Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 3D nyomtatás
Isostat
Nem jo, több munkával járna mint ez.
Én Cura frissítés után tapasztaltam ilyet. Valamiért elcseszte a fúvókaméret beállításomat. Azóta is 150% flow-al nyomtatok, mert így lett jó.
Komolyan nem értem miért használjátok azt a szoftvert, eddig csak arról olvastam itt (is), hogy mi a hátránya, hogy mi nem jó benne, de előnyét még nem láttam.
Kiválasztottad a menüböl a jo nyomtatot? Vagy elmentetted a beállitásokat?
Én csak ezt használtam és minden jó volt eddig.
Elemezd a mondat első részét. Egyébként ha lett volna vele problémám , akkor már váltottam volna. Az alap paraméter beállításoknál szerintem már el lehet rontani vagy a gép nem azokat a paramétereket produkálja folyamatosan. pl. Nem tartja a hőfokot. pl. Nem egyenletesen adagol. Vagy akár mechanikusan pontatlan a szerkezet. Ha hiba van akkor én elsősorban a gépben vagy a filamentben keresném a hibát. A szoftvert sokan használják és így gyorsan feltűnik a hiba benne. Nem kell mindig a legújabb verziójára váltani.
A cura, a superslicer és a prusaslicer mind az Ultimaker által fejlesztett slicing engine-t használja, a különbség köztük a frontend, az egyikben így érsz el egy beállítást, a másikban meg úgy. Ebből a szempontból mindegy melyiket használja az ember, amelyik jobban kézre esik neki. Persze van még ezeken kívül van 10 felé slicer, olyanok is amelyek más engine-t használnak.
Ennek fussunk már neki tényszerûen picit! A PrusaSlicernek honnan vetted, hogy bármi köze van a Cura-hoz? Az egyetlen közös bennük, hogy 2011-ben kezdték ôket fejleszteni.
A Cura eredeti fejlesztôje David Braam, ami beolvadt az Ultimakerbe, a Slic3r pedig Alessandro Ranellucci, ez utóbbiból kezdte továbbfejleszteni a PrusaSlicer néven a Josef Průša csapata.
Igen, a prusa slicerben beállítod mm-ben az extrudálási szélességet és azt tartja és nem kell összevissza állítgatni. Én is a cura-val kezdtem anno, mert azt istenítették már majdnem szétvertem a gépet, mert nem volt képes állandó minőségben nyomtatni, valamit mindíg hekkerkedni kellett. Ami persze normális dolog bizonyos mértékben, mert különböző objektumok ígényelhetnek más beállítást, oké, de a prusa-val az esetek 90%-ban nem kell csináljak semmit, csak bekapcsolom és megy és képes tartani egy fix jó minőséget. Hogy a nyomtatási időt is pontosan becsüli meg, az csak hab a tortán, pedig közel sem prusa nyomtatóm van.
Ja és pont ugyanolyan gondjaim voltak, amikkel itt is megjelentek emberkék, szóval úgy tűnik, hogy nem lett belőle szalonna. A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2023
Ugy látszik a gond veled van.
Milliok használják szerte a világon a curát, és többnyire minden jol sikerül, és ott sem kell semmi ujat állitani, hacsak a modell vagy a követelmények nem valami extrák. De ugyanezt kell csinálni a prusaval is. Mind a kettöt használom és már azt is tudom, mikor melyikkel kell dolgozni ( melyikkel egyszerübb). A slicer éppenolyan szerszám mint a csavarhuzo vagy kalapács vagy a rajzolo program. Vannak rajzok amire az egyik a jo meg vannak amire a másik. Sajnos már oda jutottam, hogy 6 van a gépeimen. És még mindig kell valami extra ha olyan a feladat.
Egy 2022.06-hó végérôl megjelent, választható új opció megjelenésérôl még nem fog a Cura tövérôl nôni a PrusaSlicer...
Ja, nem is azt mondtam, hogy a Curaból nőtt ki, csak azt, hogy ugyanazt az enginet használják.
Prusaban a 2.5.0 óta van benne, azaz kb. egy éve, a Cura pedig az 5.0 óta használja.
No, a slicer úgyis amolyan hitkérdés is (ki mit szokott meg, mi vált be neki, mit szeret, stb.), de lenne egy elég gagyi kérdésem. Rendeltem három fúvókát, hogy kipróbáljam őket:
1. Rozsdamentes acél 2. Edzett acél 3. Titánium-ötvözet (Tényleg csak próbának, mert alapból a sima réz fúvókát használom, 0.4mm-es méretben meg a MicroSwiss CM2-t mindenre, mert nyomtatok olyan filamenttel ami megeszi a rezet) A gondom az, hogy jelölés nélkül jött mind a három a webshopból. A kérdésem, hogy hogy a fenébe lehet őket megkülönböztetni? Csak az egyiket fogja a mágnes, na eddig eljutottam, de ezzel nem vagyok előrébb. Van bármi ötlete bárkinek? Köszönöm, ha van. A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2023
Talán színéből, ha lefényképeznéd, hogy lássuk. Vagy bevonatos mind?
A felsoroltakból az edzett acélra tippelném a mágnesest. Támpont lehet még a súlya, a titánium könnyebb az acélnál, persze ehhez kellene ékszerész mérleg. Rozsdamentes acél: 8.0kg/dm³ azaz 8g/cm³ Acél: 7.85kg/dm³ azaz 7.85 g/cm³ Titán: 4.5kg/dm³ azaz 4.5 g/cm³ A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2023
Ugy ahogy a kolléga mondja. A mágnessel, már kiválasztottad a sima acélt. A maradék kettöböl meg a titán a könnyebb.
Köszönöm mind a kettőtöknek. Na így akkor már megvan szín alapján melyik a titán (az fényesebb, ezüstös, míg a másik matt, sötétebb) és így mind a három megvan.
Köszönöm szépen, pont ennyi segítségre volt szükségem!
Készülék elejére szeretnék pár ledet tenni. Láttam már pár helyen, hogy a fekete előlapon fehér pöttyök vannak vagy írás, és onnan világít kifelé a led fénye. De az előlap síkban van, nincs kidugva rajta a led orra. Ezt hogyan lehet nyomtatni? Egy fejes fdm-mel.
A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2023
Nem egészen világos mit is akarsz. Ha a fehér foltok az elölapon sikban vannak, akkor valoszinü belülröl vannak peremes dugok az elölapba ragasztva. Mondjuk 2 mm-es a lap és 8 mmes a pötty, akkor kell egy 10 mm vastag rudféleség kb 5-6 mm hosszu. aminek a külsö végén egy 8 mm x 2 mm-s hengert kell kialakitani. Ez megy majd hátulrol az elölapba. A rud másik végébe meg egy 5 mm es furatot kell késziteni. Ebbe kell majd a LEDet beledugni. A fehér PLA eléggé átlátszo azaz szépen fog a pötty világitani. Esetleg van transzparens PLA is.
Tegyük egyértelművé a dolgot: Erre a megoldásra gondolok.
A technologia ugyanaz, csak ma már jobb, mint a képen.
Ha megvan a frontlemez a lyukakkal akkor szerkezd meg a fehér vagy transzparens dugokat, amik a lyukakba passzolnak. Ha a felületeken feliratok azt vagy Letrasettel vagy tamponnyomással fekete szinben a külsö dugofelületre kell nyomtatni. Ilyen esetekben a dugok hátso lapja lehet négyzet vagy téglalap érdemes egyformára méretezni. Ehhez az alakhoz szerkessz egy dobozkát ami passzol a téglalapra, de most a LEDeket nem merölegesen a frontlapra kell szerelni hanem a dobozka 2 ellenkezö oldalára befelé világitva. Mielött a LEDeket bedugod a dobozba, kivülröl fújd le fekete festékkel. Most dugd be a 2 LEDet és a dobozt nyomd rá a dugo belsö téglalap alapjára. Egy kicsit kisérletezned kell milyen vastag lehet a dugo, stb. Azaz a frontpanel hátulján max 2 cm tér kell. Amondo vagyok, hogy minden világito felülethez külön LED dobozt csináljál akár egyformákat is. Igy könnyebb szerelni, persze csinálhatsz egy nagyobb több rekeszes dobozt egy csoport felirathoz/LEDhez. Pl minden függöleges felirat mögött egy doboz több rekeszes van.
Ha veszel hozzá egy gépet akkor igen. Már nagyon olcsok és vannak még olcsobb használtak.
Kerdeses helyen vekony (max 1-3, anyagtol/szintol fuggoen) reteget nyomtatsz, mint ezen a kepen.
Tovabbi kep(ek)
Mert működik. Ettől az egy marhaságtól eltekintve az én gépemnél is, ami nem a standard, hanem egy filléres kínai gép. De jó a 3D modellezése (preview) kisebb erőforrású gépeken is, jók a variálható kitöltések, jól konfigurálható, jók a finombeállításai.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |