Fórum témák
» Több friss téma |
hello
lenne egy olyan problemam, hogy beleraktam egy suzuki ingnisbe egy 300wos erősítőt. Mivel nem volt alacsony jelü kimenet a blupunkt magnón ezért szétszedtem és kiforrasztottam a végfok elől a bemenetet és azt kötöttem rá magára az erősítőre.(árnyékolt vezetékek, puffer kondi meg van) A probléma hogy maga a generátor is besegít a zenébe Válaszokat várok valamilyen szürésre vagy esetleg egy feszültségosztós megoldás is érdekelne a kimenetre. Nem tudom az osztást kb mit mivel meg mekkorát mekkorával(ellenállás). a magnó végfokjai hidba vannak 2 ic 8 csatorna = 2 ic hid miatt 4 csatorna
Szoval ha jol ertettem az a gond,hogy mikor a motor dolgozik,akkor zavarja az erositot?Probalkoztal mar induktiv szuressel?Vagy szerinten probald meg leszurni keramia kondikkal,vagy az elobb emlitett tekercses modszerrel.
Udv
induktiv szüréssel kondival sem megy a dolog,de tegnap rájöttem h nem az erösitönek van szürési problémája,mivel az erösitönek akkor is kellene zugnia ha nincs bemenet neki adva,viszont ez elmarad,ha nincs az erösitöre kötve semmi akkor tökéletesen csendbe marad.talán a kábelek nincsenek normálisan leárnyékolva ezt majd most délután kiprobálom ha lesz időm és beszámolok az eredményekröl
Az erősítő önmagában is sípol (összekötés nélkül)? Esetleg megpróbálhatod a végfok egyik csatornájának egyik ágával vezérelni (soros kondi utána leosztva.) Sípolást ugyan nem szünteti meg de nem kell a rádiót átalakítani - bármikor cserélhető - talán egy picit zajosabb .Sípolás ellen tápágba soros induktivitás + utána egy jó nagy pufferkondi.
A vezetékezést nézd meg mindenféleképpen. Valószinű, hogy sikerült egy alapos fold hurkot csinálnod és akkor szinte semmi nem segit
az igazság az amint az elöbb is leirtam hogy a vezetéket amit a magnoból kihoztam az nincs rá kötve a magnon belöl semmilyen földelésre sem, csak a kasznira egy kondival de ugy se az igazi
de ott passz hogy hányféle test van A legjobb dolognak azt látom hogy a kimenetet leosztom egy fesz osztóval és az reményeim szerint nem fog sipolni a generátor miatt maga az erőstő nem csinál semilyen zajt sem ha nincs rajta bemenet Ha bemente nélkül kapcsolom be akkor nem sipol gondolom akkor nem a tápszüréével van a baj elöre is köszi a hozzá szolásokat
Üdv.Az erősítő akkor zúg ,ha vezérlést kap.A zavaró jelek a vezérléssel egyűtt kerülnek az erőssítőre.Ez lehet generétor zaj, de az autó elektronikája is okozhatja.Kérdés a táp és az RCA kábelt hol vezetted el, az RCA kábel árnyékolása 1x/2x/vagy 3x -szoros?Generátor hiba fordulatszám függő.Az RCA szűrő áll. megoldja a problémát.Gyenge akkumulátornál az erősítő ,közvetlen a generátorról dolgozik, ami válltó,tehát, szűretlen.A szűrés annál jobb minél nagyobb az aksi teljesitménye.Mert ez egy óriási kapacitá (kondi).Szokott még egy hiba előfordulni, ha hangváltós szettet használsz, és a hangváltót valami elektromos berendezés közelébe van.Pl az új PEUGEOT elektronikák, kikapcsolt rádió és erősítő mellet,hideg motornál fütyűl a magas.Öreg Tom
hát ez igy sok egy kicsit egyszerre
az rca kábel egy 4x 2 eres vezeték ami a kárpit alatt van végighuzva a középsö gerincen. ha a motor nem jár akkor semmilyen zaj sem hallhato ha bekapcsolom egyböl elkezdödik a sipolás, ha az erösitö ki van kapcsolva akkor egy nagyon halk sipolás hallatszik.
Hali!
Na tisztázzuk: A végfok előtt levetted a jelet. Ez a csatolókondi előtt, vagy után? A magnónál bekötötted az árnyékolt vezetéket a testre? Idézet: „az nincs rá kötve a magnon belöl semmilyen földelésre sem, csak a kasznira egy kondival” A földet egy kondin keresztül kötötted a testre? Vedd ki a kondit! Azon magnóknál is, ahol van vonal szintű kimenet, az RCA csatlakozón be van kötve a test a magnónál, és az erősítőnél is. - Tudtommal...
de nincs a magnon rca szintü kimenet,ez egy gyári magno
és közvetlenül a bemeneti lábról kötöttem le Idézet: „de nincs a magnon rca szintü kimenet,ez egy gyári magno és közvetlenül a bemeneti lábról kötöttem le” Ezt értem, ezért mondtam, hogy ne csak a két "melegpontot" kösd be, amit az IC-nél levettél, hanem a testet is, mint a gyári RCA-csatiknál szokták. Gondolom a jelföld egyenlő a teljesítményfölddel, mint általában az lenni szokott az autórádióknál.
ha ugyan az lenne ahogy mondod akkor megkapná magától a nagyerösitötöl
és nem lnne baj Idézet: „Gondolom a jelföld egyenlő a teljesítményfölddel, mint általában az lenni szokott az autórádióknál” Cirka 10-15 évvel ezelőt így is volt... azóta már rég hidalt végfokok vannak.
Igen, szép nagy körön, a kasznin keresztül, közben pedig a rádió felől jövő két melegszál, mivel nincs közvetlen árnyékolva, összeszedi a zajokat.
Hiába árnyékolt kábel, ha az árnyékolás nincs benne közvetlen letestelve mindkét végén.
Itt mi a végfok előtti, az előfok utáni testelésről beszélünk, a rádiónál, és nem az erősítőnél!
A lényeg, hogy a két vezeték árnyékolása legyen bekötve a rádiónál a tesre.
4 vezeték van mivel 4csatornás az erösitö
A végfokozat az 2 db ic aminek van külön külön 2 2 bemenete. az ic hidba van kötve mivel 4 csatornás eröstö van benne de csak 2 2 kimenet van
Ja, bocsi, tápföldre gondoltam!
Jogos, a teljesítményföld "kicsit" más.
magán a teljesitménykimeneten nincs föld gondolom mert hidkapcsolásban van az ic
Mielőtt "lenulláztad" az amúgysem nagyértékű Blaut, nem gondoltál egy "gyári" nagyszintű jel-illesztő alkalmazására? Sok szívástól kimélnéd meg magad :yes:
tda ha minden igaz 4szer 12w vagy valami ilyesmi
a nagyszint átalakito az kb darabja 1500FT és kb van benne egy induktiv 1:1es csatolás meg 2 ellenállás
ha már utána is jártál, akkor tényleg nem értem, miért nem azt használod
abból kell 4, annak az árából inkább veszek még vagy 2 hangszorot
Nem a teljesítménye, hanem a pontos típusa érdekel, hogy lekérhessem az adatlapját.
Akkor megtudnám nézni, hogy is van megoldva a bemenete, honnan, és hogy célszerű levenni a jelet, földet.
bocsi de most hirtelen nem tudom megmondani mert a kocsiba van az meg a haveré
probáld meg azt, hogy ne az erősítő bemenetéről veszed le a hangfrekis vezetéket hanem a magnorol.
ha ilyenkor is hallod a generátort ,akkor a vezeték elhelyezével lehet gond
Sok információ elhangzott.A lényeg:kell egy kis jel/nagy jel átalakító.Van már készen az autó hifi beszerelőknél.Sztereó hangszóró jel BE, sztereó RCA jel ki.Az eredeti kérdésem az volt, hogy a táp és az RCA-t hol vezetted?Az autó egyik oldalán a tápot , a másik oldalán az RCA kábelt, a lehető leg távolabb egymástól. Van amit érdemes megvenni és van amit érdemes megfogadni.A gyári rádiók belsejébe beavatkozni veszélyes,eldobandó is lehet a rádió! A külső átalakitónak a jelszintjét is szabályozni kell. A jó átalakító csotornánként 1-1 ICvel olja meg. Ha érdekel segítek.HA érdekel.Öreg Tom.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |