Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 12 V-os feszültség stabilizátor
 
Témaindító: ceaser, idő: Feb 5, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   10 / 19
(#) Raidenman válasza reloop hozzászólására (») Júl 2, 2012 /
 
De ha jol latom 0.2 voltos esés van ennél a kapcsolásnál.

A kérdés az, mivan ha egy ilyen áramkör aminek a kimenete ugye 12 volt. A bemenetén csak 12 voltal találkozik ? A kiemenete 11,8 lesz ? vagy meg sem nyikkan ?...

MErt ha a kimenet pl 11,8 lenne, de beinditott motornál ugye hamar megjön a kakaó, utána már szép stabil lenne...
(#) Raidenman válasza tanulo99 hozzászólására (») Júl 2, 2012 /
 
Szia ! ha a 12-14 volt váltóáramot egyenirányítjuk, máris jók vagyunk ! Nem emlexxem pontosan mennyivel nő meg a felszültség, de onnan egy low drop már elég lenne nem ???
(#) reloop válasza Raidenman hozzászólására (») Júl 3, 2012 /
 
Ha alacsony a feszültség a FET nyitva marad. A BUK456-60-nál 20mohm az rdson, 60mV esik 3A hatására. A baj akkor van ha teker az önindító. 8-9V-ra is eshet a feszültség. Az indítást meg tudja gátolni? Ha jár a motor és ép a generátor akkor ez a szabályzó elég kell legyen.
Szerk.: a mérőt lehet 12V-nál kisebb feszültségre is kalibrálni?
(#) Raidenman válasza reloop hozzászólására (») Júl 3, 2012 /
 
Nem 12 volt kell neki...

Az nembaj ha inditás pillanatában leesik a fesz 12-re mert csdak akkor mér amikor jár a motor, akkor kell pontosnak lennie. Viszont akkor ha 12 Voltnál alacsonyabb a fesz, akkor a fet átvezeti kb az akksi feszültségét ha jól értelmezem !
(#) Raidenman válasza Raidenman hozzászólására (») Júl 3, 2012 /
 
Írtam e-mailt !
(#) Raidenman hozzászólása Júl 7, 2012 /
 
Találtam egy ilyet : LT1764

Nagyon tetszetős az adatlapja, tipukisan 2 Amper körül 200mV kb a drop. max 300mA körül...

Egy bajom van, nincsen Lomex,Kontha,Hqvideo,Hestore...

Valakinek ötlete ?
(#) kadarist válasza Raidenman hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
Rossz helyen kerested.
(#) Raidenman válasza kadarist hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
Köszönöm!

Sejtettem hogy nem lesz olcsó ! Hasonló alternatíva ?
( folyamatosan nézem az adatlapokat, nehogy azt higgyétek lusta vagyok, és csak kérdezek... )
(#) kadarist válasza Raidenman hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
Keress úgy, hogy "low dropout regulator". Egy altrnatíva: Bővebben: Link
(#) Raidenman válasza kadarist hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
Igen így teszek...

Szóval most van még 2 db IC ami tökéletes lenne nekem.

Az egyik :

KA378R12
MIC29300-12BT

vagy ezeknek az Adjustable kimeneti feszültséges verziói.
(#) Raidenman válasza kadarist hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
ez az LM ez nemjó... már ezt is végigolvastam 1,5volt dropout... az nekem sok.

Amiket az elöbb linkeltem MAXX 0,5 volt illetve grafikonok alapján még ennél is kedvezőbbek tipikusan 300mv környékiek...

Már csak ár kéne, a MIC smd tokozásban és adj verzioban van 900 forint körül.
(#) kadarist válasza Raidenman hozzászólására (») Júl 8, 2012 /
 
Keress rá az LM2937-re.
(#) Raidenman válasza kadarist hozzászólására (») Júl 8, 2012 /
 
Ez sem jó, pedig az ára tetszik

lm2937
"Dropout Voltage IOUT=500 mA 0.5V Vmax= 1.0V"

Szűkségem van 2-3 amperre, és kevés dropra.

- MIC29301-12BT (ilyet sajnos nem találok) S.o.s nál van egy adj verzio smd tokozásban 800 ft az ára is jó.
De jobb lenne to-220, és fix 12-es.

Dropout voltage IO = 3A Typ=370mV Max=600mV(T=120c)
IO = 2,25A Typ=300mV


-KA378R12C
Dropout voltage Io = 3A Typ=300mV Max = 0.5 volt

Nem találok sehol :S...

-lt1764 is nagyon jó de 2400+áfa ...
(#) kadarist válasza Raidenman hozzászólására (») Júl 8, 2012 /
 
Áruld már el, hogy miért kis dropoutos szabályzó?
(#) Raidenman válasza kadarist hozzászólására (») Júl 8, 2012 /
 
Ha visszább olvasol már leírtam.

Igazából a probléma amit meg kell oldani, hogy az autoban nekem egy speciális gázelemző műszerhez mindig 12 volt jusson. Ha be van inditva ha nincsen...

A legjobb megoldás az lenne ha ugye az akksi feszét feltolni 1,5X és onnan vissza stabilizálni. Mert akkor télen nyáron, inditás közben is 12 volt lenne ott.

Egyenlőre lejjebb adtam hogy akkor legalább lowdrop legyen, most van egy ilyen Lm áramkör megépítve már de kö keményen 1,2 volt a drop out, ami azt jelenti ha nincs beinditva a kocsi, jó akksi fesze 12,5. ott bizony csak 11,3 van. Ami már nem annyira jó, mert pl a kalibrálás allo motornal történik, járás közben meg méri a gázokat. De a tápfesznek egyeznie kell, mert elmászik a mérés ! Ennyi az egész ... A gáz az hogy 2-3 Amper kell... És persze a drága IC-sem lenne baj ha 1-et kéne venni... De ha 10-20 darabról van szó, akkor ezek már kő kemény összegek...
(#) kadarist válasza Raidenman hozzászólására (») Júl 8, 2012 /
 
Idézet:
„A legjobb megoldás az lenne ha ugye az akksi feszét feltolni 1,5X és onnan vissza stabilizálni. Mert akkor télen nyáron, inditás közben is 12 volt lenne ott.


Ezt kell csinálni.
(#) _vl_ válasza Raidenman hozzászólására (») Júl 8, 2012 /
 
Idézet:
„Nem találok sehol :S...”

Mert ennyiért ilyen nincs, azért nem találsz. (Sok pénzért is alig létezik, pláne "occóér")

Vagy építesz magadnak egyet, műveleti erősítővel, valami igen combos FET-tel, vagy tervezel egy buck-boost DC-DC konvertert.
(#) Raidenman válasza _vl_ hozzászólására (») Júl 8, 2012 /
 
Szia! 800ft nem gáz. Csak to-220 tokozásban nincs itthon. Persze külfödön mindent találtam, ha minden kötél szakad jön onnan.. 2400+áfa a gázos / ic...
Ezt a műveleti erősítős dolgot kifejtenéd bővebben ? ez a buck-boost dc-dc egy tökéletes megoldása a problémámnak, de nemtudtam hogy ilyen van .. Találtam is egy Ic-t LTM4605EV.

Kösz az ötletet, ezert irok ide...
(#) kadarist válasza Raidenman hozzászólására (») Júl 9, 2012 /
 
Próbáld ki ezt a megoldást.
(#) _vl_ válasza kadarist hozzászólására (») Júl 9, 2012 /
 
Ez nagyon frappáns... a bal oldali FET nem is kell, ezzel rögtön lehet nyerni egy dióda nyitófeszt.
(#) kadarist válasza _vl_ hozzászólására (») Júl 9, 2012 /
 
Igen, az csak a fordított polaritás ellen véd, de MOSFET-nél nem nyitófeszültség van, hanem csatornaellenállás.
(#) _vl_ válasza kadarist hozzászólására (») Júl 9, 2012 /
 
Én a fordított irányban használt, "beépített" diódájára gondoltam... Azon simán esik 0.6V 2-3A-nál, amit itt nem szeretnénk.
(#) proli007 válasza Raidenman hozzászólására (») Júl 9, 2012 /
 
Hello!
Ha a negatív oldali stabilizálás is megfelelő, építsd meg ezt a kapcsolást. Mindössze R1 ellenállást kell 8,2kohm-ra cserélni. Grátiszként kapcsolható is a táp "'elektronikusan".
üdv! proli007
(#) Raidenman hozzászólása Júl 10, 2012 /
 
Az nekem szerintem nem jó...

Srácok nem tud valaki egy jó kis Buck-boost dc-dc regulatort ?

TAláltam egyet LTMxxxx most nem jut eszembe a pontos neve 5 amper, 4.5 voltból ár csinal 12v fixxet 5 amperrel ... 1 probléma van LGA tokozás, 15*15*3mm a kütyü és van alatta 144 láb kb ...

Valami to-220-as tokozásba nem létezik ilyesmi ?
(#) _vl_ válasza Raidenman hozzászólására (») Júl 10, 2012 /
 
Tessék, egy pozitív oldalon szabályzó, P MOSFET-es.

s2.jpg
    
(#) proli007 válasza _vl_ hozzászólására (») Júl 10, 2012 /
 
Hello!
T3-ra nem sok szükség van..
üdv! proli007
(#) samarazoli hozzászólása Feb 28, 2013 /
 
Sziasztok.
Motorhoz kellene nekem egy 12v-16v között szabályozható 5a stabilizátor rajz.Köszi!
(#) proli007 válasza samarazoli hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Hello! Nagyon nem mindegy, mekkora feszültségről... üdv!
(#) KRISSTUS hozzászólása Márc 10, 2013 /
 
Sziasztok.
Autóba keresek 12V-os stabilizátort (rajz vagy kész panel).
Bemenet 8V-15V
kimenet 12V +/-5%, 5-7A
(#) proli007 válasza KRISSTUS hozzászólására (») Márc 10, 2013 /
 
Hello!
Mert ilyen stabilizátor nincs is csak Boost buck konverter. A DC/DC topikban keress. Egyébként mire jó egy ilyen stabi autóba?...
üdv!
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2013
Következő: »»   10 / 19
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem