Fórum témák

» Több friss téma
Cikkek » Multicopterek, nulláról az UAV-kig II. - Építés
Multicopterek, nulláról az UAV-kig II. - Építés
Szerző: Topi, idő: Jún 9, 2015, Olvasva: 23362, Oldal olvasási idő: kb. 1 perc
Lapozás: OK   5 / 12

Bár a korábbi "forgatópróbához" már szükségünk volt akkumulátorra, annak kiválasztása időrendben mégis az ESC-k kiválasztása után következik.

A választott BlueSeries 30A típusú ESC-hez én 3S (azaz három soros cellájú) LiPo pakkot ajánlok. Rhino, Turnigy, Zippy összesen vagy ezernyi akkumulátort kínál. A korábbi részben - már bízom benne - az Olvasó kiválasztotta már a számára megfelelőt. Bár 5200mAh-s Multistar (kifejezetten multicopter típus) akkumulátort használok, az első részben említett 2650mAh-val is működik. Magam is előbb a 2650mAh-s, nagyobb C értékű (kisütési áramú) cellával üzemeltettem először.

 2650lipo.jpg
(Hagyományos 2650mAh LiPo)

 56839.jpg

(Multistar 5200mAh LiPo)

A pakk 3S1P (3 soros, 1 azaz nincs párhuzamos) kötésű. XT60 kisütő csatlakozóval van ellátva.

Mivel az akkupakk kiválasztásáról az előző részben már szó volt, így nem is különösebben magyarázom túl. Csodát nem lehet művelni a LiPo iparban, de a Multistar akkumulátor másfajta cellatípusokból épül fel, és kifejezetten arra tervezték, hogy üzemszerűen 20-30A folyik ki belőle folyamatosan, nem pedig csak időlegesen, mint a hagyományos repülőgépekhez tervezett akkumulátoroknál. Természetesen a nagyobb kapacitás nagyobb súllyal is jár.

Súly eddig

598g (váz) + 4 x 73g (motorok) + 4 x 28g (ESC-k) + 213g (2650 mAh LiPo pakk) = 1215g (nemsokára már másfél kiló, pedig még szinte üres a gép)


A cikk még nem ért véget, lapozz!
Következő: »»   5 / 12
Értékeléshez bejelentkezés szükséges!
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem