Fórum témák
» Több friss téma |
Ami kijön a vezetői oldal kapcsolóból a motorra a 2 szál azt vezettem át a jobb oldali motorra. Ha megnyomtam a vezető oldali kapcsolót vitte a jobb oldali ablakot fel le. de ha a saját jobb oldali kapcsolót megnyomtam közbe a a bal oldali kimenő 2 szált rajta hagytam akkor lassan vitte és volt füst is
Ez egy gyári ablakemelő?
A kapcsoló közvetlenül kapcsolja a motorokat, vagy elektronikán keresztül? Automata, vagy nem? Ha közvetlenül kapcsolja a motorokat, akkor nyugalmi helyzetben test van a motorok kapcsain? stb...
Gyári suzuki swift sedan ablak emelők. Igen közvetlen kapcsolja a motorokat a kapcsolók. Nem automata.
Nekem Gyárilag nem volt benne ablak emelő én tettem bele de gyári suzuki swift sednan autóból lett kiszerelve.
Ennek a SPAL ablakemelő leírásnak a vége felé találsz bekötéseket. A lényeg, hogy az ablakemelő kapcsoló 2db váltóérintkezőt tartalmaz. A NO általában a +12V, a NC a test mindekettőnél. A COM kivezetések közé megy a motor. Így nyugalmi helyzetben testen van a motor mindkét szála. Ha az egyik irányba nyomod az egyik, ha a másikba, a másik érintkező mozdul, így felváltva tud 12V-ot kapni a motor mindkét polaritással (fel/le). A másik oldalinál ugyanígy kell bekötni azzal a különbséggel, hogy a vezető felőli kivezetései átmennek a jobb oldali ajtóba és ott ezt a két szálat használod a NC érintkezőkhöz, a NO ott is a +12V, a COM-ok a motorra. Így ha mindkettő nyugalmi helyzetben van, ugyanúgy testen van a motor mindkét szála. Ha a jobb oldalról vezérled, semmi különös, csak annyi, hogy a test szál(ak) nem közvetlenül, hanem a bal ajtóból jön(nek). Ha viszont balról vezérled, akkor a jobb oldali kapcsoló NC-COM átmenetein keresztül mintha közvetlenül menne arról a kapcsolóról. Gyakorlatilag ennél a mester-szolga kötésnél egyel több érintkező van az akku és a motor között.
Köszönöm a segítségedet. Most jelenleg úgy van külön a +12v mind két oldalra be van húzva a test azt az ajtóra tettem. Ami van a képen kapcsoló sor annak is más a bekötése meg ami a jobb oldalon van 1 es kapcsolónak is más a bekötése. Más kép megy a test is meg a + is. Az egyes kapcsolónak két szál test van, azt össze kelet kötnöm és úgy van az ajtón.
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2017
Így lenne, a kapcsoló bekötése persze rád vár...
köszönöm. Majd jelentkezek mire jutottam.
Sziasztok!
Érdeklődnék a következő problémával kapcsolatban, hátha valaki jártmár így: Audi A3 1999 1.9TDI 4 gyári elektromos ablakkal. A vezető oldali ablakemelő azt produkálja, hogy ha felfelé kattintom a gombot, elindul egy pillanatra fel és azonnal le is megy teljesen. Kapcsolót szétszedtem, nincs elégve, szépek a kontaktusok, kapott kontaktspray-t is. Elég ilyen esetben tanítani az ablak fel-le húzásával a rendszert, vagy máshol lesz a bibi? köszönöm Uraim!
Sziasztok!
Suzuki Vagon R+ ablakemelő kapcsolási rajzát keresek.Előre is köszönöm a segítséget. Idézet: Nem sikerült... „köszönöm. Majd jelentkezek mire jutottam.”
Hello!
Van nekem egy Opel Vectra C 2.2 Direct autóm. A probléma az, hogy elől megy az ablakemelő, de hátul nem. Gyárilag nem volt benne hátul. De sikerült venni hozzá gyári hátsót, kapcsolóval meg kábelel együtt. Be lett szerelve de még se működik, pedig minden jel megvan! Valaki tud megoldást rá?
Sziasztok!
Abban kéne a segítség, hogy vettem egy kínai ablakemelő modult 4 ajtós. A gond az lenne vele hogy nekem 2 ajtót kellene vezérelnem, igaz vezérli a szoba közepén hibátlanul ment is ahogy kell, de a gond hogy végig megy mind a 4 ablakon ráadásul 2x a folyamaton elég idegesítő a kattogás ami még hagyján csak attól félek hogy a parkolóban öngyilkos autónak néznék a relé kattogás miatt. Mit lehetne vele csinálni hogy csak a a bal első, jobb első ablakot vezérelje a hátsó 2-öt hagyja ugaron?
Némi esélyt adna a segítőknek, ha a hozzá adott rajzot/leírást mellékelnéd.
Kép 1 4MB
Kép 2 4MB Ez a papír amit adtak hozzá sajnos Angol nyelven íródott és nincs kódom dekódolni. A másik bajom az a vezeték lenne, 20AWG-s vezeték aminek utánajártam az európai nyelven 0,5mm2 ami szerintem nagyon kevés, kicserélni az egészet nem tudom nincs kábelvégem hozzá, így arra gondoltam hogy a lehető legjobban lecsípem a 20AWG-s kábelt és 1,5 vagy 2 mm2-essel kipótolom, remélem jobb lesz.
Ezt megmagyaráznád:
Idézet: „Angol nyelven íródott és nincs kódom dekódolni” Tettél fel 2 darab 4 MB nagyságú képet, de ez olvashatatlan, mivel készült? A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2017
HP Photosmar C3180 Multifunkciós nyomtatóval szkennelve. Nem értem én ha rá klikkelek látom rendesen.
Jav: Most már tényleg nem jó az előbb mikor feltöltöttem rendesen lehetett látni. Jav 2: Ha letöltöm akkor jó lehet látni, interneten nem tudom miért nem jó. Ill, ha rá klikkelek arra a "Load 3.9MB" os kis keretre akkor is kijavul a kép! A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2017
Direkt nem 2 ajtósat rendeltél? Sajna, belenyúlás nélkül úgy néz ki nem fog menni. A legegyszerűbb talán, ha kiforrasztod a 3-as és 4-es relét, vagy megszakítod a fóliát a behúzója előtt.
A relék kiforrasztása nem megoldás, mert a logika szerint a 3 és 4 ablak emelését is érzékelnie kell. Ha a 3 és 4 kimenetre megfelelő nagyságú teljesítmény ellenállást kötsz a motor helyére, akkor azt felhúzottként érzékeli az áramfelvétel alapján és befejezi a műveletet.
Sziasztok!
A moderátor méltányosságát megköszönve (Fórumszabályzat VIII. pont) szeretném az alábbi hozzászólást átemelni a "Suzuki Swift elektronika" témából. Amennyiben ez nem lehetséges kérem törölje a hozzászólásomat. Egy 2003-s évjáratú Swift ablakemelőjét javítottam. A jobb első ablak feltekerésénél megállt a kerettől kb. 10 cm-re. Ezt követően már a bal oldali elsőt sem lehetett tekerni. A hátsók régóta nem működnek, nincs is használva. A cél az volt, hogy minimalista módon a bal- illetve a jobb első ablak üzemeljen. Akkumulátorról direktben mind a két oldal szépen működött (tempósan tekert). Az elektromos ajtózárat baloldalon kikötöttem. A bal hátsónál mindent (zárlatra gyanakodva). Bal első kábelköteget (ami a vezérlő panelre megy) kiszedtem és a panellal együtt kimértem nem találtam hibát. A jobb oldalon nem iktattam ki semmit. Leszedett kárpittal vidáman működött mind a két első ablakemelő. Kárpit fel próba a jobb oldali ablak mint a csiga úgy ment fel, bimetál kiold mozgás nulla. A jobb oldali ablak mint a csiga úgy ment fel. A bimetált az esetleges túlterhelés miatt nem akartam kiiktatni. Már kezdek mechanikus hibára gyanakodni. Megköszönném ha tudnátok segíteni. Üdv palp
A vezetékek szigetelését is nézted? Lehet valahol testzárlatossá válik. A másik kérdés ami felmerült, mivel az ablaktörlő polaritásfordításos, a motor szigetelését a testhez is megvizsgálnám.
Az első ajtókon levő motorok közvetlenül az akkumulátorról lettek tesztelve és normálisan működtek (leszedett kárpitnál). Az első próba tökéletes volt (az első ajtóknál, a jobb hátsó még nincs kikötve). Gondolod, hogy a hátsó ajtók kiiktatása okozhat problémát? A bimetál 20-30 mp után leold. Ezt -> " motor szigetelését a testhez is megvizsgálnám" -> megnézem.
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2017
Értem, de úgy érzem ez kidobott pénz lesz egész nap szerelgettem. a helyét 3szor variáltam ennek ellenére 6 lyukat fúrtam mire megtaláltam a helyét(hogy a kárpitot rátudjam tenni, mert hely az nincs) kipróbáltam igaz igaz működött, de ha beültem tehát zárásból kinyitottam a kpzárat akkor is katt katt fogadott ráadásul kulcsra sem akart megállni pedig bekötöttem az ACC-t ráadásul a rádió 12V-jára ne gyújtáson hagyja abba hanem ha benne van a kulcs 1 katton. Úgy érzem vennem kell egy normálisat,mert ez gagyi.
Ráadásul mivel egész nap szólt a rádió meg ez is segített neki így az önindító nyik nyik nem indul, most töltöm az aksit de nagyon leszívta valami pedig ma kéne az autó így este, mértem egy kis mini 12V-ossal nyugalmi áramfelvételt ha bent van a témában lécő cucc biztije akkor 0,01-ről 0,03A-ra emeli ha jól olvastam le ,mert a multiméteremmel is valami gixer van mivel valamiért minden szám után pontot tesz ... Rám jár a rúd. Ha veszek egy újat akkor a vezetékek vagyis maga a betáp kábelek már készen annak így csak a helyére kell pattintanom. Mellesleg milyen Ablakemelő modult vegyek ami JÓ is? Giordonnal nincs baj? Az tudja úgy ezt a dolgot hogy ha csak 2 ablak van akkor csak 2-öt figyeljen, és a többit hagyja parlagon? Ezt meg eladom leírom milyen akinek kell vigye ne is lássam... A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2017
Az azonban érdekes hogy az ACC-n csak a rádió meg a szivargyújtó van (2db = 1elöl 1 hátul)
Amikor értelemszerűen a kulcs 1 katton van vagyis ACC-n akkor van 12V de amikor nincs benne a kulcs akkor is van 0,5V-amit nem értek, sajna sose mértem így nem tudok viszonyítani.
Igen már csak ott van hely, ne tudja meg mennyi vezeték van a bal lábamnál a burkolat mögött ill a biztosíték doboz körül igaz egy egységbe már amennyire tudtam de oda már semmi sem fér el, még egy relé sem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |