Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » TV hiba, mi a megoldás?
Köszönöm a gyors választ!
A típusa Regal 5171 TX E Nem vagyok egy profi tv szerelő még soha nem szereltem... merre is keresem vagy hogy néz ki a sorkimenő és az eltérítő tekercs? Köszönöm Laci
A képcső tetejére megy egy vezeték,egy gumitappanccsal a végén.Na,ennek a másik végén van a sorkimenőtrafó.Az eltérítőtekercs pedig a képcső nyakának tövén lévő tekercs.Ebből is kijön 4 vezeték,a sorkimenő közelében fut be a panelba.Ha belenyúlsz,csak áramtalanított állapotban! Ez fontos!
István
Nem találtam semmit minden forrasztás jó minden csatlakozik mindennel...
A rossz forrasztást gyakran nem látni és a mérés is félrevezethete, mert a tüskével megnyomod a lábat. Az átforrasztás a biztos.
A leírt hiba alapján a vízszintes eltérítő áramkörben a kicsatoló kondenzátor szakadhatott meg.Én azt nézném meg először.Tegyél fel egy jó minőségű fotót a sorkimenő környékéről.A típus alapján nem találok rajzot hirtelen.A sasszi 11AK30?
István A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2013
A L603 C627 alkatrészeket ellenőrizd le.
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2013
Megpróbálom feltölteni a képeket!
Elnézést hogy nem jpg-ben de valamiért nem engedi átméretezni és menteni a paint... remélem látható ...
Azt még megszeretném kérdezni ha beforrasztva szakadás vizsgálóval rámérek úgy jó vagy kikel forrasztanom?
Szerintem forraszd ki, mert a szakadásvizsgáló nem fog helyesen mérni. A kondinál jó lenne kapacitást mérni. Ha a tekercs nem szakadt, akkor jónak kell lennie.
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2013
A tekercs nem szakadt a kondit kifosztottam érezhetően egy púp van az oldalán de viszont 413NF mértem
A rajzon mekkora a kondi kapacitása? Ha púpos, akkor cseréld ki, mert valahol áthúzhat belül.
430 Rendben pont találtam itthon ilyen kondit.
Uraim!
Köszönöm a segítséget a kondenzátor volt hibás! Tökéletesen működik a tv! Köszönettel Laci
A 11ak30 ismerős panel. Nemrég pusztítottam el egyet. Képcsőhibával került hozzám.(maszkhiba) Mindent megtettem amit egy tv-vel nem szabad. Órákig járattam eltérítés nélkül feltekert G2-vel, gyönyörű lyukat égetett a maszkon. Miután begázosítottam a képcsövet, a nagyfesszel gyilkoltam a procikat, (előtte kivettem a két 7805-öt, amik azóta a biciklin szolgálják a delejt a LED-nek) majd megfüstöltettem a tunert 24V váltóárammal. Még a hangszórókat is szétégettem szintén 24V-ról. Búgtak, majd füstöltek, de nem sajnáltam őket, mert katasztrofális minőségűek voltak. A "pusztítás" után kiszedtem a hűtőlapokat, és még pár dolgot. A sortrafó most a szikrainduktort helyettesíti az iskolában A maszkkal festéket szűrök, az elektronágyú szintén szemléltető eszköz az iskolában.
Egyébként nem szoktam TV-t barmolni, csak távol keleti eredetűeket...
Elmondanám, hogy a 11AK török és nem távolkeleti gyártmány És egy bontott csővel újjáélesztve még szolgálhatott volna...
Azt nem tudtam, hogy 11ak török, bár a képcső címkéjén kínai (vagy valamilyen szintén távolkeleti, de nem Samsung) írásjelek voltak. Egyébként a panel se volt tökéletes, mert nem hangolt rendesen. (Lehet, hogy leejtették, mert törött volt a doboz.)
Egyébként az ICC-5-ös panelok mikori fejlesztésűek, és hol gyártották őket? Csak érdekesek rajtuk a színkódos SMD alkatrészek. Létezik ma még ilyen fajta "SMD"? A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2013
Úgy érzem jutottam ma este valamire.
Kiszedtem azt a 2db fetet ami az első tényleges hiba volt. (zárlatos volt és tiltott a táp) Nélkülük bekapcsoltam a tv-t, kicsit hozzáhangoltam dolgokat és teljesen elmúlt a vörösödés! 2db 20nf20 volt a gyári és bármit rakok helyette vörös a kijelző. (legutóbb stk1820 al próbáltam) Kapcsolási rajzot Z-sus hoz sehol sem találok, így van esetleg valami ötlete hogy mit csinál ez a rész és mi okozhatja ezt? ( hátha ez segít: egyik fet sorce lába közvetlen a kimenetre van kötve)
Szia!
A két FET nélkül milyen a kép?
2sk2995 kapható a HQ cideo-nál. Az Y vel szemben a túloldalon. Z-nek, és X-nek is jelölik.
Ne gyilkold a fetek nélkül, mert ebúcsúzhatsz előbb-utóbb a többi fet-től, és az már drága. Igy sem olcsóak. A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2013
Ez még jobb...és az ár is tökéletes.
Legelőször cserélni a 2 fetet, kadarist beszerzési forrása szerint, mert jelenleg a legjobb ár, és utána a Z- ben rendet kéne csinálni, mert az alkatrészek öregedésével és értékük megváltozásával a jelalakok , és idejük biztos nem jók.
Előbb rossz linket adtam meg, mert a nem szigetelt kivitel jelenleg is raktáron van, a szigeteltből viszont nincs.
Nem gond szerintem, ....ki kell szigetelni, nem nagy ügy.
Szia
nem vettem észre különbséget. Csak annyit hogy kevesebb volt a piros amit kis állítással már ki lehetett szedni.
Rosszul írtam a kérdést elnézést, azt tudom hogy az a z panel.
Amit nem tudok az hogy mi ez a fokozat ami tönkrement rajta. Ez a 3db fet a külön kis hűtőbordán. 2db 20nf20 és egy harmadik amit sajnos már nem tudok biztosra. Ha nem cserélem fel akkor 51n25 de nem tudom biztosra. Ezt is jó lenne akkor normálisra kicserélni. Ez a fet egy 10ohm os ellenálláson keresztül van a Vss re kötve.
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni. A problémám az LG42"-es tévémel a következő: egy hdmi közösítőn keresztül 3 eszköz volt a tv-hez csatlakoztatva. A következők: PS3, Samu DVD, ASUS lapi.
Minden szépen működött, a közösítő kiválogatta honnan jön a jel stb. A konzolt nem használtam 1-2 hétig. Gondoltam játszom kicsit, kapcsolom és nincs kép. Azt hittem behalt a PS. Kapcsolom a DVD-t ugyan az, nincs jel a tv-n. Egyedül a laptopról veszi a jelet. Probáltam már mindent, közösítőt kivettem, kábeleket cserélgettem, próbáltam másik ps-t, DVD-t. Csak a lapiról működik. Valakinek van ötlete, mi lehet a gond? Esetleg alaplap cserével orvosolható a probléma? Köszönöm!
Sziasztok!Újabb török csoda került hozzám 11AK30 deszkával.A szokásos átalakítás után a táp nem indul.Kondik kicserélve,MCR22-8,TL471,C827,IC806 cserélve.STBY módban a D802 9.6v,D808 11.8v. A sortranya helyére izzót aggatva nem világít.Próbaként beraktam a MCR-22 helyére egy bt169g,a táp indul,de a b+ csak 108V,és D802-n 116V,a többi fesz stimmel.Sortranya a helyére,képcső felfűt,és nincs csak a nagy feketeség.De az MCR22 vel meg semmi csak kattog halkan a táp.Már szinte mindent kipróbáltam kivéve a proc 47 láb elszigetelését.
Segítsetek légyszi rájönni,hogy miért nem indulhat a táp?
Kihagytam,hogy sortranzisztor helyére 60w-os izzót rakva jöttek meg a feszültségek,a bt169 beépítése után.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |