Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Köszönöm a válaszod. Nagyon remélem, hogy csak ez volt a probléma. Tegnap nézelődtem a neten és láttam, hogy lehet venni olyan műanyag takarólemezt, ami a motortér teljes alját takarja, ezáltal alulról nem kap vizet, felülről meg ahogy néztem szépen le van burkolva. Az enyémen sajnos nincs ez az alsó takarólemez, nem tudom gyárilag van-e alatta. Én használtan vettem és az a pici kis műanyagtakaró sem volt rajta, ami legelöl, a generátor alatt van, azt is utólag szereztem be. Most az a tervem, hogy veszek egy új elosztófedelet meg ha találok, egy fém házat is + egy nagy "haspajzsot".
Köszönöm szépen, a jövő héten megpróbálom és beszámolok a fejleményekről.
Alkalomadtán ha Salgótarján környékén jársz vendégem vagy 1-2 (3-4) nagy sörre! Még egyszer kösz.
Akkor majd neked ez kell (M-s), mert az R-s az a rövid változata. Az oldalon ha beütöd a számsor mögé az R-t képet is mutatnak róla. A rendelési számot a katalógusból néztem ki és kézi váltóshoz ezt a számot adja meg. Ha sikerül beszerezned, remélhetőleg tisztább lesz majd a motortér és nem lesz ennyi gond a "vizesedéssel".
Így igaz, nekem az a kis rövidke lemez van alatta, amit R-es jelzésre kidob találatként. A héten megpróbálok alámászni és megnézem, hogy van-e lehetőségem egy nagyobb cucc felfogatásához. Már találtam is a neten, roppant kedvező áron itt.
Mindenkinek köszönöm a segítséget, remélem arról fogok tudni beszámolni nektek, hogy a probléma megszűnt.
A gyújtáselosztó körüli fém háznak semmi jelentősége nincs, mint ahogy az elosztón levő testnek sincs. A legegyszerűbb megoldás, ha csavarlazítóval vagy szilikonnal lefújod a motort, különösen az elektromos alkatrészeket esős idő előtt, esős időben. Bátran lefújhatod a gyújtáselosztót a gyújtókábeleket és a trafót is. A védőlemez (műanyag) is jó megoldás azonban a felszerelésekor különösen ügyelni kell az elejére, hogy ne a lökhárítóhoz mind inkább a hűtőtartó fém lemezéhez rögzítsd. Ismerve ennek a típusnak az elméretezett hasmagasság miatti folyamatos lökhárító szaggatását.
Sajnálattal olvasom amit írtál, már titkon reméltem, hogy megvan a baj forrása. A lökhárító sajnos hajlamos a beakadásra - az enyém is meg lett tépve párszor, pedig igyekszem mindig figyelni a parkolásnál (néha a nejem parkol ).
Sziasztok! Tudom hogy octavia fórum, de hátha az én problémámra is tudjátok a választ. van egy 2002-es fabiam, 1.4 benzines. mostanában nem akar indulni, gyújtást ráadom minden oké, de ha indítani akarok csak kattan egyet és nem indul. Akksi jó, zsír új, ac pumpa is jó mivel gyújtásnál ad hangot. nem is tekeri ha indítani akarok, sok próbálkozás után indul. Ötlet??
Önindító testelés, vagy kefe így elsőre.
Próbaképpen az akkumulátor negatív sarkáról bikakábellel vigyél egy negatívot az önindítóra (testet). Ha így senóm csinál semmit, akkor az óvatos kopogtatás (tudom nem nagyon illik ilyet csinálni, de ha eredménye lesz, akkor biztosan le kell venni). Kopogtatni csak óvatosan, ha nincs elég gyakorlatod, akkor inkább keress hozzáértőbbet. És ha még gyakorlottabb vagy, akkor direkt is adhatsz neki áramot, hogy egyáltalán forog-e motorként. Természetesen minden próbálkozás üresben történjen, és hozzá az egyéb balesetvédelmi szabályok betartásával.
köszi a választ! az első módszert kipróbáltam és a probléma fenn áll. kopogtatást inkább nem próbálom ki, mert kezdő vagyok és azt sem tudom hogy mi az
Hello,ismerős a probléma,nekem ugyan ez volt a szitu,100% hogy a trafo a ludas,esetleg még a benzinszivattyu:
Sziasztok! tavaly tavasszal vettem egy használt II-es Octaviát, 1.6 benzinest. Egész nyáron használtam pályán, városban mindenhol. Az átlagfogyasztás a műszer szerint 6fél fölé nem ment. Aztán nyár végén beszereltettem egy tempomatot, nem szakszervízben. Mondták, hogy 1 óra alatt megvan. Ebből kb. 4 óra lett, mert nem tudták instalálni. Hoztak mindenféle laptopot és végre sikerült. Azóta 7fél alá nem nagyon esik a fogyasztásom, pedig a a tempomatot nem használom. Szerintetek belepiszkáltak az agyába?
A kopogtatás az, hogy kalapáccsal ráütsz párat az önindító házra. Meg kellene nézni (kimérni) hogy a 12V -ot rendesen megkapja - e az önindító és hogy melegszik - e a ház. Szerintem ennek előzményének is kellett lennie mert a VW group - os autók és azok önindítói hajlamosak bendix hibára. Mivel kattogást tapasztalsz a behúzó mágnes dolgozik csak az azt működésben követő részekkel van a gond. Mindenképpen érdemes kiszerelni és egy általad ismert szakemberrel megnézetni, azért hogy a javításért annyit fizess amennyit ténylegesen kell. Egyébként egy teljes felújítás is 1 év garival megvan olyan 20-25 ezerből.
Igazából a tempomatnak semmi köze nincs a fogyasztás megemelkedéséhez. A beszerelésnek meg pláne, mint ahogy írtad is a beszerelés egyszerű installálásból áll. Mivel ebben a típusban az ECU rendelkezik már azzal a "képességgel" hogy az utólagosan beszerelésre kerülő komfortelektronikákat egy installálással rögzíteni lehessen. Az agyába pedig végképp a gondolatmeneted szerinti elállítással nem piszkálhattak mivel erre nem is volt szükség a motor paramétereinek (üzemanyag-levegő mennyiség) megváltoztatására, ehhez egyébként is elengedhetetlen egy beavatkozó műszer használata. A tempomat nem motoradatokból táplálkozik, elektromos mivolta pedig abban merül ki, hogy alkalmazásakor a használónak a "beállításait" rögzíti. Az pedig, hogy több laptopot használtak sikertelenül, az kehet hogy a tárolt programok nem voltak kompatibilisek a kommunikációhoz Sajnos a fedélzeti műszereken mutatott és mért átlagfogyasztás és pillanatnyi fogyasztás nem minden esetben valós adat, sőt sok esetben megtévesztő is lehet. Mivel még alig múlt el a tél javaslom várd meg, hogy folyamatos meleg - jó idő legyen mert azért még az éjszakák elég hűvösek és az elektronika is a minél hosszabb üzemidejű hidegindítást eszközöli, ez pedig a fogyasztásra kihat.
sziasztok!
Bő fél éve írtam utoljára! 1.6 98'-as AEE Octavia alapjárat ingadozási problémával! Azóta már lett cserélve lambda szonda, fékrásegítőnél dugózva, kábelek átméregetve, pucolva, pár napja cseréltem fojtószelepet ...be lett tanítva...gép szerint hibamentes, de a probléma még fennáll! Könnyen indul, indítás után 1200-1300 között ingadozik majd 1-2 perc múlva visszaesik és 600-1000 vagy 500 akár 400 és 1000 között is mozog a mutató! Ilyenkor adok neki egy gázfröccsöt utána 800-1000 között mozog és kb 2 perc újra visszaesik! kinyomott kuplung, fékezés ,kanyarodás kombinációban néha le is fullad! A víz nem fogy, az olaj viszont igen 3000-en kb 7-9 dl. 3 napja van benne az új fojtószelep de már koszos...nem tudtam beazonosítani hogy korom ,vagy olaj a szennyeződés...gondolom aki ért hozzá az tudja hogy mi fordulhat ott elő! Ha valakinek van valami ötlete azt megköszönném! Üdv.: Ákos
szia!
köszi a választ. most kiváró stádiumban vagyok, hogy samara által írt módon ki tudjam zárni az üzemanyag/elektromos kettősség valamelyikét. nálad a trafó volt rossz, esetleg mindkettő egyszerre?
Nem azt mondtam, hogy bendixes ezt csak típushibaként jegyeztem meg, persze természetesen lehet forgórész, szénkefe és egyéb más hibája is. De ügye senki nem gondolja és gondolhatja azt, hogy látatlanból egy rövid és minden szakmai nyelvezetet nélkülöző írásból ezer százalékos problémamegoldást fog leírni. Lehet egyébként olyan hibája (kollektor koszolódás) is ami egy egyszerű pucolással megoldható
A csak nedves időben előforduló hiba, azért szerintem kizárja az elektromos Ac hibát. De a mai modern autókban bármi lehetséges. A hétvégén illetve a jövőhéten az időjósok szerin lesz eső "várjuk" (bocs)a fejleményeket.
Így van.
Előző hozzászólásodból úgy értettem, hogy a mágneskapcsolót nevezted bendixnek (sokan teszik). Lehet, hogy tévedtem.
Nem veszem sértésnek. A behúzómágnest a kattogásra írtam, mert ha 'kattog' valószínű még kitolja a bendixet, az utána a következő lépések működési hibája a kérdéses..
Köszönöm szépen a választ. Az időjárást én is bekalkuláltam, de tavaly nyár végén és kora ősszel még nagyon jó idők voltak, sokat is autóztam. A board komputer fogyasztás jelzője pedig egyértelműen a tempomat beszerelés után változott, ezért gondoltam egy esetleges szoftver frissítésre. Még egy hagyományos mérést azért elvégzek tele tanktól tele tankig.
nem ígérek semmit... tavaly márciusban egy hónap alatt 3x állt meg az autó menet közben, utána semmi. mint írtam, mindig történt valami "bütykölés", aztán úgy tűnt megoldódott. eltelt közel egy év, és most megint előjött. lehet nem fog 3x ismétlődni...
Igen, az érintkezők szoktak a behúzóban szétégni.
Az előbbi kérdésemet kiegészítve (visszaolvastam a fórumon) lehet valami érzékelő vagy jeladó hiba ami bezavar az alapjáratba? Nem tudom ,hogy az AEE-s motoroknál van e valami ami okozhat ilyet!
Sziasztok!
Segítségeteket kérném egy visszatérő problémában: Skoda octavia 1.6 benzines alapjárata hideg és meleg motor eseténi is (nem mindig) akadozva áll vissza, vagy megáll egy magasabb (20000) fordulaton , majd 5-10 másodperc után szépen visszaáll. Néha az is segített, hogy újraindítottam a motort, és a hiba megszűnt. Szerviz már háromszor "beállította" , majd 100-200 km-ig jó (vagy rövidebb ideig), és újra előjön a probléma. Csatlakozókat leellenőrizték, megtisztították. Lehet, hogy nem elektromos hiba?
Nekem 4-Golf IV csinálta ugyanezt, sanos az alapjárati motor volt a ludas az enyémben. Szervízben kipucolták, de alig volt javulás, Kisolvasták, de semmilyen hibakód nem volt. Bedühödtem és szétszedtem, és egy kis érintkező letört benne ami akkor zárt össze mikor elengedtem a gázpedált. Az érintkezőt megforrasztottam és minden hiba a multé lett.
Előző írásodban mit jelent pontosan, hogy a fékrásegítő dugózva? Az elektronikában rögzített adatok vannak például a levegő mennyiség is ezen adatok közé tartozik. Az alapjárat a legkényesebb rész a szabályozásban, mivel ilyenkor majdnem teljesen zárt pillangószelep állás mellett kell biztosítani az alapjárathoz szükséges levegőmennyiséget amit egyébként ilyenkor alacsony határértéken kell tartania. Az alapjárathoz megfelelő és szükséges levegőmennyiséget a pillangószelep alatt található megkerülőcsatornán (egy pici nyílás) keresztül kapja. A szabályozás pedig úgy történik, ha a motor elektronika úgy érzékeli, hogy a csatornán keresztül beáramló levegő mennyiség kevés akkor az alapjárati vezérlőegység pillangószelepének szabályozásával már fentről biztosítja a korrigáláshoz szükséges többletmennyiséget. Összefoglalva, az elektronika rögzített adatiban benne van illetve bele van kalkulálva minden olyan a motortól független alkatrész is (pl fékrásegítő, benzintank szellőztető) amely a motornak levegőt ad illetve motorból levegőt vesz el. Ha ezekből az alkatrészekből egyet is kiiktatsz akkor vagy kevesebb vagy pedig többletlevegőt juttatsz a motorba amire az elektronika a rögzített érték és a mért érték közötti különbség miatt egyenletlen alapjárati járással reagál. Érdemes megvizsgálni a gyújtáselosztót - tengelylógás, olajszennyeződés a hall jeladónál - gyújtógyertyát - lehetőség szerint minőségi - Gyújtáskábeleket sérülésmentes és 5-7kohm legyen, a fémháznál ne húzzon át - tankszellőztető szelep működését. Mivel műanyag szívócsonkos az autó korára való tekintettel érdemes tüzetesen átvizsgálni és a gumitömítéseket is.
Hello,ugyan ez volt nekem is a probléma,esős nyírkos időben hol ment hol megállt,csak tekert de nem indult,majd később mintha semmi nem történt volna,először szürőket cseréltem,majd benzinszivattyút,de később esőben megint megállt,majd egy octaviás ismerősöm adott egy plusz trafót,amelyet rácsatlakoztattunk egyből indúlt,majd vettem bele egyet 9500Ft,azóta jöhet eső,hó,egyből indúl,semmi baja nincs,ennek már lassan 1.éve,bizti hogy trafó.vagy újat veszel bele,vagy egy bontottat pluszba es ha megáll csak rádugod és mehetsz tovább,haverom szerint egy octaviában persze ha nem új,egy plusz trafónak mindig ott kell lenni,így igaz.remélem beválik neked is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |