Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Időzítő
 
Témaindító: Mekkmester, idő: Dec 25, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   18 / 75
(#) proli007 válasza triniti hozzászólására (») Márc 15, 2011 /
 
Hello!
Erre való, egy relé, vagy szilárdtest relé..
üdv! proli007
(#) triniti válasza proli007 hozzászólására (») Márc 15, 2011 /
 
Köszönöm, de mivel elég kezdő vagyok nem tudom milyen relé lenne a megfelelő. Gondolom a relé betápja 12 volt lenne?? Hova kellene kötni a 220-as fázist /esetleg a nullát is , ha azt is szeretném megszakítani a nagyobb biztonság érdekében/. Valamint ez a relé, hogy birná a 220 voltos áramot, ha 12v a betápja???
(#) triniti válasza proli007 hozzászólására (») Márc 16, 2011 /
 
Köszönöm szépen a választ. Amúgy a 12 voltot a riasztó aux+ és aux- -ról kapná.
(#) _JANI_ válasza triniti hozzászólására (») Márc 16, 2011 /
 
Szia! Lényegyes, hogy olyan relét válassz ami képes 250V AC kapcsolására! S nagy legyen a szigetelési feszültsége.
( Gépkocsirelével nem kapcsolunk 250V-os feszültséget. Nem arra való! )
PL : Egyáramkörös ( meghúzva záró ) relé. Egyáramkörös morzeérintkezős ( Váltó ) relé. Kétáramkörös morzeérintkezős ( Váltó ) relé. Relé elvi rajza és a gyakorlat... (Link.) Ezek csak példák! Mert szerencsére bőséges a kínálat...
A kétáramkörös típussal megvalósíthatod a leválasztó kapcsolás. ( Példa a hálózati potenciál _leválasztásra_(Link)_. ) Ilyenkor a fázis és a nulla egyszerre lesznek kapcsolva. Fix bekötésű készüléknél, ahol a fázis helyzete nem cserélődik fel, rendszerint elég a fázist kapcsolni.
Lényeges adat még a tekercs feszültségén kívül a tekercs árama vagy ellenállása. Mert a meghajtó áramkörnek ezt a "teljesítményt" tartósan le kell adnia!