Fórum témák
» Több friss téma |
Szeretném régi fényképezőgépeimet letesztelni, hogy még jól működnek-e a zárjaik.
Interneten találtam pár oldalt ahol elméletileg nagyon sikeresen megoldották a feladatot, de én nem boldogulok vele sajnos. 1. link 2. link 3. link Örülnék ha tudnátok segíteni nekem. Egyenlőre ott tartok, hogy vettem 2 fajta fototranzisztort is egy ellenállást is. Megpróbáltam úgy összeforrasztani úgy ahogy mutatják a linkek, de sehogy nem akart eredmény lenni. Azaz valami nagyon kis halovány mocorgást mutat a program(Audacity) közel sem annyit mint az oldalakon mutatott képeken. Előre is köszönöm!
Kérdés, milyen fényforrással világítod szembe a lencsét. A fotoellenállásnak tökéletes a nappali fény, lámpafény stb., viszont lehet, hogy nem elég gyorsan reagál a fényváltozásra (próbáld meg a fényképezőgépet kiiktatva megvilágítani, hogy akkor mit látsz a rögzített diagramon).
A fototranzisztorok maximális érzékenysége jobbára az infravörös tartományba esik, ezeket egy infravörös leddel (pl. valami távirányítóból kibontva) megvilágítva valószínűleg erősebb hatás érhető el, mint látható fény mellett. Mindenesetre, ha közvetlenül az érzékelőt megvilágítva (vagyis a fényképezőt kihagyva) nem igazán látszik változás a PC bemenetén, akkor az áramkört is át kell nézni, előfordulhat, hogy egy ellenállás túl nagy, vagy épp ott nincs, ahol lenni kellene.
A Hobby elektronika újság 1993/10-11. havi számában van egy komplett kapcsolás, amellyel meg lehet mérni a fényképezőgép expozíciós idejét, vagyis a záridőt. Teljes leírás kapcsolási rajz, nyákterv, egyszóval komplett kapcsolás van erre a célra. A cikk címe: Fényképezőgép expozícióidő-mérő. a 10. havi számban a 331. oldalon kezdődik a cikk, és a második része a 11. havi számban van a 371, oldalon.
A cikk részletesen taglalja a mérési módszert, és leírja, hogy miként tudod ezzel a kapcsolással megmérni a záridőt a shutter elején, közepén és végén. Ha mindhárom érték jó, és egyforma akkor a zár jól működik. Ha megtalálom elektronikus formában akkor belinkelem neked a cikket.
Közben megtaláltam elektronikusan, megvan nekem CD-n is ez az újság, de nem tudom ide belinkelni, mert 54Mbájt méretű pdf fájl.
Így van ez az! Köszönöm, hogy kiollóztad az újságból, én nem tudtam feltölteni a nagy mérete miatt! Nem tudom esetleg járna érte az 50 pont?
Szerintem a lehető legegyszerűbb, ha a régi gép blendéje mögé teszel egy digitális fényképezőt, hogy csak a blendén keresztül kapjon fényt, és összehasonlító mérést végzel a kapott digitális képekkel. Bár ez közel sem lesz annyira pontos, mint egy fototranzisztoros mérés.
Nappali fényes tranzisztort használtam és sajnos nem jutottam el a fényképezőgépig, mert már a tesztelés alatt elvérzett.
A teszt úgy zajlott, hogy be raktam asztal alá a tranzisztor és egy erős fényű leddel telibe világítottam. Ekkor látszik valami nagyon picike kimozdulás, de számomra értékelhetetlen sajnos.
Sajnos nem vagyok műszaki végzettségű úgyhogy ez a kapcsolási rajz nekem rendkívül bonyolult.
Eddigi legbonyolultabb szerkezetem 4db infra port készítése. Számítógépbe alaplapra csatlakoztatható. Azért szeretnék valami hasonló egyszerűségű mint amilyeneket linkeltem, csak működőt.
Köszönöm a dokumentumot, de sajnos én "kicsi" vagyok ennek az értelmezéséhez.
Sajnos a módszered nem jó arra amire nekem kéne.
Az objektívek blendeértékeit nem akarom leellenőrizni, mivel mindig lerekeszelve mérek fényt. A zárat esetleg videóval tudnám leellenőrizni úgy, hogy lelassítva megnézem meddig van nyitva a zár. De ahhoz egy komoly kamera kéne szerintem.
*** Kimoderálva, a fórumon nem reklámozunk !
Esetleg ha a mikrofon bemenetet használod,szerintem egy szétszedett egérnek működnie kellene.(meg az általad belinkelt kapcsolásnak is.)
A szétszedett egér optikában van egy 3 lábú alkatrész annak az egyik szélső lábát a vonal, esetleg a mikrofon bemenetre vezetve egy 100nf kondival, szerintem jól látható, ha közé raksz egy papírt. (vigyázz a test nem az opto közepe,azt be sem kell kötnöd.) (természetesen az egeret be kell dugnod a gépbe,de nem kell hogy működjön még felismernie sem kell ) Ha ez így működik ,akkor a vevő mehet a fényképezőbe .
Összedobtam egy hasonlóan egyszerű áramkört.
Éles használat előtt viszont le kéne tesztelni, egy multiméterrel. Feszültség állásban kösd rá a test és a jobb-bal lábakra a mérőszondákat. -Ha nem kap fényt a fototranzosztor, akkor kb. 1,5V-ot kell mérned rajta. -Ha egy lámpával megvilágítod, akkor közel 0V-ot kellene rajta mérned. Ha nincs a feszültségben különbség a sötét és világos mérés között, akkor fordítva probáld meg a fototranzisztort bekötni. Ha van feszültségkülönbség, de az nagyon kicsi (pl.: sötét: 1,5V / világos: 1,3V) akkor növelni kell az ellenállást, amíg sötétben nem megy 0V közelébe (akár 100-200mV is jó). (Akár rögtön betehetsz egy 10K-s potit, csak ne tekerd nullára sose!!!) Ezután már bekötheted a számítógép LINE-IN bemenetére. Figyelj arra, hogy a felvételnél a LINE-IN legyen kiválasztva, és maximumon legyen a hangereje. Ekkor elindíthatsz egy felvételt, és letesztelheted egy lámpával is. Mivel a hangkártya váltakozó áramú bemenetre van kitalálva, hamar el fog veszni az egyenáramú jel, de ez nem is olyan nagy gond, mert a fény bekapcsolásakor és kikapcsolásakor is fog egy tüskét generálni. Ha gépen is jó a lámpás teszt, akkor már biztonsággal próbálhatod fényképezővel is.
A bemenetre egy kondit tennék,és a két él közötti időt figyelni.
(A bemenetet a 1,5V eleve túlvezérli, Ha fényt kap a tranzisztor nem nyit ki teljesen ezért rajta max .5V változás lesz ,ami a kártya bemenetét még mindíg túlvezérli szerintem.Ergó nem fog látszódni a változás)
Hát nem is tudom, hogy leírjam-e. Félek, hogy bannolnak az oldalról.
Az álltalam próbált majd feladott kapcsolással tettem még egy kísérletet. De most úgy, hogy a mikrofon beállításainál minden izét kikapcsiltam letiltottam. Többek között az elektromos zaj szűrést is. Gondolhatjátok mi lett az eredmény! Tökéletes a cucc. Elnézést, hogy ekkora baklövést követtem el és feleslegesen fárasztottalak titeket ezzel. Köszönöm a sok segítséget!
"Figyelj arra, hogy a felvételnél a LINE-IN legyen kiválasztva, és maximumon legyen a hangereje."
Ez a mondat gondolkoztatott el, hogy megnézzem lehet-e valamit állítgatni a mikrofonnál.
Köszönöm a pontot!
És a fényképező hogy szuperál? Jó a záridő?
Szívesen!
Vicces a dolog, mert eddig 4 fényképezőm zárját teszteltem le és ha minden igaz akkor egyik sem jó. Ami azért furcsa, mert mindegyikkel fotóztam és teljesen jól exponáltak lettek a képek. 1/1000 helyett 1/250 mutat a mérés ami hatalmas eltérés. De sebaj, mert így tudom viszonyítani egymáshoz az értékeket és látom amire kíváncsi vagyok.
Ja és még valami.
Meg szeretném csinálni a 2.0 verziót is. Ami USB-ről kapná az áramot és a világítótestet is. Csináltam egy "látványtervet"...... Úgy gondoltam, hogy 2 ledet tennék fényforrásnak amit usb 5v-al működtetnék plusz a fototranzisztort is arról az 5v-ról üzemeltetném. Azt nem tudom mit szól a fotótranzisztor és a ledek az 5v-hoz. Bírják vagy kell elé valami ellenállás? A mostaniról is felteszek egy képet. Szerintem hibás, mert az ellenállást a + hoz kéne tenni nem a - hoz, de így volt a képen.... Köszi!
Nem meglepő, hogy ilyen eltérést mérsz, ugyanis maga a mérés kivitelezése rossz. Itt egy hasznos kis leírás a redőnyzárak működési elvéről. Különösen fontos benne a rövid záridők elérésének megoldása.
A te mérésednél az első redőny elindulása után a fototranzisztor fényt kap és a fény csak a második redőny teljes lezárásakor szűnik meg. Ezért fordulhat elő, hogy 1/1000 helyett 1/250-et kaptál eredményül. Pontos eredményt csak fókuszált fénysugár, vagy lézer használatával és a környezeti fény kizárásával, vagy a fototranzisztor érzékenységének szabályozásával fogsz kapni. Sok sikert! |
Bejelentkezés
Hirdetés |