Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóba erősítő
 
Témaindító: semetka, idő: Okt 13, 2008
Lapozás: OK   4 / 5
(#) Shoo hozzászólása Szept 2, 2011 /
 
Na megvan az uj..remélem jó lesz.. Sony MEX-BT2700 =) Aztán majd jön a többi is
(#) pocimix hozzászólása Jan 10, 2012 /
 
Sziasztok
Tudnátok segíteni nekem?
Van egy Sony 4x50W-os autórádióm. Szeretnék két mélynyomót beleépíteni. Hová kell kötnöm a mélyeket, ha a két hátsót is megakarom tartani? Erösítöben gondolkozom, de nem tudom milyet, hova stb, Köszi
(#) EcoPityu válasza pocimix hozzászólására (») Jan 10, 2012 /
 
Szia!

Idézet:
„Van egy Sony 4x50W-os autórádióm.”

Jó lesz az 4x20W-nak is...
Idézet:

Szeretnék két mélynyomót beleépíteni.”

Gondolom az autóba... Hát hajrá!

Idézet:
„Hová kell kötnöm a mélyeket, ha a két hátsót is megakarom tartani?”


A mélyeket természetesen erősítőre, a "hátsókat" a fejegység REAR csatornáira!

Idézet:
„Erösítöben gondolkozom, de nem tudom milyet, hova stb,”


Ne gondolkozz, vegyél! Milyet? Természetesen csak az autódtól, a hangszóróidtól, a hallgatandó zene stílusától függ, és persze a hangerő igényedtől... Ami még számít, az autód elektromos rendszere, mert az is korlátokat szab!

Viszont ajánlanám, a többi autóerősítős, hangfalas topic végigolvasását is!

Pityu
(#) pocimix hozzászólása Jan 11, 2012 /
 
Szia EcoPityu
Igazad volt 4x40W. ( sony XR-C5110R )
Az a bajom, hogy ezen négy hangszórókimenet van 2 első és 2 hátsó.( Én úgy látom ) Ha ezeket bekötöm a 4 meglévő hangfalra, akkor nemtudom hova kössem az erősítő bemenetét. Bocs, hogy ennyire értetlen vagyok, de nem igazán vagyok otthon ebben a témában. Egyébbként nem kell nekem hogy nagyon nagyot szóljon, inkább hallhatóan dinamikus, tiszta zenére gondoltam. Esetleg lehet kapni szerinted olyan " olcsóbb " erősítőt ami meghajtja a 2 mélyet külön? Köszi
(#) ocsicsavo hozzászólása Jan 14, 2012 /
 
Sziasztok .

betettem a kocsiba egy sony mp3 at és egy 400 w erősitöt az a bajom hogy az erösitö és a lejátszó mindig kikapcsol ha teszek rá hangot és villog a cd lejátszo kijelzöje mig lenem veszem a hangot hátul 2db 30 as mély van bent

segitsetek hogy kössem be hogy jo legyen
(#) pisti89 válasza Shoo hozzászólására (») Máj 14, 2012 /
 
Bocsi, megkérdezhetném mi a baj ezzel?
SONY 1-825-376-11
Mert épp egy ilyet ajánlottak nekem
Hangminősége a rossz?
Párba használnám mélynek
Válaszod előre is köszönöm
(#) Davidd hozzászólása Júl 28, 2014 /
 
Sziasztok! Szeretnék építeni egy qvázikomplementeres végfokot. 400-500W-ot szeretnék kihúzni a végfokbol 2 ohmon. Ha jól számoltam akkor +/-50V kell legyen a tápfeszültség. Igazábol 2n3055-el akartam megoldani, 4 párral. De a 2n-ek ugyebár nem bírják ezt a feszültséget. (már csak a tokozás miatt is ezt a tranyót akartam használni mert a borda gyárilag ilyeneket fogad be.) Autós subvégfok lenne. Szóval csak puffogtatás. Mellékelek egy kapcsolási rajzot mit szoltok hozzá, úgy hogy lentebb vinném a tápfeszt, és hogy úgy okés-e. Eleinte az st151 volt a tervben, de valamiért induláskor begerjed ha terhelt a kimenete. Kocsiban szeretném az üzembiztosságot. Ha nem megfelelő a rajz legyetek szivesek mutatni valamilyet. Köszönöm előre is.
A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2014
(#) pika75 válasza Davidd hozzászólására (») Júl 29, 2014 /
 
