Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   46 / 195
(#) pauerjozsi77 válasza imihor hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Szia Nekem is volt hasonlo de arra azt mondták hogy fojtoszelep csere,mert a kartellgáztol elkoszolodik.
(#) velika hozzászólása Márc 20, 2011 /
 
Sziasztok!
Segítség kellene.
Skoda Octavia 1999 AEE - es biztositék tábla leírás kellene.
(#) samara válasza imihor hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Nagyon nagy valószínűséggel az elektromos AC adja meg magát. Szerelőként írom, hogy egy AC vagy működik vagy nem, tapasztalatból pedig van olyan, hogy még alapjáraton rendesen jár a motor, de a legkisebb gázadásra leáll. A pacientúrámban volt olyan is mint a Te eseted hogy néha néha előjött az indítási probléma, de kb fél évig még lehetett használni az autót és azután teljesen üzemképtelen lett. Azonban elsődleges szempont a gyújtás és az üzemanyag ellátás vizsgálatának elvégzése, felesleges cserék és megbontások nélkül.
(#) sziszi0203 hozzászólása Márc 23, 2011 /
 
Sziasztok!!! Egy 2000-es kiadású octavia kombim van, össz elektromos ablakkal , a bal első ajtóban az ablakemelő motoron levő vezérlőben elromlott a relé , a többi ablak működik . Szereztem egy másik úgyan ilyen vezérlést és egy ablakot sem visz . A bal hátsó ablak gombja nyitja az ajtókat. Légyszíves segítsetek a problémám megoldásában .
Előre is köszönöm !
(#) delta1 válasza sziszi0203 hozzászólására (») Márc 23, 2011 / 1
 
Szia. Szerintem tedd vissza a régit és nézd meg hogy nincs e véletlenül eltörve az ajtóba bemenő vezetékek valamelyike mert szokott. Ja ha szét van szedve az ajtó nem baj ha telenyomod valami spray-vel a csatikat.
(#) sziszi0203 válasza delta1 hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Probáltam már fújkálni , de a relé csak felhúzásra reagál egy pillanatra. azért köszönöm megyek probálkozok tovább átmérem a vezetékeket . Köszi a tippet!!!
(#) CsemanAttila válasza sziszi0203 hozzászólására (») Márc 23, 2011 / 1
 
Helló! A szerezett vezérlőnek semmi baja! Valahol hiányzik egy test kábel, ezért nyitja az ajtókat az ablakemelő gombja. Kóboráramod van, jó móka a helyére rakni. Sok sikert hozzá!
(#) sziszi0203 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Akkor a piros led ezért világít ha rádugom az új vezérlőt?
(#) sziszi0203 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Ja és a jobb oldali ablakemelő szerkezetet kiszereltem bovdenszakadás véget , de a motor és a vezérlője a helyén van . Ez okozhatja a test problémát ? Előre is köszi!
(#) delta1 válasza sziszi0203 hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Bizony....
(#) sziszi0203 válasza delta1 hozzászólására (») Márc 24, 2011 /
 
Köszönöm!!!
(#) Mr.T. hozzászólása Márc 25, 2011 /
 
Sziasztok!

Nem vagyok műszaki zseni, de megpróbálom érthetően leírni a problémát:

Van egy 2001-es AEE 1,6 55KW-os Octaviám. Az autó nyirkos, nedves, esős időben a következőket produkálja:
Kb. 1 éve 3 x menet közben megállt, mintha nem kapna üzemanyagot, majd nem lehetett elindítani. Gyújtás van, pörgeti a motort, de semmi. Félretoltam, ott hagytam az út szélén, pár óra múlva visszamentem, első próbálkozásra indult. Vittem szerelőhöz, semmit nem tudott kiolvasni belőle. Gyertyákat, üzemanyagszűrőt cserélt, a hiba megszűnni látszott.
Pár napja ismét nyirkos idő, reggel melóba menet megálltam egy boltnál reggelit venni. Előtte kb. 20 km-t mentem vele, minden tökéletes. A boltból kifelé nem indult, ugyan úgy, mint egy éve. 4 óra múlva, mikor visszamentem, megint pöccre indult.

Tanácstalan vagyok, nagyon szeretem ezt az autót, de sokszor kicsi gyermekkel utazunk és nem tartom már megbízhatónak. Eladni sajnálnám (csak 85 e km van benne), de nem szeretnék egyszer a gyerekkel lerohadni. Van esetleg valami ötletetek? Előre is köszönöm,

üdv: mr.t.
(#) samara válasza Mr.T. hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Igazából úgy lehetne 100% kiszűrni a hibát, hogy amikor nem indul a motor, akkor féktisztítót kellene fújni a levegőszűrőbe. Ha ekkor elindul a motor akkor biztosan üzemanyag ellátási probléma áll fenn. Sajnos ennek is egy bökkenője van kell hozzá még egy ember a féktisztítóval való biztos indulás miatt, mert a másik ember folyamatos adagolással tudja biztosítani az ideiglenes "üzemanyag ellátást". Ha egyedül csinálod vagy sokat fújsz és azért vagy keveset és csak kapkod a motor azért nem indul el. A gyújtáshiba kiszűrése macerásabb. Nem biztos, hogy úgy jelentkezik, hogy nincs szikra, lehetséges, hogy lesz szikra csak nem a nagy teljesítményű trafó erejével adja azt le azt, így a motor beindulásához kevés. Arra nem térnék ki, hogy a szikra színéből is meglehet állapítani a (gyújtás - trafó) hibát, mert arról még egy szakavatott ember is csak többszöri próbálkozás után tud biztosat mondani Egyébként írásod alapján megvagyok győződve, hogy a gyújtótrafó rakoncátlankodik. A párás nedves időben az ilyenkor előforduló gyújtáshibák esetei, többségében a trafót a tűzfalon elhelyezésének okaként a motor alatt "elmenő" kipufogó és a forró kipufogót ért víztől felcsapódó vízgőz vagy pára károsan befolyásolja működésében.
(#) Mr.T. válasza samara hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Köszönöm a válaszod. Azt esetleg elképzelhetőnek tartod, hogy nem maga a gyújtótrafó, hanem valamilyen elektromos csatlakozásnál párásodik/ázik be és ez okozza a hibát? Bár hibakeresés szempontjából biztos ez a rosszabb megoldás, de egy gyújtótrafó elég költséges mutatvány, ha normálisat akar venni az ember.
(#) VIM válasza Mr.T. hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Szia! Az ECM nem az ablaktörlő motor mechanika terében van? Talán meg lehetne nézni nem-e beázik a csatlakozófej. No és a kontaktust is le lehet ellenőrizni, nem-e látszik valami felületi elváltozás az érintkezőkön. Tartós leállást ez (az ECU csatlakozó hiba) és a főtengely fordulat adó nem megfelelő, vagy hiányos jelalakja okozhatja. Olyan szakihoz kellene vinni a gépet, akinek megfelelő V.A.G.-ja van és a progija jól kommunikál a porton keresztül a motorral. A szervizek nem sokat költenek az ilyesmikre.
(#) pauerjozsi77 válasza Mr.T. hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
szia Nekem is hasonlo problémám volt,azt mondták rá hogy fojtoszelep csere mert a kartellgáz vissza van vezetve.Ki lett takaritva most jo.De nekem mindegy hogy milyen volt az idö
(#) samara válasza Mr.T. hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Sajnos ebben a típusban nem szokott más csatlakozóhiba előfordulni, mert ez egy egyébként nagyon egyszerű motor és elektronika rendszerű, nincs agyonkomplikálva mint az újabbak. A gyújtótrafóba van integrálva a gyújtásmodul ami a trafó egyik legérzékenyebb része ilyen a Tiédhez hasonló esetben, azonban ez nem javítható csak cserélni lehet. Ha már a vízvályúról (ablaktörlő mechanika tér) esett szó meg kell említeni ha az el van tömődve (a lefolyó két széle) akkor bennrekedt víz bizony a biztosítékpanelt is nagyon csúnyán el tudja áztatni közte az elektromos AC reléjét is indítási problémát okozva ezzel. Bontottan 5000 körül, újonnan 10000 környékén már hozzá lehet jutni a trafóhoz.
(#) samara válasza pauerjozsi77 hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Kedves pauerjozsi77! Eldönthetnéd végre melyik hiba is volt hasonlatos a Te problémádhoz. Az alapjárati vezérlőegység illetve a fojtószelep kartergáz miatti elkoszolódása olyan indítási probléma, hogy nem indul nem szokott előfordulni. Ha csak nem, hogy annyira koszos, hogy leragad a pillangószelep a házon. Olyan igen, hogy ingadozó alapjárat, esetlegesen hidegindítási probléma is, de az esetlegest azért írtam mert ebben az esetben már a hidegindításért felelős szabályozómotor hiba, amit egy egyszerű pucolással nem lehet javítani.
(#) pauerjozsi77 válasza samara hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Szia Az alapjáratom nem ingadozott.De volt hogy nem indult az auto de fél ora mulva igen.
(#) Mr.T. hozzászólása Márc 25, 2011 /
 
Köszönöm a segítséget mindenkinek. Ez a fojtószelep dolog ötlet szinten már egy kollegámnál beugrott, akkor mondtam is a szerelőnek, akihez hordom az autót, ő akkor azt mondta, hogy kipucolta. Ez volt a tavalyi utolsó, harmadik leállásnál. Azóta most jött elő újra a probléma. Csak nem értem, hogy hogyan függ össze ez a nyirkos idővel... Mindenesetre holnap remélem szép idő lesz, akkor lekapom az ablaktörlőket, meg előlük a műanyag takaróegységeket és megnézem mi újság arrafelé. Ha többre nem jutok, egy tisztításra már biztos megérett a kicsike.
(#) csibai hozzászólása Márc 26, 2011 /
 
Üdvözlet mindenkinek!
Egy ideje a riasztóm rakoncátlankodik. Azt vettem észre, hogy a hátsó ajtó nyitásakor a belső világítás nem kapcsolódik be, a többi ajtók nyitásakor viszont igen. Ebben a fórumban olvastam, hogy egy mikrokapcsoló szokta megadni magát. Nos ma lebontottam az ajtókárpitot de addig nem mélyedek jobban bele a bontásba még a tanácsaitokat meg nem kérdezem.
Ez a kapcsoló gondolom a zár kapcsolója körül (vagy a kapcsolóban) van. Ezt a részét macerás egyedül szétszedni? Ha valaki leírná mit csináljak, nagyon megköszönném. Az eddigi problémákat segítségetekkel sikerült megjavítani, hátha ez is sikerülne.
(#) VIM válasza csibai hozzászólására (») Márc 26, 2011 /
 
Szia! Talán erre gondoltál? Volt még valahol egy képsorom erről a műveletről, de szerintem az nem ez a típus és nem hátsó az ajtó. A betétet ki tudod venni amin a mikrokapcsoló van?
(#) csibai válasza VIM hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Szia VIM!
Valószínű, hogy ez lesz a hibás kapcsoló, mert mindazt a hibát produkálja ami ott van leírva. (Nem jelez ha bekapcsolva marad a világítás, nem kapcsolódik az utastér világítása.)
Van is egy ilyen két kivezetéses "valami" a zár végén, csak azt nem tudom ki kell e bontani az egész zárat, és ha igen akkor az mennyire bonyolult. (Pl. a kilincset is ki kell bontani?)
A kocsi egyébként Octavia AEE motorkód.
Köszönöm szépen a segítséget!
(#) delta1 hozzászólása Márc 27, 2011 /
 
Üdv.
A múltkor menet közben teljesen spontán csippant a műszerfal mint amikor az üzemanyaglámpa kigyullad. Nem tulajdonítottunk neki jelentőséget mert nem vettünk észre semmi változást. Később vettük észre hogy a napi számláló lenullázta magát.
A csemetém most ment el az autóval és telefonált hogy 3 rövidet csippantott de nem ment el semmi és a műszerfalon nem világit semmi? Octavia 1,6 101LE AKL 1999.

Találkoztatok már ilyennel? Köszi.
(#) VIM hozzászólása Márc 27, 2011 /
 
A Skoda 1.6 AEE fojtószelep ház, potenciométer hibáról képek.
Ha eltárolnám és úgy próbálnám meg megmutatni, nem fér bele a keretbe (2M). Ha nem probléma a moderátorok részéről, így sok értékes információ megnézhető erről az oldalról.
(#) Mr.T. válasza samara hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Sziasztok

Tegnap megtörtént a nagy "szerelés". Sajnos sokra nem jutottam. Mint írtam, igazi antitalentum vagyok, ezért megkértem gyermekkori barátomat (aki azért látott már csavarhúzót ), hogy segítsen. Lebontva a motorburkolatot az nyilvánvalóvá vált, hogy az elosztófedél fém háza korrodált, tehát víz éri, illetve a nagyfesz test igen erősen zöldes színezetű volt, és a legkisebb érintésre leugrott a csatiról. (ez okozhat ilyen jelenséget?) Ezt megtisztítottuk és a sarut egy fogó segítségével "megreparáltuk". A gyújtótrafót is leszedtük, de azon semmi különös nem látszott. A légszűrő házát is leszedtem, a fojtószelepnél kipucoltam, bár nem volt igazán koszos. Az ablak előtti műanyag takaróelemeket sajnos nem tudtuk leműteni, pedig egy nagyon jó leírást találtam hozzá (http://www.sof.hu/?q=node/9/83), de még így sem adta meg magát, eltörni pedig nem akartuk a műanyagot. Amennyire így hozzáfértünk, kipucoltuk a vízvályút, nagyon sok kosz (levél) volt benne.
Ma "szép" nyirkos idő van, elmentem, vettem féktisztítót, ahogy javasoltad, és autóztunk pár kilométert, nem jött elő a probléma. Pedig kerestem a pocsolyákat és még egy mosót is meglátogattam és áztattam a gépet. Most - csomagtartóban a féktisztítóval - várok az alkalomra (ami remélem nem lesz), hogy végre el lehessen indulni valamerre.
(#) VIM válasza Mr.T. hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Szia! Több mint valószínű, hogy az, okozhatta azt a meghibásodást, mivel a fordulatérzékelés az elosztóházban van. Az viszont nem világos, hogy mitől olyan korrodált, mint amilyen. Láttam már rendkívül retkes motorteret, de nyilván a tulaj olyan úton jár vele és ritkán tisztítja a blokkot. Pedig kicsivel több gondot kellene fordítani az elektromos részek tisztán tartására, nedvesség elleni védelmére. A csatlakozónak teljesen tisztának és tökéletes kontaktusúnak kellene lennie belülről.
(#) VIM válasza csibai hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Itt pont ezt a problémát oldják meg és magyarul.
Következő: »»   46 / 195
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem