Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szia!
Tehát a szürke a közös pont. A kisebb ellenállású a főtekercs (main) a nagyobb ellenállású a segédtekercs (aux.), amire a kondenzátor kapcsolódik. Rajz a bekötéshez.
De szerintem a fekete a közös, nem?
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2018
Nekem állandó üzemre kell méretezni a kondenzátort? Ehhez ezt találtam: folyamatos üzemi kondenzátor esetén 5μF - 100W-onként. 1.300W elvileg a szivattyú, tehát 70µF megfelelő lenne?
Legyen a fekete. A lényeg az, hogy a két legnagyobb ellenállású pont közül egyik sem nem lehet a közös.
Mit ad meg a gyár? Biztosan van valamilyen hivatalos leírás ehhez a szivattyúhoz.
70 µF tuti sok, a neten a típust beírva 30 µF-ot láttam, de nézd meg te is. Üzemi kondi legyen: legalább 400V!
Igen, én is 25-30µF-os értékben találtam hozzá. Akkor 30µF / 400V lesz.
Most jutottam el a szolgáltatoig mivel kismegszakitomon semi erték nincs feltüntetve . Én szinéről 16a tippeltem de sajnos a szolgáltató sem tudja milyen van felszerelve. Csak annyit tudtak mondani előfizetésem a 3 fázis összesen 66A terhelhetőségü. Ez elég 7.5kw -os dugatyus kompresszor üzemeltetésére deltában?
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2018
Szia!
Ha 20A-es kismegszakítóid vannak, akkor csillag-delta vagy frekvenciaváltós indítással jó eséllyel tudod használni ezt a kompresszort. A 66A összáram 20 amperes áramkorlátot feltételez.
Érdekes ez a 66A. Ez csak úgy jön ki, ha van két 25A-es és egy 16-os. ( vagy abban benne van a vezérelt is, ha van???)De hogy a szolgáltató nem tudja megmondani, az nem igaz. Egyszerűen lusta volt megkeresni az ügyintéző. Az Eon-nál pl. nem csak az áramérték, de még a kismegszakító típusa is rögzítve van( Aeg, BS, BK, B vagy C típusú, stb) Szerintem máshol is. Sőt fényképek is vannak a mérőhelyekről.
Szerintem meg kérjél 3 x 25 A-es ( összesen 75 A ) csatlakozást és új kismegszakítókat.
Ilyen beruházás előtt az a kis többlet költség elenyésző. A csatlakozásod is erősebb lesz és az elfáradt régi kismegszakítók is ráférnek a cserére. A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2018
Ennek fuss neki még egyszer, rendes helyesírással! Ennyi hanyagságra nem magyarázat a mobil eszközről írt hozzászólás.
Biztos, hogy üzemeltethető a motorod deltában?
Egy 7,5 kW-os motor már 690/400V csillag-delta feszültségszintű, úgyhogy indítható csillag-deltában.
Amikor a BS-ek bejöttek, akkor nagy volt a keveredés az agyakban, mivel a fokozatszámról ugye azt mondták, hogy az a "megállapodás szerinti nemkioldóáram" (ez igaz is, csak nem a teljes igazság). Egy ideig a fokozatszámra kötöttek szerződést, nyugodtan lehet ez a helyzet. Fekete billentyűs BS meg vagy 30 éves, olyan iratokat senki nem tud már előásni. A számlán rajta volt az érték, az legalább mindig tovább lett víve, de melyik érték - lásd első két mondat. Szóval az a 66 nyugodtan lehet 3x22.
Azért ebben nem bíznák teljesen. Itt a malomban dolgozik 15kW-os csillag motor is, ami nem működik el deltában.
Jobb ha megnézi az adatlapját a motornak, nehogy leégesse!
Ha átköthető a kapocsléc, akkor csillag-deltás, de majd megnézi konkrétan is.
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2018
Ebben a 15kW-os motorban csak három ér van a kapocsdobozban. Belül a tekercselésben van kialakítva a csillagpont.
Hogy milyen motor az ami a kompresszoron lesz azt majd a kérdező megnézi. Ritka madár a 7,5kW-os 400V-os csillag motor, de azért elvétve előfordul. Nehogy zátonyra fusson.
Valóban lehet a 66A ténylegesen 3×16, mert a BS16-os kismegszakító fokozatszáma 22.
Lásd a csatolt rajzon. De ez szerepelne a szerződésben? Minden előfordulhat.... A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2018
Ha már feltettem a BS-es adatait, találtam egy eredeti BK-s dobozát is (1998-as gyártású). Azt is feltettem.
Mivel akkoriban egy ELMŰ kirendeltségen ültem, élénken emlékszem az egészre...
Szia! Nem direkt neked írtam, hisz te tisztában voltál vele, csak te említetted. Igaz betehettem volna sima hozzászólásként is.
Itthon vagy egy 7,5kW 220/380V motor a bekötődobozban mind a 6 kivezetés ott van. Csak érdekességként írom.
Gratulálok, nem gyakori az ilyen konfiguráció. Az oroszoknál szokott ilyen áramrendszerű nagymotor előfordulni.
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2018
Idézet: „...oroszoknál szokott ilyen áramrendszerű nagymotor előfordulni.” 50 kW-os motorból 3 szál jön ki. Az 1200 A-es alállomás meg leold. Pedig 380-as a motor.
Szia!
Ezzel mit akarsz mondani? Én arra utaltam, hogy a nagy Oroszországban volt nulla nélküli háromfázisú 220V-os rendszer, ahhoz meg 220V/delta kötés passzolt.
Az említett is orosz motor volt, amit direktbe kapcsolva a leírt funkciót hajtotta végre.
Off-ba tettem, tehát csak mint érdekességet írtam ide.
Sziasztok.
Egy kis segitséget kérnék. Egy 3fázisú 100w os motort kötök be 1 fázisra üzemi kondival,a kérdésem az volna hogy a 3 kapocsra kötött vezetékek közül melyik kettőt kell felcserélni hogy a forgásirány megváltozzon? Ugye az egyikre megy a 230 egyike a másikra a 230 másik szála és a kondi egyik szála és a harmadikra pedig a kondi maradék szála. Köszönöm a segitséget.
Hello! "másikra a 230 másik szála és a kondi egyik szála" Nos, erről kell a kondi lábát áttenni az "egyikre" pontra.
De itt láthatod, hogy miről is van szó. (Vélhetően nálad indító kondi nincs, csak üzemi mint a rajzon.) A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2018
Szia.
Nagyon köszike. Esetleg tudnál nekem rajzolni egyet ha szépen megkérlek egy 2 pólusú 3 állású kis kapcsolóval változtatnám a forgásirányt. A 6 éeinkezőnek a két-két szélét kell X be összekötni,de nem tusom ilyen esetben hogy is van ez,igen csak el tudok veszni ezekben. Köszike. A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |