Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Ne haragudj de úgy látszik én vagyok a hülye. Mi az a dióda mérési funkció?
Ezt nem hinném.
A multiméteren van egy olyan funkció ahol a diódák jele szerepel. kép.
Most már értem mii az a mérési funkciód, nem irtad hogy a műszerről van szó. A diódákat egyenként kiforrasztva mérd meg. Az Egyik irányba nem szabad semmit sem mutatnia. Ha mutat mind két irányba az zárlatos. A másik nézzél már köröl abba a töltőbe hátha van benne még két dióda.
Szia csak eggyirányba mér.
nincs semmi benne csak 2 kapcsoló 2 dióda 1 trafó. visszább vannak képek.
Nem igaz hogy kiakar fogni rajtunk. Kezdjük elölről.
Ha a váltó megvan tovább egy egy diódára megy egy egy vezeték, a dióda túlsó vége összekötve. Itt és a trafó harmadik pontján kell egyent mérned. Tovább a műszer bemeneten-tovább a műszer kimeneten. És valahol nyilván van egy biztosíték is. Elvileg ennyi.
Leirom ahogy be van kötve.
Sárga vezeték (+13) Kapcsoló bal pólusa. Zöld vezeték (+8V) Kapcsoló Jobb pólusa. Kapcsoló középső pólus kék vezeték. Kék megy az 1 es diódára, a dióda másik oldalára megy a kimenő kábel (+13V) Piross vezeték a trafóból ( - ) A 2 es diódára, a dióda másik pólusán van a kimenő kábel (- 13V) Ennyi ha kihagyom a be és ki kapcsoló gombot. Lerajzolom.
Hello!
Elég kizártnak tűnik, hogy csak két dióda volt lánykorában. Szerintem a másik kettő disszidált.. Mert két diódával, egyenirányítani csak úgy értelmes, ha a trafón van két tekercs (2x8V és 2x13V). De ahogy leírod, az Graetz kapcsolást feltételez. De ha tényleg kettő van, akkor egyutas csak az egyenirányítás, ami a trafónak sem jó, és tényleg csökken az áram kb. a felére. (Amúgy a képek a "néger az alagútban" műalkotás. Látni szinte semmit..) Tegyél egy izzót, a pirosra meg a kékre, majd a töltő kimenetére. Ha jó az egyenirányító, akkor azonos fénnyel ég. Persze ha nem zárlatos a dióda. Azt meg úgy tudod meg, hogy a kimeneten a műszerrel egyenfeszültség állásban is tudsz mérni. (De csak az izzóval terhelten igaz. Mert terheletlenül a műszer akármit mutathat.) üdv! proli007
Szia.
Észleltem ha rájuk kattintassz akkor látszanak, csak kicsiben nem. Ja és csak 2 dióda volt mindig is. Gyárilag igy volt kötve. szerrintem csak régi.
Hello!
Régen legalább úgy értettek a diódához mint manapság. :yes: De egy tekercsnek, és két diódának semmi értelme. De nézd meg az ábrát, valami ilyennek kellene lenni. (Remélem ráismerni a diódákra) De csak az a két dióda lehet azonos hűtőfelületen, aminek a csavarjai vannak összekötve. Vagy pont a hűtőborda köti őket össze.. üdv! proli007
Azért még előtte ellenőrizd le a többi alkatrészt is.
A fetet,ha nincs tesztered akkor Skori módszerével.
Érdekes van is 4 db ilyen diódám megpróbálom igy kötni és majd meglátjuk. de az enyém ilyen dióda (kép)
A proli007-töl kapott kapcsolás alapján tuti jó lesz a töltőd, a két diódást én sem értem. Viszont az akkun kb 19V lesz amit valahogy szabályozni kellene mert túl nagy lesz a töltő áram.
Hello!
Ha elkészíted, tegyél rá egy izzót, és mérd meg a feszültség polaritását (melyik lesz a plusz). Mert elvileg ott lesz, ahol a diódák csavarja van, de léteznek "reverz" avagy fordított diódák is a tokban. Akkor minden ugyan az lesz, csak a polaritás lesz más. (oroszoknál diódáknál gyakran előfordul, más típusoknál, egy "R" betű utal arra, ha nem a katód van kivezetve a rögzítő csavarnál.) De a dióda vizsgálóval is megmérheted beépítés előtt. Akkor kel vezetnie, ha a műszer negatív csatlakozója megy a csavarra. Ha nem, akkor fordított. üdv! proli007
Hello!
Miből gondolod, hogy az aksin 19V lesz? Az nem kondi, hogy csúcsra töltődik. A diódán is lesz veszteség, a trafó feszültsége is esni fog az áramra. Szerintem jó lesz, ha tölt majd. (Bár nem tudom mekkora feszültségek vannak, mert a digitmulti az csak van. De nem töltőhöz-trafóhoz való. Kezdőt úgy átveri, ahogy akarja. Én mindig "hideg műszerrel" (deprez) mérek ilyesmit. üdv! proli007
Elkészült!!!( Kép)
A kimeneti fesz ( 12,75V) és 2,5 A lett ott a pont!!! De mi lehet a régivel? még mindig nem értem.
Hová kéne kötnöm az amper mérő órát?
Nem kötekedésből de az aksi felpufferolja mint a kondi.
Simán lesz 18-19V
Köszönöm, megnézem öket, de MBR20100 ast, még nem sikerült vennem.
Üdv: Gyula
Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a segitséget!!
Holnap teszek fel képeket a késsz töltöröl.
Itt vannak a képek. Katt rályuk ha nem látszik.
Mégegyszer köszi mindenkinek!!
Sziasztok.
Kibővitettem kicsit a tirisztoros kapcsolást,nem tudom így jó lenne-e ha valakinek lenne ideje légyszi nézze már át,köszi. Annyi a változás hogy a kisütét a negatív ág vezérli(így a pozitív periódus alatt nem terheli a töltőkört),a P2 potival be lehet állítani mikor kapcsoljon le,(a K1 kapcsolót utólag rajzoltam oda,hogy ki lehessen kapcsolni a kisütést ha nincs rá szükség). A másik dolog egy fordított polaritás elleni védelem,elvileg müködnie kéne és a bisztinek ki kéne olvadnia. Sajnos csak megrajzolni tudtam aztán bescannelni,elnézést a rossz minőségért. Szép napot! Üdv!!
Hello!
De jó! Most, hogy "megvilágosodtunk, látom, hogy ebben a dióda majdnem nagyobb mint a trafó. Ettől sokat azért ne várj. üdv! proli007
Hello!
Persze a váltnak a csúcsértéke 1,42-szer magasabb, mint a váltó effektív értéke. De ha ez az aksin is így van, akkor az már nem vesz fel töltőáramot. Viszont ha nincs a töltő és az aksi között feszültség különbség tölteni sem tudjuk azt. De ha egy aksiban már 18V feszültség van, akkor az vagy már nem aksi, vagy most már nem az. üdv! proli007
szia.
ezt nem értem. ha rajta a töltő kb 14 V (Akksi) mérek ha nincs akkor 12,4V (töltő) 2,5A de ez csökken gondolom ahogy az akksi töltődik.? A Diódák pedig csak a felfogatás miatt tünnek nagyobbnak, meg a kamera szerintem.
Hát most vagy nagybátyámnak van igaza az inditó motorral kapcsolatban, vagy meghalt az akksi mert inditózásnál nincs válasz.
Az akksi fesz meg 8-9 re csökken ami utánna vissza megy 12,70 környékére. birja a lámpát, magnót, ablaktörlőt stb.. bár nem tudom meddig mert nem teszteltem.
Hello!
Egy gondolat hibás. Ha nincs hálózati feszültség, a töltő kisüti az aksit. És mély kisütés elleni védelem meg nincs. - Tehát a D4 ZPD5V6-ot ZPD15-re kell cserélni. Ekkor kisütés csak akkor van, ha a trafón megjelenik a negatív feszültség. - Az R8 ellenállást ekkor 470ohm-ra kell kicserélni, mert nem lesz elég a bázisáram. Tekintve hogy a T2 kvázi analóg módon fog működni (főleg ha T1 elkezdi lezárni), hűtés kell számára. Használd a TINA demó verzióját, akkor nem csak rajzolni tudsz, hanem szimulálni is.. üdv! proli007
Köszi!
Akkor az általad tanácsolt módosításokkal építem meg a kapcsolást. Még azt szeretném megkérdezni hogy kismotor akksit lehet-e tölteni ezzel a töltővel(12V 5,5Ah)? Vagyis elég e a primer köri 100W-izzó áramkorlátnak a kis és nagy aksik töltéséhez egyaránt? Üdv!! |
Bejelentkezés
Hirdetés |