Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkus fúró lion-ra csere
Sziasztok!
Ez a videó alapján cseréltem ki litiumos akksira a gépet: https://www.youtube.com/watch?v=h-_aC-7TuiE&t=2s A cellák 3db új LG HG2 18650 3000 mAh A BMS 3S 25A A problémám az lenne, ha induláskor fullon nyomom a gombot a fúrón, akkor csak kicsit megmoccan és nem megy. De ha kicsit lassabban nyomom neki és utána teljesen, akkor utána már megy rendesen. Mi lehet a gond?
Nem elég a 25 A amit a BMS biztosit.
Ahogy elhangzott, nem elég a 25A. Üzem közben már elég, de gondolj bele egy PWM szabályzó mekkora áramtüskékkel indítja a motort.
A BMS panelen az áram mérő söntön (nekem 25mOhm) eső feszültséget egy RC szűrő simítja. Ezt a részletet keresd meg a nyákon, majd növeld meg az időállandóját. Gyakorlatilag egy nagyobb kondenzátort kell az eredetivel párhuzamosan kapcsolni. Ez induláskor jóval magasabbra teszi az áram limitet, így nem fog fulladozni. Ugyan ez volt a gondom, és ez megoldotta. Ez a fúró egy cimborámé, tehát nem tudom megnézni, de lassan megjön egy másik BMS egy másik akkupackhoz, azon meg tudom mutatni majd. A sönt rövidre zárását is láttam, de akkor egy zárlat után az akkuk el is durranhatnak, ezért azt nem ajánlom a biztonság érdekében. Nekem nem robbant még fel cella, de nem játszok ilyet. Ha van jó minőségű képed a BMS-ről, akkor azon is meg tudom mutatni hova kell a kondi és mekkora. Olyan kép kell, amiről a kapcsolás és az alkatrészek feliratai jól kivehető. Rossz képekkel nem érdemes próbálkozni. A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2020
2,5mOhm helyesbítek, ugyanis 2 darab R005 van rajta, az pedig 5mOhm.
Értem köszi a válaszokat, 40 amperes elég lenne? Olyat tudnek rendelni.
Ilyen képem van most csak róla. Az alsó az enyém.
A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2020
Egy legalább 10µF/10V tantál kell ide. lehet 22 vagy 47 is.
https://www.conrad.hu/hu/tantal-kondenzator-smd-3216-10-uf-10-v-10-...3.html
Ilyet kellene oda forrasztanom?
Még mielőtt nekiugrassz egy tesztet csinálj meg. Azt a két R005 ellenállásból alkotott söntöt zárd rövidre. Próbáld ki a fúrót. Ha így is fulladozik, akkor más a gond.
Egy darab kondit ne rendelj soha, mert a postaköltségből kijön egy 40A-es BMS is. Itt a fórumon ajánlottam valakinek hogy otthon fellelhető lomokból mit érdemes felhasználni, erre ő megrendelte és megvásárolta ezeket arany árban. Szóval ha rövidre zárt sönt esetén jól üzemel, akkor egy (akár bontott elkó is megfelel tesztnek. Biztosan van valami levitézlett elektronikai hulladék otthon. Már csak azért sem kellene azonnal rendelni, mert lehet hogy nagyobb kondi kell majd. 10µF esetén durván 1s idő múlva aktiválódik a védelem.
Az ellenállások melyik lábait kellene összekötnöm?
Hiába zártam össze nem változott semmi.
Átforrasztottad egy dróttal a söntöt és úgy próbáltad? Akkor viszont nem az áram volt túl nagy, hanem a cellád túl gyenge, a BMS lekapcsolt, mert az indulásnál folyó nagy áram miatt a cellád feszültsége az alsó határ alá esett.
Csak ráfogtam egy darab vezetéket és úgy próbáltam.
Pedig erről a cellákról jókat írtak.
Itt 2,5 mOhmról, vagyiis 0,0025 Ohm-ról van szó. Ez nagyon kicsi. Ennek arányában egy 0,5-ös rézdrót veszi fel a versenyt .
Vastag, rövid vezetéket forrassz a sönt két kivezetésére..Így kiiktatod a túláram védelmet. De csak a teszt idejére cselekedj így.
Hogy ki, mit ír egy celláról, az lényegtelen, hamisítják, az öreg cellák nem tudják a gyári paramétereket. Csak amit te mérsz le, abban lehetsz biztos.
Valahogy így. Az R005 ellenállások két fóliamezőt kötnek össze, ezt kell neked is egy legalább 0,5-ös huzallal összekötnöd.
A li-ion cellákat úgy is tudod tesztelni, hogy valami nagyobb terhelhetőségű pár tized Ohmos ellenállással beterheled, miközben méred a kapocsfeszültséget. Mi van a cellákra írva? A pontos típus is sokat elárul. Egy képet is küldhetsz a pozitív pólusról, az is sokat mond. Először kínai lámpába való akkukkal próbálkoztam, az semmit sem bírt. Utána jöttek a laptop akkuk, azok jobbak, de 5A körül lehet terhelni őket. Most csak szerszámgép cellákat teszek be, ami már nem is olcsó, ezért megkérdőjelezhető a tunning létjogosultsága. Egy 55W-os autó izzó hidegellenállása kb negyed Ohm. Egy ilyen izzót egyetlen cella is vörös izzásig hevít. 2-3 másodpercig kínozd vele a cellákat, s ha közben kihűl az izzószál, a cella nem alkalmas szerszámgépekbe.
Igy csináltam múltkor is, most rá is forrasztottam, de nem javult.
A cellák: LG HG2 18650 3000 mAh, 20A
Az autó izzóval teszteltem egy cellát, bírta simán.
Már majdnem tanácstalan vagyok, de még egy teszt. A kék vezetéket (P-) ami megy a fúróhoz azt kösd le, és forraszd a BMS (B-) pontjához. Így nincs semmi ami lekapcsolhatna. Ha így se megy, akkor nem a BMS a ludas. Lehet a rugós csatlakozás, a motor, de a fordulatszám szabályzó is.
Akkor viszont baj van a BMS-el. Vagy más. Ha nincs is túláram, akkor is aktiválódhat a védelem ha egyetlen celle feszültsége is leesik, vagy a kontakt gyengesége miatt leesni látszik.
Meg az sem árt ha jo huzalokkal kötöd a BMS-t az akkukhoz. Épp tegnap mérgelödtem, mert az egyik 40 A-s gyári BMS-n az akkuk csatlakozására tervezett lyukak 0,6 mm átméröjüek voltak. Röhej! Szépen át lettek furva és igy már belefér az 1,5 mm2 huzal is. Ha oda az ember a 0,6 mm-s drotot dugná valoszinü, hogy soha az életben nem tudna még 20 A-t sem kihozni a cellákbol.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |