Fórum témák

» Több friss téma
Cikkek » RC autó távirányítása Androidos telefonnal
RC autó távirányítása Androidos telefonnal
Szerző: Istvanpisti, idő: Feb 1, 2014, Olvasva: 20548, Oldal olvasási idő: kb. 2 perc
Lapozás: OK   4 / 7

A vezérlő elektronika részei: STEP-UP konverter, ami a vezérlő számára állítja elő az 5 V-os tápfeszültséget az AA méretű, 800 mAh-s Li akku 3,7 V-os feszültségéből. Ez egy a végletekig egyszerű áramkör L6920, amihez csak 1 db 10 μH-s tekercs, és néhány kondenzátor szükséges. Természetesen ide bármilyen, hasonló funkcinalitású áramkör használható. Azért döntöttem az AA méretű Li akku mellett, mert az eredetileg 4 db AA elemet hordozó autó tömege ezáltal jelentősen csökkenthető.

A vezérlő elektronika központi eleme a mikrokontroller, ami jelen esetben ATMEGA88PA (ez volt itthon), valamint egy bluetooth modul (Roving gyártmányú RN42 tipusú eszköz), ami class 2-es, azaz a hatótávolsága 10 m, amit elegendőnek gondolok lakáson belüli használatra. A BT modul 3,3 V-os tápfeszültségre készült, emiatt itt egy 3,3 V-os LDO-t használtam (MCP1700-3302). Megoldandó probléma volt a uC és a BT eltérő tápfeszültsége miatti soros port RX, TX lábainak illesztése. A uC TX lábára egy feszültségosztón keresztül csatlakozik a BT modul RX lába.

bttx_ucrx.png

A BT modult 115.200 baud soros port sebességgel szállítják én átállítottam 19.200 baudra, mert a uC-t belső 8 MHz-es oszcillátorról terveztem járatni és a USART UBRR regiszterének beállításakor a hiba itt jóval alcsonyabb, mint 115.200 baud-on és ez a sebesség is kielégíti a tervezett kommunikáció elvárásait. A BT modulnak csak a tápfeszültség, RX, TX, RESET, valamint a PIO2-es kivezetéseit használtam. Ez utóbbin akkor jelenik meg magas logikai szint, ha a BT modul kapcsolatban van. Ide egy LED-et is tettem, hogy látni lehessen a kapcsolat állapotát, de a uC is figyeli a feszültség szintet, ennek okára még visszatérek.

A uC feladatai :

  • A BT egységtől érkező adatok értékelése,
  • A BT modul felé üzenet küldése
  • A BT modul kapcsolat állapot figyelés
  • A megajtó motor számára a PWM jel előállítása
  • A meghajtó motor számára a vezérlő jelek előállítása (előre, hátra, motorfék)
  • A kormány szervó motor számára a PWM jel előállítása
  • Az akkumulátorok feszültségének és a meghajtó motor áramának 0,5 másodpercenkénti mérése
  • Az adatok telefon felé történő továbbítása
  • A reflektorok vezérlése (külön a bal, külön a jobb)
  • A féklámpa vezérlése
  • Opcionálisan egy motor áram határoló működtetése (még nem szuperál megfelelően)

Össze szoktam foglalni a projekt indulása előtt egy Excel táblázatban, hogy a uC melyik funkcióját akarom használni. Ez egyészt a kapcsolási rajz/NYÁK tervezéskor is segítséget ad, másrészt a program írasakor is jól szokott jönni. Amelyik lábon több funkció is elérhető, ott vastagon szedett betűvel tüntetem fel a felhasználtat, mint az alábbi táblázatban látható.

uc_excel_4.png


A cikk még nem ért véget, lapozz!
Következő: »»   4 / 7
Értékeléshez bejelentkezés szükséges!
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem