Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Transzformátor készítés, méretezés
Ha kérdésed van, az alábbiak segítenek a hatékony választ megadni:
Mag típusa: M, EI, UU/LL esetleg I-kből összerakott, tekercselt, toroid. Lehetőség szerint képpel.
Méretek: magkeresztmetszet a*b (amit a tekercs körbeölel) ablakméret, lánc és toroidnál, belső-külső méretek.
Primer-szekunder feszültség(ek), teljesítmény igény.
Ha növeljük a menetszámot, nő a trafó szórási induktivitása is. Vagy nem tudom mire gondolsz.
Arra gondolom, hogy gondol, hogy több menet, vékonyabb huzal, nagyobb ellenállás...
Igen. Én azt írtam, hogy nagyobb lesz a trafó droppja. És ebbe beletartozik az ohmos ellenállás, a szórt induktivitás is.
Sziasztok!
Tudnátok segíteni, hogy milyen fóliával vagy szalaggal vannak körbetekerve a toroid trafók? Itt egy példa hogy mire gondolok: KÉP A képen az látszik, hogy valami műanyag szalaggal van körbetekerve a kész trafó, ennek a nevére volnék kíváncsi, hogy tudjam mit keressek. Köszi!!
A fejembe vettem, hogy a táp trafó és a fűtő trafó nem fog egy egységet alkotni. Egy több feszültség értékű trafó lesz a következő ahol az értékek 6,3, 15, 16, 17,5 meg ami kelleni fog. A kérdésem nem elektronikai jellegű. A cséve testet bontott nyák lapból készítem granpa ajánlása alapján. Már csak az a kérdés hogyan távolítsam el a vezető sávokat? Hő légfúvóm nincs. A szekunder oldal összes teljesítménye nagyobb lesz mint a primer. De mivel nem lesz egyszerre használva így nem probléma. Kapcsolós lesz.
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2020
Ameddig nem érnek össze, és alkotnak rövidrezárt menetet, addig leginkább esztétikai szempont...
Lemaratod. Ha nincs maratód, akkor a szélein felkaparod és lehúzod a fóliát. Ha nem akar, megmelegíted (égetés nélkül). Lekotorni, csiszolni is lehet.
A szélénél megmelengeted pákával vagy forrasztópisztollyal. Késpengével megemelve húzod, amíg jön. Ha elszakad, kezded elölről.
Türelemjáték, de néhány vastagabb-szélesebb csíknál hatékony. Vékony szálaknál nem célszerű.
Szevasztok,
sarokcsiszolóval... Prima csévetesteket lehet készíteni, mügyantával ragasztva...
Jobban szeretem az illesztett csévéket, mert a ragasztás nem annyira megbízható (akármivel ragasztva). És a "sikító" hangját is utálom.
Jelenleg hány féleképpen lehet csévét készíteni? Egyszer megpróbáltam a szétszedhető változatot ami 6 darabból állt.
Hat az jó válasz.
Apám annó amikor készen volt a tanuló (Ubul névre hallgatott mindegyik), akkor hozzávágta a falhoz. Ha nem esett szét, akkor jó volt. Ha a vasmag is belement, még jobb. A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2020
Jó az a hat darabból álló változat. Elég masszív és öntartó is egyben. Viszont nagyon pontosan kell dolgozni, főleg ha vékony az alapanyag. Én is ilyet fogok csinálni hamarosan, 0,8 mm vastag üvegszálas nyáklemezből. Csak mondom nagyon kell figyelni a kivágásnál, másképpen valahol mindig lesz valami bibi.
Karton papírt kombóztam a műgyantával. Jobb szerettem volna olyan folyadékkal ami beivódik.
Kartonpapír szükségből, de nincs az az amatőr, akinél nem hányódik rissz-rossz nyáklap. Abból már lehet jót csinálni; illesztve (6 részes).
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni tőletek. Nekem poliuretán szigetelésű tekercselő huzal kellene. Leírom a méretet is, 0,3 mm átmérőjű. saccra 370-400 méterre van szükségem. Hogy miért poliuretán? ennek a dielektromos állandója nem változik annyit a feszültség függvényében, mint a poliamid (imid). Beszerzési forrást nem igazán találtam, ezért írtam ide. A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2020
Vékony koax belső ere, tudom kicsit durva, de ha kell, hát kell.
A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2020
Akkor inkább kifeszítek 500m drótot, lesmirglizem a lakkozást, majd ecsettel lelakkozom végig. Van ecsetelhető poliuretán lakkom.
Viccet félretéve valóban ilyen szigetelésű huzalt keresek.
Hali!
Szeretnék csinálni vagyis át alakítani egy 260va-es Toroid trafót amire szeretném fel használni az Egy autós erösitöt 720w-os elegendő lenne .. ? Mintha egy autóban lenne.. csak otthon használnám ugye 14.8v AC kellene mint az autó generátor töltse vagy elég az akkumulátor feszültsége ? Ami 12v lenne .? . ? Vagy inkább egyenirányitva kellene .? Fix 14v.? Előre is köszönöm! Már 3 napja ezen gondolkodom de nem jöttem rá ezért kerék segítséget
Alap tézis, hogy a tápnak többet kell bírnia mint amivel terheled. Ha ismert a trafó teljesítmény akkor nyilván nem fogod jobban leterhelni mint amire képes. Ellenkező esetben "lefullad" a rendszer. Tudtommal.
Szívesen, én is ilyennel tekertem pár kimenőt.
Értem! Akkor nem lenne jó hozzá!
És akkor mennyi lenne ha venni szeretnék, vagy csinálni Olyan 2000w körüli kellene .. ?
Először is tisztázzuk azt a 720W-os erősítőt. Ha megírod a pontos típusát, talán meg tudjuk nézni mit fogyaszt az akkuból. Nem kizárt hogy csak töredéke a valós teljesítmény.
Ezenkívül ha már hálózatról üzemelne, én nem 12V-ról táplálnám, hanem megnézném mit ad neki a belső inverter. Egy valós 240W-os autós erősítő belső tápja 2X 35V/4A, és a két végfok hidalva 4 Ohmos terhelésen tud 240W-ot. Ez akkuról 14,4V/20A. Ha a 14,4V-ot akarom trafósan előállítani, akkor még a nagy áramú schottky diódák is több tíz W disszipációval üzemelnének, puffer kondiként pedig 47000-100000µF/16V kellene szemben a közvetlen 2X35V tápnál, ahol normál diódák is 2-3W disszipációval dolgoznának, és pufferként 2db 10000µF/40V több mint elég.
Helló!Lenne aki segitene egy kaposvári 630 Va trafó vasmagját használva szeretnék késziteni egy co2 hegesztőtrafót, az lenne a legnehezebb része,hogy a primer oldal huzalvastagságés menetszám mennyi legyen 6-7 csapolással ,és mennyi a szekunder oldal huzal menetszám.. Üdv.k
|
Bejelentkezés
Hirdetés |