Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   262 / 345
(#) kadarist válasza albinolynx hozzászólására (») Máj 26, 2018 /
 
Szia!
Tehát a szürke a közös pont. A kisebb ellenállású a főtekercs (main) a nagyobb ellenállású a segédtekercs (aux.), amire a kondenzátor kapcsolódik. Rajz a bekötéshez.
(#) Tomi111 válasza kadarist hozzászólására (») Máj 26, 2018 /
 
De szerintem a fekete a közös, nem?
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2018
(#) albinolynx válasza kadarist hozzászólására (») Máj 26, 2018 /
 
Nekem állandó üzemre kell méretezni a kondenzátort? Ehhez ezt találtam: folyamatos üzemi kondenzátor esetén 5μF - 100W-onként. 1.300W elvileg a szivattyú, tehát 70µF megfelelő lenne?
(#) kadarist válasza Tomi111 hozzászólására (») Máj 26, 2018 /
 
Legyen a fekete. A lényeg az, hogy a két legnagyobb ellenállású pont közül egyik sem nem lehet a közös.
(#) kadarist válasza albinolynx hozzászólására (») Máj 26, 2018 /
 
Mit ad meg a gyár? Biztosan van valamilyen hivatalos leírás ehhez a szivattyúhoz.
(#) Tomi111 válasza albinolynx hozzászólására (») Máj 26, 2018 /
 
70 µF tuti sok, a neten a típust beírva 30 µF-ot láttam, de nézd meg te is. Üzemi kondi legyen: legalább 400V!
(#) albinolynx válasza Tomi111 hozzászólására (») Máj 26, 2018 /
 
Igen, én is 25-30µF-os értékben találtam hozzá. Akkor 30µF / 400V lesz.
(#) zsa válasza erbe hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Most jutottam el a szolgáltatoig mivel kismegszakitomon semi erték nincs feltüntetve . Én szinéről 16a tippeltem de sajnos a szolgáltató sem tudja milyen van felszerelve. Csak annyit tudtak mondani előfizetésem a 3 fázis összesen 66A terhelhetőségü. Ez elég 7.5kw -os dugatyus kompresszor üzemeltetésére deltában?
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2018
(#) kadarist válasza zsa hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Szia!
Ha 20A-es kismegszakítóid vannak, akkor csillag-delta vagy frekvenciaváltós indítással jó eséllyel tudod használni ezt a kompresszort. A 66A összáram 20 amperes áramkorlátot feltételez.
(#) Tomi111 válasza zsa hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Érdekes ez a 66A. Ez csak úgy jön ki, ha van két 25A-es és egy 16-os. ( vagy abban benne van a vezérelt is, ha van???)De hogy a szolgáltató nem tudja megmondani, az nem igaz. Egyszerűen lusta volt megkeresni az ügyintéző. Az Eon-nál pl. nem csak az áramérték, de még a kismegszakító típusa is rögzítve van( Aeg, BS, BK, B vagy C típusú, stb) Szerintem máshol is. Sőt fényképek is vannak a mérőhelyekről.
(#) gyuszo válasza zsa hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Szerintem meg kérjél 3 x 25 A-es ( összesen 75 A ) csatlakozást és új kismegszakítókat.
Ilyen beruházás előtt az a kis többlet költség elenyésző.
A csatlakozásod is erősebb lesz és az elfáradt régi kismegszakítók is ráférnek a cserére.
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2018
(#) Moderátor hozzászólása zsa hozzászólására (») Máj 30, 2018
 
Ennek fuss neki még egyszer, rendes helyesírással! Ennyi hanyagságra nem magyarázat a mobil eszközről írt hozzászólás.
(#) elektrorudi válasza zsa hozzászólására (») Máj 31, 2018 /
 
Biztos, hogy üzemeltethető a motorod deltában?
(#) kadarist válasza elektrorudi hozzászólására (») Máj 31, 2018 /
 
Egy 7,5 kW-os motor már 690/400V csillag-delta feszültségszintű, úgyhogy indítható csillag-deltában.
(#) ötfelezős válasza Tomi111 hozzászólására (») Máj 31, 2018 /
 
Amikor a BS-ek bejöttek, akkor nagy volt a keveredés az agyakban, mivel a fokozatszámról ugye azt mondták, hogy az a "megállapodás szerinti nemkioldóáram" (ez igaz is, csak nem a teljes igazság). Egy ideig a fokozatszámra kötöttek szerződést, nyugodtan lehet ez a helyzet. Fekete billentyűs BS meg vagy 30 éves, olyan iratokat senki nem tud már előásni. A számlán rajta volt az érték, az legalább mindig tovább lett víve, de melyik érték - lásd első két mondat. Szóval az a 66 nyugodtan lehet 3x22.
(#) elektroncso válasza kadarist hozzászólására (») Máj 31, 2018 /
 
Azért ebben nem bíznák teljesen. Itt a malomban dolgozik 15kW-os csillag motor is, ami nem működik el deltában.
Jobb ha megnézi az adatlapját a motornak, nehogy leégesse!
(#) kadarist válasza elektroncso hozzászólására (») Máj 31, 2018 /
 
Ha átköthető a kapocsléc, akkor csillag-deltás, de majd megnézi konkrétan is.
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2018
(#) elektroncso válasza kadarist hozzászólására (») Máj 31, 2018 /
 
Ebben a 15kW-os motorban csak három ér van a kapocsdobozban. Belül a tekercselésben van kialakítva a csillagpont.
Hogy milyen motor az ami a kompresszoron lesz azt majd a kérdező megnézi. Ritka madár a 7,5kW-os 400V-os csillag motor, de azért elvétve előfordul. Nehogy zátonyra fusson.
(#) Tomi111 válasza ötfelezős hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Valóban lehet a 66A ténylegesen 3×16, mert a BS16-os kismegszakító fokozatszáma 22.
Lásd a csatolt rajzon.
De ez szerepelne a szerződésben? Minden előfordulhat....
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2018
(#) Tomi111 hozzászólása Jún 2, 2018 /
 
Ha már feltettem a BS-es adatait, találtam egy eredeti BK-s dobozát is (1998-as gyártású). Azt is feltettem.
(#) ötfelezős válasza Tomi111 hozzászólására (») Jún 4, 2018 /
 
Mivel akkoriban egy ELMŰ kirendeltségen ültem, élénken emlékszem az egészre...
(#) Tomi111 válasza ötfelezős hozzászólására (») Jún 4, 2018 /
 
Szia! Nem direkt neked írtam, hisz te tisztában voltál vele, csak te említetted. Igaz betehettem volna sima hozzászólásként is.
(#) c27 válasza kadarist hozzászólására (») Jún 4, 2018 /
 
Itthon vagy egy 7,5kW 220/380V motor a bekötődobozban mind a 6 kivezetés ott van. Csak érdekességként írom.
(#) kadarist válasza c27 hozzászólására (») Jún 5, 2018 /
 
Gratulálok, nem gyakori az ilyen konfiguráció. Az oroszoknál szokott ilyen áramrendszerű nagymotor előfordulni.
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2018
(#) erbe válasza kadarist hozzászólására (») Jún 5, 2018 /
 
Idézet:
„...oroszoknál szokott ilyen áramrendszerű nagymotor előfordulni.”

50 kW-os motorból 3 szál jön ki. Az 1200 A-es alállomás meg leold. Pedig 380-as a motor.
(#) kadarist válasza erbe hozzászólására (») Jún 5, 2018 /
 
Szia!
Ezzel mit akarsz mondani? Én arra utaltam, hogy a nagy Oroszországban volt nulla nélküli háromfázisú 220V-os rendszer, ahhoz meg 220V/delta kötés passzolt.
(#) erbe válasza kadarist hozzászólására (») Jún 5, 2018 /
 
Az említett is orosz motor volt, amit direktbe kapcsolva a leírt funkciót hajtotta végre.
Off-ba tettem, tehát csak mint érdekességet írtam ide.
(#) laacika hozzászólása Jún 8, 2018 /
 
Sziasztok.
Egy kis segitséget kérnék.
Egy 3fázisú 100w os motort kötök be 1 fázisra üzemi kondival,a kérdésem az volna hogy a 3 kapocsra kötött vezetékek közül melyik kettőt kell felcserélni hogy a forgásirány megváltozzon?
Ugye az egyikre megy a 230 egyike a másikra a 230 másik szála és a kondi egyik szála és a harmadikra pedig a kondi maradék szála.
Köszönöm a segitséget.
(#) proli007 válasza laacika hozzászólására (») Jún 8, 2018 /
 
Hello! "másikra a 230 másik szála és a kondi egyik szála" Nos, erről kell a kondi lábát áttenni az "egyikre" pontra.
De itt láthatod, hogy miről is van szó. (Vélhetően nálad indító kondi nincs, csak üzemi mint a rajzon.)
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2018
(#) laacika válasza proli007 hozzászólására (») Jún 8, 2018 /
 
Szia.
Nagyon köszike.
Esetleg tudnál nekem rajzolni egyet ha szépen megkérlek egy 2 pólusú 3 állású kis kapcsolóval változtatnám a forgásirányt.
A 6 éeinkezőnek a két-két szélét kell X be összekötni,de nem tusom ilyen esetben hogy is van ez,igen csak el tudok veszni ezekben.
Köszike.
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2018
Következő: »»   262 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem