Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   198 / 338
(#) AZoli válasza stevepapa hozzászólására (») Okt 29, 2015 /
 
Valószínű hogy 2 vagy több hőgomba van ott, külön a műszerfalnak, az ECU-nak és még azon kívül is lehet. Biztos jót cseréltetek?

Klíma van az autóban?

Ha van kapcsolási rajz, abból egyértelműen kiderül hogy az ECU kapcsolja-e, és melyik gomba tartozik hozzá. -> Vezeték kimérése a gomba-ECU között.

Diagnosztikai műszer volt rácsatlakoztatva? Élő adatban látszik vízhőmérséklet?
(#) stevepapa válasza AZoli hozzászólására (») Okt 29, 2015 /
 
Szia!
Igen több gomba is van benn, és klímás. A rajzot most tanulmányozom, lemezen van elég terjedelmes. A nagyobb gond megtalálni mi hol van a motoron, illetve melyik rajzon jelölt elem hol helyezkedik el. Nem most kezdte, de egyszer egy gombacserére elmúlt a hiba. Amiről most kiderült hogy teljesen véletlen volt, mert a gomba azóta is működik a másik autóban. De akkor nyaralni mentem és feledésbe merült, most 3-4 napja bohóckodik megint. Tulajdonképen csak a kíváncsiság miatt érdekel, mert ezt leszámítva működik normálisan minden. Diagolva sem volt még, illetve a meglévő cuccokkal nem igazán kommunikál az autó. T4 kellene,vagy valami komolyabb. Nem a hirdetett holmik,de itt a környéken nincs.
(#) AZoli válasza stevepapa hozzászólására (») Okt 30, 2015 /
 
A klíma nyomáskapcsolója is indíthatja a ventilátort, ha azt érzi hogy nagy a nyomás.

Ha nem "félsz" a hibakódok megjelenésétől, meg lehet próbálni lehúzni a hőgombák vezetékeit. (Akár járó motornál) Az egyikre a műszerfal hőmérője kell hogy reagáljon, na biztos hogy nem az kapcsolja a venti, a másikra a motor járása változhat, de lehet harmadik is. Ha olyankor állsz neki egyesével lehúzkodni - visszadugni a vezetékeket, amikor már nem megy a venti, akkor amikor a keresett gombáról lehúzod, pár másodpercre rá el kell hogy induljon a venti.

Persze a korrekt megoldás a diagolás lenne.
(#) stevepapa válasza AZoli hozzászólására (») Okt 30, 2015 /
 
Köszi, a tippeket. Később kipróbálom.
(#) attika válasza AZoli hozzászólására (») Okt 30, 2015 /
 
Idézet:
„A klíma nyomáskapcsolója is indíthatja a ventilátort, ha azt érzi hogy nagy a nyomás.”


A klíma nyomáskapcsoló nem azért van,hogy akkor kapcsolja amikor nagy a nyomás.
Az azért van a rendszerbe,mert ha valahol szivárogna a gáz a klímából és csökkenne a nyomás ezáltal,akkor nem engedi bekapcsolni a kompresszort,hogy nehogy tönkre menjen,hogy üresen forog.
(#) Ricsi89 válasza attika hozzászólására (») Okt 30, 2015 / 1
 
De azért is. A klímánál is több érzékelő van, van ami a ventit vezérli, illetve másik, ami a kompresszort védi a túl alacsony és túl magas nyomástól.
(#) peter1300 hozzászólása Okt 30, 2015 /
 
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni egy ötletem megvalósításához.
Van egy 1997-es TDI VW Passat B5-öm. Meg szeretném csinálni távirányításúra az indítást. Esetleg valaki csinált már ilyet?
Egy távkapcsoló átalakításán gondolkodtam, de kissé elbizonytalanodtam. Mivel a távirányító megnyomásakor az elektronikának először az autót gyújtásra kellene raknia, majd késleltetve (izzítás) az önindítót hajtatnia egy pillanatig.
Azért döntöttem e mellett az ötlet mellet, mivel a gyári távolsági indító elektronika elég húzós árban van és olcsón szeretném kivitelezni.
A segítségeket előre is köszönöm!

Üdv:

Péter!
(#) kalmi.kalmi válasza peter1300 hozzászólására (») Okt 30, 2015 /
 
Teljesen feleslegesen pazarolnád a pénzedet. Vegyél a családodnak valamit, az többet ér mint holmi távirányítóssá alakított autó. Ébredj !
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2015
(#) peter1300 válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Okt 30, 2015 2 /
 
Kedves Kálmi. Köszönöm az építő jellegű hozzászólást, de szeretném én eldönteni, hogy mire pazaroljam a pénzem. Szeretném valamivel elütni az időmet, ezért fordultam Hozzátok, segítségkérés céljából, nem pedig családi-vagyonköltés tanácsadás miatt. Ha erre lett volna szükségem, külön témát nyitottam volna.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2015
(#) kalmi.kalmi válasza peter1300 hozzászólására (») Okt 30, 2015 / 1
 
Van ott egy kis fül jobbra a hozzászólásomnál, lenyitod és "modertációt kérek", és törlik a hozzászólásomat és én kapok egy ejnyebejnyét !
Csak hozzáteszem a biztonság miatt kerül a gyári távindító egy vagyonba.
(#) Ricsi89 válasza peter1300 hozzászólására (») Okt 30, 2015 / 1
 
Nem elég csak gyújtásra rakni és indítani. Van ott egy gyári indításgátló is, amit deaktiválni kell indítás előtt. Meg nem ártana figyelni, hogy ne legyen az autó sebességben és a kézifék legyen behúzva.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2015
(#) zoszka válasza peter1300 hozzászólására (») Okt 30, 2015 /
 
20-30000 ért lehet kapni pager-es távindításra is használható riasztókat, annak minden biztonsági funkciójával együtt. Nekem is ilyen van az ugyanilyen autómba. Nem javaslom a házibarkács megoldást. Ha váltós az autó akkor pl csak akkor állítja le a motort, miután kiszáltál és becsuktad az ajtót. Ha ismét kinyitod, kikapcsol a távindítás funkció védelmi okokból. Nem egyszerű a logikája, és még nehezebb megépíteni.
(#) trayer hozzászólása Okt 31, 2015 /
 
Sziasztok! Adott egy Subaru Impreza ahol az eredeti légszűrőházat eltávolították és sport (direkt ) szűrőt szereltek be. A légmennyiség mérőt kivették az eredeti házból és odakötegelték a motortérben a doblemezhez. Szigetelő szalaggal körbe tekerték és így "működtetik". Van ennek gyakorlati haszna (pl: több üzemanyag, magasabb alapjárat, stb.), vagy csak egy iszonyú nagy kontár megoldással találkoztam?
Köszönettel.
(#) AZoli válasza Ricsi89 hozzászólására (») Okt 31, 2015 /
 
Idézet:
„De azért is. A klímánál is több érzékelő van, van ami a ventit vezérli, illetve másik, ami a kompresszort védi a túl alacsony és túl magas nyomástól.”

Így van, sokszor mindez 1 "tokban".
(#) AZoli válasza trayer hozzászólására (») Okt 31, 2015 /
 
Idézet:
„Van ennek gyakorlati haszna (pl: több üzemanyag, magasabb alapjárat, stb.)”

Nincs.
Idézet:
„vagy csak egy iszonyú nagy kontár megoldással találkoztam?”

Feltételezhetően igen. A légmennyiség mérőt az egyik legfontosabb érzékelő a keverékképzéshez, bár fojtószelep helyzetből tud következtetni az ECU a levegő mennyiségére, ez csak szükségüzem, hogy ne hagyja ott a gazdit az autó egy légmennyiségmérő hiba miatt.
Kivéve ha került bele egy standalone ECU, de a szigetelőszalaggal körbetekert szenzor nem erre enged következtetni...
(#) stevepapa válasza AZoli hozzászólására (») Okt 31, 2015 /
 
Szia!

Az említett "hőgomba" ETC az ECU-nak ad infót. Írtak olyan variációt is, hogy levegős a rendszer ??? Ezt így hirtelen nem tudom beilleszteni a hiba esetbe. Mert ha levegős, és nincs normális hűtés azt a hőmérőnek is mutatnia kellene. Az viszont, szép lassan kúszik fel ahogy eddig is.
(#) AZoli válasza stevepapa hozzászólására (») Okt 31, 2015 /
 
Szia!
Én nem gondolnám hogy ha levegős, az ilyen tüneteket okoz. Attól hidegen, indítás után miért menne a venti?
Ez úgy értsem, hogy azt a hőgombát cseréltétek, és nem változott a helyzet? Ha igen, akkor a ETC - ECU közötti vezetékeket ki kéne mérni.
+ Klíma nyomáskapcsoló.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2015
(#) stevepapa válasza AZoli hozzászólására (») Okt 31, 2015 /
 
Igen, én cseréltem a nyáron mikor először jelentkezett a hiba. Utána jó lett, viszont amit kivettem belőle az is működik egy másik motoron. Akkor kontakthibára gondoltam a stekkerénél. Most, hogy hűvösebbre fordult megint előjött, de nem úgy mint akkor. Akkor indításkor azonnal bekapcsolt. Most kb 2-2.5 perc után indul, és kb 5-6 prcig megy, majd leáll. Semmi egyéb tünete nincs, az alapjárat, jó egyenletes, hidegen is jól gyorsul. 8-10 mp alatt 100-n van. A szokásosat fogyasztja 6-7 liter, városban 8-10. Eddig is ennyi volt. Az a baj, hogy nem igazán kommunikál a meglévő diagokkal, vagy béna vagyok hozzá. OBD2 csatija van, amik nekem vannak diagok a papír szerint 2000 utáni gépekhez jók. Ő viszont 99-s, a doksijuk szerint szinte teljesen megegyezik az újabbakkal. Motorkód, ECU, stb.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2015
(#) jdani hozzászólása Okt 31, 2015 /
 
Üdv. A helyzetem a következő. Van egy motorom, ami nincs felszerelve ABS-el, viszont ugyanez a motor kapható volt ABSel is. Én most megvettem minden kelléket az ABS-hez, kivéve a műszerfalat. A műszerfalom anyniban más csak, hogy természetesen nincs rajta ABS visszajelző. Szétszedve a műszerfalat, nem csak úgy van, hogy jön egy jel, rá a LED-re és máris világít, hanem bolondítva van egy kis elektronikával. Mégpedig: (jobb gomb, katt a kép nevére, megnyitás új lapon, így max felbontásba látod majd)

Az első képen a piros pötty, ott jön a jel az ABS modulátorból.

A lila vonalon van 12V, viszont nem ugyanaz a 12V, amiről működik az egész panel. Az ellenállás köztük nem 0V, sőt, picivel kevesebb is a lila vonalona jel, mint a táp.

Itt van egy ellenállás R411. Mi lehet az értéke, mi célt szolgál a bejövő jel, és a +12V között.

Aztán a jel a ZD411en keresztül megy. Ez gondolom egy zener dióda. Ha igen, hány voltos lehet?

Vele sorba egy ellenállás, a TR411 bázisellenállása? Hány ohmos lehet?

Onnan a C412 és az R413ba megy. Ezeknek a másik végük ahogy irja a képen, a dióda háttérvilágításával egyenlőek, tehát egy minusz, igaz?

Ott a tranzisztor, kikövetkeztetésképpen odaírtam melyik láb mi lehet. Ez is helyes nem? Bázisra jön a jel, emmiter a minusz. PNP vagy NPN lehet? Gondolom nagy áramot nem kell bírnia, csak egy LEDet hajt.

A tranzisztor E és B között a két alaktrész milyen értékű lehet?

A tranzisztor kollektora innen már egyenesen megy (a másik oldalt) a LED minusz lábába.

Nézzük a másik képet:
Ahogy látjuk a tranzisztor lába egyenesen megy a LED minusz lábába, viszont a LED plusz és minusz lába között egy ellenállás és egy kondi. Miért van ott, milyen értékűek lehetnek? R415 C411

A LED + lába megy egy R414 ellenálláson keresztül a +12Vba. Ez egy előtét ellenállás lehet. Mekkora lehet az értéke?
(#) Attis 79 hozzászólása Okt 31, 2015 /
 
Szép estét urak.Van egy Saab 9000 se turbó autóm.Nem tejesen probléma amit írok inkább kényelmetlen.Az autót ki nyitom távirányítóval(központi) eredeti gyári riasztó. De nem indítom el csak 20 másodper után akkor már nem indul el,mert letiltja a rendszer.Viszont ha bent ülök az autóban és ismételten be zárom és kinyitom egyből indítom akkor probléma mentes minden.A kérdésem az hogy ezt lehet-e orvosolni vagy mit lehet csinálni?? Esetleg ha tud valaki megoldás akkor kérem segítsen.Minden eredeti a kocsiban és gyárilag szerelt riasztó van benne. Infókat köszönöm.
(#) Russelka hozzászólása Nov 1, 2015 /
 
Sziasztok!

Tegnap észrevettem, hogy a ködlámpák nem működnek a feleségem autóján. Mivel az egyik lötyögött is kicsit, hát megbontottam a kerékjárati ívet, és ekkor láttam, hogy a ködlámpa kábelei le vannak vágva. Ráadásul mindkét oldalon. Sajnos nem találtam meg honnan vágták le de a sejtésem szerint talán a riasztó beszerelésénél csinálta a szaki... A gép 3 alkalommal is volt autóvillamossági szerelőnél az elmúlt időben, de pl a benzintank kijelző azóta nem működik, és persze a riasztó sem....
A ködlámpa viszont fontos lenne.
Kérdésem, hogy mi lenne a legésszerűbb visszakötési mód? A 2 lámpát letestelem és behúzom...de hová? A biztosíték tábláig kéne elhúzni és ott rájönni h melyik volt az eredeti vezeték?
Vagy relé bizti bekötés, és valahogy próbáljam meg az utastérbe áthúzni?
(mivel abban bízok hogy azt a részt nem tették tönkre a jóemberek ezért gondolta a bizt. táblás megoldásra.már ha ez a helyes sorrend...)

köszi a segítséget!
(#) stevepapa válasza Russelka hozzászólására (») Nov 1, 2015 /
 
Szia!

Igaz nem az én területem DE ahhoz ,hogy segíteni lehessen, az autó típusát, ha nem titok megadhatnád. Lehet, hogy valaki kapásból tudja a választ, de segíteni biztosan tud, ha tudja miben kell segíteni
(#) Russelka válasza stevepapa hozzászólására (») Nov 1, 2015 /
 
Lancia ypsilon 2003-as 1.2
Bár az elv gondolom azonos
(#) stevepapa válasza Russelka hozzászólására (») Nov 1, 2015 /
 
Az elv, az lehet! De mindegyik másképp van megoldva . Sőt mindegyiknek különböző rajza van, talán mert ugyanazon elven több megoldás is létezik
(#) MikulaSan hozzászólása Nov 2, 2015 /
 
Sziasztok! Segítséget kérni jöttem mégpediglen: azt szeretném megoldani hogy amikor az autót leállítom vagy leveszem gyujtásról akkor legyen egy 9 vagy 12v os jelem ami egy csipogónak ad áramot hogy visszajelezze hogy a lámpa nincs lekapcsolva. Meguntam hogy apu mindig lemeríti az autót mert figyelmetlen.. Hogy lehetne ezt kivetelezni e legegyszerűbben?
(#) bbb válasza Russelka hozzászólására (») Nov 2, 2015 /
 
Szia!

Ködfényszóróról, vagy ködzárófényről szól a kérdésed?
(#) Russelka válasza bbb hozzászólására (») Nov 2, 2015 /
 
Szia,
a gyári ködlámpára szól a kérdésem tehát ködfényszóró.
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2015
(#) zolika60 válasza MikulaSan hozzászólására (») Nov 2, 2015 /
 
A belső világítás ajtókapcsolója és a helyzetjelző lámpa közé kell tenni a csipogót. Az akkor fog jelezni, ha a lámpa ég, de az ajtó nyitva van. Ehhez semmi elektronika nem kell. Régebbi autókon általános megoldás.
(#) Ricsi89 válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 2, 2015 /
 
Így van. Ugyanígy oldottam meg én is. Lehet variálni úgy is, hogy egy tranzisztort beiktatva gyújtás ráadáskor tiltja a csipogást.
(#) trayer válasza AZoli hozzászólására (») Nov 2, 2015 /
 
Szia! Nos, eltaláltad, standalone ECU lett beépítve az autóba. Így esetleg jelenthet valamit?
Következő: »»   198 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem