Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Tisztítottam a légtömegmérőt mellette a hőmérséklet érzékelőt is, ezek gondolom rendben vannak
az o gyűrű benne van.Fogyasztással nincs gond,alapjárat is tökéletes,csak a motor dinamikája 3000 fölött nem az igazi.
Gyertyákat nézted már esetleg?? Mikor voltak utoljára cserélve?
Légtömegmérő az sajnos elég érzékeny jószág nem mindegy,hogy mivel van tisztítva. Lehet kapni kifejezetten erre való tisztítót, de volt már, hogy tönkre tette az is.
Gyertyák kb. 20 ezer km. mentek (NGK iridium) gyújtás probléma miatt, gondolom azonnal lenne hibaüzenet, nekem semmilyen nincs. Légtömegmérő szerintem nem károsodott,előtte is ez a hiba volt azóta sem változott semmi.
Ha van rá lehetőséged akkor le kéne kérdezni egy hibakód olvasóval, hogy nincs e benne esetleg valami tárolt hiba ami fent áll de még nem állandósult.
A gyertyák akkor még elmennek vagy 80ezret.
Szia! Motorkódot kellenen tudni, hogy melyik változatról van szó, mert az egyiknek 6 pin-es a másiknak 16 pin-es a diag csatlakozója. Amelyik kivillogtatós (6 pin) annál a hibatároló memóriát ki lehet törölni az akku saru levételével de a másikat csak szoftveresen. Amit előzőleg "csináltál" rajta annak valószínű, hogy volt előzménye és annak következménye amit ki kellene törölni a memóriából.
Szia! ELM 327 OBD olvasóval, Torque progival tudok vele kommunikálni,a lambda képek is azzal készültek. Nincs benne hibakód.
Motorkód .... ? Ez már CAN-bus-os lesz. Ha nincs benne ismert tárolt hiba, akkor valószínű, hogy levegős probléma lesz (falsot szív a motor). 1.3 vagy 1.5 VVT?
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2016
Motorkód: M13 A 1365581 1,3 VVT. Alapjárat közben próbáltam féktisztítóval fújni a csöveket, de nem volt eredménye. Nem pörgött fel sehol.
A motortérben vagy a kórmány alatt van a diag csatlakozó?
Azt jól néztem, hogy "buszos" kommunikáció de ebből az 1.3-ból négy féle motorvezérlésű született. Az általad leírt problémára a CO szint, üzemanyag nyomás, szívócső nyomás (MAP), "légtömeg" mérő (MAF), motorhőfok mérő (ECT) vannak megemlítve, szinte minden de főleg a levegős rendszer tömörtelensége, mert azt ugye nem tudja nagyon egy vezérlő sem diagolni.
Sziasztok.
Hogyan lehetne megoldani egy tdi motor adagolójában lévő gázkar mozgatását közvetlenül, a motorvezérlő kihagyásával? Van egy gázpedálban lévő poti és van egy adagolófejben lévő gázkar, rajta egy potival, hogy a gázkar pozícióját visszacsatolja. A gázkar valószínűleg egy tekercs, analóg betáppal. Azt szeretném elérni, hogy a gázkar a pedál pozíciójával szinkronban mozogjon. Ezzel a lassú gázreakciót szeretném kiküszöbölni, mivel lassan dolgozza fel az ecu (engine control unit) az adatokat, amik a szenzoroktól jönnek, illetve az indítási nehézségeket is le lehetne ezzel küzdeni, mivel egy adott indítási fordulatszám alatt nincs engedélyezve a befecskendezés. Azt mondta egy cimbi, hogy egy műveleti erősítővel ezt meg lehet oldani. Érdekelne a szakértői véleményetek. Köszönöm. Attila
Szerintem még egy rakás szenzor jelei alapján határozza meg a motorvezérlő. Ha ennyire szeretnél ilyet, akkor inkább egy chiptuning kellene. Pl a Rigotech nevű cég foglalkozik egyedi programok írásával és azt is meg tudják oldani, hogy a teljesítmény maradjon, de jobban harapjon, ne legyen annyira lomha.
Pont azért szeretnék egy ilyen cél interfészt, hogy ne kelljen mechnikus adgolót építenem, de olyan legyen a reakció, mint a bowdenesnél.
A válasz egyszerű... Sehogy!
A keverék amit képez, nem csak egyszerűen arányosított elegy. Függ pl a terheléstől, légfeleslegtől, lambda értéktől, beszívott levegő oxigéntartalmától, hőfokától, motor hőfoktól, üzemanyag minőségtől, turbó nyomástól, légtömegáramtól.... Csak hogy párat említsek... Nem az ecu dolgozik lassan, hanem az e-gáz állító motorjainak pozícióba állása lassú. A chip tuning javít ezen, mert a kezdeti változás meredekebb, nagyobb léptékben állít, aztán finomítja le. Ezért van az pl, hogy a tuningos tdi-k gázadáskor kormolnak rendesen, mert rendszerint sokat kap. Viszont ezzel szemben ugrósabb lesz. A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2016
Nem kell mechanikus adagolót építened és nem kell chip tuning sem.
Lehet kapni olyan boxot amit erre találtak ki, házilag is beépíthető csak a csatlakozót kell széthúzni és közbe iktatni ezt a kis kütyüt. Ha megtalálom akkor jelzem.
Tuningbox-nak hívják és ugyan az nagyjából a hatása. A különbség annyi, hogy míg a box becsapja az ecu-t és ezért az másképp reagál, addig az írt chip a valós értékek alapján dolgozik. Ezen kívül a box bármikor kiiktatható. Az ára egyébként kb ugyan annyi mindkettőnek, bár mostmár az írásos tuning olcsóbb, sok esetben fele annyi.
Üdv! Daewoo Matiz SE elektromos rajza esetleg nincs valakinek?
Minél újabb egy autó, annál bonyolultabb. Visszabutítani, nem lehetséges, mert ne fogja tudni, az adott típusra vonatkozó Euro..x normákat, s nem megy át a műszakin. Az egyetlen megoldás a chiptuning, mint már írták.
Szevasztok !
Szeretném megkérdezni Tőletek, hogy 1997-es Fiat Brava-ban a 2 db. bluetooth egység jelentkezik be kapcsolat felvételkor. Az egyik gondolom az ECU. Mi a másik ? Ha egy telefon, elemes-hangszórós bluetooth készülékkel kapcsolódik a közelben, akkor olyat tesz az autó, mintha a gázpedált pumpálná valaki !! Nehogy azt mondjátok, hogy UFO. Köszönettel.
Szia!
Milyen utólagos kütyüt raktál te (vagy az előző tulaj) az autóba? Normális esetben ilyet nem csinálna a járgány, semmi olyan nincs benne gyárilag, ami bluetooth-szal tudna kommunikálni.
A fiamé. Nem tudom az előző tulaj tett-e bele ? Fejegységet tett bele a fiam. (rádió, erősítő egyben) Legközelebb, ha jön, körbenézem én is. A motor gázpedál - bluetooth összefüggésen akadtam ki.
Szia, Javítottam hasonló Bravat, injector hibával, az ECU olvasóm BT, de semmi mást ne látott a szgép rajta kívül. Ez valami utólagos buhera lehet, egy normális BT egységet előbb "pároztatni" kell a megfelelő kóddal.
Bocsi fiúk, de a kérdést egy autóhoz nem nagyon értő tette fel / nő / .
Az esti órákban biztosan érdemben válaszolnak nektek. Egyébként köszönjük hogy ilyen segítő készek vagytok.
Törölve a kérdés és a többi is. Majd ha lesz konkrétum, és az elektronikával kapcsolatos, akkor kérdezz.
Sziasztok!
Segítség kellene! Egy mercedes 190E kocsim van. A belső világítás vezérlő meghalt. Arra gondoltam beépítem, a Potyo által készített áramkört Bővebben: itt. Zseniálisan tudja azt ami az eredeti, csak a gyárinak volt egy plusz funkciója. A motor beindulásakor egy lámpa figyelmeztetett a biztonsági övre, ami pár másodperc múlva elhalványodva kialudt. Sajnos a programozáshoz nem értek ezért kérnék segitséget. Ki lehetne bőviteni az áramkört és a kódott, hogy ezt is tudja? A segítséget előre is köszönöm, örülnék ha sikerülne! A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2016
Kérdezz rá magától a fejlesztőtől aki tervezte az áramkört,ha tud biztos segít.
Köszi, megpróbálom!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |