Azért érdemes egy kitérőt tenni a műhorizont megismerésének irányába, mert a multicopter valójában pontosan úgy figyeli a Pitch és Roll irányú dőléseket és elfordulásokat, mint ahogyan a hagyományos repülőgép pilótája sötétben repülés vagy rossz látási viszonyok között. Ezt a repülést nevezik műszeres repülésnek, amikor a pilóta kizárólag a műszerekre hagyatkozva vezeti a gépet.
A quadcopter is tapogatózik a sötétben, és a szenzorai segítségével igyekszik meghatározni, hogy vajon hogyan is állhat most.
Amikor a quadcopter teljesen vízszintes és stabil helyzetben van, épp semelyik irányba nem mozog, akkor mind a Pitch, mind pedig a Roll irányú szögeltérés 0°.
A műhorizont készüléken belül giroszkópok találhatók, melyek a perdületmegmaradás törvénye okán forgási síkjukból nem kitéríthetőek, bárhogyan is forgatjuk a befogó szerkezetet (elforgatjuk alatta az egész gépet). A hagyományos repülőgépeknél ez segíti a pilótát, hogy hogyan is áll valójában a gép horizontálisan (roll), illetve vertikálisan (pitch) merre néz a repülőgép orra. Az ilyen irányeltérésekre van nekünk is szükségünk a multicopter stabilizálásához.
A cikk még nem ért véget, lapozz!
Értékeléshez bejelentkezés szükséges!