Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm a válaszod,adok neki 300-at,azzal is elég szépen világít.
Kinai 200mW-os?
A kinai mértékegység általában egy helyiértékkel többet jelez,mint ami valójában. 200mW=20mW Márha a látható fényteljesitményt kivánjuk figyelembe venni.
Nem arról van itt szó, hogy az IR teljesítményt tüntetik fel?
A "zöld" teljesítmény ennek értelemszerűen töredéke lesz. A kínai "óccó" cuccokkal inkább az a baj, hogy a kimeneti IR filtert megspórolják, így az egy nagyságrenddel nagyobb IR kimegy a látható fény mellett. Sztem inkább ettől pukkan a lufi, meg gyullad a gyufa, mint a zöldtől. Meg a szemet is ez teszi gajra. http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_185591.html#185591 http://www.omegalabs.eu/html/zold_lezer.html Idézet: „Nem arról van itt szó, hogy az IR teljesítményt tüntetik fel?” Nem, arról van szó, hogy nem lehet tudni, mit irkálnak a lézerekre. Véletlenszám-generátor kidob egy számot, mögéírják, hogy mW, kinyomtatják, és ráragasztják a lézerre Vagy felszorozzák a felvett elektromos teljesítményt az éppen aktuális naptári hónappal, majd négyzetre emelik, és akkor kijön valami fél W-os teljesítmény, aztán kész is vannak, mehet 1000 forintért a piacra, onnan meg a kölyköknek az iskolába "nézzétek 500mW zöld". Ezzel viszont lehetne kezdeni valamit, mondjuk 10W zöldhöz passzolna: Bővebben: Link
"We cannot export these outside of the U.S.A" - ki kell menni érte.
Sziasztok!
Ma kaptam kézhez az új zöld lézeremet, pár másodpercig tartott a vigasság, aztán rohamosan csökkenő fénnyel elhalálozott. Azazhogy nem teljesen, mert ha kamerával belenézek, az infrát látni, de zöld már nem lesz belőle. Nincs hideg, nem ejtettem le, semmi. Azon felül, hogy kínai, és szétszedésről szó sem lehet mert remélem cseréli az eladó, mi okozhat ilyesmit? Az elemek nem merültek le, hideg sincs, túlhevülésre esélye sem volt. Amúgy 5mW-os elvileg. Vagyis ennyi volt. Estleg ez lehet a gond,vagyis már csak volt.
És ez konkrétan mit takar? Dióda kaputt, vagy esetleg valami ellenállás a panelon?
Nem tudom,nem az én kezemben van.
Becsomagol,reklamál,visszaküld. Ha szerencséd van kapsz egy újat,ami esetleg tovább birja,ha nincs akkor most megtanultad,hogy nem érdemes ezekre költeni.
Ez rendben van, de a halványuló kipurcanást mi okozhatta? Túláram, túlfeszültség, kontakt- vagy kristályhiba, ilyesmire gondoltam.
Mint idéztem,nincs rendben a dióda áramellátása és ez okozhatta a hirtelen fényes felvillanást és az azt követő elhalványolódást.
Vagyis a dióda nagy valószinűséggel kiégett. Talán akad itt a fórumon valaki akinek van 200-300mW-os infrája,elküldöd neki a pointert és kicseréli Neked szakszerűen esetleg forraszt mellé egy normális,megbizható meghajtást.
Á, annyit nem ér az egész. Megvárom mit lép az eladó, gondolom olcsóbb lenne újat venni mint ezt javíttani Köszönöm a válaszokat!
Ha egyszer van infra, akkor a dióda elvileg jó. Lehet, hogy elmozdult benne a kristály.
Létezhet hogy mint ahogy LED-ként viselkedik egy dvd lézerdióda,ugyanúgy a 808nm-es dióda is igy tesz,ha egyszer tönkrement?
Vajon mitől mozdult el a kristály? Megnyomta a nyomógombot? Félő ha szétszedi,akkor már nem tud cserélni,máshogy meg ezt nem tudja ellenőrizni. Sajnos ez a pointeres téma mindig zsákbamacs lesz
"...az infrát látni, de zöld már nem lesz belőle..."
Az, hogy látni, még kevés. Ahhoz, hogy "beinduljon" a kristály nagy teljesítménysűrűség kell. NAGY. Mivel a kamera ccd-jét 10mW infra ugyanúgy telítésbe viszi, mint 50mW, nehéz így megállapítani, hogy jó-e még az infra. Sztem is ez a gond: a rossz vezérlőelektronika (vagy gyatra kivitelezés és elégtelen hűtés) miatt az infra túlmelegedett és kiégett. (Az infrák ki tudnak égni "félig" is, azaz nem teljesen mennek tönkre, csak drasztikusan lecsökken az erejük.) Csere.
Időközben nekem is ez lett a problémám 50mW 3 év szolgálat után megadta magát elhalványult üzem közben, majd totál meghalt, még az infrát látja a CCD. (lézershowban volt elég nagy hűtéssel).
Adatlap: 25 fok az üzemi hőmérséklet.
Ha nem peltierrel használod akkor egy átlag discóban még jó hogy eddig is birta, ott simán van fent 35 fok.
2 ventillátor meg valami veszett nagy réztömbben volt hűtőzsírral vastagon bekenve. Nem igazán éreztem, hogy melegedett, attól függetlenül lehet, hogy a belseje meleg volt. Bár én inkább az áramgenerátorra fogom a dolgot, mert már irtam a másik témába, hogy nem igazán akar működni.
Nem volt túl erős az infra ami látszott, még akkor se ha tudom, hogy a CCD-t nem erre találták ki. Telefonnal csak ha direkt világítottam a lencsébe, "hómméd éjjellátóval" tök sötétben, már látszott a pötty a falon, de édeskevés volt ez.
Közben arra gondoltam hogy nem lehet, hogy a minőségi elemek okozták a halálát? Mármint gondolom egy normális alkáli elem teljesítménye akár 1500-2000mA is lehet, talán itt előnyösebb lenne a dzsunka terméket dzsunka elemmel házasítani, abban alig van kraft, 3-400mA (hasraütésre), így a generátor nem lenne túlterhelve, kevesebbet kell "dolgoznia". (Arra alapozom ezt, hogy pl egy óra/távirányító stb... évekig ketyeg egy kínai pillekönnyű elemmel, de komolyabb eszközben mint egy vérnyomásmérő meg se nyikkan.) Esetleg ha diret átengedi akkor sem lesz baj.
Mi köze az elem kapacitásának a dióda tönkremeneteléhez?
Semmi. Az áramgenerátor csak annyi áramot vesz fel amire be van állitva,bár ez igy nem teljesen korrekt(disszipáció,hatásfok stb...) Ha 1A-es a kimenete,akkor édes mindegy milyen áramforrásról táplálod,mert a 300mA-es dióda azonnal elpusztul ekkora áramtól. 1A-t pedig még egy 100mA-es,helyesen 100mAh-s akksi is lead
Valahogy házi körülmények között meg lehet becsülni, vagy közelítően határozni egy lézer teljesítményét? Nincs összehasonlítási alapom, de amit kaptam csereterméket 5mW ráírt teljesítménnyel, hogy is mondjam... nagyon erős. A zöld is, és ha belenézek kamerával akkor az infra is valami brutális. Ha valóban ennyi az 5mW akkor nem tudom mire kellhet ennek a 10-20 etc. -szorosa hobbi célra.
Én gondoltam LUX mérőre, de az sokba kerül, és valószínűleg túl sok korrekcióra lenne szükség, jó nagy mérési hibát eredményezne. Nem nagyon lehet, hacsak nem veszel egy teljesítménymérőt, és egy infraszűrőt, különben beleméri az infrát is valamennyire.
Az 5mW éppen elég erős, ha 1 méterről a fehér falon nézegeted sötétben. Pláne, amíg nem koszolódik be a lencse.
Egyszer néztem valami fényképezős trükköt zseblámpákhoz, ha ugyanolyan körülmények között fényképezték le a két zseblámpa vetette fénykört egy fehér felületen, és az egyiknek ismert a teljesítménye, valamint a fényképező beállításai, akkor ebből viszonylag pontosan lehetett következtetni a másikra. Erős ez nappal is, most éjszaka pedig olyan csóvát húz a tiszta levegőben az égre hogy öröm nézni. És nem kell párhuzamosan, vagy nagyon hegyes szögből nézni mint a pirosat, bármely szögből látni. Kicsit félek is tőle. Köszönöm a választ!
Beruházol egy ilyen zöld ledre:HB-515-XG-2C kb. 90Ft
20mA-es hajtással(MM) megközelítőleg 5mW (4-6) fényteljesítményt produkál. Összehasonlításkor azonos foltátmérőjűre nagyítod a zöld lézered fénykévéjét, és már saccolhatod is alá vagy fölé a teljesítményt. Egyszerűbb konyhai "saccométer" nincs.
Helló!
Zöld lézereket lehet egyesíteni mint a pirosakat? Ha igen milyen optikai tükör kell hozzá? Miből lehet bontani (akár rosszabb minőségűt is a kísérletezéshez) illetve honnan lehet vásárolni? Másik kérdésem, hogy az alutömb amit gyártattam a belső furata, ahova a modul kerülne 2 tizeddel kisebb mint a modul. Hogy tudom lefaragni azt a 2 tizedet? Nagyon fntos lenne, hogy központos maradjun, tehát ne pl alulról vagy valamelyik oldaláról vegye le a 2 tizedet, hanem a furat minden oldaláról vegye le az 1 tizedet. Az összes modul kisebb lett ennyivel. Fúrni érdemes? Vagy valahogyan reszelni?
-PBS-vel egyesités
-ún. "knife edge" technika/tükrözés/ AR 532nm (most érdemes stanwax-tól kockát venni vöröshöz,mert újra van neki,de hamar el is fogy!) BB AR dichro tükör meg van a dvd irófejekben. Reszelni nem érdemes 2 tizedet,csak a felületet rontja. Dörzsár,vagy fogsz egy 5-6mm rudat és körétekered a csiszolóvásznat,majd beteszed fúróba.Ügyesen csinálva központos marad minden. Esetleg meghasitod az egész modult tengelymentén,kicsit szétfeszited,hogy a diódamodul pont beleférjen,majd valami bilincs szerkezettel újra össze tudod huzatni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |