Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Hát köszönöm a segitséget de ugy alakult h 6-18ig dolgozoka 7en szval ezértnincs időm de meg fotok mindent vizsgalni és irok köszönöm a valaszokat!
Sziasztok!
'99 decemberi, X16XEL02LF2602 motorkódú zafirával gyűlt meg a bajom, ebben szeretnék segítséget kérni Tőletek. Az autó édesapámé, tavaly nyáron kicseréltem neki a régi, kazettás rádiót egy új kínai csodára. Természetesen a kínai csoda valami saját, semmiféle szabványnak nem megfeleő csatival rendelkezik. Hétvége lévén a gyári ISO csatlakozót levágtam, és hozzáforrasztottam az új csati kis kábelvégeit, lecsugoroztam, vissza a helyére, bologság van! Rá pár napra édesapám hív, hogy elment a kormányszervó. Mondtam apunak, hogy azzal én nem tudok mit kezdeni... elvitte szervízbe. Diagnózis az első helyen; "nem tudnak kommunikálni a szervó számítógépével, mert elvágtam a rádió beszerelésekor annak földvezetékét!" Diagnózis a második helyen; "Szar az aksi!" Kicseréltem az aksit (bár nem hittem benne, ahogy első diagnózisban sem) semmi változás. Kissé utána olvasva megtudtam, hogy ebben a típusban az elektronikus szivattyú szeret tönkremenni. Most már nem tudom, hogy mit gondoljak, mindenki mond mindent, a kérdésem arra vonatkozna, hogy tényleg lehetséges, hogy amiatt, hogy levágtam a gyári ISO csatit valami elszállt volna? Akkor miért nem azonnal jelentkezett az első indítás után, miért csak pár nap múlva? Én nem hinném, hogy az gondot okozna, csak a kijelzőhöz megy onnan kábel, volt ugyan egyik saruba két kábel sajtolva, azokat természetesen összeforrasztottam, miután levágtam és együtt zsugoroztam össze. Nagyon nagyon megköszönöm, ha valai tud segíteni.
Update!
A szervó úgy szűnt meg létezni, hogy először csak indításkor nem volt, aztán visszajött, aztán minig később és később jött vissza, aztán egyszer már vissza se jött...
Szerintem az elektromos szivattyúban vizsgáld meg a szénkeféket. Persze csak ha hozzáférhető (nem ismerem a konkrét gépet).
Szia! Nem ismerem a típust és hiába néztem meg az elektromos részeket sehol sem találtam például az olajnyomás érzékelőjét a kórmányszervónak. Gondolom akkor nincs is. A motorja a piros vezetéken kapja az akku pluszt a feketén a kapcsolószálat a gyk.-ról az F23 biztosítéktól (jobb szélső oldalon fentről a 2.) a barna a test. Van egy barna-fehér szál és az a generátortól jön a töltésvisszajelző száltól (61. pont) B+,B-,DFM és a 61 (a generátoron ez a szál kék-fehér). Nem tudom, hogy milyen összefüggés van a kettő között (generátor és kórmányszervó) de gondolom, hogy a "feszültség" lenne a töltésvisszajelzésből kifolyólag. Ami még esetleg fontos lehet az az olaj mennyisége a sebváltóban (1.6l), Opel cikkszáma 1940766. Persze amit "zolika60" mondott szénkefe hibát az elég valószínű lehet csak ezt a "hol megy-hol nem" esetet nem igazolja valami szilárdan, .... vagy mégis?
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2016
Az pont ilyen jelenség, bár más autón tapasztaltam. Hol megy hol nem egy darabig, aztán már sosem.
Köszönöm mindkettőtöknek. Ritka buta helyen van, nagyon nehezen hozzáférhető, egyszer felemeltük csápossal, fél óra volt, mire annyit elértünk, hogy meg tudjam mérni, elmegy e odáig az áram.... Olaj természetesen van benne, az volt az első, amit néztem. Akkor megpróbáljuk kiszenvedni, megnézem a szénkeféket, nem lesz egyszerű móka...
Sziasztok
Mit okozhat ha H11 foglalatu 55w-os izzót ködösben egy H8 35w os izzó helyére teszünk? 20 Watt különbség már gondot okozhat egy 2012 es autóban? A H11 es izzót 3 három fül közül csak egy rögzítő fülbol kell lecsipni 5mm ert és passzol a h8 helyére így több lenne a ködösben a fényero, kérdés bírná e azt a 20 Watt többletet. Mi a véleményetek?
Én nem vágtam volna le a gyári ISO csatit, inkább vettem volna egy ellendarabot és a rádióra mókolok. Ha a későbbiekben mégis bekerül egy rendes rádió, akkor bánni fogod, hogy levágtad a csatit.
Szervónak meg semmi köze hozzá. Lehet megdöglött az elektronikája, vagy a motorja halt be.
Azért írtam, hogy hétvége volt... én sem akartam feltétlenül levágni, de már olyan régen halogattam a beszerelést, nem volt pofám azt mondani az öregnek, hogy most se csinálom meg... Mikor kinyitottam az új dobozát, akkor döbbentem rá, hogy ezen nem ISO csati van.
Ezt én is így gondoltam, de gondoltam, inkább rákérdezek...
Szia! Azt mindenféleképpen vedd figyelembe, hogy az mekkora hőt termelhet és azzal milyen károkat okozhat a nagyobb izzó. A mai lámpatesteket a napfény is tönkre teszi, nem kell hozzá beletenni nagyobb izzót (mármint bevakul a foncsor és torzul a parabola tükör).
Ha akkor kocogtatod meg a szivattyút amikor éppen nem működik és akkor beindul, az akkor szorul vagy szénkefe problémás. Az olaj az még eredeti benne?
Nem, kicseréltük az olajat, minden egyszerűbb dolgot próbáltam kizárni. A kocogtatást még nem próbáltam, de jó ötlet!
Szia ködösrol lenne szó amik alul vannak, csak azért írom hogy alul mert van nem egy autó amiben egyben van a fényszóróval egy lámpatestben van. Nekem külön van ködlámpám.... Talán így nagyobb helye van az izzónak a hőelvezetesre. Igazából a kábelekre lennék kíváncsi hogy bírnák e azt a +20 Watt - ot csak nem pont 35 W - ra tervezték biztos van tűréshatar!?
Meg kérdés hogy az autó comp - ja hogy viselne a+20 Watt többletet..... Letiltaná e a lampakat?
Az akku és a töltésed rendben van? Amikor a G Astra-m ilyet produkált, akkor halott volt az akksi.
Igen, írtam is, hogy új aksit kapott, sajnos az se segített rajta.
Szerintem ennek a motorja nem kefés motor. Nekem szervópumpa csere segített egy felújított darab került bele,30ezer pézért,plusz le kellett adni a régit. Itt egy fórumtárs szétszedte a saját rendetlenkedő szivattyút,és forrasztási hibákat talált benne. Olvasd át az Opel Astra elektromos hibák témát is.
Üdv! István
Sziasztok!
V.ki látott már ilyet, vagy hasonlót? H8 izzót helyettesítő. X6-ban éldegélt, de az egyik megadta magát egy karamboláskor , legalábbis az elektronika 1-2 kütyüje. Két modul tartozik 1 LED "égőhöz", de abból az egyikhez tartozóhoz (amelyik sérült most) már nem volt aluház, csak a nyáklap volt körbetekerve szigszalaggal. Kérdésem az, vajon a két-két modul csak a Canbus rendszer miatt kellet bele, vagy pedig így él a rendszer? Ergo, nélkülük működhet-e az "égő"? Amúgy, ahogy nézegettem, egy tekercs szerű cucc adta meg magát, és egy picit nyomorodott 1 kondi. Hozom képekben. (Utolsó képen az ép, és egyben működőképes látható.) A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2016
Véleményem szerint ez egy áramgenerátor a LED meghajtására. Enélkül változna fényerő a feszültségváltozás hatására.
Sziasztok,kérdezni szeretnék,laptop töltéskor,az auxon keresztül halgatott zenében idegesitő hang halatszik,mit tudnék vele csinálni,hogy ez meg szünnyőn,ez a jelenség kamionban,12 v os töltésnél van,
Többféle képpen is próbálkozhatsz. Először én tennék egy ferritgyűrűt a töltő kábelére, közvetlen a jack csatlakozója elé, elvileg lennie kellene rajta egy fél elem nagyságú szűrőnek ami elvileg megszűrné. Hasonlóak szoktak lenni pl nyomtató 230v kábelén is csak kisebbek és pattintósak. Rossz pc tápokból is lehet ilyet kiműteni.
A másik egy zavarszűrő kondenzátor beszerzése : pl egy ilyen Vagy házilag az aux után kötsz egy 1000µF kondenzátort, de majd jönnek tőlem okosabbak és el mondják a tutit. A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2016
Ezek a kütyük nélkül kiégett izzót reklamál a CAN- Bus.
Nem csak az a gond itt. Hanem a ledet áramgenerátorról kell hajtani. Ez pedig egy áramgenerátornak tűnik.
Azt meg felejtsük már el, hogy egy izzó can bus-os. A can egy kommunikációs protokoll, amit autóban használnak. Nem a can miatt kell bele ez, hanem az izzó kiégését figyelő elektronika miatt, ami can bus-on kommunikál a műszerfallal. Már a 80-as években is volt izzó kiégés figyelő áramkör gyárilag beépítve autóba, de hol volt még akkor can bus, és ott is ugyanígy áramfelvétel útján nézték az izzót. Oda is kell becsapás, ha ledezünk, mégsem can-es az izzó.
Köszönöm a magyarázatodat, most már tisztába lettem ezzel is. Tisztelettel: Jani.
Köszi a válaszokat!
Lényegen nem változtat, hogy a Canbus rendszer egy rémálom számomra. Miatta kell becsapni a rendszert, ha "tuningolni" szeretne az emberfia, illetve odafigyelni mit és hogyan csinál. Én már annak is örülni szoktam, ha az "újra" vezetékelés(em) sikerrel jár.
Nem a can bus miatt kell szórakozni. Mehetne az egyedi külön protokollon is a részegységek kommunikációja, akkor is vacakolni kellene, pedig nem lenne can sehol(csak jóval több vezeték). Can nélkül is megoldható az izzókiégés figyelés.
A can egyn agyon jó találmány. Ha nem lenne, akkor sokkal több vezeték lenne az autóban. A can előnye, hogy egy vezetékpár elég, hogy minden részegység, elektronika kommunikálni tudjon egymással és bármilyen információt meg tudjanak osztani. A Can előtt minden részegység külön kábelekkel volt összekötve azokkal, amikkel szükséges volt kommunikálnia. Csak gondoljunk bele. Külön összekötve az ECU az ABS-el, külön az automata váltóval, fedélzeti egységgel, műszerfallal, stb. És mindegyikhez külön kábel, néhol nem is 1-2 darab, hanem akár 10 is. Minden adat külön kábelen ment. Itt meg kettő vezetéken megy minden.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy színhelyes járműkábeleket honnan tudok vásárolni? Szükségem lenne ugyanis pár méter 5-ös piros/fekete, kék/fekete és kék kábelra. Segítségetek köszönöm! Üdv.: shark
Valószínűleg sehol. Vagy bontott kábelkötegből kivágod, vagy festesz magadnak.
Szia, Tegyél be H11-es égővel HID rendszert. Ha a 8000K-est választod, ködben sem lesz gondod. A kékes szín miatt láthatóak lesznek a köd mögötti tárgyak, személyek. Legfeljebb vizsgára visszarakod az eredeti égőket. A reflektorba nem ajánlom,mert kell pár másodperc, amíg a teljes fényerejét eléri, és a sűrű kapcsolgatást sem szereti. És kell ég hozzá 1-1 ilyen ballaszt.
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |