Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Szia Nekem is volt hasonlo de arra azt mondták hogy fojtoszelep csere,mert a kartellgáztol elkoszolodik.
Sziasztok!
Segítség kellene. Skoda Octavia 1999 AEE - es biztositék tábla leírás kellene.
Nagyon nagy valószínűséggel az elektromos AC adja meg magát. Szerelőként írom, hogy egy AC vagy működik vagy nem, tapasztalatból pedig van olyan, hogy még alapjáraton rendesen jár a motor, de a legkisebb gázadásra leáll. A pacientúrámban volt olyan is mint a Te eseted hogy néha néha előjött az indítási probléma, de kb fél évig még lehetett használni az autót és azután teljesen üzemképtelen lett. Azonban elsődleges szempont a gyújtás és az üzemanyag ellátás vizsgálatának elvégzése, felesleges cserék és megbontások nélkül.
Sziasztok!!! Egy 2000-es kiadású octavia kombim van, össz elektromos ablakkal , a bal első ajtóban az ablakemelő motoron levő vezérlőben elromlott a relé , a többi ablak működik . Szereztem egy másik úgyan ilyen vezérlést és egy ablakot sem visz . A bal hátsó ablak gombja nyitja az ajtókat. Légyszíves segítsetek a problémám megoldásában .
Előre is köszönöm !
Szia. Szerintem tedd vissza a régit és nézd meg hogy nincs e véletlenül eltörve az ajtóba bemenő vezetékek valamelyike mert szokott. Ja ha szét van szedve az ajtó nem baj ha telenyomod valami spray-vel a csatikat.
Probáltam már fújkálni , de a relé csak felhúzásra reagál egy pillanatra. azért köszönöm megyek probálkozok tovább átmérem a vezetékeket . Köszi a tippet!!!
Helló! A szerezett vezérlőnek semmi baja! Valahol hiányzik egy test kábel, ezért nyitja az ajtókat az ablakemelő gombja. Kóboráramod van, jó móka a helyére rakni. Sok sikert hozzá!
Akkor a piros led ezért világít ha rádugom az új vezérlőt?
Ja és a jobb oldali ablakemelő szerkezetet kiszereltem bovdenszakadás véget , de a motor és a vezérlője a helyén van . Ez okozhatja a test problémát ? Előre is köszi!
Bizony....
Köszönöm!!!
Sziasztok!
Nem vagyok műszaki zseni, de megpróbálom érthetően leírni a problémát: Van egy 2001-es AEE 1,6 55KW-os Octaviám. Az autó nyirkos, nedves, esős időben a következőket produkálja: Kb. 1 éve 3 x menet közben megállt, mintha nem kapna üzemanyagot, majd nem lehetett elindítani. Gyújtás van, pörgeti a motort, de semmi. Félretoltam, ott hagytam az út szélén, pár óra múlva visszamentem, első próbálkozásra indult. Vittem szerelőhöz, semmit nem tudott kiolvasni belőle. Gyertyákat, üzemanyagszűrőt cserélt, a hiba megszűnni látszott. Pár napja ismét nyirkos idő, reggel melóba menet megálltam egy boltnál reggelit venni. Előtte kb. 20 km-t mentem vele, minden tökéletes. A boltból kifelé nem indult, ugyan úgy, mint egy éve. 4 óra múlva, mikor visszamentem, megint pöccre indult. Tanácstalan vagyok, nagyon szeretem ezt az autót, de sokszor kicsi gyermekkel utazunk és nem tartom már megbízhatónak. Eladni sajnálnám (csak 85 e km van benne), de nem szeretnék egyszer a gyerekkel lerohadni. Van esetleg valami ötletetek? Előre is köszönöm, üdv: mr.t.
Igazából úgy lehetne 100% kiszűrni a hibát, hogy amikor nem indul a motor, akkor féktisztítót kellene fújni a levegőszűrőbe. Ha ekkor elindul a motor akkor biztosan üzemanyag ellátási probléma áll fenn. Sajnos ennek is egy bökkenője van kell hozzá még egy ember a féktisztítóval való biztos indulás miatt, mert a másik ember folyamatos adagolással tudja biztosítani az ideiglenes "üzemanyag ellátást". Ha egyedül csinálod vagy sokat fújsz és azért vagy keveset és csak kapkod a motor azért nem indul el. A gyújtáshiba kiszűrése macerásabb. Nem biztos, hogy úgy jelentkezik, hogy nincs szikra, lehetséges, hogy lesz szikra csak nem a nagy teljesítményű trafó erejével adja azt le azt, így a motor beindulásához kevés. Arra nem térnék ki, hogy a szikra színéből is meglehet állapítani a (gyújtás - trafó) hibát, mert arról még egy szakavatott ember is csak többszöri próbálkozás után tud biztosat mondani Egyébként írásod alapján megvagyok győződve, hogy a gyújtótrafó rakoncátlankodik. A párás nedves időben az ilyenkor előforduló gyújtáshibák esetei, többségében a trafót a tűzfalon elhelyezésének okaként a motor alatt "elmenő" kipufogó és a forró kipufogót ért víztől felcsapódó vízgőz vagy pára károsan befolyásolja működésében.
Köszönöm a válaszod. Azt esetleg elképzelhetőnek tartod, hogy nem maga a gyújtótrafó, hanem valamilyen elektromos csatlakozásnál párásodik/ázik be és ez okozza a hibát? Bár hibakeresés szempontjából biztos ez a rosszabb megoldás, de egy gyújtótrafó elég költséges mutatvány, ha normálisat akar venni az ember.
Szia! Az ECM nem az ablaktörlő motor mechanika terében van? Talán meg lehetne nézni nem-e beázik a csatlakozófej. No és a kontaktust is le lehet ellenőrizni, nem-e látszik valami felületi elváltozás az érintkezőkön. Tartós leállást ez (az ECU csatlakozó hiba) és a főtengely fordulat adó nem megfelelő, vagy hiányos jelalakja okozhatja. Olyan szakihoz kellene vinni a gépet, akinek megfelelő V.A.G.-ja van és a progija jól kommunikál a porton keresztül a motorral. A szervizek nem sokat költenek az ilyesmikre.
szia Nekem is hasonlo problémám volt,azt mondták rá hogy fojtoszelep csere mert a kartellgáz vissza van vezetve.Ki lett takaritva most jo.De nekem mindegy hogy milyen volt az idö
Sajnos ebben a típusban nem szokott más csatlakozóhiba előfordulni, mert ez egy egyébként nagyon egyszerű motor és elektronika rendszerű, nincs agyonkomplikálva mint az újabbak. A gyújtótrafóba van integrálva a gyújtásmodul ami a trafó egyik legérzékenyebb része ilyen a Tiédhez hasonló esetben, azonban ez nem javítható csak cserélni lehet. Ha már a vízvályúról (ablaktörlő mechanika tér) esett szó meg kell említeni ha az el van tömődve (a lefolyó két széle) akkor bennrekedt víz bizony a biztosítékpanelt is nagyon csúnyán el tudja áztatni közte az elektromos AC reléjét is indítási problémát okozva ezzel. Bontottan 5000 körül, újonnan 10000 környékén már hozzá lehet jutni a trafóhoz.
Kedves pauerjozsi77! Eldönthetnéd végre melyik hiba is volt hasonlatos a Te problémádhoz. Az alapjárati vezérlőegység illetve a fojtószelep kartergáz miatti elkoszolódása olyan indítási probléma, hogy nem indul nem szokott előfordulni. Ha csak nem, hogy annyira koszos, hogy leragad a pillangószelep a házon. Olyan igen, hogy ingadozó alapjárat, esetlegesen hidegindítási probléma is, de az esetlegest azért írtam mert ebben az esetben már a hidegindításért felelős szabályozómotor hiba, amit egy egyszerű pucolással nem lehet javítani.
Szia Az alapjáratom nem ingadozott.De volt hogy nem indult az auto de fél ora mulva igen.
Köszönöm a segítséget mindenkinek. Ez a fojtószelep dolog ötlet szinten már egy kollegámnál beugrott, akkor mondtam is a szerelőnek, akihez hordom az autót, ő akkor azt mondta, hogy kipucolta. Ez volt a tavalyi utolsó, harmadik leállásnál. Azóta most jött elő újra a probléma. Csak nem értem, hogy hogyan függ össze ez a nyirkos idővel... Mindenesetre holnap remélem szép idő lesz, akkor lekapom az ablaktörlőket, meg előlük a műanyag takaróegységeket és megnézem mi újság arrafelé. Ha többre nem jutok, egy tisztításra már biztos megérett a kicsike.
Üdvözlet mindenkinek!
Egy ideje a riasztóm rakoncátlankodik. Azt vettem észre, hogy a hátsó ajtó nyitásakor a belső világítás nem kapcsolódik be, a többi ajtók nyitásakor viszont igen. Ebben a fórumban olvastam, hogy egy mikrokapcsoló szokta megadni magát. Nos ma lebontottam az ajtókárpitot de addig nem mélyedek jobban bele a bontásba még a tanácsaitokat meg nem kérdezem. Ez a kapcsoló gondolom a zár kapcsolója körül (vagy a kapcsolóban) van. Ezt a részét macerás egyedül szétszedni? Ha valaki leírná mit csináljak, nagyon megköszönném. Az eddigi problémákat segítségetekkel sikerült megjavítani, hátha ez is sikerülne.
Szia! Talán erre gondoltál? Volt még valahol egy képsorom erről a műveletről, de szerintem az nem ez a típus és nem hátsó az ajtó. A betétet ki tudod venni amin a mikrokapcsoló van?
Szia VIM!
Valószínű, hogy ez lesz a hibás kapcsoló, mert mindazt a hibát produkálja ami ott van leírva. (Nem jelez ha bekapcsolva marad a világítás, nem kapcsolódik az utastér világítása.) Van is egy ilyen két kivezetéses "valami" a zár végén, csak azt nem tudom ki kell e bontani az egész zárat, és ha igen akkor az mennyire bonyolult. (Pl. a kilincset is ki kell bontani?) A kocsi egyébként Octavia AEE motorkód. Köszönöm szépen a segítséget!
Üdv.
A múltkor menet közben teljesen spontán csippant a műszerfal mint amikor az üzemanyaglámpa kigyullad. Nem tulajdonítottunk neki jelentőséget mert nem vettünk észre semmi változást. Később vettük észre hogy a napi számláló lenullázta magát. A csemetém most ment el az autóval és telefonált hogy 3 rövidet csippantott de nem ment el semmi és a műszerfalon nem világit semmi? Octavia 1,6 101LE AKL 1999. Találkoztatok már ilyennel? Köszi.
A Skoda 1.6 AEE fojtószelep ház, potenciométer hibáról képek.
Ha eltárolnám és úgy próbálnám meg megmutatni, nem fér bele a keretbe (2M). Ha nem probléma a moderátorok részéről, így sok értékes információ megnézhető erről az oldalról.
Sziasztok
Tegnap megtörtént a nagy "szerelés". Sajnos sokra nem jutottam. Mint írtam, igazi antitalentum vagyok, ezért megkértem gyermekkori barátomat (aki azért látott már csavarhúzót ), hogy segítsen. Lebontva a motorburkolatot az nyilvánvalóvá vált, hogy az elosztófedél fém háza korrodált, tehát víz éri, illetve a nagyfesz test igen erősen zöldes színezetű volt, és a legkisebb érintésre leugrott a csatiról. (ez okozhat ilyen jelenséget?) Ezt megtisztítottuk és a sarut egy fogó segítségével "megreparáltuk". A gyújtótrafót is leszedtük, de azon semmi különös nem látszott. A légszűrő házát is leszedtem, a fojtószelepnél kipucoltam, bár nem volt igazán koszos. Az ablak előtti műanyag takaróelemeket sajnos nem tudtuk leműteni, pedig egy nagyon jó leírást találtam hozzá (http://www.sof.hu/?q=node/9/83), de még így sem adta meg magát, eltörni pedig nem akartuk a műanyagot. Amennyire így hozzáfértünk, kipucoltuk a vízvályút, nagyon sok kosz (levél) volt benne. Ma "szép" nyirkos idő van, elmentem, vettem féktisztítót, ahogy javasoltad, és autóztunk pár kilométert, nem jött elő a probléma. Pedig kerestem a pocsolyákat és még egy mosót is meglátogattam és áztattam a gépet. Most - csomagtartóban a féktisztítóval - várok az alkalomra (ami remélem nem lesz), hogy végre el lehessen indulni valamerre.
Szia! Több mint valószínű, hogy az, okozhatta azt a meghibásodást, mivel a fordulatérzékelés az elosztóházban van. Az viszont nem világos, hogy mitől olyan korrodált, mint amilyen. Láttam már rendkívül retkes motorteret, de nyilván a tulaj olyan úton jár vele és ritkán tisztítja a blokkot. Pedig kicsivel több gondot kellene fordítani az elektromos részek tisztán tartására, nedvesség elleni védelmére. A csatlakozónak teljesen tisztának és tökéletes kontaktusúnak kellene lennie belülről.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |