Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Előre leszögezem, hogy ehhez és más dízelhez nem sok közöm van. Fizikailag rosszul vagyok a dízel szagától, ezért nem is javítottam. DE a szkóppal a pirosat összehasonlítanám a főtengely jeladóval. Ha az jó, akkor nem tudom, hogy hol van benne a kuplung lenyomását érzékelő kapcsoló, azt is megvizsgálnám. Ha hidraulikus a kuplung, lehet hogy levegős. A szkóp ábra utolsó 2 piros kiugrása időben rövidül. Ez utalhat a hidraulikára, vagy maga a kettőstömegű rossz, és ebbe a fordulattartományban ránt a főtengelyen, ami kiakasztja a motorvezérlőt és letilt. Ha az utolsó, akkor jeladó hibát mindenképpen tárolnia kéne. Bocs, látatlanban csak ennyit sejtek.
Szia! Szerintem szoftveres probléma lesz, frissíteni kellene .... talán Monoron vagy Monorierdőn csinálnak ilyet garanciával. Ha nem vagy még benne a mondeós csoportban, be kellene regelned és ott megmondják, keressed Alfit ha valamilyen problémád van, Ő elég profi Fordos. Bővebben: Link
Idézet: „csináltam élőadatokból grafikont és azt látni, hogy csak az első kettő esetben használtam a kuplungot, de utána van 2 eset amikor olyan mintha benyomnám és a gázt is elveszi ekkor.” Ha jól értelek, és második két esetben nem nyomtad a kuplungot, akkor nyilván a kuplungpedál kapcsoló környékén kéne keresni a hibát, beállítás, rossz kapcsoló, vagy kábelköteg. Ha menet közben kicsit megrugdosod a kuplung pedált (csak a teljes útjának csak 10-15% -áig), és olyankor ugyan azt a megtorpanást produkálja, akkor megérkeztél. A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2019
Helló
Teljes kuplung csere volt, lendkerék és minden más. A megcsúszást kizárnám, mert miért csak kettesben? Van hogy nem csinálja. Többi sebességben akárhogy taposom semmi. Kuplungpedál kapcsolóból 2 van, egyik 25%ot ad, másik 75%ot. Ha az egyiket lehúzom akkor hibát ad. Ha mindkettő átkötöm mintha nem nyomnám akkor is van a torpanás 2x és csak kettesben. Szkópom nincs sajna. Akárhogy rugdosom a pedált nem jön elő.
Milyen szoftver problémára gondolsz? Kuplung és váltó csere elött nem volt semmi.
Jól érted a 3. 4. Alkalommal nem nyomtam kuplungot
Ezt a megcsúszás dolgot hogy, tudnám kizárni?
Új lendkerék, új tárcsa, új kinyomócsapágy, új nyomólap és új váltó került fel. Csak kettesben csinálja, 10ből 7x kb. Nem tudom semmihez se kötni: hirtelen gáznál is, illetve alig nyomott gázpedálnál és hidegen-melegen is csinálja. Abban a pillanatban, mindent visszavesz a motor(turbónyomás, üzemanyagnyomás) diagramon visszaesik a gázpedál jele, a kuplungnál pedig felugrik a jel. Vezeték hiba akkor a gázpedálhoz szakadás kellene, a kuplunghoz pedig rövidzár (kapcsolót szétszedve lehetetlen. Meg miért csak kettesben. Amikor lehúztam a kuplung kapcsoló csatiját akkor adott be hibát. Amúgy meg teljesen hibakód mentes az autó. Oszcilloszkóp hiányában ,nem tudom merre induljak el. 3 szerelőnél voltam, fogalmuk se volt.
Lehet hülyeséget írok, de ki tudja... Nekem Focusom van és a váltókaron a szoknyát felemelve egy kábelköteg látszik oldalt. Nem lehet, hogy kettesbe téve kidörzsölt egy vezetéket, mert a szereléskor nem a helyére került? Végül is a kettes a legszélső állás bal oldalt hátrafelé. A többi fokozatban nem ér oda. Bár hogy pont kétszer csinálja a hibát, ellentmond az ötletemnek!?
De ott nem szereltem semmit.
Azt elfelejtettem, hogy igen hidraulikus és a pedálnál van 2db kapcsoló NO és NC. Az egyik akkor kapcsol ha picit nyomom meg, a másik amikor teljesen benyomom.
Ha levegős lenne az mit befolyásol? Működése jó a kuplungnak.
Idézet: „Ha levegős lenne az mit befolyásol? Működése jó a kuplungnak.” Személyautóba nincs levegős kuplung. Gondolom ő a rendszerre gondolt, hogy levegős. Le kell légteleníteni. De itt nálad ennek semmi jelentősége mert nem az okozza a hibát. Ha levegős a rendszered akkor beesik a pedál és/vagy nehezen emel ki a kuplung. A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2019
Én is a hidraulikus kuplungra gondoltam, hogy levegős
Üdv Mindenkinek!
Peugeot Partneremben (2001es 1.9D). Ha felkapcsolom a világítást, sajnos a műszerek világítása nem működik. Az index kattogtatás sem hallható mikor kellene, se vészvillogóval, sem pedig indexeléskor. Valamint az időt is elfelejti minden leállításkor a műszeregység. Elképzelhető, hogy valahol forrasztás megadta magát? A műszeregységet kiszereltem, csatlakozókat átnéztem, ott minden rendben találtam.Lenne valakinek valami ötlete, miket nézzek át?
Estét!
VW Crafter AdBlue tartályát védő műanyag burkolatot leszakította egy nagyobb, földön heverő faág. Mellékeseményként egy csatlakozó is szétcsúszott. Összedugtuk, visszaraktuk, de a Check Engine jelzés maradt. Ellenőrizük amennyire tudtuk, minden kábel a helyén, vezetékszakadás nincs. A jelzést el lehet tüntetni valahogy? Gondolok itt valamilyen lágy Reset-re vagy hasonlóra. Nyílván, ha újra felbukkan a hibajelzés, elvisszük szervízbe de ha egyszerűen meg lehet oldani, nem álldogálnánk fél napig, amíg hajlandóak ellenőrizni.
Csak tipp, de ha az akkusarut leveszed hosszabb időre talán segít.
Szia!
Nem tudom, nekem mikor az aksit cserélték az autón mindig vigyáztak rá, hogy ne legyen aksi nélkül az autó ( párhuzamosan kötöttek egy folyamatos aksit!), azzal az indokkal, hogy nehogy a rendszerbe beíródjon valami hiba ( mintha pl. ellopnák a rádiót és már hosszabb ideig nem kapott tápot, bár tudtommal ma már az is a műszerfellel van összekódolva sok esetben!) ! Szerintem óvatosan !
Kb. három órát hagytuk állni az autót akku nélkül. A Check Engine jelzés elmúlt, cserébe feljött a menetsabilizátor és a szervó hiba. Utóbbi eltüntetéséhez a kormányt kellett járó motornál kétszer ütközésig balra majd jobbra tekerni, előbbi pedig kb. egy km. autózás után tűnt el.
Annyiban cselesek voltunk, hogy az akku eltávolítása előtt felhívta egy kollégám az autóvillamosságis cimboráját, az illető előre mondta, hogy ilyenre lehet számítani, ne lepődjünk meg. Szerinte sok új autó ezt csinálja áramtalanítás után. Ezt nem tudjuk sem megerősíteni, sem cáfolni. Ennyi a történet, mindenki boldog, köszönjük!
Sziasztok!
Benzines Renault Laguna I gyújtótrafójából jön ki egy ér vezeték, ami egy 220µF-os kondenzátoron a testre csatlakozik. Ennek a kondinak a testlemeze eltört, nem lehet visszarögzíteni. Az autó minden hibajelenség nélkül továbbra is üzemel. Majd megpróbálok bontóból szerezni ilyen kondit, de addig mehetek az autóval, vagy veszélyes lehet így hajtani? Szerintetek ez esetleg csak egy zajszűrő kondenzátor lehet, vagy valami komolyabb, ami szükséges a működéshez? Idézet: „Szerintetek ez esetleg csak egy zajszűrő kondenzátor lehet” Igen.
Köszi a választ!
Akkor esetleg nem lehetne helyettesíteni egy hagyományos 220 µF-os elkóval, vízmentesen bezsugorcsövezve? Lehet, hogy ennek, vagy egy bármilyen bontottnak már hírből sincs meg a kapacitása 23 év után. Ha igen, akkor vajon hány V-os kellene belőle?
Ha nincs rajta se lesz belőle semmi gond.
Ennek a hiánya okozhat zavart a hifi rendszerben?
Nem tudom mióta lehet letörve ez a kondenzátor. De mostanában berheltem a gyári hifi fejegységemet, alkalmassá tettem mp3 lejátszásra is, és az új mp3 üzemmődban van egy nagyon halk kis generátorzaj a háttérben. Nem zavaró, együtt lehet élni vele, de ha esetleg ennek a kondinak a hiánya okozhat ilyen zavart, akkor jobb lenne megszüntetni. Nézegettem 220 µF-os kondenzátorokat, amik 105 Celsius fokig bírják a hőmérsékletet, a legnagyobb feszülstégű amit láttam 400 V-os. Muszáj lehet nagyobb feszültségűt venni, vagy elég lenne kisebb is? Mekkora feszültség lehet vajon ott?
A gyújtótrafón lévő kondenzatornak semmi köze a generátorhoz.
Hallhatod a hifbe a generátor zaját. Nekem a 600 éves kocsimon nincs ilyen de zajt se hallani zenehallgatás közben.
Nem lehet ott a 220 előtt egy pont? Merthogy zavarszűrőnek néhány száz nanofarád szokott lenni. Az pedig 0.22µF azaz 220 nF.
Igazából nem úgy néz ki, mint ha ott egy pont lenne.
Akkor is nagyságrendnyi eltérés van. Ha a testlemezből még maradt valamennyi, akkor meg lehet mérni az értékét.
Úgy emlékszem maradt. Rá fogok mérni és megírom majd.
Sziasztok! Golf6 rendszámtábla világítás megadta magát izzó, biztosíték jó. Az izzó foglalatnál nem mérek feszültséget. Esetleg valaki találkozott hasonlóval?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |