Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Sziasztok!
Sencor (STC 5017BMR) autórádióval jelentkezett egy olyan probléma, hogy kikapcsolt állapotban a készenléti áramfelvétele valamiért 140-150mA lett. Így ha pl. egy hétig áll az autó, szépen leszívja az akksit. Kiszereltem, felnyitottam, de semmi égésnyom, vagy püffedt kondi nincs -mondjuk viccesen kevés alkatrész van benne... Menthető szerintetek, vagy kuka? (kb fél éve járt le a garancia) http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=592sencor.jpg
Sziasztok!
Sherwood XR 3142P autórádió csatlakozó aljzat(28-pin, természetesen nincs minden láb bekötve) bekötését keresem, ha tudna valaki segíteni ? Köszönöm.
Sziasztok
Autórádióval kapcsolatban lenne gondom. Audi a6 c5be vettem androidos 2 dines fejegységet (kinai).Gyári hangszórókat és aktív mélyládás erősítőt meghagytam (blaukpunt) .Kb fél éve van bennt. Eddig minden tökéletesen mükődött. Most a mély és a hátsó hangszórók az autó fordulatszámára sípol. Ha lekötöm azt az egy szál vezetéket ami kiadja a jelet a mélyládának akkor nem sípol de csak az első hangszórók szólnak. Gyárilag a mélyláda kapcsolja a hátsó hangszórókat. Visszatettem a gyári 1dinest azzal tőkéletes. Beletettem a kínai fejegységet egy renaultba (nem kellett semmilyen átalakító) és semmi gond. Mellékeltem az átalakító csatit amit használtam. Vmi ötlet?
Szia,
Az Audiban aktív hátsó hangsugárzók vannak,így jól gyanítható, hogy a line kimenetén van zaj. A Renault-ban a saját végfokozata szólt? Én első körben a sub erősítő testelését ellenőrizném. Lehet hogy egy pillanatra megszakadt,és a line kimenet árnyékolásáról kapott testet az erősítő és a fejegységen belül megszakadt a nyák fólia. Vagy a képen nehezen kivehető,de a hangsugárzó kimenetei vannak leosztva azzal a zsugorcsőbe behúzott valamivel? Mert akkor ott is ellenőrizni kell testet. A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2019
Nem vagyok egy műszaki zseni. De ha nem használom ezt az átalakító szettet akkor minden jó. Ezért úgy gondolom hogy a gyári erősítő jó. A zsugorcaővezett csokiba a hangszóró kábelek futnak össze.A renaultban minden gyári és a fejegységhez sem kellett átalakító. Nekem az is jó lenne ha vki megtudná nézzni aki ért hozzá. Próbáltam autóhifivel foglalkozó helyen segítséget kérni. Látatlanba mindenhol azt mondták hogy dobjam ki a kinait. Én arra gondoltam hogy veszek egy másik átalakító kábelt hátha azzal jó.
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2019
Szia! Azt nézd meg, amit Uviktor írt. A fejegységben a line kimenet testjét. Lehet a nyákon egy kis vékony fólia, ami megszakadt. Előfordul másik fejegységekben is ilyen hiba. Multiméterrel rá lehet mérni, a line kimenet testpontja és a rádió testje között zárlatot kell mérni, akkor jó. Ha szakadás, akkor hibás.
Szia,
Itt egy bekötési rajz,a fényképen a mini iso csatlakozókat egyesítő nagy piros csatiban kellene megmérni,hogy a C1 csatlakozó 3.pin, és az A csatlakozó 8.pin közt van-e folytonosság. Persze a kínai kötegben,úgy hogy a fejegységet csatlakoztasd,de az autóra ne.
Közben eszembe jutott hogy az autom can buszos viszont a csati nem tudom hogy az e. Rendeltem egy can buszos csatit hátha azzal jó lesz. Kb 1 hét múlva megjön. Olvastam olyat a neten hogy a vw csoportnál fel van cserélve az állandó és kapcsolt plusz. Lehet hogy ez a próbléma. Ezt hogyan tudom kimérni? Multimétert tudok kölcsönkérni. Mit hova kapcsoljak rajta? A c csatik nekem egyben vannak. Van a tàp fekete, barna hangszórók, széles fekete 20pines, széles piros.
Szia,
Az állandó és kapcsolt táp CAN-es VW csoportnál nem lehet felcserélve,mivel kulcsos táp nincs,CAN- ről van kulcs bent info. A Can hálónak nincs köze a zajhoz. Bocsáss meg kérlek,semmi esetre sem szeretnélek megbántani,de ha a multiméter kezelése is első próbálkozás,kérlek inkább fordulj szakműhelyhez. Könnyen okozhatsz nagyobb problémát is,ha pl.a can vezetékekre izzós próbalámpával pozitívhoz képest rámérsz,esélyes hogy egy gyári vezérlőegység,(így az egész hálózat )meghal.
Tudnátok szakit ajánlani vagy ha vki innen megnézné. Székesfehérváron elvittem olyanhoz akki autóhifi beépítéssel foglalkozik. Anikor közöltem vele hogy mi a probléma azt mondta hogy szar kinai fejegység. Dobjam ki. Fejér vagy pest megye előnyben lenne.
Annyit meg tudok próbálni, hogy van egy régi pPioneer 4x50w rádióm. Azt, ha rákötöm azzal a kábellel, amivel az aAndroidos fejegység van, és jó, akkor a rádió ***. Hha azzal se jó, akkor a kábelekkel van vmiVALAMI. Én így gondolnám.
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2019
Moderátor által szerkesztve
Jó gondolat.
A kábelkötegben levő zsugorcsöves valami osztja le(talán) a hátsó hangsugárzó kimenetet előerősített jelre,szóval csak az ISO csatlakozót kell csatlakoztatni és kiderül. Én sajnos nem tudok Fejér megyében szakit,de esetleg próbáld meg az apróhirdetésekben megkérdezni,vállalja-e egy kollega. A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2019
Kipróbáltam egy Pioneer rádiót azzal a kábelköteggel amivel az androidos súg. Ez jó vele.
Ahhoz képest hogy azt mondtad nem vagy műszaki zseni,megoldottad magadnak a kérdést.
Akkor sajnos "a hiba az ön készülékében van." A Pioneer szerintem kellemes hangzású készülék,főleg ha régebbi 90' években gyártott régi logos. A magasabb kategóriás modellekre tudsz AUX bemenetet programozni a CD tár csatlakozón keresztül. A gyári is kiváló darab,tud sebességfüggő hangerőt és tökéletesen illik az autóba.
A gyári és a Pioneer is jó szól. A Pioneer kb 15-20 éves. Az egyetlen baj hogy ezek egy dinesek. Az androidos 2 dines ami jól jött volna a navi és a tolatókamera miatt. De ami a még furcsább hogy másik autóba tökéletesen szól az androidos. Úgy látszik az audi nem bírja a "noname" márkát. Lehet az is hogy nem támogatja az erősítőt vagy 4 csatornás kimenetet. Audió kimenetnek 2 rca van hátul. SWM 8802 model.
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2019
Azt nem kérdeztem hogy melyik autó diesel vagy benzines.
Egy rossz gyújtókábel okozott régebben ilyesmit,bár az Audi ha benzines is,akkor már hengerenként van gyújtótekercs szóval...passz. A másik autóban talán azért szól jól,mert ott nincs aktív hangsugárzó,csak a saját végfokozata szól.
Sziasztok!Ugyebár gyári kábelem lett,minden működik,de.......
Az egyik hangszóró kimenet számváltáskor,mód váltáskor elég erős pattonó hangot csinál,megpróbáltam több hangszóróval, meg a többit is egyesével,a többi nem csinálja....mi lehet ez?
Sziasztok. Van olyan valaki akinek az usb-s változata van az MNC Eternal-nak? Egy belső fotó kellene nekem, hogy hova van kötve az usb kábele. Megoldható szerintetek a nem usb-s változat átalakítása usbre?
Sziasztok!
Következő problémára szeretnék választ találni. Adott egy alfa romeo 159-es amibe a gyári fejegység helyett szeretnénk egy andoidos A-SURE tip. fejegységet beépíteni. Találtam a neten a kocsi csatlakozó kiosztásáról képet. Quadlock típusú. (A képét mellékelem.) Ebben a csatlakozóban a kocsiban az "A" blokkban a hangszórókon kívül 4 szál van bekötve. 12-es Állandó +12V, 16-os Test, 10-es CAN B (High), 13-as CAN A (Low). Nincs bekötve kapcsolt 12V. Lett vásárolva átalakító is itt a pineket nekünk kellene bekötni. A fejegységen szintén a 8 szál hangszóró vezetéken kívül Van 4 szál a csatlakozóban. Az eszközre ragasztott matrica szerint Sárga - memory power, fekete - Test, piros - ACC kapcsolt 12V, és egy narancs CAN TXD jelű. A felirat szerint még kellene lenni egy sárga CAN RXD-nek is, de az meg sincs. Valamint ha jól gondolom a CAN HI és Low, nem ugyanaz mint a Can RXD, és TXD. Ezen kívül van automata antenna, ILL (nem tudom mi ez ), Key1 IN, Key 2 In, Brake, CCD, Amp, bár ezek jelenleg nem kellenének. A kérdésem, hogy ezt be lehet e kötni a kocsiba? (Attól tartok, hogy egyszerűen nem) Vagy ezt simán be tudom kötni 2 db 12V (kapcsolt, állandó) és a test használatával? Akkor mi célt szolgál a meglévő CAN RXD és a felirat szerint meglévő de a valóságbanmeg nem lévő CAN TXD? Köszönöm ha valaki türelmesen végigolvassa és használható infót ad.
Szia,
Can-tx-rx-ről én nem hallottam még,amíg a nálam okosabbak nem szólnak hozzá ne kösd rá a gyári can érpárra,kárt is okozhatsz vele. Kapcsolt tápfeszültség már nem megy a rádióhoz,can-en keresztül kap kulcs információt. Az ILL az illumination rövidítése,világítást vár.A kezelőgombokat kivilágítja,esetleg éjjeli módba kapcsolja a képernyőt. Brake a kézifék kapcsoló,amíg ez nincs testen,nem jelenít meg mozgókép tartalmat. Key1-2 az ellenállaslétrás kormány távvezérlő bemenet,a tiédhez valószínűleg can-es átalakító kellene. Az auto antennával mint neve is mutatja antennát vagy erősítőt tudsz vezérelni. A CCD-t én sem tudom. De van itt még sok kiváló szakember...
Szia,
Semmiképpen nem akarom bekötni amíg nem jön valami segítség. A Can txd és rxd-ről a googlen találtam, hogy adó és vevő, vagy küldő/fogadó, stb. A többit köszönöm, a CCD asszem a tolató kamerát jelenti, mert van hozzá az is.
Bocsánat,
Van külön AMP és Ant,az előbbi az erősítő vezérlés, itt bekapcsolt állapotban pozitívot ad ki,míg lehet hogy az ant csak akkor,ha a műsorforrás rádió. Most csak találgatok,de lehet hogy a can rx-tx a can modul fogadására szolgál. Azt modjuk nem tudom, hogy küldeni(TX) mit szeretne...talán a műszercsoport kijelzőre információkat? Azt viszont akkor meg kellene mérni a can modul bemenetét,van-e 120 ohm csillapítás,mert ha igen,az módosítja a gyári can hálózat csillapításának eredő ellenállását,amit nem minden gyártó tolerál... A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2019
A mellékelt kép ismeretében szvsz fölösleges bármit mérni CANbus ügyben. Nem egy dolog a kettő.
Vagy hülyeség a felirat a fejegység tetején, de akkor meg hiányzik egy szál a yellow (CAN RXD) ami fenti mellékelt képen látható.
Erre gondoltam,can-soros átalakító.
Azt is gondoltam,hogy minek lenne TX,ha csak fogad információt a can modul felől? Persze hogy fölösleges mérni,amit off-ban írtam,az a(meg nem levő) can modul bemenetére vonatkozik.
Szia,
Bocsánat,vissza kellett lapozni a történetedhez. Csak egyetlen hangsugárzónál tapasztalod ezt? És az a saját végfokozatáról megy,vagy van külső erősítőd? Esetleg ellenőrizd azon a kimeneten ahol ezt tapasztalod,testhez képest mérsz-e valami ellenállást(a csatlakozóban,ha le van húzva a fejegység. )
Szia!Vadi új csatlakozó,nincs erősítő,minden autóban csinálja,konkrétan az egyik hangszóró kimenetbe(szürke) nem tudom most nincs előttem hogy melyik a négy közül,csak abba koppanó,csattanó magas frekvenciás hanggal belehallani a szám váltást,mode váltást,mérni nem mértem,néztem a nyáklapot nem láttam rajta semmit,egy soklábú fekete kétsoros alkatrészbe fut bele annak forrasztása....
|
Bejelentkezés
Hirdetés |