Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Igen, ez igaz, én csak tippeltem, hogy esetleg más merítheti le, mert ha a rádió önállósítja magát akkor az ő lelkivilágát kell áttúrni. Így egy öreg elektrolitkondenzátor lehet a bűnös, aki időnként átüt, és csinál egy resetet... ez többnyire látszik is rajta: megdagad.
Üdv,
Van valakinek Suzuki Swift 1.0 2000-es évjárathoz motorvezérlő kapcsolási rajza, vagy esetleg csatlakozó pinkiosztás? Esetleg egy link? Én csak '96 előtti motorvezérlőhöz találtam rajzot. Az még egyvezetékes lambda szondás, nincs benne immo stb. Azt tervezem, hogy fejlesztek egy saját motorvezérlőt hozzá, amit saját kedvemre paraméterezhetek. Ez a központi injektoros vezérlés még otthoni körülmények között elkészíthető.
Én csak sok sikert kívánok hozzá.
Várom a fejlemémyeket.
A rezgőelektródás (reláájj) is a kitöltési tényezőt változtatja, ha úgy veszed az az őspwm, bár én nem említettem soha egy kalap alatt, hisz egy kapcsoló nem fog négyszögjel modulációt csinálni soha.
A frekit meg bemenőre értettem.
Csatlakozom!
Nem egyszerűbb egy diagnosztikai kábel?? Vagy ezekben még nincs OBD csati?
Korábban azt írtad, hogy nem a gerjesztést szabályozza, hanem a kimenetet szaggatja.... Holott az elektromechanikus szabályzó is a gerjesztést kapcsolja ki-be.
Nincs benne OBD.
De nem is ez a lényeg. Hanem a kutatás és fejlesztéssel rengeteg új ismeretre tudok szert tenni.
Ha jól emlékszem, de a többiek úgy is lehurrognak ha rosszat mondok, epromot kell égetni.
Ez fog menni? Van égetőd? A tartalommal mi a helyzet? Mit fogsz megváltoztatni? Valószínű ki kell forrasztani a vezérlőből, van mivel természetesen sérülésmentesen? (nehogy megégjen kb 40°C felett, ahogy a lábakat egyesével kiforrasztod) Továbbra is várom a konkrét fejleményeket.
Ha megvan a pin kiosztás, és a program is rendelkezésre áll, akkor nem kell forrasztani. Egy Renault motorvezérlőt csináltattam ami műgyantába volt öntve. De jól írod, ki kell forrasztani, és égetni. Ilyenkor beraknak egy tokot, hogy később ne keljen forrasztani, és így az epromot is lehet cserélgetni...
Én nem a régi vezérlőt akarom átprogramozni, hanem tervezni egy teljesen új kétrétegű nyákot, ugyan azzal a stecker kiosztással, mint a gyári.
16 vagy 32 bites mikrokontroller saját AD átalakítással és FET-es végfokokkal az eredeti tranzisztoros helyett. Csinálok egy laborautót, amivel szimulálom az autó összes jelét és méregetem a kimeneteket. Így tudok úgy szofvert fejleszteni, hogy ne kelljen ki-be szerelni az autóba. Ha már az általam készített ECU kimeneti jelei hasonlítanak az eredetire, akkor szerelem csak be az autóba és kezdődhet a finomhangolás.
Vannak ilyen programozható vezérlők, MegaSquirt, VEMS, ezek jutnak eszembe. Nézz szét ezeknél, lehet, hogy nem éri meg sajátot fejleszteni.
Üdv ismét.
Lenne egy olyan gondom, hogy vettem egy utólag beépíthető BiXenon szettet kéztől és a vezérlő elektronikája (reléje) , hát enyhén szólva "dzsuvás"!!! Ezáltal a jobb oldali trafót nem kap áramot (kipróbáltam mindkét trafó jó, mindkét izzó jó, csak a vezérlő nem adja amit kellene neki. Na most az lenne a kérdésem, hogy hogy lehetne megtakarítani, vagy újraéleszteni ezt a kis szerkezetet. Látszik hogy a NE555 nek valszeg annyi, és még ki tudja minek. Valamilyen csodaszer létezik erre? És ha igen akkor mi az? Válaszokat előre is köszönöm. Üdv Jani. Hoppá, még egy kérdés a citromaillel mi van? Tudja valaki? Állandóan visszadob.
Üdv ismételten. Na sikerült életre lehelni a bixenon-t, már csak az lenne a kérdésem, hogy hogy kell meg nézni hogy jól működik a távolsági fény? Ha jól tudom van rajta egy elektromágnes ami behúz ha átváltok távolságira. Erre ha rákötök 12V-ot akkor be kellene húznia az izzót? Ha valaki tudja kérem jelezze mert ezzel nem boldogulok!
Sziasztok!
Hátsó ablak fűtőszálakat lehet forrasztani? vagy azonnal elválik a fólia? Gyárilag a két oldalára forrasztva van a saru, de lehet, hogy ezt valami spéci technikával csinálták. Tudom, van vezető festék, de drága, a forrasztás pedig azért egész jól megy...
Igen lehet.Én már forrasztottam vissza.
Valóban lehet forrasztani, viszont a javítófesték kb. 200- 400 Ft.
Igen? Én több ezer forintos árról tudok.. De bepróbálkozok a forrasztással.
Sziasztok!
Szeretnék tudni olyan praktikát, érdekességeket amit házilag is el tudnék készíteni és beszerelni egy régebbi típusú "analóg" autóba. (fejlesztés) Tehát például hibakereső rendszer > kijelző (elképzelésem szerint: valami érzékeli, ha az elektronikában zárlat vagy szakadás van) Pillanatnyi fogyasztás mérő, hátralévő üzemanyag mennyiség/km Nem erős, hanem kellemes csipogó hanggal jelezve mindezt, esetleg kijelzi azt. Tudtok még ilyen opciókat amit egy újabb típusú autóban meg lehet találni?
Akkufeszultseg, fordulatszam, sebesseg.
En anno csinaltam ilyet, de PIC-kel. Ha zarlat van a rendszerben, akkor egy biztositek kieg es maris nincs zarlat. Kulonben leegne a kocsi. Ami nalad talan menne, a biztositekok utan darabonkent egy-egy led jelezhetne (ellenallassal persze), hogy az a biztositek jo-e (Vagy eppen forditva, a bizti vege es eleje koze tenni, szakadaskor vilagitson, jelezve, hogy rossz). Csinalhatsz pl. elektronikus indexet, veszvillogot, potfeklampat ledekbol, stb. Mivel akarod kijelezni?
Generátor pillanatnyi leadott árama. Nekem ez nagyon piszkálja a fantáziámat. Persze semmi haszon belőle, amíg a feszültség megvan, de akkor is érdekes lenne látni.
Igen, mert volt ilyen is, főleg az állandómágnesűeknél (60 éve)
Egy ötlet:
Ha látványosan akarod megoldani, akkor egy led-soros kijelzéssel, kétszínű LEDekkel, két LED-meghajtóval egy-egy árammérő kapcsolás: Töltőáram vándorló zöld fénypont (5A/LED), akku kisütő áram vándorló vörös fénypont. Amíg a zöld van jobbra, addig minden jó. Ezt fényerő szabályozással kiegészítve megépíteni kezdésnek nem kis kihívás. Még az is megoldható, hogy ha a kisütőáram nagyobb, akkor a vörös LEDsort egy pici relé átkapcsolja fénycsíkosra, és akkor ez feltűnő jelzést ad. Ha a zöld eleve fénycsíkos, akkor a kisütő áram csak egy narancssárga pöttyként mozoghat benne, és csak akkor látszik vörösként, amikor a zöld soron túlszalad. Megoldandó probléma az áram mérése, anélkül, hogy feszültségesést okoznánk a hálózatban.
Én PIC-el csinálnám mindenképpen a tepsinyi nyák helyett és akkor akármilyen effektet le lehet programozni. PIC tanulásra is ideális feladat, ugye ott vannak a ledek, analóg mérés, stb., nagy része autó nélkül lepróbálható bent a szobában.
Vannak ezek az ACS 754 és hasonló jelzésű szenzorok, árammérésre ezek megfelelőek.
"Megoldandó probléma az áram mérése, anélkül, hogy feszültségesést okoznánk a hálózatban."
Az akkut a kasznival összekötő vezetéken eső feszültséget kell mérni és akkor nem kell külön sönt. Az én kocsimnál kb 1.5 mOhm-ra jött ki az ellenállása, és rákötve a műszert jól látszott, hogy mi a pillanatnyi helyzet.
Külön kell mérni a töltő áramot ami a generátorból a pozitív sarok felé folyik, és a pozitív sarok felől a gk. hálózata felé folyó kisütő áramot. A testkábelen csak a kettő különbsége érhető tetten.
Ez igaz. Mondjuk arra elég, hogy az akku összességében kapott-e, vagy inkább adott töltést. Illetve álló motornál itt is az abszolút teljesítménnyel arányos az áram, ha ez valakinek elég.
Helló!
Lenne egy kérdésem: ki lehet-e venni az autó komputeréből azt az adatot, hogy mennyi benzint fecskendez be éppen? Azért kérdezem, mert százalékos fogyasztásmérőt akarok építeni. Nem a sima l/100 km formában, hanem százalékos fogyasztásmérés, úgy kalibrálódna, hogy a motor max. terhelése mellett, max. fordulaton amennyi benzint el bír fogyasztani, az a 100%, álló motor persze 0%, és így arányosan mutatná a fogyasztást. Ebből tudnám, hogy adott esetben meddig érdemes nyomni a gázt, látnám, hogy mikor ugrik meg a fogyasztás aránytalan mértékben. Peugeot 306 Break, van-e bárkinek tippje erre? Köszi!
Ha OBDII-es az auto, akkor viszonylag egyszeru, ha nem, akkor bonyolultabb.
Milyen evjaratu? Ha 2000 utani, akkor nagy valoszinuseggel az. |
Bejelentkezés
Hirdetés |