Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Idézet: A melegedés alapján jutottál a 20-30A-es következtetésre? „a Graetz melegedett, pedig nem engedtem 14,8 V fölé, ami azt jelenti 20-30A es tüskéket nyomott bele.”
Idézet: „bizony a vezetékek, a Graetz melegedett” Előfordul az ilyen ha az aksit fordított polárral csatlakoztatod..
Ja, így már világos! Úgy értettem, hogy 300mA -rel sikerölt feltölteni egy autó akksit. Mert annyival max a telefonból hiányzó energiát lehet pótolni....
Jól értetted, 300mA-rel töltöttem fel az autó akkut (nyilván nem 2 perc alatt). A huzamos hidegben állás és az autó belső fogyasztói miatt 12,4V-ra csökkent a feszültsége, amit így hoztam vissza a kívánt 12,6V-ra. De a teljesen lemerültet is fel lehet tölteni 300mA-rel, csak eltart néhány napig.
Általánosságban!
Nem kell (minden esetben) kesztyűs kézzel bánni az autó akkukkal. Jön a hideg. Gondolom sokan hallottak már gépkocsi hidegindítás után visító hangot. Na, az a generátor ! Ahhoz, hogy a generátoron a szíj megcsússzon (jó állapotú szíjat, és automata feszítőt feltételezve) tisztességes erők kell, hogy fellépjenek! Sokszor 10A ! A generátor sem bánik kesztyűs kézzel az akkukkal. A generátorban nincs áramkorlát! Annyival tölt, amennyit a belső ellenállása enged (akár 50...70A). Napi szinten töltünk autó akkukat a szervizben. Kihullana a hajunk, mire 1/10 Ah töltéssel próbálnánk életet lehelni a lemerült akkukba . E sorokat mindössze azért írom, mert egyre többször olvasom a hozzászólásokat, miszerint "szentírásként" kell kezelni az 1/10-el való töltést! (max. ha nagyon ráér az ember, és van rá 24 órája, hogy szépen lassan feltöltse) Hangsúlyozom, LEHET (1/10Ah) , de "nem életszerű". Ha a gépkocsiban merült le, akkor már megette a fene Gyorsan tölteni bele annyit, hogy elinduljon, a többit meg majd a generátor elintézi. Vagy, gyorsan megkérni a szomszédot, "bikázzuk be"! Elő az 500A-es kábeleket, és akasszuk rá a járó motorú "donorra", majd a rommá fagyott "csont" lemerült saját aksinkra. Ilyenkor - szinte - "hegeszteni lehetne" a kábelekkel. Ettől függetlenül aki tényleg ráér, és van másik aksija, vagy másik autója, vagy a szomszéd mindig segít, vagy....mittudom én, annak jó alternatíva lehet a gépkocsi indító akkumulátor maximális amperóra kapacitásának az egy tizedével tölteni fesz generátoros töltővel 24 órán keresztül!
Lemerult akku nagy aramu toltesevel gyorsan tonkremegy az akku, lecsokken a kapacitasa, cellazarlat, elgorbulnek benne a lemezek. A rendszer nem arra tervezett hogy a 40-70 Ah lemerult akkut bebikazassal inditva 40-70A rel toltse. 11,5-14V kozt mukodik megfeleloen.
A tulmerult akkunak kb. felezodik a kapacitasa. Aki nem er ra megfeleloen tolteni az gyakrabban nyitogatja a penztarcajat akkuvasarlas miatt.
Tisztelt moderátor itt valami tévedés van mint annyiszor már én nem írtam semmit
Akkor ezeket ki írta?
szevasz hozzászólások az akkutöltő témában
Tiszteletem ezek mind régi be írások voltak, és 99% hibátlan ahogy láttam sokan el gépeltek valamit ami mindenkivel elő fordul
Nem mindegy ám hogy az ember 3 vagy 7-8 évente cseréli az akksit!
Üdv. Mindenkinek is.
Beszámoló a napelemes akkutöltőről: .... hát, a napelem nem azt gondolta, amit én. Télen, ködben, beépített helyzetéből adódóan- napnak háttal állván- produktuma annyi, hogy biztosítja az áramkör 'belső használatú energiaigényét !!!! ( cca. 18 mA, napelem sarkain 14.7 V ) Akkunak meg nem jut ! Napelem rövidzárban 70 mA, 14 V környékén meg nem tudom mit produkál. Megoldásra az alábbi ötleteim támadtak: - mégegy napelem ellentétes oldalra felszerelve a téli töltés biztosításához, párhuzamosan kötve meglévővel diódás leválasztással, de dupla teljesítménnyel, és más 'üresjárati ( 21V .. 17V, ez van meg ) feszültséggel. Így bármerről süt a Nap, valamelyik mindig dolgozik. Szerintetek jó lehet ? Igenám, de ez az összteljesítmény nyáron meg már sok, a fölös energiát meg hűtésre kellene fognom. Tanulmányozva a ' PELTIER topik- okat, az NEM! Más megoldáson ( 'kompresszoros jellegű ) agyalok, ha előadható módig eljutottam gondolatmenetemben, közlöm, és kérek véleményt. Nyáron döglesztő melegben pecázás közben, mégiscsak jólesik egy hideg ( sö..) ásványvíz. - csökkenteni a 'belső felhasználású áramigényt, jusson az akkunak is. Milyen más alkatrészekkel válthatom ki ? Megköszönöm tanácsaitokat. Mint tapasztaltam, télen számítanak a mA- ek is. Tisztelettel
Mi a gond a Peltier-s megoldással? Hajóról van szó, a meleg végét a vízbe teszed hűlni (oda vezeted a hőt, vagy csinálsz egy vizes hőcserélőt neki, két csővéggel a vízben), a hideg oldallal meg hűtöd, amit szeretnél. Még mindig egyszerűbb egy ULKA-szivattyúval, vagy hasonlóval keringetni egy kis vizet, mint kompresszorozni, mert az nagyon energiaigényes. És ugyanott vagy: a kiszivattyúzott hőt hova teszed? El kell vezetni valahova, vagy fűtöd a kajütöt.
A másik, babrásabb ötlet, viszont nem kell még egy napelem, ha csinálsz egy "napraforgót", azaz ha van árbocod, vagy tudsz csinálni, akkor egy pici motor+áttétel meg egy fényfigyelő áramkör és arra fordul, ahol a legvilágosabb van. Bár ez utóbbi nem túl egyszerű és kérdés, hogy elegendő-e a napelem pillanatnyi termelése, hogy beinduljon, de hitem szerint jó csapágyazással egy nem túl nehéz napelem forgatható. Bár még kérdés a szél. Csigaáttétellel kivédhető a forgatóhatása. De te látod, mit tudsz megvalósítani a hely adottsága, az alkatrész-beszerzési lehetőség és a tudásod szerint.
Köszönöm válaszodat, gondolkoztam előzetesben is ezekről. Dehát a beépítési körülmények boríthatnak minden jó ötletet.
-hogy miért nem "PELTIER, azt egy - témájú topik- ban szivesen kifejtem, az is lehet meg tudsz győzni. Örömmel venném győzködésedet, ha célravezető. Jelen célom az akku életképességének fenntartása. Ez nem egy árbócos hajó, hanem egy egyszerű tiszai 'lakóladik, hőszigetelt fülkével ( fűthető ). Vízszivattyú, napraforgó, .. stb. felborítja az energiamérleget. Akku karbantartás a lényeg jelenleg, kérdésem az , hogy diódás leválasztással köthetek- e párhuzamosan eltérő teljesítményű- és eltérő üresjárati feszültségű napelemeket 'betáp gyanánt a töltőre ? Működhet- e így, van- e tapasztalat? Mert a töltő teszi a dolgát, él ugyan, de akkut nem tölt. Kevés a bemenő energia. Ha a ladikfülke átellenes oldalára is teszek napelemet, akkor valamelyikük, valamilyen szögben mégiscsak 'ránéz a napra. Ezek a gondolataim célom érdekében. Tisztelettel
Az eltérő feszültségű napelemeket nem lehet párhuzamosítani, mert a magasabb feszültségű lezárja a másikat, az nem tud "megszólalni". Diódán keresztül sem, mert a soros diódát is lezárja.
A "napraforgónak" nem kell magasnak lennie, a fülke tetején egy rövid rúdon is lehet. Épp annyira, hogy a napelem szabadon forduljon, ne legyen útban, stb. De a rögzítési lehetőséget te látod, én arra tippelek, hogy a kabintető elbírná. Nem kell a közepére tenni, lehet az oldalára bilincsezve is, ha úgy jobb, csak nyúljon a tető fölé valamivel. És ez a "napraforgó" nem fogyaszt sokat, a figyelő elektronika csak akkor kapcsolja be a motort, ha fordulni kell, egyénként csak minimálisat fogyaszt, azt meg a napelem bőven fedezi, hiszen mindig a legvilágosabb irány felé fordul, amíg nem áll irányba, addig meg az akkuról is megy, de a napelem is dolgozik. Gondolom nem egy tökre kisült akkut teszel be, hanem mindig lesz benne töltés. Ki lehet egészíteni világosságfigyeléssel, hogy este ne álljon neki forgolódni. Vagy időkapcsolóval is meg lehet oldani. A Peltier-s megoldás meg csak akkor jöhetne szóba, ha tényleg akkora a teljesítmény, hogy megérje használni. De ugye eredetileg csak egy akkutöltésre használt napelemről volt szó, és az akku sem hatalmas. A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2017
Hali mindenkinek! Aki pecázik, meg sok-hal! Ez a forgatás nem rossz ötlet, stabil helyen is, de főleg egy csónakban, ami ugye alapvetően megy a halak után. Pár €-ért lehet venni kis 12V -os áttételes motort, kis fogyasztással, ami a nap, /nagyobb fesz irányába/ forgatja a rudat. Én úgy képzelném el, mint egy radar lokátort, ami forog jobbra, balra, s a végén a legmagasabb feszültségre, be- pozicionálja magát. Ha a fesz leesik megismétli. /fordul a csónak, vagy a nap/
Idézet: „.. teszek napelemet, akkor valamelyikük, valamilyen szögben..” Csak kíváncsiságból kérdezném: nem szokták ellopni a kívül felszerelt napelemeket? Vagy elég lekaparni róluk az 50'000 -es árcédulákat..?
Áramkörileg legegyszerűbb, egy ucontrollerre írni egy rövidke programot, a 2 nap-elemnek egymás mellett lehet értelme, mert így duplázódik a teljesítménye. Most látom csak, hogy "BiG" kollega is ugyanezt írta le, így nem is ragozom.
Nem kell lokátorozni, két érzékelőt kell elhelyezni a napelemre merőleges síktól jobbra-balra hegyesszögben és hídáramkörrel a különbség-minimumra forgatni a síkot. Illetve a másik irányba hátrafele is nézhet egy érzékelő és ha annak a jele nagyobb, mint a két fő tájoló érzékelőé, akkor abból a kontroller "tudja", hogy meg kell fordítania a napelemet. Utána a két fő érzékelővel már jelkülönbség-minimumra, azaz a napra merőlegesre tudja állítani a napelemet.
Csak mint a KRESZ-tábláknál: rá kell írni, hogy ez nem fém
A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2017
Csak sajnos ha rövidzárban 70mA -t teljesít adott körülmények között, semmi értelme a feszültség emelésnek...
Meg kell világítani (főleg így télen) egy ilyennel a partról..
Igen, többféle megoldás létezik a problémára.
Igen ez kifejezetten takarékos, s hatalmas árengedmény van rá!
Üdv Mindenkinek !
Olvasva témában bizonyos szempontból- igen értékes hozzászólásaitokat, közölnöm kell, hogy megvalósíthatóságában egyik sem vergődött át az "ortogonális paralell projekció"- elmélet szigorú szűrőjén. Gondoltam egyet, és integráltam téli időszakra a kivett energia, napsütéses órák száma- fényintenzitás, napelem 'gyatrasága függvényeket, majd előjelhelyesen összegeztem őket. A végeredmény kizárólag akkor mutatott pozitívumot, ha a körből kiveszem a töltőt. Átmenetileg csináld magad mozgalom keretében, az empirikára alapozva, ki is iktattam. Keveset, de tölt. Télen, a kicsit is meg kell becsülni. Végleges megoldás, hogy kell egy nagyobb teljesítményű napelem. Tisztelettel.
Hello !
Elnézést kérek a belekontárkodásért! - Én vettem kínai ilyet : Bővebben: Link Picike motor (~25mm átmérő), alacsony fordulat (én 20rpm-eset vettem de van lassabb is), 3,7V-al már forog..., és méretéhez képest jó nagy a nyomatéka ! - Valahol olvastam, hogy a függőleges dőlésszöggel lehet a napkollektorok melegedését szabályozni. Arra gondolok, hogy mivel télen a nap laposabban süt, meredekebb állású napelemmel több fényhez jut a napelem is. Nyáron meg a kevesebb fény is eleget termelne. Egy A3-as méretű napelem nem túl nehéz forgatáshoz...
Szia, Egyáltalán nem kontárkodsz bele semmibe, gondolom mindenki minden ötletet szívesen fogad, legfeljebb tovább gondolja, átdolgozza, stb. Én is vettem ilyet, az ali..... lehet még olcsóbb, elektromos ablakemelő kiváltására, mert a gyári baromi drága, s tele van műanyag fogaskerékkel, s az idő múlásával könnyen törnek. Egyébként, semmi sem túl nehéz a forgatáshoz, ha megfelelő helyen, s megfelelően alá van támasztva, csapágyazva. Láttam már videón kézzel, vasrúddal "vezérelt" gőzmozdony-fordítót, ami nem is fiatal, s máig működik!
Mennyi ideig tartott ez a mutatvány? Felhoztad pár nap alatt 300mA-el, és utána tartja is a 12,6V-ot? Nekem sajna cserélni kellett.. 12,42V-al adtam le. Miután a második szulfátoldós kezelés után egy héttel újfent elengedte magát. Indított -1 fokban is, de hallottam hogy nyüsszög.. nem mertem tovább játszani vele. (Már így is két éve játszottam 7 éves volt. )
Az már szép kor! R.I.P.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |