Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   101 / 341
(#) sziszi2005 hozzászólása Jún 21, 2011 /
 
Sziasztok !
Van e valaki aki 2 ütemű 2 hengeres gyújtásban járatos?
(#) SzervízMacska válasza sziszi2005 hozzászólására (») Jún 21, 2011 /
 
Mi a kérdésed?
(#) sziszi2005 hozzászólása Jún 21, 2011 /
 
Szia ! Szeretnék egy olyan trabant gyújtást ami nem határozza meg a fordulat szám határt! Hanem addig lehetne húzatni mint mondjuk egy japán motort és úgy vegye a fordulat számot!
(#) autoelektrik válasza CsemanAttila hozzászólására (») Jún 21, 2011 /
 
Szia!
Nem feltétlen a probléma megoldás miatt vagyok itt.

A lényeg a mérés leírása lenne, hogyan is szoktunk ezt azt ténylegesen a gyakorlatban mérni. Pl multiméter egyik kabelét ide dugjuk a másikat amoda, meg ilyenek. Tehát a gyakorlati alkalmazásra lennék kiváncsi.
(#) sziszi2005 hozzászólása Jún 21, 2011 /
 
Vagy keresek ha valaki járatos benne egy gyújtást 2hengeres 2 ütemű japán motorhoz!
(#) potyo válasza sziszi2005 hozzászólására (») Jún 21, 2011 /
 
Ez nem csak a gyújtáson múlik, mechanikailag is birnia kell ezt a motornak, erre kell, hogy legyen tervezve. Karburátoros motorokon nemnagyon szokott lenni leszabályzás tudtommal, lehet, hogy a mostani korlátot is már az szabja meg, hogy bizonyos fordulat felett a gázcsere legyengül, nem kap elég benzin-levegő keveréket, vagyis gyakorlatilag sajátmagát korlátozza a motor.
(#) CsemanAttila válasza autoelektrik hozzászólására (») Jún 21, 2011 /
 
Jó jó, de ha én is látom a programban, hogy mit kell mérni honnan akkor könnyebb elmagyarázni Legalább akkor tipus, évjárat, motorkód, és hogy mit kell mérni.

Map szenzor általában 5V táp, Gnd, és egy kimenet. Ha egyszerű akkor kimeneti feszültséget változtatja a vákuum függvényében mint pl, Nyomás(bar)----Feszültség(V)
0,4-----------------0,29
0,7-----------------0,89
1------------------1,49
1,3-----------------2,09
1,6-----------------2,69
1,9-----------------3,30
2,2-----------------3,90
2,5-----------------4,50

Ha nem egyszerű akkor a vákuum mértékének arányában a jel frekvenciája változik. Ezért számít milyen autóról van szó.
(#) SzervízMacska válasza autoelektrik hozzászólására (») Jún 21, 2011 /
 
Már leírták előttem, hogy nem így működik, hogy ezt dugd ide, amazt meg oda. Ha megvan a doksi, nem is értem, mi a bajod... Le van írva, melyik lábon, mit kell mérni. [OFF]Azt Te is vágod, hogy a multiméter kezelését nem itt kéne megtanulni, nem? Ugyanis itt autóelektronikáról folyik a szó.
(#) sziszi2005 hozzászólása Jún 21, 2011 /
 
Köszi a segítséged de motorikusan bírja !Ne haragudj de ha van rá időd hallgasd meg. Észre veszed hogy úgy szól mint egy stíl fűrész! hiába próbálom át küldeni de a youtubot nem tudom
(#) sziszi2005 hozzászólása Jún 21, 2011 1 /
 
Mindegy !Köszi nehéz elmagyarázni aki csak az elektromosságban él
(#) SzervízMacska válasza sziszi2005 hozzászólására (») Jún 21, 2011 /
 
Szia. A trabiban gyárilag megszakítós gyújtás van, de fordulatszám korlátozás az nincs. Ennek elektro-mechanikus mivoltából fakadóan elképzelhető, hogy egy kritikus fordulatszám fölött a megszakítókalapács már nem tud egy motorfordulat alatt visszatérni az üllőre, ezért ebben a "körben" az aktuális henger gyújtása is kimarad. Ez természetesen fordulatszám csökkenést okoz... Feltételezem, hogy ennek lehetőségét csak a komplett gyújtás elektronikusra cserélésével lehet kiküszöbölni. És idáig terjed ennek a fórumnak a kompetenciája a kérdéseddel kapcsolatban. A többi már kőkemény mechanika. Gázok áramlása, ahogy potyo már írta; furat-löket ( tehát hengerűrtartalom ) machinálása; a gázáramlás gyorsítása, esetleg a gázcsere magasabb fordulatszám-tartományhoz történő optimalizálása. A trabantban ugyanis a vezérlés is pofon egyszerű, szelepeket, vezérmű tengelyt nem tartalmaz. Maga a dugattyú nyitja-zárja a henger falán azokat a nyílásokat, melyeken a benzin-levegő keverék és a kipufogó gáz közlekedik. Azt már csak érintőleg említeném, hogy az alváz, a futómű és főleg a fékek nem alkalmasak lényegesen nagyobb teljesítményű motorhoz... Nem véletlen, hogy az autó tuning egy külön szakma.
Ha valakinek válaszolsz, a hozzászólás fejlécében használd a válasz linket!
(#) barany165 válasza zattex hozzászólására (») Jún 22, 2011 /
 
Szia! A zavar a rádióba az antennán és a tápfeszültségen keresztül tud bejutni. Elöször járó motornál, bekapcsolt rádiónál zárjuk rövidre az antenna bemenetet- ha a szerkezeti kialakítás olyjan akkor csináljunk egy rövidzáras koax dugót. ha a zavar vétele megszünt, csend van akkor az antenna a rossz / testelése a talppontnál/. Második lépés a tápcsatlakozás- tekerjük rá a vezetéket közvetlenül a rádiónál ferrit gyűrűre a sárgát és a pirosat.Ellenörizzük a rádió testelését. A gyújtásnál ellenállás méréssel a kábeleket, gyertyapipák árnyékolólemezének meglétét!
Üdv: bm
(#) kissi válasza SzervízMacska hozzászólására (») Jún 22, 2011 /
 
Szia!

A pontosság kedvéért: a trabikban volt elég sok hall jeladós gyújtás is elektronikus végfokkal, ahol nem okozhatott problémát a mechanikus mozgás!
Ami még a témához releváns lehet: a trabi nem állította a zárásszöget --> nagyobb fordulatszámon nem bír rendesen felépülni a mágneses tér --> gyenge szikra --> csökkenő teljesítmény ( + a leírt áramlásproblémák ) !
(#) sziszi2005 válasza kissi hozzászólására (») Jún 22, 2011 /
 
KÖSZI A VÁLASZT!
EZÉRT KERESNÉK MÉG EGY INTENZÍVEBB GYÚJTÁS TIPUST AMI ERŐSEBB SZIKRÁT AD LE !
(#) sziszi2005 hozzászólása Jún 22, 2011 /
 
KÖSZÖNÖM SZERVÍZMACSKA TE VAGY A LEGKÖZELEBB A PROBLÉMÁMHOZ!
(#) sziszi2005 hozzászólása Jún 22, 2011 /
 
Nem tudtam hogy a nagybetű rosszat jelent!
Nekem azt jelentette , hogy szemüveg nélkül is tudok olvasni!
(#) potyo válasza sziszi2005 hozzászólására (») Jún 22, 2011 /
 
Legtöbb böngészőben van lehetőség a szöveg nagyítására, és a beállítást meg is jegyzi, így amikor legközelebb visszajössz, nagyobbak lesznek a betűk. Próbáld meg a bal Ctrl gomb nyomvatartása mellett a + gombot nyomkodni a billentyűzet jobb szélén.
(#) barany165 válasza kissi hozzászólására (») Jún 22, 2011 /
 
Szia! Kapcsolódva a témához, sajnos az előgyujtás állítása a hall-os megoldásnál megoldatlan lett. A trabantos oldalakon sok megoldás található !Anno megépítettem a Hobbielektronika oldalain a Rádiótechnika
folyóírat-ból közölt tranzisztoros és tirisztoros gyujtásokat, nagyobb teljesítményű változatban és mindkét tipust . A tranyósnál 0.25Ohm-os primer ellenállású volga trafó /előtét nélkül/ , szekunder gyorsításkor is 25-30Kv, A tirisztorosnál 1.2Ohm körüli trafó-szekunder fesz: 30-35Kv. A töltő fés esz. 800V volt ami szuperponálódott a szekunder jelalakra. Ennél ledarabolt kőrmű gyertyáknál is ment a motor/Lada/
gázelemzésnél katalizátor nélkül is 0,4 % alatti CO.14%
co2, 100ppmHC, Számított lambda 1, 1 körül.
A méréseket tanúsításhoz használt OMH-s müszerekkel végeztem.Üdv!
(#) kissi válasza barany165 hozzászólására (») Jún 23, 2011 /
 
Szerintem a zárásszög vezérlése nem elhanyagolható szempont a gyújtás kialakításánál a megfelelő nagyságú szikra érdekében, az előgyújtás szabályzás meg az égési folyamat optimalizálásához szükséges ( persze mindkettő befolyásolja a teljesítményt! )!

Steve
(#) djmaxi hozzászólása Jún 23, 2011 /
 
Hali.

Invertert akarok bekötni a kocsiba ami elég nagy áramot vesz fel, és nem akarom, hogy állandóan menjen.
Kapcsolóra meg valami relére gondoltam.
Tudtok ebben segíteni hogyan valósítsam meg?
Előre is köszi mindenkinek,
(#) CsemanAttila válasza djmaxi hozzászólására (») Jún 23, 2011 /
 
Helló! Esetleg néztél már ki valami típust? A kis teljesítményű olcsó kategória szivargyújtós, a komolyabb meg kapcsolós... Szerintem előbb nézz szét a neten.
(#) SzervízMacska válasza djmaxi hozzászólására (») Jún 23, 2011 /
 
Szia. Jól mondja a kolléga, a nagyobb teljesítményű inverterek kivétel nélkül főkapcsolóval ellátottak. Ezt kiegészíteni egyéb kapcsolóval nem szükséges, és a legtöbb esetben nem is szabad. Ennek oka az, hogy a nagy teljesítmény miatt fellépő disszipáció - a kapcsolóüzemű technika ellenére - a kikapcsolást követően is igényelhet aktív hűtést. Erről, és az alkalmazandó tápkábel keresztmetszetről az adott készülék leírásában olvashatsz. Ha kW nagyságrendű teljesítményre gondolsz, mindenképpen közvetlenül az akkumulátortól kell a tápfeszültséget a felhasználás helyéig vezetni. A testet viszont veheted a karosszériáról, természetesen a fémtiszta kontaktus és a megfelelően stabil csatlakoztatás figyelembe vételével. Természetesen a pozitív ágba, közvetlenül az akku mellé, legalább a készülék maximális áramfelvételével megegyező névleges értékű olvadó biztosítót kell tenni.

Üdv.: Macsek
(#) Ricsi89 hozzászólása Jún 27, 2011 /
 
Sziasztok!
Peugeot kiegyenlítő tartály oldalán találtam egy vízszintérzékelőt és érdekelne a bekötése. 3 kivezetése van. Az érzékelőre ez van írva: Valeo 73103502
Gondolom ez lehet a típusa. Találtam a neten egy képet is róla. Bővebben: Link Ha valaki tudja a bekötését, akkor írja már le.
(#) CsemanAttila válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jún 27, 2011 /
 
Kicsit görbe, itt ott kerek, majdnem nagy, milyen színű? Írj pontos típust, évjáratot, motorkódot és megtudom nézni neked. Üdv!
(#) Ricsi89 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Jún 27, 2011 /
 
Nincs hozzá autó, csak egy hűtőt szereztem egy projektemhez, annak az oldalán volt a kiegyenlítő tartály, amin volt ez. De ha már kivenni nem tudom, mert akkor elfolyik a víz, akkor fel szeretném használni alacsony szint jelzésre. Annyit tudok, hogy elvileg egy Peugeot 405-ösben volt.
(#) drachvuv hozzászólása Jún 28, 2011 /
 
Üdvözlök mindenkit!
Olyan ügyben kérek segítséget hogy az autóknál a gyújtózár át lehet e építeni hogy gombnyomásra is gyulladjon a kocsi és gombnyomással is oltható el ilyen kapcsolást keressek! Sokan kérték tőlem hogy építsek be nekik olyan gombot ami be tudja gyújtani az autót és el is oldható gomba de meg maradjon rajta a gyújtó zár is! Ebben kérnék segítséget tippet vagy kapcsolási rajzot ha van!

Előre is köszönöm a segítségeteket!
(#) SzervízMacska válasza drachvuv hozzászólására (») Jún 28, 2011 /
 
Szia. Először ketté kellene bontani a feladatot, mert két külön dologról van szó. Gyárilag, az autók többségénél a kormányzárral a gyújtáskapcsoló egy egységet képez. Ez azért így alakult ki, hogy lezárt kormányzárral ne lehessen közlekedni, ugyanis enyhén szólva balesetveszélyes. Ezért a két funkció megtartása mellett, a külön választás - gazdaságosan - nem kivitelezhető. Tuninggal foglalkozó, kreatív kisvállalkozások szoktak ilyet csinálni egyedi megrendelésre, kellőképpen borsos díjazás fejében. Ebben benne foglaltatik az elektro-mechanikus kormányzár szerkezet kialakítása, a gyújtáskapcsoló betétet és a hagyományos indítókulcsot kiváltó elektronika, valamint a kettő üzembiztos összekapcsolása. A felelősség is be van az árba kalkulálva, ugyanis a pórul járt ügyfél, aki a menet közben bezáródott kormányzár végett balesetet szenved, nem hord ebédet a szerelőnek a kóterba. Innen kezdve ez a téma meghaladja egy fórum beli kérdés-felelet kereteit - szerintem.
(#) drachvuv válasza SzervízMacska hozzászólására (») Jún 28, 2011 /
 
Először is köszönöm a válaszodat!
De van még egy lehetőség sok luxus autókban láttam olyan technikát ami egy számkombinációt ütnek be és be gyullad a kocsi! Viszont a Robogóknál is van ilyen hasonló technika hogy gombnyomás hatására gyújt a motor!
(#) enree hozzászólása Júl 11, 2011 /
 
Sziasztok!

...valaki mentsen meg, az őrület határán vagyok!
2003-as Jetta, apukám kocsija. Egy éve tettem bele egy Parrot CK3000-et, tökéletesen működött, aztán úgy volt, hogy kocsicsere lesz és kiszedtem, mégse lett kocsicsere, visszaraktam, azóta akivel beszél mindenféle összevissza zúgást hall (az autóban tökéletesen lehet hallani mindent)... (annyi különbséggel került vissza, hogy nem a parrot reléje szakítja meg a hangszórókat és látja el őket hanggal, hanem beküldtem a gyári RCD300 fej bejáratára a jelet, hogy a rádióról lehessen állítani)
Már vagy ötször szedtem szét, átnéztem mindent, látszólag minden stimmel... volt, hogy egy napig egyáltalán nem csinálta, aztán megint rákezdett...
Nem függ semmitől; fék, gáz, klíma, hol a telefon a kocsiban, jár a motor, nem jár a motor, semmi nem befolyásolja, egyszer csak elkezdi, aztán zúg, az is változó, hogy mennyi ideig, és a gyakoriság is.
Ha valaki találkozott már ilyesmivel, nagyon örülnék, ha megosztaná velem a tapasztalatait.
Üdv:
E.
(#) enree válasza enree hozzászólására (») Júl 12, 2011 /
 
Véletlenül elírtam; 2007-es az autó, ha ez számít valamit...
Következő: »»   101 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem