Fórum témák

» Több friss téma
Cikkek » Multicopterek, nulláról az UAV-kig II. - Építés
Multicopterek, nulláról az UAV-kig II. - Építés
Szerző: Topi, idő: Jún 9, 2015, Olvasva: 23362, Oldal olvasási idő: kb. 1 perc
Lapozás: OK   6 / 12

A motor adatlapján szerepelt egy ajánlott légcsavar tartomány, ezen belül kell választani.

"Prop size: 7.4V/12x6 14.8V/8x4, azaz ha 2S-ről hajtjuk akkor 12x6-os légcsavar az ajánlott, ha 4S-ről akkor már csak 8x4 az ajánlott maximum. 3S cellát választva 9-10 colos légcsavar átmérőket és 4-5 col körüli emelkedést enged meg."

Mindenképp olyan légcsavart kell választani, melyből ugyanazon profilból + átmérőből + emelkedési szögből megtaláljuk a CW és CCW párt. Fontos, hogy a négy légcsavar egyforma legyen és abból 2-2 eltérő irányú.

9047_1.jpg
CCW irány
9047_2.jpg
CW irány

A választás legyen mondjuk a 9047-es légcsavar típus.

Balansz

Vásárolhatunk légcsavar balancer-t, de készíthetünk is egy "tákolt" otthoni változatot is.

propbalancer.jpg(Példa egy boltban kapható légcsavar kiegyensúlyozóra)

A cikk kedvéért készítettem egy tákolt légcsavar balanszert, hiszen egy ilyen is jobb mint a semmi, ugyanis a tesztelésre az igény hirtelen támadhat.

balance1.jpg

Egy wolfram AWI hegesztő elektródára (mint erős, egyenes és vékony tengely, de alapvetően bármi jó) esztergáltam két pontos középponti furattal rendelkező, szorosan illesztett kúpot. Az így elkészült szerkezetet feltámasztottam két műanyag doboz közé. A kúpos felfogatásra azért van szükség, hogy a légcsavart belső átmérőjétől függetlenül középpontosan lehessen felrögzíteni.

A kézzel megbillentett légcsavarnak nem szabad egyik irányba sem magától "lezuhannia" ugyan abba az irányba, vízszintes helyzetéből egy nagyon óvatos érintésre mindig abba csak az irányba kell elfordulnia amelyik irányba meglöktük. 

Ez a balanszer arra megfelelő, hogy a légcsavar komolyabb súlyeltéréseit érzékelni tudjuk. Precízebb mérést kizárólag mágnesekre "feltámasztott", csúcsos végű, tengelyes balanszerrel lehet végezni, ám alapvetően az ilyen pontos kiegyensúlyozás is megfelelő.

Súly eddig

598g (váz) + 4 x 73g (motorok) + 4 x 28g (ESC-k) + 213g (2650 mAh LiPo pakk) + 4 x 7g (9047 SF légcsavarok) = 1243g


A cikk még nem ért véget, lapozz!
Következő: »»   6 / 12
Értékeléshez bejelentkezés szükséges!
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem