Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Felajzott kiváncsisággal várom a módositott rajzot ez ügyben én is, mert végiggondolva a dolgot előnyt nem sokat találtam.
Már már közhely, de igy van: sok autótulaj szikráztatással győződik meg a töltője működéséről, és ezt is bele kellene kalkulálni.
Szevasztok, nekem valami napelemes kalaptartóra szerelhető akksi töltő és védő kellene, ha valaki tud...
max 80x40cm és min 20W köcce ...
A rajzot megtalálod, a többit meg úgyis érted a megjegyzésből, így másik rajz fölösleges. Nem különleges előnyről szólt egyébként sem.
A rövidzárat nehezen viseli, az biztos. A FET elszáll, a jelfogó beég. Ezért is praktikusabb, ha inkább áram, mint feszültséggenerátor egy töltő. Egyik barátom ezt úgy oldja meg, hogy öreg szelénhídból készíti az egyenirányítót. És csak ennyi, semmi előtét.
Szia . Miért jó--jobb a szelén egyenirányító ? Éppen most állítok össze egy egyszerű töltőt és még nem tettem be a graetz-eket -tegnap este csavaroztam fel a hűtőbordára őket . Vannak itthon szelén egyenirányítóim is és ezért kérdezném miért jobbak azok . Most még könnyű lenne átvariálni . Üdv Free .
Szia!
Én azt olvastam valahol hogy a szelén egyenirányítók nagyobb visszárammal rendelkeztek a szilíciumos egyenirányítokhoz képest, és így töltés közben végeztek bizonyos mértékű kisütést is.Ezért is szerették a szelénes töltőket.De lehet hogy rosszul emlékszem? :nemtudom:
Szia!
Egyrészt amit Remci írt, másrészt a felhasznált trafó és a szelén együttes belső ellenállása éppen azt a töltőáramot eredményezi, amire szüksége van. Ha kéznél van a szelén, szerintem érdemes lenne kipróbálni, megmérni, összehasonlítani. A tapasztalatokat pedig szivesen olvasnánk.
Már elő is vettem a szeléneket . Annyi ,hogy egy cseppet át kell alakítani mivel így nem férnek be a méretük miatt és nem is sima graetz-be vannak kötve-sorolva hanem hanem más módon . Azért írok többes számban mivel két egyforma trafó van párhuzamosan kötve amik egyenként 110W-osak és a szekunderük 10,8 V és 5A -esek egyenként -- ezért két egyenirányítót teszek be a két trafó kimenetére és ezután párhuzamosítom a kimenetet . A kimenetre tennék egy 12V 5Wos izzót ,hogy amikor a töltő szinusz fesz. értéke a akku fesz. értéke alá kerül akkor kis viszáram legyen -- mint egy regeneráló töltőben .
Ezt ugratásnak szántad szerintem
Mert ...? Ha pld. 5V alatt van a töltő fesz akkor is van töltés ? Csak saját elmélet .
Miért lenne?
Tápegységeket nem illik párhuzamosan kapcsolni még akkor sem, ha a feszültsége kevesebb, mint amire szükséged lenne.
Természetesen lehet, csak nem célszerű, mert az ritkán fordul elő, hogy egyforma.
De ha olyanod van, akkor mindent lehet. Olyan lesz az eredmény is.
Nem illik ? Aztán miért nem -- talán az egyik trafó 5% nagyobb terhelést kap mint a másik (két tök egyforma trafó és egy gyártmánysorozat is ). És akkor -- úgy sincs teljesen kiterhelve a leggyakrabban . Nekem még ebből nem volt gondom . A feszültség pedig miért lenne kevés ? 10,8V X1,4 az már több mint 15V csúcs fesz . Nekem 13,8 V kell -- a többit lekapják a diódák és egy sorba kötött izzó .
Az eredmény alatt mit gondolsz -- milyen lesz ?
Nincs ezzel gond, ha egyformák, csináld. A diódák úgyis megakadályozzák, hogy egymás ellen dolgozzon a két töltő.
Látom itt nem vagyunk egy hullám hosszon . Tehát van két egyforma trafóm aminek a szekunder feszültége 10,8v -- ez nekem pont jó ,nem kevés . Nem ezért tettem be két trafót hanem azért mert a két szekunder már 2x5 A azaz közel 10 A terhelhetőség párhuzamosan kötve -- és azért ennyi mivel olyan vezetékkel van tekercselve . Van rajta más szekunder tekercs is pld 18 V de itt nem használom a töltőben . Az 5V alatti feszültségen azt értettem mikor egyenirányítod a kimeneten még mindig a szinusz hullámhoz hasonló a jel alak csak természetesen egyenirányítva -- és még ebből az alakból lejön a diódák nyitó feszültsége ami még torzítja az jel alakot . Ha a töltő áram alakját néznénk meg akkor bizony még torzabb lenne mint a feszültségé . Mivel 0-ról indul a fesz és egy jó darabig közel nulla vagy nagyon kicsi a töltő áram -- tehát szerintem elég ritmusos a töltő áram (100 Hz) . Ezért gondoltam míg nincs töltő áram addig ezidőben egy párhuzamosan kötött izzó "kisüt" -- ugyancsak 100 Hz-en csak kisebb árammal . Ezt az egészet egy sima töltővel gondoltam még puffer kondenzátor nélkül .
Nincs ezzel semmi gond, működni fog. Puffer csak ront a helyzeten, semmiképp nem kell bele. Tök egyszerű "regeneráló" jellegű töltőd lesz.
Nem akarok túl bonyolultat -- inkább ott xorul a helyzet ,hogy a doboz mérete adott és a két szelén elég sok helyet foglal el (nem így terveztem még tegnap). Természetesen nézem a töltő feszt mert most is megyen egy másik egyszerű töltőn egy akku . Annak is 10,8 V a szekunder feszültsége és most is szépen tölt egy 60W os 12V-os izzón keresztül -- csak hát nincs bedobozolva és kisebb a trafó is .
Ha elég a feszültség, fog működni.
A puffer párhuzamosan kötődik az akksival, így nincs esélye érdemben beavatkozni. Itt valahol láttam egy hatalmas elkóval felszerelt akkutöltőt, de legjobban az optocsatolós tetszett. Nagyon mutatós lehet.
Pontosan nem akarok puffert mert akkutöltőnél SZERINTEM nincs értelme -- inkább abban az elkó helyére bekötött izzóban bízom . Talán jótékonyabb hatása lesz .
Hááááát lehet ,hogy úgy lesz mert csak forgatok mindent a dobozban de csak nem akarnak jól beférni a szelének .
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy egyszerű automata akkumulátor töltőt ami 6V és 12V-os akkuhoz jó és a teljes feltöltődékor le kapcsolja a töltőt vagy át áll csepptöltésre. Ez Simson motorhoz kellene mert 6V-os az akksija és 12V-os akksiról megy az index. Kapcsolási rajz kellene! Köszönöm szépen a segítséget!
Üdv.!
Szerintem neked ez lesz a megfelelő http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/automata_zseles_akkumula...o.html
Sziasztok!
mondja már meg valaki nekem, hogy a savas ólomakku töltő az miért nem jó a zselés akkukat tölteni ami ugyancsak 12V-os vagy fordítva , hogy a zselés akkutöltővel miért nem lehet savas ólomakkukat tölteni? Hiszen mindkettőnek 1,2V-os a cellafeszültsége csak az egyikben gáz képződik. Köszi a válaszokat!
Sziasztok!
Megtaláltam a cikket az akksi töltőről. De én úgyérzem hogy ekkora méretű felesleges a számomra. Maximum 70Ah-ás akkumlátort töltenék vele. Valami olyan érdekelne amin lehet szabályozni a töltő áramot. Esetleg ilyet tudnátok ajánlani? Vagy a proli007 félét le lehet butítani kisebbre? Köszönöm!
Hello!
Természetesen lehet csökkenteni a töltőáramot, alapvetően a transzformátor, az egyenirányítók és a shunt fogja meghatározni a terhelhetőséget. De esetleg nézd meg ezt a töltőt, hátha szimpatikus számodra.. üdv! proli007
Helló!
Jó lenne ez is. Nekem akkor 7,5A kellene maximum ha jól gondolom. Milyen tirisztorok lennének jók hozzá, miket kellene még megváltoztatni? Ha feltöltött akkor átkapcsol csepp töltésre automatán? Ami a kapcsolások között szerepel, az is megoldató a tirisztorok, sönt és ellenállások cseréjével? Mert azért több minden állítható rajta. Igazából Tesco-s, Metro-s töltőt nem akarnék venni. Itthon meg csak 1A-es van, ami elég gyenge. Kocsiban 44Ah-ás van. Ezért gondoltam hogy építek egyet. Az a baj hogy a trafó szekunder tekercse csak 12V-os ha jól tudom(és 10A-t tud). Gondolom 12V mindenképpen kevés. Köszi a válaszod!
Hello!
- Ha 7,5A-al szeretnél tölteni, akkor olyan egyenirányító és tirisztor kell, ami minimálisan 10A-al terhelhető. - Ha feltöltött kikapcsol. (Én nem vagyok híve ennek a csepptöltős megoldásnak, de ha ez a vágyálmod, akkor ez simán megoldható úgy is, hogy kiegészíted a vezérelt egyenirányítót kér 1N4003 diódával és egy ellenálláson keresztül 50mA-el töltöd az aksit. Így ha kikapcsol a töltő, bent marad a "csepptöltés".) -Természetesen a másik töltőre is vonatkozik amit írtam. - A 12V nem lesz elegendő, a veszteségek miatt. (A rajzon sem az szerepel) üdv! proli007
Szia proli007.
Az előbb linkelt kapcsolásod tetszik a legjobban amit idáig a neten találtam. Szóval,ha a tirisztorokat kicserélném 2N6400-ra és a táp teljesítményét megnövelném akkor a P2 beállításával, a P3-mal 10A-ig is lehetne szabályozni a töltőáramot? |
Bejelentkezés
Hirdetés |