Szia, nem akadekoskodni akarok, hanem csak halkan megkerdezem, hogy vegiggondoltad az egesz vonalat a gepkocsiakkutol a hangladaig? Elosztottad a 400-500w-ot 12v-al? Ez kb 40A-t jelent. Az ekkora teljesitmenyu erositok nem +-50v-rol mennek, hanem +-70, vagy akar +-100v-rol is. Meg aztan egy 400-500w terhelhetosegu feszultsegnovelo konvertert is kell epitsel. Es szerintem itt ugrik a majom a vizbe, hazilag megepiteni a lehetetlen hatarat surolja. No persze, ezt is meg lehet csinalni, de csak annak, akinek a kisujjaban van a kapcsolouzemu tapok mukodese, es ugy altalaban az elektronika. Inkabb vegyel a bolhapiacon egy lerobbant komolyabb autos erositot, egy kis penzel megjavitod, es maris megvan almaid autos subvegfokja. Es meg egy naiv kerdes: mi a banatot akarsz csinalni az autoban 400w-al?
(#) trionaudio válasza Davidd hozzászólására (») Júl 29, 2014 /
 
Hallo kolléga, inkább ezt építsd meg, mondjuk a tápja ennek is érdekes.erősítő kocsiba.
(#) steelbird válasza pika75 hozzászólására (») Júl 29, 2014 /
 
Idézet:
„Elosztottad a 400-500w-ot 12v-al? Ez kb 40A-t jelent.”

A teljesítmény effektív érték, megvan az 60A is csúcsban.
Idézet:
„Es meg egy naiv kerdes: mi a banatot akarsz csinalni az autoban 400w-al?”

Puffogtatni, azt írta.
Szerintem a végén ide akar kilyukadni, csak még nagyon az elején tart. Valahol el kell kezdeni...
(#) Davidd válasza pika75 hozzászólására (») Júl 29, 2014 /
 
Sziasztok! Én 2 ohmon terhelő impedanciával számoltam ezt a tápfeszültséget. Az inverter resz kicsit furán lesz megoldva, de elvben működik. Szóval elkészítek egy dc-ac atalakítót, aminek a primerje 2x12V, a secunder oldalt annyira tekerem meg amennyire szükségem van. A dc-dc átalakitó számomra nehéz lenne megépíteni alkatrész hiányban. Igen tudom mekkora áram kell neki.
@trionaudi: Ennél akkor picit egyszerübb egy tda7294-hiddal 8 ohmal terhelni, a táp pedig maradhatna ugyan az. Tudom wattmániás vagyok.
@steelbird: Mint az előbb mondtam wattmániás vagyok, nameg kiszeretném használni amit a mélynyomó kibir. Egy ilyen kaliberü gyári erősítő rengeteg pénzbe kerül, a végfok megépítésével nincs is bajom, invertert megoldom valahogy, de már ha ittartok hogy kihasználni a hangszorót, akkor be is linkelem hogy miről lenne szó. Már egy végfokom kész van, csak még nem minden okés vele. Ha bekapcsolásnál le van terhelve begerjed, azonkívül minden oké vele. Szerintetek mekkora végfok kellene, hogy ezt a hangszorót teljesen ki tudjam használni.
A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2014
(#) steelbird válasza Davidd hozzászólására (») Júl 29, 2014 /
 
Idézet:
„Szóval elkészítek egy dc-ac atalakítót, aminek a primerje 2x12V, a secunder oldalt annyira tekerem meg amennyire szükségem van. ...”

A DC-AC átalakítóval mit kezdel utána? AC -ról nem fog menni a végfok, úgyhogy ugyanott vagy, mert egyenirányítani kell majd azt az AC -t. Akkor meg mégiscsak DC-DC átalakítód lesz.

Idézet:
„Szerintetek mekkora végfok kellene, hogy ezt a hangszorót teljesen ki tudjam használni.”

Szerintem -ha nem akarod kockáztatni a hangszóród épségét- akkor 400W szinuszos teljesítményű végfok kell hozzá.

Idézet:
„Ha bekapcsolásnál le van terhelve begerjed, azonkívül minden oké vele.”

Ezt okozhatja tápegység probléma. Jól meg kell pufferelni a tápot.
A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2014
(#) trionaudio válasza steelbird hozzászólására (») Júl 29, 2014 /
 
Igaz van a kolleganak max 400 watt akar ketto.ohmo akar 8 ohmon alar 4 ohmon ez a maximalis teljesitmeny amit.uzemkepesen elbir. Volt eg magnaz erosiom 1 csatornas csak es legyilkolt egy kicsivel jobb kaliberu jbl hamgszorot.
(#) Inhouse válasza Davidd hozzászólására (») Júl 29, 2014 /
 
Van képed erről a 4-500W-os 2ohm-os mélynyomóról?
(#) Davidd válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 29, 2014 /
 
Még nincs megrendelve a hangszóró. Youtubon eleg sok video van róla.
@Steelbird: Ahogy mondod végülis tényleg dc-dc konverter, csak az alapelve megis dc-ac átalakitó amit ujra egyenirányitok és szürök. Sőt még clip áramkört is épitek amit visszavezetnék a bordhoz, hogy lássam mikor van az hogy kész ennél többet nem szabad ráadni. Csak 2 ohmon 400W, 8ohmon már csak 200W-ot bír. Mondjuk a 200W és a 400W között "csak" 3dB különbség van, lehet nem ér meg annyit. Akkor egy középút: +/-40V maximum +/-45V, amiből nem jön ki kb csak nagyon jo indulattal 300W.(persze 2 ohmon) Nekem is olcsóbban jönne ki, mert vannak itthon még a régi eredeti 2n3055-seim, már csak a kapcsolási rajzot kell keresnem ami jó is.
(#) Inhouse válasza Davidd hozzászólására (») Júl 29, 2014 /
 
Idézet:
„Csak 2 Ωon 400W, 8ohmon már csak 200W-ot bír.”

Ezt honnan veszed? Tartok tőle, hogy nem fogod tudni megvalósítani amit elterveztél.
Idézet:
„végülis tényleg dc-dc konverter, csak az alapelve megis dc-ac átalakitó”

Mutass hirtelen egy más fajtát!

Gyűjts egy kicsit még, és tiszteld meg a japán mérnökök munkáját egy hozzá illő erősítő vásárlásával! Ez az én javaslatom is.
(#) Davidd válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 29, 2014 /
 
Amit idéztél ebben 100%-osan igazam van, merthogy az a hangszóró tekercsenként 200Wrms, ha párhuzamosan kötöm akkor fele lesz az ohmikus ellenállása, de a wattok száma összeadódik, viszont ha sorosan kötöm, akkor csak az ohmikus ellenállásuk adódik össze, a teljesítmény ugyan annyi fog maradni. Már nézegettem pár erősítőt, egy jó kis monoblock kellene. Kialakul, addig is próbálkozom. Második idézetnél tény és való elgondolkodva igazad van, mindegyik azon alapszik, csak más más frekvencián működnek, és több fajta kapcsolási módszerjük van. Azért köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2014
(#) Inhouse válasza Davidd hozzászólására (») Júl 30, 2014 /
 
Szerintem meg akkor sem.
A teljesítmény a feszültség és az átfolyó áram szorzata. Magyarán, ha 2ohmra kötöd, akkor fele feszültség is elég (mivel 4 ohmhoz képest dupla áram folyik), hogy meg legyen ugyanaz a teljesítmény. Sorba kötve 8ohmon pedig épp a duplája kell a feszültségnek (4ohmhoz képest, 2ohmhoz persze 4-szeres), mivel fele akkora áram fog folyni. Az megint más kérdés, hogy az adott eszköz (tekercs) mekkora teljesítménnyel terhelhető. De akárhogy is kötöd, ugyanannyi marad az adott tekercs ellenállása, terhelhetősége, csak a 2 együttes impedanciája változik.
A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2014
(#) steelbird válasza Davidd hozzászólására (») Júl 30, 2014 /
 
A hangszóró tekercsek max. terhelhetősége nem változik, mindegy, hogy sorba, vagy párhuzamosan vannak kötve.
A 200W egy db. tekercsre vonatkozik. Két tekercs 400W -ot bír.

Csak az eredő impedancia változik, attól függően, hogy sorba, vagy párhuzamosan vannak -e kötve, vagy esetleg külön vannak hajtva, de az utóbbi nem szerencsés megoldás.

Az össz-terhelhetőség minden esetben a két tekercs terhelhetőségének az összege, vagyis 400W RMS.

Az erősítőt meg ahhoz kell tervezni, ahogy kötve lesz a két tekercs.
Ha párhuzamosan kötöd, akkor az eredő impedancia 2 Ohm. Ha sorba, akkor 8 Ohm.
2 Ohm esetén nagy áramú végfok kell, hogy meglegyen a 400W, 8 Ohm esetén pedig nagyobb feszültségről kell mennie a végfoknak ahhoz, hogy leadja a 400W -ot.

2Ohm esetén:
- tápfesz: +/- 45V
- csúcsáram: 20A

8 Ohm esetén:
- tápfesz: +/- 85V (szinte reménytelen vállalkozás)
- csúcsáram: 10A

Mint az a fentiekből látható, 2 Ohmra nagyon "izmos" végfok és tápegység kell a fellépő 20A -es csúcsáramok miatt.
Áramok szempontjából a 8 Ohmos verzió jobb választás lenne, de ebben az esetben a magas feszültség a probléma.

Talán +/- 25V -os, hidalt FET -es végfokokkal lehetne megoldani a legegyszerűbben.
De a 20A csúcsban akkor is problémás. És ez még csak a szekunder oldal.
A 12V -os betápon kb. 50A -es csúcsáramok fognak csordogálni.
Az már külön generátort igényel az autóba, meg öklömnyi kábeleket, jó nagy pufferelkókkal.

A DC-AC átalakítódnak is ekkora áramokkal kell majd dolgoznia, ezt is vedd figyelembe.

Ekkora teljesítményű hangszórónál a 2x4 Ohm a legrosszabb megoldás.
Jobb lett volna a 2x8 Ohm, vagy a 2x2 Ohm.
A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2014
(#) dB_Thunder válasza steelbird hozzászólására (») Júl 30, 2014 /
 
Idézet:
„50A -es csúcsáramok fognak csordogálni.
Az már külön generátort igényel az autóba, meg öklömnyi kábeleket, jó nagy pufferelkókkal.

A DC-AC átalakítódnak is ekkora áramokkal kell majd dolgoznia, ezt is vedd figyelembe.”


Fenézik! Az 50 amperes csúcsokat simán bírja a gyári villamos rendszer, meg a 16-25os kábel is elég.
(#) Davidd válasza steelbird hozzászólására (») Júl 30, 2014 /
 
Szia! Tudom nagyon jól, hogy maga a tekercsenkénti teljesítmény nem változik. (Lehet elbeszeltünk egymás mellett.)
Idézet:
„Az össz-terhelhetőség minden esetben a két tekercs terhelhetőségének az összege, vagyis 400W RMS.”
Ehez kicsit hozzászólnék. lásd egyszerü példa: Van egy rézkábel, ami elbir 10 ampert, ha parhuzamosan kotol vele még egyet akkor viszont 20 ampert bír, de ha a kettőt sorbakötöd akkor nem fog bírni 20A.
Idézet:
„2Ohm esetén:
- tápfesz: +/- 45V
- csúcsáram: 20A

8 Ω esetén:
- tápfesz: +/- 85V (szinte reménytelen vállalkozás)
- csúcsáram: 10A”

Ez igaz, de maga a felvett teljesítmény ugyan annyi, csak más a Volt és az Amper.
Lehet lenyugszom és egy kis tda7294 híd fogja hajtani 8 ohmon, és kezdésnek teljes mértékben elég. Tény és való hogy tényleg elég nehezen lehet alkalmazkodni ehez a 2x4 ohmhoz, de ha az utóbbi megoldást választom akkor nincs semmi probléma.
Szerintem zárjuk le, kicsit sok wattal kezdtem, ennyi. Köszönöm!
(#) Inhouse válasza Davidd hozzászólására (») Júl 30, 2014 /
 
Ne zárjuk még le.
Az "Amper" nem egyenlő a teljesítménnyel! Az az átfolyó áram és a rajta eső feszültség szorzata. A példád több szempontból is rossz. A kábel nem terhelés, sajnos van némi ellenállása, az ideális 0ohm lenne, a feladata a kellő energia eljuttatása a terheléshez. A 10A a terhelhetősége, nem a teljesítménye.
Idézet:
„egy kis tda7294 híd fogja hajtani 8 Ωon”

Jól leadtad. Nézted, hogy hány Wattot tud 8ohmon a TDA? Ja, és annak is kell szimmetrikus emelt tápfeszültség.
(#) steelbird válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 30, 2014 /
 
Én nem vagyok ebben annyira biztos.

Max. áramok, találomra kiválasztott autótípusoknál:
Lada generátor: 45-55A
Renault clio generátor: 60A
Opel Astra F generátor: 70A

Felkapcsolt távolsági fényszórókkal (pl. 140W -os halogén izzókkal), meg a többi izzó (helyzetjelző, féklámpa, gyújtórendszer, ventilátorok, egyéb elektromos fogyasztók) terhelésével már mindhárom találomra kiválasztott autótípus generátora meghasalna az erősítő 50A -es csúcsáramával együtt terhelve.

Nem Audija van mindenkinek, 120-200A -es generátorral...
(#) Davidd válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 30, 2014 /
 
Még szép hogy nem egyenlő az Ampert a teljesítménnyel, hanem a feszültség és az áramerősség szorzata az a pillanatnyi teljesítmény. Na most visszatérve az előbbihez, hogy 2ohm és 8 ohm esetén: Mind a 2 esetben más az áramerősség és a feszültség, de viszont a szorzatuk, azaz a teljesítmény nagyon közel állnak egymáshoz, mert nem pont a fele lett véve a 85V nak, és kétszeres áram. A tda7294híd +/-36V terhelt táp mellett 8 ohmos műterhelésre 200W rms-t képes kiadni magából a kis ic. Igaz ilyenkor nagyon kell hűteni és nagyon csúcson járnak az IC-k, de siman kijön 170W rms a hídből. (Kihangsúlyozom tda7294 hídról beszélek)
A 10A igen a terhelhetősége, igazad van nem adtam mellé feszültséget, csak mellégondoltam pl a 220as hosszabító kábel, így mindjár megvan hogy mekkora teljesítményt képes elviselni. Igazad van hogy nem terhelés, de neki is van egy bizonyos teljesítmény amit eltud szállítani.
(#) Inhouse válasza Davidd hozzászólására (») Júl 30, 2014 /
 
Idézet:
„Még szép hogy nem egyenlő az Ampert a teljesítménnyel, hanem a feszültség és az áramerősség szorzata az a pillanatnyi teljesítmény.”

Akkor ezt ezután majd vedd figyelembe...
(#) Davidd válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 30, 2014 /
 
Természetesen. Tudom döntéseim változnak mint az időjárás, holnap/holnapután elindul az inverterem, akkor tuti hogy egy nagyobb végfokot fogok készíteni, de ha nem akkor marad ideiglenes megoldás amig ki nem gyül a pénz komolyabb autóerősítőre. Remélem mostmár beleegyezel abba hogy lezárhatjuk. Még annyi, hogy mikor alakul ki pénz még 1F-os kondi is fog kerülni a rendszerbe, nem szeretném hogy idővel villogjanak a lámpák is. Ha lesz valami fejlemény értesítelek. Az eddigieket köszönöm.
(#) pinyó39 válasza Davidd hozzászólására (») Júl 31, 2014 /
 
Tekercsenként 200W-nyi erősítőt táppal össze hozni nem művészet, ezt egy másik topicban már alaposan kitárgyaltuk. A "kólásüveg" kondit meg okosan tedd be hogy hatásos is legyen. ( Megjegyzem a "CS"-n időnként igen olcsón lehet kapni nagyon nagy teljesítményű erősítőket.)
(#) dB_Thunder válasza steelbird hozzászólására (») Júl 31, 2014 / 1
 
Azt nem állítottam hogy marad energia a töltésre is!
Generátorcsere típus és modell azonosság esetében sem egyszerű. Általában változik a meghajtó szíj és tárcsa mérete, rosszabb esetben még a nyomvonala, feszítése is. Ráadásul csak 20-30 A-rel tud többet, azzal pedig nem sokkal vagyunk előrébb. És az is megeshet hogy az adott autóban a modellje legerősebb generátorát rakták,mert kell a fedélzeti cuccoknak a kakaó, olyankor hova tovább?
Tákoljunk bele típus és/vagy modellidegen generátor?
Minek?
Ekkora hangrendszer soha nem megy nyélen egy épeszű embernél sokáig, még hosszabb utazásoknál sem. Előbb utóbb megunja megtanulja az ember nem teljesen lemeríteni az akksit. Csak egy apró életmódváltás kell: otthon mindig töltőre kell tenni az autó, esetleg plusz akksival felvértezni.
(#) pinyó39 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 31, 2014 / 1
 
Egy kis érdekesség: az itthoni autóhifi hajnalán amikor még Rokit sem lehetett látni itthon csak méregdrága PG, DLS, Genezis erősítőket (is) lehetett kapni jött az ötlet: lehet ilyen végfokot építeni. A táp +- 50 V stabilizált és 4 db Quad405 volt az egyik dobozban ez hajtotta a 4db nevenincs mélyet. A másik dobozban 2 csatis Quad az első szetteket, előbb Rainbow-at, később szénszálas Helixeket selyem magassal. Akkoriban elvoltam vele egy ideig és a gk elektromos hálózatát sem piszkálta. Az akkori Varta akkukat sem kellett sűrűn cserélni, persze álló helyzetben csak az autósmozi játszott és ott is szolid hangerővel letekert mélyekkel. Zenehallgatás kizárólag járó motornál történt igazán. (Ennyit a nosztalgiáról).
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2014
(#) Inhouse válasza dB_Thunder hozzászólására (») Aug 1, 2014 /
 
Vannak, akik komolyan gondolják a generátor témát!
Következő: »»   4 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem