Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv minden ATMEL rajongónak!!!
Én még kezdő vagyok a témában.Fél éve foglalkozok a témával intenziven.Miután az Atmel 89s8253 assal eljutottam egy bizonyos szintig (Chip programozó gyártás, 7 szegmenses display kezelés,A/D converterek, Soros portra adat küldés...) Gondoltam beszerzek egy 16x2 es LCD displayt DEM 16212SY.Azonban nem tudom rávenni a kijelzöt hogy kiirjon valamit is. Bascom 8051 be programozok.Lhet hogy nem kompatibilis az LCD ezzel a programnyelvel ? Elektronikailag amit csak lehetett kipróbáltam. A P0 tól a P3 ig végig póbáltam a bekötést.felhúzó ellenálllásokkal is próbálkoztam de egyszerüen nem müködik
szia. borzalmasan röstellem magam, hogy egy másik oldalra irányítalak erről a fórumról, de a Bővebben: Link -en mindenki atmellel foglalkozik. ott lehet, h találsz megoldást a problémádra.
egyébként a fórum gazdájának javasolnám, h kéne készíteni egy oldalt, ahol atmel-es fórum, kapcsolások vannak, a pic-es oldalhoz hasonlóan. üdv, szetty
Helló!
Több adatot kéne megadnod, hogy segíthessünk: 1. Az alkalmazott kapcsolás (rajz) 2. Az LCD adatlapja, ha kaptál hozzá egyáltalán (a Google nem talált). Nem soros vezérlésű véletlenül ez az LCD? 3. A működtető program (a .bas és a kapott .asm vagy .lst). Nem ismerem a BascomAvr-t, van 'beépített' LCD kezelője, és azt használod? Jól? Próbáld meg inkább magad megírni! Ha assembly-ben programozol, ez nem lehet gond. Egyébként nincs olyan, hogy valami egy programnyelvvel nem kompatibilis... 4. A tapasztalt jelenség (egyáltalán ad-e életjelet a kijelző, pl. sötét kockák, stb) A neten egyébként rengeteg példát találsz, de könnyű elrontani is valamit (pl. 4 v. 8 bites interface, helyes inicializálás, időzítések, címzés stb). Javaslom, keress egy példát, és hasonlítsd össze a saját megoldásoddal. Csatolj egy RAR-t vagy ZIP-et az adatokkal! zuisti
Szia!