Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Amit mögmondtam az mögmondtam! Túl kevés képi infó van erről a bajuszkapcsolóról, gondoltam teszek róla, hogy ez ne így legyen. Hiába, én már csak ilyen vizuális típus vagyok.
Helló. Egy régi 1.4es benzines (kb 96os?..) Meganeba tönkrement az immobilizer. Gyakori hiba, gy muksó megcsinálta 100€ért, kb 29500 forintért. Utánanéztem az immobilizerek deaktiválásának, találtam is egy pár hasznos infót. Viszont pont erről a típusról, -fenix 3- nem találtam pontos leírást. Van benne egy Motorola IC, a körül volt javítva a dolog. Az ic mc68hcp11e1vfn típus. Ez valamilyen memória IC? És csak elég lenne a memóriáját törölni, vagy mi szerepe ennek az ICnek? Meg is jelöltem, melyik lábaihoz volt forrasztva drót. Tudna valaki segíteni, hogyan is kell deaktiválni egy ilyen típusút?
Találtam egy ilyen dekódolót, ez többféléhez is jó, de leírás nem ad az enyémhez. Mindegyiknél egy bizonyos 28F512 / 27C512 EPROM agyát kell megbolondítani a reset lábán keresztül. De amit én szétszedtem, nem is volt ilyen EPROM. A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2014
A linken lévőhöz hasonlót láttam már működés közben, pontosan nem tudom, hogy mi volt, az ECU-ra volt kötve 3 vezetékkel. Ennek a leírása alapján hasonlóan működött, de ez házi készítésű volt, valamilyen AVR-el. Tehát elvileg elkészíthető otthon is.
Maga a programozó annyira nem is érdekel, hogy házilag elkészítsem. Inkább megveszem.
Egyébként mit jelent az a TMS374 ? (mit foglal magába?) És mi az az ECU? (komplet a vezérlő egység, vagy csak az a bizonyos IC, ami az immo kódot tartalmazza?)
Az ECU a motorvezérlő egység. Nekem mondjuk nem lenne mindegy, hogy 1000Ft-ból megcsinálom a programozót, vagy kiadok érte több tízezret. Az immo egység külön van ha jól tudom és csak jelet küld a motorvezérlőbe. Az immo kiiktatáskor meg kell szakítani ezt a vezetéket is.
Mindegy, mert már megvettem ezt.
Ha jól értem, akkor az egység megfelelő külső kontaktjaira rá kell kötni a +/- 12V feszültséget, és a dekódoló adat kábeljét, pedig az EPROM Reset lábára. Le is írja melyik IC hanyas lába az. Még kép is van, de csak valamelyikhez. Leírás szerint jó: Renault SIEMENS Fenix 3 and 5 Renault SAGEM SAFIR 1 and 2 Sagem SL96 Psa DAEWOO SIEMENS HYUNDAI SIEMENS KIA SIEMENS MAGNETI MARELLI Viszont pontos leirás nincs a SIEMENS Fenix 3 and 5-re Egyébként mi a szerepe a MC68HCP11EVFN ICnek? Hasonló mint a 28F512 / 27C512 EPROM szerepe?
A 68hcp11 az egy mikrokontroller. Az epromoknak pedig nincs reset lába(egy memóriát miért is resetelnénk?) az a láb, amihez hozzá kell kötni az engedélyező láb, tehát ezzel csak az eprom használatát kapcsoljuk. Ez az áramkör pedig egy egyszerű frekvenciagenerátor, ha minden igaz 32Hz és 3,2kHz között állít elő sima négyszögjelet. Már csak a lépésközre kell rátalálnom és kész is a megfejtés.
Úgy írják a leirások hogy az EPROM ,,resett,, lábára kell kötni. Akkor ez csak olyan paraszt nyelven van, hogy ,,kiütjük az agyát,, ? De viszont ha mindenhol az EPROMot kell buherálni, akkor az én esetemben a Fenix 3-nál, miért a mikrokontrollert kell megpiszkálni? Abban van valamilyen kód, amit valamilyen programozóval nullázni kell?
Itt van mondjuk ez a megoldás is, amihez nem kell szétszedni a dobozt, és az IC lábaira kötösgélni. Ez akor hogy működik? Miért szedné szét sz ember a dobozt, és kötözgessen a pici IC lábaria kábelokat, ha kivülről is meg lehet oldani?
Egyébként lehetséges a 68HCP11 mikrokontrollerrel lehet bármit is úgy kezdeni, hogy nincs kiforrasztva? Ahhoz hogy gépre kössem, és programozzam, nem kell kivenni?
Sziasztok!
A Suzuki Ignisembe egyik napról a másikra nem kapcsolhatók fel az első ködlámpák. A hátsó igen, de az elsők nem. Egyszerre "ment el" a kettő, ezért az izzó hibáját nem valószínűsítem, így első körben. Nem találom a hiba forrását. Aki tud, segítsen legyen szíves, még is merre keresgéljek. A biztosítékok jók, a kapcsoló is jó, mert a hátsót kapcsolja. Köszönöm előre is! A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2014
Ha nem nagy macera szétszedni, én az izzókkal kezdeném. Volt már nekünk olyan, hogy egyszerre égett ki mindkét tompított. Meg olyan is, hogy mindkét ködlámpaizzóról leszakadt az izzószál, amikor egy őzzel ütköztem, pedig a lökhárító egyik rögzítési pontjának helyéről kiugrását leszámítva semmi egyéb nem történt...
Sziasztok!
Alkatrészt keresek, egy VW motorvezérlőbe. Ez egy végfok ami egy alapjárat állító motort hajt meg: TLE 5203 Ha valakinek lenne ilyen véletlenül vagy tud beszerzési forrást, azt megköszönném.
Köszi!
Ha az izzókkal kellene kezdenem, hogy férek hozzá a legegyszerűbben?
Nem baj, majd kísérletezek valahogy.
Köszönöm szépen a segítségedet, akkor kezdem az izzóknál.
Tud valaki segiteni golf3 -ba tdi be kellene a sebbeség jeladót be kelkene kötni.3 vezetékes...
Helló!
Még régebben írtam, hogy akkucsere után megjelentek hibakódok. Próbáltam "törölni" negatív saru levétellel, de megmaradtak. (Szerintem eltárolta a memóriába.) Hogyan tudnám törölni a kódokat. Bosch Motronic 1.5.4 vezérlő, ALDL diag. csatlakozó. Esetleg, ha valaki tud egy hibakód olvasó kapcsolást az is jöhet. Kódok: 35-Idle air control valve stepper motor (no idle speed control)-->ez lehet a nem járó motor miatt is... 38-Oxygen sensor - voltage low (weak mixture) 14-Coolant temperature sensor - voltage low
Szia! Ha megfelelnek a képek akkor nagyon szívesen. Szerintem a törlés folyamata a csati pontjai megfelelően zárva és az akkusaru 60"-re levesz.
Szia! A barna a test lesz.
Köszönöm! Az erasing-nál nem az van leírva, hogy hogyan kell törölni a hibakódot? Egyébként milyen programból nézted ezeket?
Amit nem látni az ott arról szól, hogy a hibakódot hogyan kell értelmezni a felvillanásokból.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2014
Hát megpróbáltam úgy hogy össze van zárva az A-B és akkor veszem le a sarut, de nem törlődött. Esetleg valaki nem tud segíteni abban, hogy az aldl szabványt kezeli-e az AB-COM. Egy Arduino TTL-USB konverterrel lenne megoldva az illesztés. (kínából rendelném, ha működőképes lenne az ötlet)
Ha nem törlődik, akkor azt jelenti, hogy jelenleg is fennáll a hiba, tehát a hiba elhárításáig nem is fog törlődni. Plusz egy akkucsere miatt nem is keletkezhetett volna hiba. Meg kell nézni az egységeket, amikre hibát ír, ellenőrizni kell őket.
A Következő kódok jönnek:
12 - Diagnosis initiation 14 - Coolant temperature sensor - voltage low 31 - No engine RPM signal (engine not running, or no Crankshaft sensor signal) 35 - Idle air control valve stepper motor (no idle speed control) 38 - Oxygen sensor - voltage low (weak mixture) Amit tudni kell az az, hogy mikor néztem a kódokat akkor a motor nem járt. A Lambda az jó, a hőmérő is. A többi adódhat abból hogy nem jár a motor, nem?
Ezek a hibák alacsony akku feszből és abból adódnak, hogy nem jár a motor. Szerintem.
Igen, erre én is gondoltam (sőt szerintem pár oldallal visszább szerintem pont te írtad), de a hibakód bentmaradt. Szerintem mikor mértem multiméteren keresztül az üres áramfelvételt akkor eshetett nagyon le a fesz. (jó kínai multi, 4A-t írt 6A-re...) Esetleg az előző oldalon leírt ötlet arra hogy gépre tudjam kötni mennyire életképes? Ha nincs más akkor a szervízbe is eltudják intézni szerintem csak az kemény összeg lenne (és csak egyszeri alkalom)
A 14-es hibakód az mintha rövidzár volna a motorhőfok mérő és a motorvezérlő között!
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2014
Honnan tudod, hogy minden jó? Hőgomba ki lett mérve? Ott az valamiért olyan, mintha testzárlatos lenne, vagy hibás a gomba. A többi még lehet az álló motor miatt, de ez nem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |