ez igy rendjén is lenne (616W-jön ki). Az üzemi kondenzátor általánosságban véve egyfázisú 220V-os hálózatnál 50Hz-en mintegy 35µF/LE a 80%-os tartós teljesítmény, valamint a 30%-os indítónyomaték eléréséhez. Namost, van két kondim az egyik 14 a másik 16µF/400V polarizálatlan nagyfesz típus. Ezek össz. eredője 30µF ami szinte ideális lenne ehhez a felhasználáshoz. De csak lenne....mert az istennek se akar úgy működni ahogy az kellene.
Bekötöttem sima csillagba 230V-ra 30µF-al (tehát nem megbontott csillagkapcsolásba), és mértem:

Főáram 30u-val: 1.02A
Főáram 14µF-al: 0.67A
Főáram kondi nélkül:1.22A
Induló áram : 2.2A
Segédáram 30µF-al: 1.69A

Valamit nem értek.Ha kondi nélkül 1.2A, 14µF-al 0.67A és 30µF-al 1.02A az áramfelvétele, akkor elméletileg az elérhető legnagyobb áramfelvétel a kondi nélküli állapot lenne(?!), tehát 1.2A? Ha igen akkor is "csak" 280W a leadott teljesítménye. Ez nagyon messze van a 2/3 tól(a 400W-tól). Vagy inkább vegyem figyelembe a segédáram 1.69A-ét? Eddig kellene tudnom növelni a főáram felvételét a segédkondi növelésével?
Igazából azt sem értem miért nagyobb az áramfelvétel kondi nélkül.
Elméletileg akkor jó, ha megegyezik a főáram és a segédáram felvétele.
Már mindegyik bekötést kipróbáltam: csillag-megbontott csillag-delta, de egyik sem hozta a várt eredményt.
Elnézést a sok kérdésért, de már teljesen össze vagyok kavarodva.
(#) zoz11 válasza Tonybacsi hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Hello
Az ilyen kismotoroknál nagyon többre ne számíts, főleg hogy 4polusú motor, nagyon sok a vesztesége ilyen átkötés eseten, kis teljesítmény nagy tekercs ellenállás, ezeket mind bele kell kalkulálni.
Esetleg 40uFig elmehetsz üzemi kondinál, de sokkal többre ne számíts. Az teljesen normális hogy a segéd fázis sokkal nagyobb áramot vesz fel a főfázisénál, mivel ahogy terheled a motort, az szépen csökkenni fog.
Az majdnem kimaradt, hogy simán deltába kell kötni, mert máshogy esélytelen a dolog.

Üdv: Zoltán
Következő: »»   77 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem